PROFIL MOTORKY

Montesa Cota 349 (1978)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník zolik.
Vloženo 9.10.2023
Aktualizováno 9.10.2023
Zobrazeno 1 281x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Klasická trialka, tak trochu přímo závoďák a jeden z top strojů let 1975-80. Nebudu psát, že nejlepší, protože jsem tu dobu nezažil na vlastní kůži, ale Španělé tehdy měli takovou jakousi druhou návrhovou éru silnějších trialových motorek.

Motorka koupena od Německo

Výška jezdce: 190 cm

První dojmy - Chce se mi pro ni jet až skoro do Švýcarska? A brát si kvůli tomu dovolenou?

Motorku bych doporučil pro - Pro sběratele. V mém případě i možná doporučení pro lidi, co už neví, jak na moto zpomalit. Jistě i pro borce, co by ji dokázali vyždímat, pokud by se nebáli řešit případné opravy děr v bloku apod. věcí na historické sportce.

Doplňky na motorce - Netřeba. Možná prozatímní tacho Sigma MC 10 kvůli sledování nejen km, ale i hodin, než se našetří na analog na vidlici?

Recenze

Není to 349, ale druhá série 348 s ochrannými oky kolem spodní ližiny pod motorem a novějšími předními vzduchovými tlumiči. Není to scramblerově =pro věřejnost upravený Trail s dvousedlem a odlišnou převodovkou se stupátky dál od osy zadní vidlice, ale variantní rozvedení signované první odnože zvané i dle signatury u nádrže jako Malcom Rathmell replica. Klasická laminátka na bubnech - novostarý trial v původním stavu. Motor se točí, ale vzhledem k neznámému provozu rozebíráme, měříme, zjišťujeme, co třeba dát do pořádku, žhavíme španělské linky, doma kolem rodinného prasátka chodíme po špičkách a tak dále. Pokusím se dát stroj do patinovaného, ale zcela dobrého stavu pro uchování autenticity a pro také alespoň slabý, ale pravidelný provoz, neb sedavý způsob života tady lze tady šikovně eliminovat...
Sháním případné kolegy na spolutrénování v rámci okresu NJ a na výměnu informací, byť v tento moment zatím výhledově, zimu se budeme věnovat praktikám na stroji a co do teorie, tak samozřejmě i jízdy, aby nám pak na trati mezi dalšími udržovanými klasiky nebylo vyloženě trapně.. montesu jsem pořídil po dlouhém přešlapování se startem do tohoto odvětví a volbě stroje, kdy moderní modely se samolepkou místo sedla a celkově již namířené na neustálé pohopsávání a přískoky po kolmých stěnách bych nevyužil. Beru to jako dalšího ne-běžného provozního veterána, takový kulturní záchranný počin a současně alespoň trochu technický i pohybový sport. Chtěl jsem objem 300+, twinshock, kulaté světlo, ideálně stejně jako s benelli ještě živoucí značku. Pak výběr není veliký. Stylem je španělsky červená se žlutými logy čučavá, velká kola s malými bubny a spoustou technických drobnůstek šikovně navržená. Jak kdysi psali v Cycle Wordu: top motorka pro ty, co si ji mohou jakožto výrazně drahé a jízdně prvotřídní zboží dovolit, a skvělá i pro ty, co si (pouze) mohou dovolit učit se na ní. Byla by skvělá i jen na výstavku do chodby, mít tedy chodbu a možnost motorku mít suchou.
K typu: cca 90 kg, 6kvalt a 16koní, magneziový blok s inverzním lakováním, diagonální vzpěry rámu(motoru), pryžové tlumiče na válci, hlava s možností osazení dekompresoru (nebo druhé náhradní svíčky). Zajímavé dělené kryty řetezu, leckde po motorce loga výrobce (obdobně hrdý přístup jako např. na prvních sériích T3 znovuzrozeného Triumphu), zadní vidlice (prý) umožuje naplnit mazivem a kapání na řetez. Bowdeny mají v oblasti vedení krku řízení maznice; motorka jede na jednoduché 6V instalaci s magnetem Motoplat a možností dopojení světel a houkačky konektory. Pro úplnost: garantovaný top speed na poslední delší rychlost až cca 110km/h, spotřeba dle dle testu 25km/l silniční užití (počet výměny kyčlí se neudává), cca 15km/l terén, průměr 20km/l. Postrádám tacho na vidlici (VDO s logem Montesy) a jeho náhon ke šneku.
Váhám, zda jí pak nastrojit na možná trochu věrnější trialové MT 43 od Pirelli nebo spíš Mitasy. Kéž by to bylo jediné dilema.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
hofi01
hofi01 napsal 12.10.23 v 10:51 10b.

Krásná mašina

BezprstyBill
BezprstyBill napsal 11.10.23 v 18:20 10b.

callowsick
callowsick napsal 09.10.23 v 20:14 10b.

krásnej klasik

Více komentářů



TOPlist