-
4.10.2015 od Luhara
Ahoj všem
Jsem zde úplně novej, a také jsem po motorkách nikdy moc neprahl. Ale pro mé štěstí přišel zlom a já zdědil motorku Jedná se o ČZ 175/477 oilmaster motorku jsem omrknul nikde žádná koroze na tacháči 16000 km dostal jsem jí s TP ve kterém jsem našel i záruční list a faktura o koupi nechyběla. No prostě ta motorka bude mazel. podle mého úsudku bude stačit vyměnit převodovej olej, olej v tlumičích a novou baterii. Motorku stačí umýt a je jak z fabriky.
Co by jste mi dál poradili?
-
5.10.2015 od Dawes
Ahoj.
Samozřejmě je důležité nějaké to papírování (pojistka, převod...) mezi tím, pokud dlouho nejela nějaká předstarovní údržba. Hlavně nezkoušet hned našlapat. Zkontroluj tlumiče, ať se nezrakvíš hned na dvorku, vyměň olej (motocyklový 80w-90, cca 1 litr) vylej a vymej nádrž a vyčisti karburátor. Většinou stačí sundat z motoru a ještě visící na bowdenu vymáchat v technickym benzínu a vyfoukat vzduchem. Pak vyndat svíčku, vyčitsit / vyměnit a do válce kápni trochu řídkýho oleje a zatoč s klikou. Pokud byla ve válci nějaká rez, s olejem se poddá a píst přivykne na pohyb. Pokud bylo všechno ok, nic se tím neskazí, beztak motku budeš rozebírat ještě aspoň 100x Pak sundat víko zapalování, a aspoň zkontrolovat kladívka, případně prostříknout kontaktolem. A vyzkoušej si nasucho spojku, jestli vystavuje. Když je dlouho bez pohybu ráda se slepí. Často pak pomůže jednoduché stažení spojkové páčky třeba kurtou nebo provazem, aby péro spojky chvíli netlačilo a za pár dní zkusit vycukat.
Pokud máš originální dokumentaci a historii motky, máš malej poklad. Takže bych prosil neprasit krosssovejma bastlama, samodomo vyfikundacema a jinak ničit originalitu.... a budeš mít nefalšovanýho cennýho veterána
Přeju úspěch a příští sezónu v sedle -
8.10.2015 od maspe
ideálně si stáhni příručku, tam je popsané vše. Hodilo by se vyměnit olej v tlumičích, zkouknout brzdové obložení, namazat řetěz, namazat lanovody a podobné. Všechno v příručce najdeš.
-
4.1.2016 od VGT
V loňském roce jsem oživoval 2 Čízy 477 odstavené z provozu 30 let.
V podstatě platí to, co psal Dawes (hlavně o tom rozhýbání motoru).
Přidal bych k tomu ovšem i to, že je nutno vyčistit sítka v benzínové nádrži a v olejové nádržce, vypláchnout nádrže (nestačí jen vypustit nádrže), většinou i rozebrat a vyčistit palivový kohout,
Důležitá věc: vyndat trysku Posilube, vypláchnout v benzínu či ředidle a mechanicky rozchodit ventilek v této trysce (je tam kulička a pružinka). Oba "mé ventilky" byly za ta léta nečinnosti zalepené zaschlým olejem.
No a první nastartování provést raději "na mastný benzín" -- byť potom (až bude všechno chodit jak má), se do nádrže paliva bude lít jen čistý benzín. Mně se to vyplatilo - první start na směs benzínu a oleje - protože ventilek v olejové trysce jsem měl zalepen (průchodnost značně omezena), čerpadlo bylo částečně zavzdušněno (viz. Jawarmaniak), po tom prvním startu to mazalo velmi špatně.
S tlumiči pérování jsem to měl značně rozdílné:
z jedné Čízy ten olej z předních tlumičů vyvzlínal ven a navzlínal do přední bubnové brzdy.
U druhé Čízy sice olej zůstal v tlumičích, ale obložení brzd bylo sjeté až na nýty.
Určitě se tedy podívej do přední i zadní brzdy.
A co se týká "papírů" (možná jsi to už vyřešil):
prvně bys měl absolvovat evidenční prohlídku na STK, na to se většinou zapomíná (trošku problém u neprovozované motorky, teoreticky na stanici dovézt na přívěsu). Poté absolvovat přepis majitele na dopravním inspektorátu (Odbor dopravně správních agend). Začíná se tou "evidenčkou".