Tak jsem se jednoho krásného dne vypravil do Yuki průhonice se na ní mrknout. S menšími obtížemi (asi 3x mi to chcíplo:O) jsem se po velmi dlouhé době rozjel na motorce (rozuměj - naposled jawa 350 v autoškole s instruktorem vzadu). No co si budem nalhávat, opravdu zatím není v mých silách pozna zdali to jede dobře či špatně, prostě jede a na vyšší rychlost jsem si stejně netroufl (trochu problém byl i se na silnici otočit). Sedělo se dole pohodlně, manipulace také není zlá, co víc bych měl vyzkoušet? Prodejce solidní - dá se s ním normálně bavit, i ochota tam je. Z tohoto pohledu není co vytknout. Dobrá tedy, objednám jí, už bych chtěl začít jezdit (v tu dobu bylo celkem teplo - počátek března 2010). Stačí jen sepsat objednávku, zaplatit zálohu 5000 kč a můžu čekat. Dovozce slibuje připravení (rozuměj - sestavení) a předání motorky do týdne (objednávám v sobotu) ale prý by se to dalo i uspíšit. Říkám že fajn, do čtvrtka by to bylo super.
Další věc - oblečení - co vlastně budu potřebovat? Moto je slabá a nijak extra rychlá takže bude stačit něco lehčího, zase na druhou stranu věřím, že i na skůtru se člověk může pěkně zlískat bez motooblečení či chráničů. A taky, dám 50 000 Kč za moto a na výbavě šetřit? To asi raději něco koupit než se pak sedřít či jinak dojezdit. Dobrá, za 10 000 - 15 000 Kč se dá něco rozumného sehnat. A hlavně jde i o image (tedy podle mě) přece jenom motorkářské hadry vypadají pěkně (většinou). Po dalším hledání mé kroky nakonec směřují do projedny bike-in (dovozce DE značky luis), kde jsem si vyhlédl pěknou koženou budnu a kožené kalhoty (celkem 8 000 Kč). Nakonec zde kupuji i hlemu (píšou Carbon-fibre, Kevlar ve slevě 2 800 Kč), není zlá (jen já debil z oškrábal tu vrstvu proti zamlžení). Rukavice kupuji v Lidlu (asi blbá investice, ale o tom až dále). Už nemám moc peněz, boty později..
Ve středu mi pan prodejce volá, že je moto připravena k převzetí. Ve čtvrtek po práci se tedy vydávám s již připravenou výstrojí moto odvézt. Motorka je připravena (s 2 l benzinu) a jde se podepisovat. Vše OK - dostanu techničák, převozní značku, fakturu, servisní knížku. Pán mi vysvětlí a ukáže co a jak, moto prohlídnu a hle - od různých názoru z internetu přistupuji k čínskému stroji s nedůvěrou co kde jaký šroubek bude povolený či úplně chybět, co bude prasklé, co hned odpadne, co bude šišaté atd. Ale vše se zdá v pořádku (radost), vše na svém místě. Nic nikde podezřele nevisí, šroubky vypadají dotaženě, motorka se leskne. Tak jedem.
Popravdě měl jsem z té cesty domu (cca 40 km od Průhonic směr Beroun) docela hrůzu - nic extra jsem si od Chinese moto nesliboval a čekal jsem, že třeba někde zastavim nebo to chcípne a už nenastartuje a budu v p... Ale vše OK, jedu pomalinku, párkrát mi to chcípne ale znovu nastartuji, na křižovatce ve Zbraslavi za plného provozu mám celkem problém dostat se z vedlejší ale to vše je vinou mého řidičského umění (rozumněj - neumění) než vada motorky. Domu nakonec v klídku (možná trochu v křeči) a pomalinku (jedu do 40 - 50 km/h - dle instrukcí se má zajíždět motor) dojedu, uf.
Zde bych si dovolil skončit a dále pokračovat v deníku. Shrnuto a podtrženo: obednání, koupě a odvoz motorky zatím bez jediného problému.
Vlastník | MCoufield | |
---|---|---|
Vloženo | 22.4.2010 | |
Aktualizováno | 2.5.2016 | |
Zobrazeno | 9 750x |