PROFIL MOTORKY

Jawa 50/555 Pionýr (1962)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Ra58
Vloženo 27.9.2017
Aktualizováno 5.8.2018
Zobrazeno 3 271x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Stroj času, zas je člověku 13

První dojmy - Stav, no 55 let lidové tvořivosti, klouže spojka při našlapování, nicméně na roztlačení jde na " Drc ". Několikátej nátěronástřik i přes pneu :-), ale hlavně má doklady a už je psanej na Mě :-).

Recenze

Už na jaře jsem si říkal, že by to chtělo nějaký přibližovadlo. Jít někam dál pěšky chvíli trvá, na starým kole je většinou někdo pryč a na pěkným se mi zas nechce vozit různá veteš, co člověk na vsi každou chvíli potřebuje a taky ho nemůžu nechat půl dne někde opřený. Nejdřív mě napadl skůtr, nějaká čína 125, jenže je to plastovej hnus a rozhodl jsem se pro něco stylovějšího.
Pak jsem si vzpoměl na fichtla, ale žádná 20, 21, Mustang, atd. Pěkně 555 jednoprd, co jsem měl jako kluk. Jawa 550 pařez je možná ještě stylovější, ale ten mi jako klukovi neprošel rukama,tak k němu nemám osobní vztah, nedá se na něm odvézt ani nákup když nemáte bágl a ty ceny jsou ještě šílenější. Bylo rozhodnuto, skoro 2 měsíce sledování inzerce a dvě podivné koupě, kdy do třetice všeho dobrého pojízdná Jawa 555 na dokladech a s STK do prosince následujícího roku. Předchozí 2 jsem i přes počáteční nadšení postupně poslal dál do světa i za cenu že jsem na nich něco málo provařil.
První byl pojízdný, bez dokladů a stav bída. Ale byl za slušnou cenu a pokud si na něm chlapík, který si pak pro něj ke mě přijel vyměnil spojku, tak pro nenáročnýho člověka pohoda.
Druhý byl lepší na pohled, kompletnější a měl starý ještě červený TP, který nebyl ustřižený. To mě přivedlo na myšlenku, že by nebylo úplně od věci, mít ho na papírech a mít možnost se projet klidně někam dál. Jel jsem pro něj v sobotu, asi 15 minut po vložení inzerátu, prakticky v noci, ale bylo to než 50 km, tak ta vidina, že mi ho druhej den někdo vyfoukne by mi nedala stejně spát. Byla by to dlouhá historie, ale v kostce : TP byl, ale na pána co už byl dávno mrtvej. I když nebyl ustřiženej, tak byl v roce 1999 odhlášenej, což mi v pondělí řekli na registru, prodávající to pravděpodobně věděl a nechal mě v tom, že je ok. Jenže o víkendu to nikde neověřim a nechtěl jsem risknout, že by to mohlo být ok a někdo mě předběhne, můj problém. Hodil jsem ho na bazoš, samozřejmě s tím, jak je to ve skutečnosti s TP, kdy pro někoho, kdo by ho chtěl postavit na veteránský SPZ, je to ideál, protože nefiguruje nikde v registru a s TP souhlasil štítek i číslo motoru. Přijeli si pro něj sympatičtí manželé s klučinou, aby se na něm naučil jezdit. Jako na potvoru jsem ho před nima nemohl natočit, i když před tím šel na našlápnutí, což nikdy žádnej co jsem měl předtím, takhle pěkně nešel. Vzali ho i přesto, tak jsem jim ještě sundal cenu, přidal nějaký díly a snad jim ho strejda dá dohromady, ke vší spokojenosti.
Když si ho odvezli, koukal jem večer po inzerátech a našel kousek od Vrchlabí, že někdo rozprodává sbírku fichtlů, stadionů jawet a všecho možnýho. Následoval zkusmo dotaz na cenu a když přišel email s cenou dvou 555 s doklady a bez dokladů bylo rozhodnuto. Druhý den ráno ověření, jak je to doopravdy s doklady a po obědě jsem pro něj vyrazil.
Stav o něco málo horší než jsem čekal. Na pěknýho už ale asi nenarazíte, ale hlavně DOKLADY . Po 2 dnech jsem ho šel přihlásit, na registru se divili, že to má ještě starou malovanou SPZ, bohužel jsem ji musel odevzdat a dostal " Plachtu".
Pincka hodlám normálně užívat na popojíždky a pomalu podle času budu z dílů co mám, dávat dohromady věci k renovaci, kdy mám prakticky vše, včetně prsíček.

Abych vyhověl požadavkům recenze, tak už jen v krátkosti:
proč jsem si ho vybral, jsem už psal.
Zkušenosti se strojem mám, nejvíce z dětských let .
Jízda - adrenalin.
Motor - běduje, kouří, moc nejde.
Brzdy- ujde to, těch pár kilo zastavím i na " pekaře".
Ovladatelnost - snadná, možná až moc.
Spolujezdec- na jednoprdu jen pro masochisty.
Úložný prostor- na nosič se vejde lecos.
Spotřeba- neřeší se, vích toho možná vyteče.
Servis- nikomu nepřeju.
Poruchy -jako že vyjde slunce.

Fichtl se podle mě cítí nejlépe na polozapomenutých silničkách, kde projede pár aut za den a někde na vsi.
Cestování- dobrej nápad

8/2018
Tak se mi naskytl ještě jeden kousek 555 na dokladech a za dobrou cenu, tak už je čerstvě taky psanej na mě. Víc než motorkář, už je ze mě spíš sběratel .

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Ra58
Ra58 napsal 02.10.17 v 19:48

Díky moc všem za komentáře a hodnocení, . Jsem rád, že se popis líbí. Doufám, že se pak bude líbit i pincek až bude hotov.

Bobeš55
Bobeš55 napsal 02.10.17 v 00:37 10b.

Dej ho pěkně do kupy a ať Ti dělá jen radost. No a za ten suprovej popis desítka.

piskot.t
piskot.t napsal 01.10.17 v 19:17 10b.

Jirka175
Jirka175 napsal 01.10.17 v 07:28 10b.

Popis motorky!!!

Ra58
Ra58 napsal 30.09.17 v 12:59

Kluci, děkuju moc . R.

Více komentářů



TOPlist