Spolehlivý, nenáročný služebník z Rakouska.
Výška jezdce: 180 cm
První dojmy - Přišlo mi, že to vůbec nejede. Ale bylo to samozřejmě tím, že jsem si musel zvyknout na průběh výkonu. Obával jsem se vibrací, ale žádná tragédie a překvapil mě výrazný brzdný účinek motoru, který je v porovnání například s 690 úplně brutální...
Motorku bych doporučil pro - Pro toho, kdo chce relativně lehkou a přitom výkonnou a spolehlivou motorku do náročného terénu i na silnici.
Doplňky na motorce - Výfuk L/V, blastry acerbis, zadní nosič.
Recenze
K velkému cestovnímu enduru, jsem chtěl něco lehčího, ale zároveň jsem nechtěl úplně ostrou, abych nemusel moc řešit servis. SXC je fantastický dualsport, v terénu v podstatě přijede to co ostrá, ale pořád se s tím dá udělat i větší přejezd po silnici. Není moc pohodlná, úzké sedlo nutí hodně jízdě ve stupačkách. Oproti klasické, více rozšířené LC4 Enduro, má jiný karburátor, váčku a větší ventily, což přispělo k vyššímu výkonu a bleskové reakci na plyn. Jiný výfuk a podsedlový rám zase snížili váhu. Fantastický je i podvozek, který má vyšší zdvihy. Líbí se mi i řešení, že má startér a zároveň nakopávačku a manuální dekompresor.
Motorky mám spojené hlavně s cestováním a v tomhle případě je to stejné. Jezdím na ní offroad tropy po Ukrajině, Chorvatsku a podobně. Na nádrž dá 120km a to ve vyspělé Evropě stačí a když je potřeba, nasadíme na zadní nosič přídavnou nádrž od acerbisu. Tím se dojezd zdvojnásobí. Servisní intervaly, které jsou zde klasicky po kilometrech a ne mth, dovolují bez problémů i dva týdny toulání terénem.
Doplňky jsou blastry od acerbis, laděný výfuk L/V, zadní nosič a centrální stojan. Což je výhoda při servise, nebo při defektu.
Co mi na ní chybí, je absence šestky. Ta by se při přejezdech hodila a posunula by tu motorku zase někam jinam.