Motorka jede jen 80Km/h, mizerný tlak na válci

  • -2

    29.12.2015 od assembler

    Ahoj,
    prosím o radu. Motorka mi přestala táhnout, nemá sílu. Rozjezdy slabé, maximální rychlost tak 80Km/h.
    Občas, když jedu po dálnici, tak to z ničeho nic dostane sílu a jede to normálně, okamžitý nárůst výkonu, ale jsou to světlé dny. Takové záblesky. Většinou to jede špatně pořád.
    Co jsem udělal pro nápravu:
    vyměnil jsem všechny filtry, palivový, vzduchový, olejový.
    zkontroloval membrány, jsou OK.
    Rozebral jsem karburátor, vyčistil ultrazvukem, nastavil přesně ventilovou vůli.
    a... NIC. žádná změna.
    Zkoušel jsem měřit tlaky ve válcích při nastartované motorce, aby měření nebylo závislé na stavu baterie a
    přední válec 130, zadní 55.

    rovněž jsem zkoušel v nastartovaném stavu odpojovat svíčky.
    Situace vypadala tak, že když jsem odpojil zadní svíčku, motor jel plynule dál, když jsem ale odpojil přední svíčku a motor jel jen na zadní válec, málem to chcíplo. Ten rozdíl byl opravdu znatelný. Něco s tím zadním válcem je, ale co?
    Co radíte?
    Asi mi nezbývá nic jiného, než rozebrat celý motor a zkontrolovat ventily a těsnění na pístech co?

    ještě jsem nedělal synchronizaci karburátoru, ale to je podle mě asi nesmysl, když mám tak špatné tlaky na tom válci.

    Doplněno:

    nakonec to byly ty membrány. I když vypadaly dobře, netěsnily. Je potřeba zkontrolovat, zda se membrána protáčí na tom platovém pístku. Když se protáčí, je to v háji. Já to polepil a je to dobré.

    6.4.2016 od assembler

    nazdar chlapi. Přesně jsem pošteloval ventilové vůle a ty tlaky už jsou na všech válcích identické, tak jdu teď po elektřině. Dám vědět, jestli něco zjistím. Pořád to ale jede blbě :( zajímavé je, že jeden výfuk kouří výrazně více, než druhý :) těžko říct proč. (myslím teď v mrazu, normálně není vidět žádný kouř)

    19.1.2016 od assembler

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (12)
  • 1

    29.12.2015 od Jose321

    Nezapaluje ti zadní válec, mně se takhle chovalo ze stejný příciny Virago 250. Není mi teda úplně jasný jak jsi změřil tlak ve válcích pri nastartovaným motoru ale asi to nějak jde. Každopádně si ověř že máš v richtiku elktriku a zapolování.

    Doplněno:

    To je také jedna z možných příčin. Souhlasím s tebou. Přišlo mě zbytečný tuhle možnost připomínat . Člověk nikdy neví.

    30.12.2015 od fousek64

    Doplnit odpověď

  • 0

    29.12.2015 od ringo7510

    Tak velký rozdíl tlaku ve válcích je na pováženou,asi se do něj budeš muset mrknout.To není normální stav.Rozhodně to nebude v karburátorech,kontrola hlavy ,ventilů a pístních kroužku tě asi nemyne.

    Doplněno:

    nemyne???

    29.12.2015 od Slávek-TDM

    Doplnit odpověď

  • 0

    29.12.2015 od Slávek-TDM

    Ten tlak na prednim valci mi pripada nejak vysokej, nech to zmerit za studena a normalne pres starter. Nevim co s tim ma spolecnyho baterka.
    Zadni valec je spatnej, ale pricin muze byt vic. Zaprve predpokladam, ze vuli ventilu mas v poradku, premer ji jako prvni. vec. Za druhe zmer tlak za studena po tom, co do zadniho valce nalejes trochu oleje. Pokud se tlak nezvedne, jsou podfoukly ventily, pokud pujde tlak nahoru, mas bud:
    - pridrenej pist s valcem
    - problem s krouzkama (praskly, zapeceny)
    - prasklej pist
    - prasklou vlozku
    Takze az to zkusis s tim olejem, tak se bud pustis do rozborky nebo ne

    Doplněno:

    no, já ty tlaky nejprve měřil jen na baterii, ale tlaky byly závislé na stavu nabití baterie :) když už byla slabá a tolik netočila, byly ty tlaky nižší. Tak mi měření na volnoběh přišlo jako přesnější metoda. Zkusím to s tím olejem do válce a dám vědět. Zatím díky

    29.12.2015 od assembler

    Doplnit odpověď

  • 0

    29.12.2015 od Spagi

    Před lety se mi to také stalo. Chyba byla v karburátoru. něco mi tam prasklo, ale už si nepamatuju co to bylo. neopravoval jsem si to sám.

    Doplněno:

    To jsem myslim cetl v nejaky diskuzi. Ale nechapu, jak by to mohlo mit vliv na tlak ve valci - leda by to co "prasklo" spadlo pod ventil

    29.12.2015 od Slávek-TDM

    Doplnit odpověď

  • 0

    29.12.2015 od jiribelina

    Ahoj
    Když to blbne tak přestaň jezdit než zničíš víc!Pokud není tlak tak může být prasklí kroužek.Jest-li nejsi odborník což si po tvých otázkách myslím tak to odvez do servisu.Tam už mají zkušenosti.Přeju ať to jede

    Doplnit odpověď

  • 0

    29.12.2015 od ropr0812

    Sundej nádrž a prvně se koukni na stav vaček.
    Potom už nezbývá než tak jak již bylo řečeno ostatními rozborka a sborka.

    Doplnit odpověď

  • 0

    29.12.2015 od richard74

    ako meras tlak? mal by sa za tepla a z otvorenim plynom, aby sa motor mohol nadechnout

    Doplnit odpověď

  • 0

    30.12.2015 od Lucas1996

    Hele vzhledem k těm rozdílným tlakům to asi nebude jádro problému ale zkoušel si takový ten základní krok vyměnit svíčky ? Introš mi zlobil podobně že se mu nechtělo moc jet, tak možná než se pustíš do rozebírání tak to vyzkoušej.

    Doplnit odpověď

  • 0

    3.3.2016 od Artaj

    A co podtlakové memrány u karburátoru, pravděpodobně stářím nebudou držet tlak a propouštějí. Potom se přesně děje co popisuješ.
    A nekupuj druhovýrobu , vydrží tak max 1 sezónu. Čus.

    Doplnit odpověď

  • 0

    5.4.2016 od assembler

    nakonec to byly ty membrány. I když vypadaly dobře, netěsnily. Je potřeba zkontrolovat, zda se membrána protáčí na tom platovém pístku. Když se protáčí, je to v háji. Já to polepil a je to dobré.

    Doplnit odpověď

  • 0

    14.4.2016 od walterpp

    Ahoj. Měl jsem ten samý problém. A navíc spotřebu 10 litrů. Motorku jsem dal na doporučení do servisu v Brně na ulici Písečník. Dodnes se skláním pře "panem léčitelem"Hájkem, kterému tento malý servis patří.Jednak použil nějaký diagnostický elektronický přístroj na seřízení karburátorů a jednak mi doporučil tankovat pouze Natural 100 Motion u ÖMV. Prý tento benzin má nejmenší obsah biosložky. A biosložka může mírně žluknout a ucpávat karburátory. Stříkačkám to nevadí. Tankuji podle této rady a po roce a půl je to pořád šepot květin. Mašinka jede jak víno. Ve dvou do kopce z Říčan k Domašovu plynule z padesáti na stopadesát. A víc jsem se už bál. A spotřeba kolem šesti litrů. Jo, a to seřízení stálo asi osm stovek.

    Doplnit odpověď

  • -1

    29.12.2015 od fousek64

    Ahoj,prosím tě žádnej olej do válce nelej. Po protočení a dosažení horní úvrati zadního pístu, by se ti
    mohlo stát, že zničíš ojnici nebo klikový hřídel, neboť ve válci vznikne nepřekonatelný odpor díky tomu oleji.
    Kapalinu nestlačíš!!!, na rozdíl od vzduchu. Tak že, nabij akumulátor a tlaky přeměř. Pokud bude v zadním válci nižší tlak než v předním válci, zkontroluj ventily. Ovšem jen pokud to umíš ..Fousek

    Doplněno:

    Jezisi, neznicis ani ojnici ani kliku a olej se tam normalne leje protože jak kazdej vi netesnost mezi valcem, pistem, krouzky je zadouci (v určitých tolerancích samozrejme) aby to mazalo proto se taky valec honuje... Jinak při dlouhodobem stani motoru i výrobce doporucuje tam nalejt olej, myslite ze ho potom někdo odsava?

    3.1.2016 od mscallisto

    Jezis, toho oleje tam nemuze nalejt litr, ale malyho panaka tam klidne dat muze...

    29.12.2015 od Slávek-TDM

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.

TOPlist