Je to, po zkušenostech s naháči BMW, ideální cesťák pro pohodlné i svižné cestování.
Výška jezdce: 183 cm
První dojmy - Co se týká jízdních vlastností, tak proti BMW R 1200 R skoro nic nového - podvozek má navíc nastavení tuhosti ESA II a ASC - automatickou kontrolu trakce. Modernější dvouvačkový motor má o trochu větší výkon a motorka je o něco těžší, ale zásadní je ochrana proti větru a dešti - je to cesťák.
Recenze
Začátek a rozloučení (v deníku).
Po sezóně 2010 na BMW R 850 R (2002) a po dvou sezónách 2011 a 2012 na BMW R 1200 R (2007), kdy jsem na obou najel 5 400 resp. 20 700 km, jsem dospěl k rozhodnutí, že by to chtělo něco cestovnějšího, na čem tolik nefouká a na čem člověk tak nekompromisně nezmokne. Jako fanda značky BMW jsem měl jasnou volbu: BMW R 1200 RT - jeden z nejlepších cesťáků na trhu.
Začátkem září 2012 se naskytla jedinečná příležitost v podobě dva měsíce starého eRTéčka r.v. 2012 po první garanční (záběhové) prohlídce (!) v tmavomodré metalíze a v plné výbavě za zajímavou cenu. Když jsem ho uviděl, byl jsem hned rozhodnutý. K dohodě nakonec došlo a za pár dnů jsem pro ně jel. A najednou jsem měl v garáži dva bavoráky, tedy včetně X3 tři, ale eRko se mně podařilo během dvou týdnů prodat.
Na eRTéčku je parádní svezení - je to zkrátka cesťák - a to jsem chtěl. Ač působí mohutně a je o 20 kg těžší, tak je stejně obratné a svižné jako eRko. To jsem si hned potvrdil, když jsem za krásného podzimního počasí absolvoval první delší cestu (1 300 km) do rakouského Mariazellu a okolí. Neřekl bych, jak příjemné je vyhřívání sedla i tempomat. Spotřeba do 4,9 l/100 km.
Doplnil jsem ho topcasem Givi - sice to není originál BMW - ale bylo to ryze pragmatické rozhodnutí a se znakem BMW nevypadá špatně. Malý 28l kufr BMW je sice tvarově pěkný, ale je moc malý a je taky jenom černý. Velký 49l kufr BMW se mně tvarově moc nelíbí, je moc hranatý a nepasuje mně k bočním kufrům a stejně by nebyl v barvě mého motocyklu.
Tak jsem si raději za rozdíl ceny pořídil pár doplňků Wunderlich: držák navigace, přídavné spojlery na zrcátka, prodloužení předního blatníku, rozšíření patky bočního stojanu a výplně boční kapotáže před bočními kufry.
Dokoupil jsem boční kryty hlav válců, jejichž montáž, kdy se musí odšroubovat celkem 40 (!) šroubů a sundat kapotáž, nebyla vůbec jednoduchá (viz foto). Zpočátku jsem používal automobilovou navigaci Navigon, ale nakonec jsem si pořídil motocyklovou navigaci TomTom Rider. Víc už si snad ani nelze přát, snad jen kávovar do schránky na nádrži.
Jedinou slabinou nového eRTéčka je nové "japonské" ovládání blinkrů. Proč tuto změnu v BMW provedli, to nechápu.
ahoj, prosim te na tak krasnou motorku, tak hnusny tuctovy topcase ze skutra !!! brŕŕŕ.
PS: to nemas uz na kufr?
prahnu trochu po něm
Supr stroj, supr barva!
Krásné RTéčko, vžydcky se mě líbilo a pěkně posané recenze :)
Krásnej cestovní bike. jednou až budu velikej ...