-
17.7.2016 od Bočanek
Ahoj všem,
už jsem zoufalý, protože nemůžu přijít na to, "kde je zakopanej pes".
Popis problému: při letošní vyjížďce (celkem 1300 km) jsem na začátku zjistil, že mi moto nedobíjí baterku, takže každé zastavení a vypnutí motoru se řešilo roztlačením. Domníval jsem se že to může být regulátorem. Po příjezdu domů a laborování, jsem zjistil, že dobíjení funguje (potažmo i regulace). Při startování přes kabely (ať můžu změřit dobíjení) z jiné motorky se mi 2x podařilo nastartovat. Poté již ne. Startér jako by měl snahu ale neprotočil se.
Je tedy divné, že dobíjení funguje, ale baterku to nenabije. Baterka po přeměření, se zdá být v pořádku. Kde teda může být chyba ? Napadá mě startovací relé, startér (to by ovšem nemělo vliv na dobíjení) a nakonec baterka.
Děkuji všem za případnou pomoc/náměty
Honza
-
17.7.2016 od Hostmir
Ahoj,
stejný problém se projevil na mém bývalém V-stromovi 1000. Nakonec to bylo shořelé vinutí na alternátoru. Napětí na baterce při chodu OK. Jela ale nebyla schopná nastartovat. Ukázalo se, že jedno ze třech vinutí na altíku je propálené-mělo jinej odpor než další dvě. Regulátor si asi neuměl přebrat rozdílná výstupní napětí na altíku, tak to nedobíjelo, ale jelo to v pohodě.
Třeba Ti to pomůže
MH -
17.7.2016 od ja1
baterka v háji...neudrží proud. zkusit změřit na zátěžáku. jinak koupit novou a změřit dobíjení na nové baterce
-
17.7.2016 od Dios_Anhress
Tak tak. Podle mě bych to taky viděl na baterku. Zkus si někde od známého půjčit (s adekvátní kapacitou) dobrou a vyzkoušej. Ona napětí může mít nad 12V, ale jak píše Ja1 neudrží kapacitu. Jen doplním, jestliže nemáš zátěžák, tak můžes ještě zkusit změřit napětí na baterii při startování, jestli klesne pod 12V je KO.
-
18.7.2016 od Slávek-TDM
No a kolik teda nameris napeti na baterii pri zapnuti klicku, po nastartovani, se svetlama a na zvysene otacky? Muj regulator byl v haji a projevoval se tak divne, ze nad 2 tisice otacek se svetlama padalo napeti na 12V a tim padem se nenabijela baterka a dopadl jsem presne jako ty - nenastartoval jsem. Navod na otestovani dobijeni je tady:
http://motoride.sk/c...klovych-baterii.html -
18.7.2016 od Bočanek
Pánové díky za podněty ... ale vypadá to na startér. Startér jsem vymontoval, rozebral vyčistil od prachu z uhlíků, složil, vyzkoušel s 12 V a rozjel se. Jenže když jsem ho namontoval zpátky do motorky a vyzkoušel znovu ho roztočit, tentokrát motor již neroztočil. Takže startér o5 ven a rozebrat. Při bližším ohlížení jsem zjistil vůli na předním ložisku (možná i na zadním pouzdru). Tzn. že když měl točit pod zátěží (roztočit motor) tak se rotor "přilepil" ke statoru, čemuž odpovídalo opotřebení uvnitř statoru a to jen na jedné polovině. Takže teď zkusím ložisko vylisovat spolu s guferem a vyměnit ho. Jak případně dostat ven zadní měděné pouzdro ale netuším.
Pokud měl někdo startér venku a něco podobného už dělal, budu rád za každou radu.
O stavu/vyřešení opravy budu informovat.
DíkyDoplněno:
Vyřešeno !!!
To je tak když se Vám sejdou 2 poruchy najednou . Takže koupena opravna sada startéru a nová baterka. Vím že jsem se zde "kasal", že baterka je v pořádku, takže si sypu popel na hlavu. Dneska koupena nová baterka a už si holka zase přede .
Díky !!4.8.2016 od Bočanek
Nazdar lidi,
tak to vypadá na vymačkané přední ložisko startéru. Bohužel však nikde v ČR sehnat jehlové pouzdro s těmito rozměry neumím:
vnější průměr: 19mm
vnitřní průměr: 13,5mm !!
šířka: 12mm
Označení je : INA F.218335 RTU
Kdo by měl nějaký tip kde sehnat, byl bych opravdu moc vděčný
Díky28.7.2016 od Bočanek