Vynikající poměr pořizovací cena / náklady na provoz a užitná hodnota. Ideální moto pro začátečníka.
Motorka koupena od FIRMA:Automotospeed (Češnovice) - Jen ty nejlepší, vřele doporučuji. Naprosto rovné jednání, žádné zastírání. Maximum dostupných informací.
Výška jezdce: 198 cm
První dojmy - Pořízená na konci listopadu, takže za alespoň slušného počasí najeto asi 10km. Takže zatím nemohu podat, žádné relevantní informace. Ale úplně první dojmy- je poslušná, nejde z ní strach a hodně odpustí. Důstojný nástupce PCX 125.
Motorku bych doporučil pro - Doporučil bych všem začátečníkům a na každodenní dojíždění.
Doplňky na motorce - 12V zásuvka, držák na navigaci, centrální stojan
Recenze
Myslel jsem si, že si pořídím skůtra do města a na popojíždění a to mi bude stačit. Jak se ukázalo asi po měsíci, nebyla to konečná stanice ale počáteční. Skůtr mi naťukl svět v jedné stopě a úplně sem tomu propadl. Za jedinou sezónu jsem najel přes 7000km a tím se začala krystalizovat podoba budoucí moto. Dojíždím do práce a rád cestuji (po horách a tak různě...). Takže to muselo být něco s nízkými náklady na provoz, pohodlného pro cesty nad 100km/ den. Ideálně s úložným prostorem (PCX pod sedlem vozilo spoustu věcí) a samozřejmě lahodilo mému oku. A protože nejsem zrovna boháč, tak i něco do 150 tis. Další fáze výběru byla sednout si na všechno možné - mám skoro dva metry. Takže několik kandidátů vypadlo z výběru čistě proto, že mi moto byla malá. (Případ KTM 390 Duke a Yamahy XJ6). Už od začátku byli favority NCčka S a X - jsou to Hondy, vypadají skvěle, a do puntíku splňují co jsem si přál. Ale i tak jsem věnoval cca půl roku srovnání s ostatními. Chtěl sem si být jistý, že neudělám chybu a nevynechám potenciálního kandidáta nebo parametr ve výběru. Ale cokoliv jsem postavil na pomyslnou váhu oproti NC, vždy bylo NC číslo 1. Poslední co zbývalo rozhodnout bylo S nebo X... a to bylo velmi jednoduché - vyšší sedlo - pro mě pohodlnější a jistější posez = X je vítěz !
Zbývalo jen narazit na "onen" kus - takže začalo asi 2 mesíční každodenní hlídání bazaru. Až jednoho večera jsem objevil svojí krásku, dokonce model s ABS. A jelo se! Příjemné překvapení bylo jednání s prodejci u Motospeed u Českých Budějovic. Absolutně se to nedá srovnat s prodejci ojetých aut. Nevím jestli lidé na jihu jsou tak nějak vstřícnější, nebo je to komunitou motorkářů..?? Každopádně vše proběhlo naprosto korektně.
Co se týče jízdních vlastností , tak tam se budu moct rozepsat až na jaře. Zatím můžu jen napsat, že miluju ten zvuk, miluju ten zátah, miluju, že mě neděsí, miluju, že skoro nežere a miluju ten úložnej prostor!
Kde se motorka bude cítit dobře / špatně, to se muší pořádně odzkoušet
Zbytek rozepíšu detailněji příští sezónu.
Update 08.04.2014:
Prvních 500km a potvrzuje se vše co jsem si doposud myslel. Vynikající praktická mašina na dojíždění do práce i zábavu po práci. Je strašně hodná, čitelná a nestraší. Max. jsem zatím jel 170km/h a víc se jí už moc nechtělo. Na druhou stranu ideální pro cestování 120-140km/h. Úložný prostor je k nezaplacení, vůbec nevím kam bych jinak dával ty hromady krámů a oblečení co s sebou vozím. Žádný boule v kapsách od klíčů, mobilu, peněženky a pod. Zatím jsem jen a jen nadšený...Spotřebu momentálně měřím, ale 3,5l to asi nebude při mém současném stylu jízdy... . Jediné co považuju skoro za nevýhodu je, že je až moc tichá. od 120 km/h už jí neslyším a považuju za nebezpečné, že pro okolí nejsem moc slyšet...tak s tím asi něco provedem...
12.04.2014 Výsledky měření spotřeby 3,39l/100km při klidné jízdě. 3,9 když jedu kudlu.
Další postřehy zase příště
15.04.2015 Start po zimním spánku na první škytnutí. Sezóna 2014 cca 6tis. km. Před zimou vyměněný olej, dokoupeny vyhřívané rukojeti, boční kufry (Látkové) a technicky bez problémů. Minimální starosti maximální zábava!
Perfektní volba :)
Díky kluci, je fajn ze Vas tu je tolik!! A taky je mate pekny!!! A z PCX je to podle myho nejidealnejsi prechod mezi velky stroje...
Taky zdravím dalšího příznivce NC a hlavně mnoho km bez nehod.