PROFIL MOTORKY

ČZ 175/450 (1968)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Alescezeta175
Vloženo 9.2.2010
Aktualizováno 22.6.2020
Zobrazeno 5 873x
HODNOCENÍ PROFILU OD 29 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6


Vloženo: 03.05.2010, Uskutečněno: 28.11.2008, Stav tachometru: 40000 km, Zhlédnuto: 6x


Táta mi řekl, že pokud budu chtít jezdit a on také na ČZ 175 450.05, tak by bylo dobré udělat jistý repas stroje, aby se zvýšila spolehlivost. Domluvil jsem se tedy se zdejším mechanikem, který dělá G.O. motorů u veteránů, aby mi udělal komplet generálku motoru ČZ 175/450. Dohodli jsme se a motor mu zavezli, oprava trvala asi měsíc, mezitím jsme odstrojili celý stroj, téměř všechny díly jsem vyčistil včetně rámu, byly natřeny vnitřky blatníků a také odřeniny až na plech. Očištění a odmaštění rámu jsem se věnoval velmi pečlivě, aby barva dobře přilnula.Předtím jsme museli zavařit uchycení stupačky a vyrovnat tyto čepy stupaček. Přední pneumatika značky BARUM se musela bezpodmínečně vyměnit, byla velmi sjetá a špatně se s ní jelo. Koupila se tedy Heidenau 3,00x16", která k motorce sedí. Zadní pneu zn. MITAS byla ještě ve výborné kondici, téměř nejetá. Provedl jsem nákup nezbytných dílů k repasi přes internet, tímto chci poděkovat SESOVI a MONTYMU za kvalitní díly, které mě slouží dodnes. Kupoval jsem díly jako fajfku, kondenzátor, žárovky, rukojeť, stupačkové gumy, rozetu atd. V podstatě všechny díly se nainstalovaly. Důležitá byla i výměna za nové dvoucívkové relé MAGNETON 75W, protože staré jednocívkové by se muselo složitě nastavit a není tak spolehlivé jako dvoucívkové. Nakonec jsme stáli s repasí kvůli zadním brzdám - nechal jsem nalepit nové obložení za pomoci bratrance. To trvalo bohužel dost dlouho, ale nakonec se tedy motorka dostala na kola, poté se usadil motor, dodělala elektrika - zapojení a stroj byl hotov. V dubnu jsem nastavil karburátor na záběh, koupil převodový olej PARAMO 90W, který jsem naplnil do převodovky. Ovšem startuju a ono nic. Předstih jsem nastavoval, odtrh taky, říkám si: "Co sakra je?" Pak přišel táta a taky nenastartoval. Zkontroloval předstih a zjistil,že není zcela správně nastaven. Předstih doladil a pak ji nastartoval - krásně naskočila napoprvé. Jenže se jí nechtělo moc do otáček, bylo to nakonec bohatou směsí na volnoběhu, stačilo mírně ochudit. Fungovala parádně. Jediný problém byl špatně dotékající benzín. Jednoho dne tátovi nechtěla jet, pořád zhasínala. Byl tehdy velmi rozzuřený,. Zjistili jsme, že vypadlo sítko kohoutu a asi se ucpal kohout a nepřiváděl benzín do karburátoru. Opravili jsme tuto závadu a poté jezdila stále jako drak.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • Jarní projíždka - 16.3. 2012

    Včera 16.3. 2012 bylo opravdu nádherně a nešlo odolat tomu, abych nevytáhl moji Čezetku De luxe. Nejprve bylo potřeba provést menší servis před jízdou - dotáhnout volné dráty v zadním kole, přitom jsem je dotáhl i v před

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 17.03.2012
    Uskutečněno: 16.03.2012
    Tachometr: 26270km
  • Dokončování repase

    S repasí Čezety jsem nebyl ještě zcela spokojený. Některé věci nebyly v originálním stavu, a proto jsem se rozhodl je postupně předělat do originálního stavu. Hlavu motoru jsem se snažil zbavit černé syntetické barvy, se

    Typ: Oprava
    Vloženo: 18.03.2011
    Uskutečněno: 10.09.2009
    Komentářů: 2x
  • Jak jsme ji zprovoznili...

    Začalo to jednoho dne, kdy mě táta přemluvil, abych si udělal řidičák na motorku. Nejprve mě však chtěl naučit jezdit. Jediné, na čem jsme jezdívali na chalupě byla ČZ 175 450.05 De luxe. Ovšem ta už byla odstavená v gar

    Typ: Oprava
    Vloženo: 03.05.2010
    Uskutečněno: 04.04.2007
    Tachometr: 50000km


TOPlist