Zakoupil jsem denní svícení z LED diod. Homologace ECE R87. Zapojil jsem ho přes klasické přepínací relé. Přibalený modul pro automatické rozsvícení jsem nepoužil. Zapnutí zapalování - svítí, zapnutí běžného osvětlení moto - nesvítí, tedy v souladu s předpisy.
Uchycení pod hlavní světlo na místo klaksonu. Musel jsem vyrobit držák pro světlo a klakson, který je posunut dál za světlem.
Výhody: Dle mého názoru sofistikovanější vzhled, úspora energie i žárovek. Se svícením hlavního světla s žárovkou H4 svítí zároveň žárovka zadního světla 10W a podsvícení budíků. Žárovky v budíkách i parkovačka v hlavním světle časem rychle černají, občas prasknou a jejich výměna není zábavná činnost, když mám plexi.
Zvýšení bezpečnosti, jsem lépe vidět.
Vzhledem k výkonu cca jen 5W je možné využít v noci toto světlo i jako lampičku. Než se vybije baterka, trvalo by to několik hodin.
Setkal jsem se s názorem, že na motorku se to nehodí, že není tak vidět jako hlavní světlomet. Nesouhlasím. To může platit jen v případě, že motorkář jezdí se zapnutým dálkovým světlem, což není ideální řešení. Dálkové světlo i ve dne oslňuje a snižuje schopnost odahadu rychlosti i vzdálenosti té žhnoucí koule.
Denní osvětlení je od počátku konstruováno dle hesla *být viděn*. Naproti tomu světlo hlavní tlumené je konstruováno dle hesla *vidět, neoslňovat*. Což jsou protichůdné požadavky. Hlavní světlo tlumené je ve dne vidět stejně nebo spíše hůř než kvalitní denní.
Tlumené hlavní světlo vozidel svítí na kratší vzdálenost jen silnici před vozidlem a na pravou stranu vozovky. V ostatních směrech nesmí oslňovat a tak tam logicky ani nemůže svítit.
Důležité je však zakoupit velmi kvalitní a schválené světlo. Na silnicích se můžeme setkat s denními světly, které nejsou vidět nai na 50m vůbec!!! Buď nějaký čínský levný zmetek nebo domácí tvorba?
Foto na motorce dodám.
Vlastník | AlešT. | |
---|---|---|
Vloženo | 25.5.2008 | |
Aktualizováno | 28.8.2018 | |
Zobrazeno | 48 691x |