Přepolóvání baterky - odnesla to jen baterka?

  • 0

    10.6.2018 od petr-tomajko

    Ahojte, bohužel se mi při laborování podařilo přepólovat baterku a 2x byla sepnutý startér. Z baterky se začalo lehce dýmit, tak jsem ji rychle odpojil. Trochu jsem dobil, správně zapojil a ujel pak v pohodě 60km, ale už jsem ji nenastartoval. Přes kabely jsem ji úspěšně nahodil, znovu dojel a nenastartoval.
    Četl jsme možné problémy všude možně a dočetl se, že buď je problém v diodovém můstku nebo v pojistkách. Pojistky jsem všechny prošel a jsou v pohodě. O diodovém můstku toho moc nevím, tak nevím jak zkontrolovat i ho.
    Baterka už byla jinak špatná před přepólováním, protože po dvou týdnech, potom co byla plně nabitá neudržela nabití a nešla nastartovat.
    Koupil jsme novou baterku a ujel 30km a po této vzdálenosti jsme úspěšně nastartoval.
    Mám Yamahu YZF-R6 2003.
    Chtěl jsem se tedy zeptat, zda to mohla motorka po přepólování přežít bez újmy a zda těch 30km stačilo abych zjistil, zda úspěšně dobíjí a zda můžu čekat nějakou zradu ještě. Díky moc.

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (7)
  • 1

    11.6.2018 od _ldp_

    Dovolím si rozporovat odejití diod. Z jakého důvodu by měly odejít? Je to základní funkce této součástky, kdy dioda v jednom směru proud propouští a v druhém zavírá. Přepólováním je na diodách závěrné napětí velikosti cca 12-13V což je pro diodu normální pracovní stav. Použité diody by měly mít závěrné napětí min. v řádech desítek nebo stovek V a až po jeho překročení této hodnoty by mělo dojít k průrazu.

    Doplnit odpověď

  • 0

    10.6.2018 od AresMlok

    Se trochu divím, že pojistky zareagovaly klídkem.
    Nicméně, pokud jsi ujel 30 km s rozsvícenými světly a občas použil blinkry, tak Ti mašina dobíjet musí.

    Doplnit odpověď

  • 0

    10.6.2018 od TomanPCM

    - zober merak a vyskusaj ake ma napetie (nabita ma mat cca 12.6V)
    - nastartuj a zmeraj ci sa dobija, mala by mat okolo 14V

    Doplněno:

    O víkendu jsem s novou baterkou najezdil přes 100km, měl jsem asi 6 startů a všechno v pohodě. Tak snad to přepólování odnesla jen ta baterka stará, navíc už nebyla ve 100% kondici. Změřím ještě to napětí po nastartování a uvidím, snad se tam nikde nic vážněho nestalo. Ty pojistky jsem procházel 2x všude a všechny a jsou v pořádku.

    12.6.2018 od petr-tomajko

    Doplnit odpověď

  • 0

    12.6.2018 od Mirekdoda

    petr-tomajko:
    pokud jsi měl baterii obráceně, měl by se i startér točit obráceně. Jestli je startér s volnoběžkou, netočil se motor, protože to volnoběžka nedovolila. Pokud to netočilo motorem, nemohl se do el. okruhu připojit alternátor. Napětí baterie a alternátoru se tedy nesčítalo a zůstalo na úrovni napětí baterie, jen mělo opačnou polaritu. Můj předpoklad je, že se nic nestalo.

    Doplnit odpověď

  • 0

    12.6.2018 od keto

    Taky se přikláním k názoru, že se nic nestalo. Jen ještě doplním, že dobrou a nabitou baterii jde také jednoduše odzkoušet tak, že se změří napětí při startu, pokud během startu klesne pod 10V, tak je baterie málo nabitá nebo zralá na výměnu. Funkci nabijení jde pak dobře poznat tak, že musí v různém spektru otáček motoru držet napětí okolo 14V, nesmí to nějak znatelně lítat nahoru a dolů se změnou otáček.

    Doplnit odpověď

  • 0

    12.6.2018 od libor600

    Tohle je velmi solidní názor jen přeju všem- pokud si nevíte rady, pište sem, pak to stojí zbytečně spoustu peněz

    Doplnit odpověď

  • -4

    10.6.2018 od udinar

    Podle mě ti odešlo relátko, resp. některá z diod usměrňovače. Proměřit dobíjení, i na volnoběh by to mělo dobíjet 13,8 - 14,2 V podle stavu nabití baterie!

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.

TOPlist