-
23.5.2017 od assembler
Ahoj,
mám obtížně detekovatelný problém. Čím dál tím častěji se mi stává, že mi nechce nastartovat motorka. Zvláště když ji třeba nechám 2-3dny odstát. Baterií to není, zkoušel jsem dobíjet a nabíječka ukazuje plno.
Relé sepne, startér má snahu točit, ale motorem nepohne.
Zvláštní je, když motorku roztlačím, ujedu pár set metrů, tak potom zase startuje normálně.
Provedené pokusy:
- vyjmul jsem startér a zkoušel, jak točí. Tak točí :) ale občas jakoby cváká ve spínacím relátku. Pak jsem zkoušel ozubené kolo startéru chytnout rukou a... občas se mi stalo, že jsem jej udržel rukou. Jakoby jednou z 10 případu neměl žádnou sílu. (držel jsem to přes hadru)
- pak jsem se chtěl podívat na volnoběžku, ale nemám stahovák, tak jsem nedokázal sundat ten stator, či rotor. Tu magnetickou věc.
Uvažoval jsem o koupi nového relé startéru, ale je to jen takové vaření z vody.
Ještě existuje opravná sada na startér, ale ty uhlíky tam jsou nalisované... Musel bych to navařit... no, možná bych do toho šel. Uhlíky ale vypadají v pohodě.
tak jsem se chtěl ještě poradit tady, jestli neměl někdo podobný problém.
Zvláštní je, že to většinou nechce startovat, když motorka stojí přes víkend. Jinak s tím jezdím denně do práce.
Jakou může mít dvoudenní odstávka spojitost se startováním.. to opravdu netuším.
Možná by to mohlo mít souvislost s elektrikou, že to chce určité napětí na baterii, že by tam mohl být nějaký zkrat a vybíjet to, ale jak říkám, nabíječka hlásí plno, také jsem měřil napětí na baterii a vždy to mělo přes 12.5V. Mohu provést ještě nějaké pokusy, ale... obávám se, že to v baterii nebude.
no.. pokud víte jak na to, poraďte prosímDoplněno:
ahoj, mám další indícii, zajímavost. Zapnul jsem klíček a měřil napětí na baterii. Z počáteční hodnoty 12.8V každou sekundu napětí kleslo o 0.01V. Neukazuje to na nějaký zkrat?
24.5.2017 od assembler
-
23.5.2017 od nalim4275
Podle toho jak to popisuješ bych to tipoval na baterku,připoj měřák na baterku a změř pokles napětí při startování, jaký bude rozdíl po jednom dni a jak píšeš po několika dnech.Jestli bude pokles znatelně větší tak baterka už nedrží. Dá se to vyzkoušet i tak,že necháš rozsvícené světlo tak 5min. a pak zkusit nastartovat,při dobré baterce to nastartuješ.
Doplněno:
a ještě jedna věc, zdá se mi, že se mi nějak moc zahřívá regulátor. Mohl by tam být nějaký zkrat a regulátor by to mohlo týrat, jak jej ale najít.. nevím... měřit odpor? No, změřím ten ubytek napětí a dám vědět.
24.5.2017 od assembler
ahoj, díky za tip. Baterky kupuji pravidelně nové, protože mi to roky špatně nabíjelo a nemohl jsem na to přijít. Nakonec jsem na to přišel, byly špatné kontakty v rychlospojce hned za klíčkem. Když jsem to vystříhal, dráty pospájel tak to začalo nabíjet jako za mlada :) Ale to vybíjení proměřím. Zvláštní je, že mi to velmi rychle vybíjí i bez světel, obávám se, že se světly to po 5 minutách fakt nenastartuji.
24.5.2017 od assembler
-
24.5.2017 od Milos1
Jestli je to relé, poznáš snadno. Vezmi kus drátu, jeden konec dej na + baterky a druhým se dotkni přívodu na startéru a on by se měl roztočit. Tím je vlasně relé vyřazeno ze hry. Pokud se to bude chovat jako před tím, je to ve startéru. Pokud to bude fungovat dobře, je to relé
Doplněno:
tam bude asi více vad najednou. ten ubytek napětí... a zároveň občas i startér samotný, ale... ten ubytek napětí bude asi vetší zlo...... no o víkendu provedu pár testů :) Dnes jsem musel zase v obchodáku roztlačovat :)
24.5.2017 od assembler
-
24.5.2017 od pistapista31
začni tym že bateriu zmeraj pod zaťažov či ukazuje kolko ma mať. mna posledný krat cvičil uvolnený kontak na baterke
-
26.5.2017 od chatra
Na XJ se občas kousne volnoběžka startéru, když se s tím cukne se zařazeným kvaltem tak to povolí a už startuje normálně. Taky mě zlobil zaseklý uhlík ve startéru, doporučuju vyčistit komutátor a uhlíky promazat.
-
26.5.2017 od udinar
U Viraga občas zlobila volnoběžka, byla to jejich bolest. Ovšem špatná volnoběžka se většinou projevuje tak, že se točí startér ale netočí motorem. To zahřívání relátka nemusí indikovat jeho vadu, jelikož se jedná o polovodičové relé, které zkratuje polovinu sinusoidy, musí se někde ta půlka ztratit a ta se ztrácí v teple. Proto má relátko velkej chladič. Jak už tu radili předemnou, zaměřil bych se nejdříve na baterii, pak na startér. Pokud to při měření dobíjí dobře, tak bude chyba ve startéru, nebo baterce.