-
11.5.2023 od RutM
Ahoj všem. Pod nádrží se mi proklepali dva dráty plusový. Jeden k cívce a druhý k ventilátoru. Z kabelů se zakouřilo. Opravil jsem a teď mi nehází jiskru. Do jednotky CDI mi proud jde,ale při startování už z jednotky nejde. Mohla se mi odpálit? Díky
Doplněno:
Tak opraveno,jednotku jsem vyměnil a už jezdí. Díky za vaše názory a rady
21.5.2023 od RutM
-
11.5.2023 od VenaJH
Ahoj, jsem laik, ale vzhledem k tomu, že CDI je mezi baterií a cívkou, tak pokud došlo ke zkratu v popisovaném místě, tak zkratový proud prošel přes CDI, ale to by měla případně chránit pojistka. Kontroloval jsi pojistky, případně chcípák?
Doplněno:
Ahoj. Přiznám,že jsem laik,ale napadlo mě tohle. Pokud nejde jiskra na svíčce. Tak vlivem zkratu je možnost odpálení jednotky. Mohlo ještě odejít něco jiného? Díky za radu
14.5.2023 od RutM
1) Možná by jste si oba měli nejdřív nastudovat jak funguje CDI. Pak by vás asi nenapadaly takový teorie o "průchodu proudu skrz CDI".
2) Ano, pokud byl drát z CDI namísto k indukční cívce ukostřen tak to nemusel vydržet tyristor nebo jiná součástka v to CDI. Každopádně nějaký pokusy multimetrem měřit co z toho leze budou úspěšný tak leda když ten multimetr dokáže chytit impulsy aspoň v řádu desítek mikrosekund (běžne je k tomu třeba osciloskop a sonda co zvládá aspoň 500V).11.5.2023 od combust
Ahoj,chcipak funguje. Pojistky jsem vyměnil. Do CDI proud jde a z jednotky už k cívce nee. Kabel je propipnuty a je v pohodě....
11.5.2023 od RutM