PROFIL MOTORKY

Triumph Speed Triple RS (2020)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Filip_Roubal
Vloženo 12.10.2022
Aktualizováno 7.10.2023
Zobrazeno 999x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Zprvu jsem byl, jakožto fanda dvouválců, ke "tříhrnku" skeptický, nicméně obavy nebyly na místě.

Více fotografii

Výška jezdce: 181 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
KTM 1290 Super Duke R: Motorka, kterou jsem chtěl byla totálka z Francie. Nic jiného mě s mým budgetem zajímavé nepřišlo. Omylem jsem pak narazil na moje RS za zajímavý peníze. Tak jsem ho koupil :D. SDR bude snad v budoucnu ;)

První dojmy - Motorka necuká, ochotně jede pomalu. QS hezky jemně řadí, brzdy jsou citlivé a výborně se dávkují. Posed je tak akorát. Není to úplně na rovná záda, ale nesedí se na tom ani jako na supersportu, což mě vyhovuje. Stupačky jsou vysoko, na jaře po prvních pár km jsem chytal křeč, nicméně naštěstí jsem si zvykl a už to je dobré. Alespoň člověk nemusí řešit kontakt stupačky se zemí :).

Motorku bych doporučil pro - Motorka je vhodá řekl bych takřka pro kohokoliv. Motor je hodný, podvozek skvělý a brzdy, brzdy brzdí extrémně... Ta kombinace je velmi decentní, dá se na tom v pohodě cestovat, ale taky hoblovat pneumatiky na okruhu, nebo na okrskách... Prostě naháč jak má být :)

Doplňky na motorce - Hlavní věc na motorce je celolak do Candy Apple Red se zlatým základem, stylizovaná do originálního designu. "Červená" je opravdu extrémně oku lahodící a je to vidět i na pohledech kolemjdoucích. Další věci, jako takový základ, jsou padací protektory v přední ose a na rámu. Dále karbonové doplňky vlastní výroby a to kryt chladiče, ploutev u zadní rozety a velmi brzdo i kryty u stupaček. Zbytek motorky je v podstatě v sérii, ale díky laďákům Arrow vlastně není moc co řešit, alespoň mně se takto motorka líbí a jsem s ní spoko. Hezčí, než jakou jsem si jí celou zimu představoval :). Tady bych se ještě vrátil ke zvuku, na který bych zapomněl. Motorka je od série postavena na výfuku od Arrow. Za mě je zvuk takřka perfektní, není příliš hlasitá, ale ani tichá, prostě takový příjemný kompromis pro jezdce, ale taky okolí. Doby, kdy jsem chtě mít co nejhlasitější výfuk už jsou pryč :). Tříválec hezky chrčí, jediné co mi chybí je trocha popcornu do výfuku, když člověk dojíždí z nějakého "kalupu"... Nicméně mám na ní najeto cca 4500 km a už si lehce začíná "poprskávat", když člověk zvolní po nějaké ostré jízdě. Je to příjemný bonus a hlavně to je za odměnu.

Recenze

Začnu trochou negativ a ty pozitivní věci si nechám na později, i když už je asi evidentní, že se mi motorka líbí.

Zpracování a provedení motorky. Hodně lidí jsem slyšel nadávat na KTM, že tohle a že tamto a že nejsou samolepky pod lakem apod. Měl jsem tu možnost Speeda dost rozebrat a musím říct, že KTM byla v tomto lepší. Občas mě až udivuje co v Anglii vymysleli a jak se co skládá a rozkládá, ale dá se s tím popasovat. Nakonec, většinu těch věcí normální uživatel nebude řešit.

Letmáč, neboli letmé uložení zadního kola. Bezesporu perfektní věc a díky výfukům pod sedačkou se nemusí při sundání kola sundávat výfuk. To v překladu znamená, že máte zadní kolo bez práce dole takřka hned. Kdo ale vymyslel to posouvání zadního kola pro napínání řetězu, to opravdu netuším :D. Upřímně ani nevím, jak přesně to mají řešené všechny ostatní značky... Ale posouvat zadní kolo pomocí C klíče mi prostě nějak nejde do ruky. Většinou se mi tam nějak zasekne a musím ho vyndávat jak ježka z klece :). Ale možná je to jen moje nešikovnost.

Poslední věc je asi bezklíček a palubní počítač. Bezklíčkové odemykání a zapalování je velmi pohodlná a návyková věc, já osobně s ním nemám žádný problém (do té doby, než potřebuje člověk tankovat, pak musíte najít klíček a otevřít si nádrž, co kdyby vám někdo chtěl těch pár litrů ukrást :D). Nicméně kamarád se stejnou motorkou neustále mění baterie v klíčku. Ne jednou někde zastavil a už prostě neodjel. A to je teda fakt dost nepříjemná záležitost. Mně samotnému se to stalo po zimním odpočinku, kdy klíček po vyjetí od domu zahlásil slabou baterii. Řekl jsem si ok, tak to ještě chvíli vydrží a odpoledne, až se vrátím domů, jí vyměním. Opak byl ale pravdou a od rodinných příslušníků, kde jsem byl na návštěvě, už jsem bez nové baterky v klíčku neodjel. Ale od té doby bez problému :). A úplně poslední věc je trochu zmatečné menu, ve kterém se prostě příliš neorientuji... Nicméně zase to není nic hrozného, jednou si to člověk nastaví a tak to používá a jezdí :). Jen škoda toho, že nelze vypnout antiwheelie, respektive jde to, ale musí se vypnout i TC. A to se vám po vypnut motorky a zapnutí opět zapne. Je to škoda, inerciální jednotku, která je k tomu potřeba, motorka má... Nicméně přes horizonty to na záda jde i tak, neujedete daleko, ale zábava tam je a veliká.

No a to je z nevýhod vše. I když to vypadá, že jsem jich vyjmenoval hodně, opak je pravdou, protože ve chvíli, kdy vezmete Speeda na okresky/okruh nebo cokoliv co dovoluje za to vzít... Zjistíte, že vás vlastně tyhle "blbosti" nemusí vůbec trápit.

První věc, která každého zaujme je design. Můj Speed byl původně v matné černé s fluo žlutou. Upřímně se mi tyhle barvy vůbec nelíbí a nechápu, proč sposta značek dává na motorky buď ve veliké většině, nebo ve všech možných variantách pouze matné barvy. Černá, šedá atd... Úplně to kazí dojem a motorky tak působí "levně". Na mém Speedu tedy proběhl kompletní celolak do Candy Apple Red a přátelé, to je krása. Doplnili jsme zpět originální design o "trochu" perletě a naprosto nádherná motorka je na světě. Škoda s tím jezdit a nejradši bych to odvezl do Triumphu a ukázal, jak mají laky na motorkách vypadat :D.

Litrový tříválce určitě spousta motorkářů zná a pravděpodobně je nepřekvapí. Nicméně je důležité dodat, že oproti starším modelům prošel úpravami a má víc koní, ale hlavně víc krouťáku. Motorka jede opravdu perfektně, v celém otáčkovém spektru je hodně síly a nad 8 500 otáček chytne příjemnou špičku. Není to taková zábava, jako dvouválec, nebo V4, ale nudu za řidítky nehledejte. Motor je velmi lačný po otáčkách a velmi ochotně, dokonce spíš s chutí letí až k omezovači a vůbec se neptá. Kdyby tam omezovač nebyl, tak se naprosto "dobrovolně" roztrhne :D. Navíc, jak už jsem psal, není záludný. Je příjemný a sametový, tak jak má správný tříválec být, ale nahoře, nahoře chytá slušný saze.

Brzdy a podvozek... K tomu lze říci asi jen to, že se jedná o perfektní náčiní. Co taky jiného čekat od plně stavitelných Ohlins, nebo monobloků Brembo. Přední brzda je navíc opatřena stavitelným pístkem, takže pokud to osolíš i na něm, tak se brzdný účinek rovná nárazu do půlmetrového tarasu, který motorku zastaví na místě a ty pokračuješ dál :D. Podvozek je skvělý, respektive přesně takový, jaký si jej uděláš. Takže naučit se chápat co motorka dělá a co chceš ty, aby dělala... To je holt základ, který se ale stále učím :D.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
falen
falen napsal 20.09.23 v 09:32

Máš nejkrásnějšího Speeda co jsem viděl, ta barva je nejvíc

Samíc
Samíc napsal 22.07.23 v 07:46 10b.

Paulano
Paulano napsal 13.10.22 v 09:26 10b.

Více komentářů



TOPlist