PROFIL MOTORKY

Honda CB 650 SC (1985)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník fans
Vloženo 20.6.2016
Aktualizováno 25.6.2018
Zobrazeno 2 894x
HODNOCENÍ PROFILU OD 16 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Malá japonka se srdcem samuraje

Výška jezdce: 184 cm

První dojmy - Lehce ovladatelná motorka s dostatečným výkonem i pro jízdu ve dvou, jízda v singlu je ovšem mnohem zábavnější. Po prvním nastartování se z výfuků ozval uchu lahodící, poměrně hluboký zvuk, který bych pasoval i na poněkud vyšší kubatůru.

Recenze

Motorku jsem koupil v celkem vizuálně slušném a technicky funkčním stavu se záměrem, v rámci mých vědomostí a technických schopností, zušlechtit tento stroj po všech stránkách, tedy aby motorka pěkně vypadala a pokud možno i dobře jezdila. Myslím si, že prvního z předpokladů, vizuálního dojmu, nebylo po pár dnech práce až tak složité dosáhnout. Horší už to bylo po stránce technické. Původně jsem nechtěl motorku celou rozebrat ale postupem času se ukázalo, že to bude nezbytné, pokud budu chtít mít jistotu dobře fungujícího stroje pod mým zadkem. Motorku jsem rozebíral postupně, což dnes, po nabyté zkušenosti hodnotím negativně. Pokud se mi někdy podaří pořídit si v řadě další youngtimer, hned ho rozeberu celý a ušetřím si tím spoustu času neustálým rozebíráním a opětovným skládáním dílů, mnohdy na sebe vzájemně navazujících.
Nyní ke konkrétním problémům, které se mi podařilo úspěšně vyřešit. Všemu samozřejmě předcházel standardní servis jako je výměna všech provozních kapalin, filtrů, zapalovacích svíček apod.
Jako první bylo zprovoznění přední hydraulické dvoukotoučové brzdy. Zásadním problémem nebylo to, že by brzda nebrzdila ale právě naopak. Po několikerém zabrzdění brzda totálně zatuhla. Jak dlouho mi trvalo a co vše jsem vyzkoušel než jsem na problém, který tuhnutí brzdy způsoboval, přišel ani raději nebudu popisovat. Pravdou však je, že jsem vše rozebral do šroubku avšak na nic konkrétního, co by závadu způsobovalo, jsem nepřišel. Avšak díky tomu jsem se dostal o level výše. Problém byl odhalen když jsem opět brzdu sestavil a odvzdušnil. Musím však podotknout, že odvzdušnění vždy probíhalo s velkými problémy. Pak jsem brzdu s velkým očekáváním "namačkal" a opět problém. Už jsem však nemusel hledat dále, z předchozích kroků vyplývalo, že tlak zůstává ve třmenech, hadicích ale nepustí zpět do brzdového válce. Takže následovalo rozdělání válce a jeho podrobná prohlídka, kterou jsem zjistil, že miniaturní otvor na upouštění tlaku z brzdového systému je totálně ucpaný sedimentem ze staré brzdové kapaliny. Takže pro mě ponaučení pro příště: Nestačí pouze vyměnit brzdovou kapalinu ale je nutno vyčistit celý brzdový systém.
Po první zkušební jízdě jsem mohl konstatovat, že brzdy jsou již OK. Další problémy však na sebe nenechaly dlouho čekat. Postupně jsem řešil chod na tři válce, kde následovala výměna fajek, kabelů a nakonec i cívek - postupnou výměnou dílů zdárně vyřešeno, dále nedostatek přísunu paliva do karburátorů - zjištěna prasklá membrána v podtlakovém palivovém kohoutu - opět následovala výměna membrán a závada odstraněna. Dále jsem řešil drobné kolísání otáček motoru na volnoběh. Na tuto záležitost jsem si zhotovil "měřák synchronizace podtlaků" - nákup čtyř podtlakových manometrů a sestava hadiček a fitinek pro napojení na sací hrdla karburátorů. Ještě musím podotknout, že seřízení předcházela demontáž a kompletní vyčistění karburátorů. Pak jsem podle druhého, referenčního válce, seřídil podtlaky vše OK, nicméně ještě potřebuji "doladit" bohatost směsi ale na to potřebuji multimetr s možností měření otáček motoru, který zatím nemám, takže musím pořídit a poté se pustit i do této záležitosti.
Při řešení všech předcházejících problémů jsem také zjistil, že se výfukový svod druhého válce po nastartování zahřívá pomaleji než ostatní, tak následovalo změření komprese válců a nemilé zjištění, že druhý válec pracuje tak na 50% oproti ostatním válcům. Takže hlava dolů, kontrola těsnosti ventilů- vše OK, pro jistotu následovala výměna gufer a zalapování ventilů a sedel. Následovala demontáž válců a zjištění, že vlivem dlouhého stání motorky došlo ve válcích v místech kde se zastavily písty, k drobné oxidaci a tím narušení hladkého povrchu válců, což způsobuje sníženou kompresi a to hlavně na výše uvedeném druhém válci. Když už byla motorka v takovém rozkladu, překontroloval jsem ještě olejové čerpadlo - bez problému. Opravil jsem ještě nalomenou vodící lištu rozvodového řetězu a vše jsem prozatím sestavil zpátky bez toho, aniž bych řešil nový výbrus a písty - před létem a rodinnou dovolenou přece jenom větší investice, hlavně ty písty. Motorka má i tak dostatečný výkon, takže zatím jezdím a na konci letošní sezóny plánuji nový výbrus válců, přebroušení hlavy a ventilů ať dotáhnu moji snahu o kompletní repasi mého prvního youngtimera do zdárného konce.
Tak se po dvou letech vracím na "místo činu" Nyní už máme po výše zmiňovaném výbrusu, na tachometru přibylo pár tisíc kilometrů a v podstatě až dnes jsem dokončit anabázi celkové repase motorky. Tím posledním úkonem byla výměna membrán karburátorů, bohužel jsem okamžité zjistil, že tímto jsem měl asi začít! Výkonová křivka motorky se posunula o level výše. Poučení pro příště: všechny pryżové díly, které jsi demontoval hned vyhoď a vyměň za nové!!!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Jenniks
Jenniks napsal 24.04.22 v 12:00 10b.

Pro mně velice inspirativní článek, pro tebe jasná desítka Zrovna mám rozebranou CBX 650E a každé info se počítá!

smartin1
smartin1 napsal 27.06.16 v 21:16 10b.

Parádní kousek 10sítka je tam zaslouženě

RomanSVK
RomanSVK napsal 25.06.16 v 22:56 10b.

dydzej
dydzej napsal 25.06.16 v 11:01 10b.

nádhera

truck
truck napsal 24.06.16 v 13:24 9b.

Veliká paráda

Více komentářů



TOPlist