řazení ryhlostí

  • 0

    22.4.2018 od jopovideo

    Mám problém s radením rychlostí smerom dolu. Z 5 na 4 je to v pohode ale zo 4 na 3 a nižšie to už nejde. Musím za jazdy špekulovať z radičkou aby som tam potrebný prevodový stupeň dostal. Smerom z 1 hore nieje žiadny problém. Viete niekto poradiť čo s tým môže byť? Stáva sa to dosť často.

    Doplněno:

    Tak ste mali pravdu - Jura a Leomay - náhodou som si všimol, že radička škrípe keď som sedel pred motorom a od zlosti som ňou zatrepal a ako keby sa trochu zaprášilo
    - ups na hriadelke radičky hrdza. Zhodil som radičku prečistil prestriekal zložil a motorka odrazu radí už pri pomyslení na preraďovanie. Pri tej robote som si spomenul, že som minulý rok pár krát zmokol asi preto tá hrdza. A pri zatlačení radičky sa niekedy asi s tou hrdzou šprajcla a nevládala sa vrátiť. Prajem veľa šťastných km

    1.5.2018 od jopovideo

    To nie je vetrieska aby som kvaltoval z medziplynom. 15 tis. km to šlo v pohode.

    22.4.2018 od jopovideo

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (5)
  • 0

    23.4.2018 od Yura

    Jeden tip - mám velmi podobnou zkušenost (XV 1100), a příčinou byla vůle v řadicím mechanismu. Zkontroluj řadičku jestli se moc neviklá na ose, přejdi a dotáhni matky na kulovejch čepech u táhla (tyčka od řadičky k převodovce). Po dotažení a seřízení prostříknout WDčkem. V mém případě tento zásah vždy pomohl velmi výrazně, a to na několik tisíc km.
    Primární problém (u mne tedy) je v opotřebení. Pomohly by nové díly. Toto je jen takové žraní Ibalginu na bolavej zub - pomůže, ale nevyléčí. Samozřejmě u tvojí motorky může být vše jinak, já píšu jen své osobní zkušenosti.

    Doplnit odpověď

  • 0

    22.4.2018 od sstepann

    A co takhle zkusit meziplyn??

    Doplnit odpověď

  • 0

    23.4.2018 od leomay

    Měl jsem to stejné. Stačí promazat táhla řadičky a seřídit a dotáhnout matice.

    Doplněno:

    OK. Mal si pravdu

    1.5.2018 od jopovideo

    Doplnit odpověď

  • 0

    23.4.2018 od _ldp_

    Nebudu rozporovat, že chyba může být v chybném seřízení a vůlích v řadicím mechanismu, ale tvrdit, že používání meziplynu je na hovno, jelikož to není V3S-ka je zrovna tak na hovno. Ono stejně jako V3S ta převodovka taky nemá synchrony. Ono sice meziplyn na moto není úplně to samé jako meziplyn u auta, jelikož neřadíš neutrál mezi 2 kvalty, ale účinek na převody je obdobný... srovnáni rychlostí kol, lehčí přeřazení, menší opotřebení atd. Argument, že to takhle fungovalo 15 tkm neznamená, že to bude takhle chodit navždy.

    Doplnit odpověď

  • 0

    30.4.2018 od ajro

    Mám u 1100 naprosto stejný problém. O to horší, že jen někdy. Pokud se to projeví, páka je "tak nějak měkká, volná" tak musím z 4 na 3 A dále dolu) poťukat páku nohou až se jakoby chytne a ztuhne, pak jde bez problému podřadit. Seřizoval jsem, dotahoval, mazal, do servisu vezl...a protože je to jen občys, nikdo na nic nepřišel

    Doplněno:

    Ajro, keď vyriešiš tvoj problém z radičkov daj sem vedieť.

    1.5.2018 od jopovideo

    Ja som tento víkend zhodil kryt alternátoru a skontroloval mechanizmus radenia a ten funguje sto percentne, nie je ani náznak nejakého opotrebenia. Neporadí nám nikto pokiaľ sa tu neobjaví motorkár ktorý to už riešil a opravoval. Pretože po riadnom preštudovaní servisného manuálu si myslím, že problém spôsobuje valec radenia, ktorý je medzi blokmi motora spolu s prevodovkou a pozrieť sa naň znamená rozobrať motor. Ten valec má drážky v ktorých sa pohybujú vidličky a tie zas presúvajú ozubené kolieska prevodovky. Domnievam sa že tam bude niečo vydraté alebo nalomené a pod.

    30.4.2018 od jopovideo

    Doplnit odpověď


Otázka je již vyřešena.

TOPlist