PROFIL MOTORKY

Jawa 250 Travel (2008)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník AlešT.
Vloženo 25.5.2008
Aktualizováno 28.8.2018
Zobrazeno 48 691x
HODNOCENÍ PROFILU OD 70 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9


Vloženo: 09.04.2011, Uskutečněno: 09.04.2011, Stav tachometru: 17400 km, Zhlédnuto: 15x


Zakoupil jsem denní svícení z LED diod. Homologace ECE R87. Zapojil jsem ho přes klasické přepínací relé. Přibalený modul pro automatické rozsvícení jsem nepoužil. Zapnutí zapalování - svítí, zapnutí běžného osvětlení moto - nesvítí, tedy v souladu s předpisy.

Uchycení pod hlavní světlo na místo klaksonu. Musel jsem vyrobit držák pro světlo a klakson, který je posunut dál za světlem.

Výhody: Dle mého názoru sofistikovanější vzhled, úspora energie i žárovek. Se svícením hlavního světla s žárovkou H4 svítí zároveň žárovka zadního světla 10W a podsvícení budíků. Žárovky v budíkách i parkovačka v hlavním světle časem rychle černají, občas prasknou a jejich výměna není zábavná činnost, když mám plexi.

Zvýšení bezpečnosti, jsem lépe vidět.

Vzhledem k výkonu cca jen 5W je možné využít v noci toto světlo i jako lampičku. Než se vybije baterka, trvalo by to několik hodin.

Setkal jsem se s názorem, že na motorku se to nehodí, že není tak vidět jako hlavní světlomet. Nesouhlasím. To může platit jen v případě, že motorkář jezdí se zapnutým dálkovým světlem, což není ideální řešení. Dálkové světlo i ve dne oslňuje a snižuje schopnost odahadu rychlosti i vzdálenosti té žhnoucí koule.

Denní osvětlení je od počátku konstruováno dle hesla *být viděn*. Naproti tomu světlo hlavní tlumené je konstruováno dle hesla *vidět, neoslňovat*. Což jsou protichůdné požadavky. Hlavní světlo tlumené je ve dne vidět stejně nebo spíše hůř než kvalitní denní.

Tlumené hlavní světlo vozidel svítí na kratší vzdálenost jen silnici před vozidlem a na pravou stranu vozovky. V ostatních směrech nesmí oslňovat a tak tam logicky ani nemůže svítit.

Důležité je však zakoupit velmi kvalitní a schválené světlo. Na silnicích se můžeme setkat s denními světly, které nejsou vidět nai na 50m vůbec!!! Buď nějaký čínský levný zmetek nebo domácí tvorba?

Foto na motorce dodám.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • 2018 aneb 10 let spolu

    Co říci o motocyklu Jawa 250 Travel po deseti letech? Je to stroj, který konstrukčně vychází ze 70. let. Konkrétně z Jawy 350, typ 634. Motor pochází ze stejné doby, ale s Jawou nemá nic společného. Je kopií z Hondy C

    Typ: Reportáž
    Vloženo: 08.08.2018
    Uskutečněno: 07.08.2018
    Tachometr: 22000km
    Komentářů: 2x
  • Výměna tachometru MMB

    K rozhodnutí vyměnit tachometr při 22000 najatých km, mě přivedl můj známý, kterému jeho elektronický tachometr vypověděl službu. Měl najeto kolem 10.tis. km, tachometr ukazoval nesmysly, rafička lítala, jak chtěla, nak

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 29.07.2018
    Uskutečněno: 29.07.2018
    Tachometr: 22000km
    Komentářů: 4x
  • Jeseníky - Šerák

    Jen krátký záznam z výletu do Jeseníků. 1.7. 2018 Rodina jela Fábií 1.2 HTP, které jsem s přehledem stačil :) Na vrchol Šerák vede nejprve čtyřsedačková a poté dvousedačková lanovka. Levná není, ale nahoru se vyplatí

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 29.07.2018
    Uskutečněno: 29.07.2018
    Tachometr: 22000km


TOPlist