Motosprint Prachatice

Prachatice - malebné jihočeské město s bohatou historií, které se nachází v podhůří Šumavy, je centrem motorkářského dění zejména díky úsilí skupiny okolo Franty Binky. Asi málokterý motorkář neslyšel alespoň zmínku o Prachatickém BikersBaru a každý příznivec motocyklů, zejména pak kategorie chooper, classic a custom bikes, jistě zná stavby s logem WS (Wild Style) ve znaku, které vítězí na české scéně i mezinárodním poli přestaveb motocyklů.

Motosprint Prachatice
Díky podpoře těchto lidí, ale i velice pozitivnímu přístupu vedení města (jak z oficiálního názvu akce vypovídá), mohl v sobotu 28.dubna odstartovat již 9. ročník tradičního motorkářského motosprintu „o pohár starosty města Prachatic“ na již léty prověřené „Žirnovické trati“. Přestože první ročník Prachatického motosprintu se konal již v roce 1997, ten desátý vychází díky absenci akce v roce 2005 až na rok příští, a právě připravovaný jubilejní 10. ročník Prachatického motosprintu bude zcela jistě velkým svátkem nejen pro závodníky, ale všechny organizátory a lidi, kteří se podíleli a podílejí na této dnes již tradiční moto-akci.


Letošní ročník doprovázelo nádherné počasí, které ani v nejmenším nepřipomínalo aprílovou klasiku z předchozích let, a nic tak nebránilo 102 závodníkům v kategoriích enduro, chopper, sportovní a cestovní motocykly a nově vzniklé kategorii veterán (pro jezdce s věkem nad 60 let), aby poměřili síly svých strojů a odolnost nervů při sprintu na přímé trati o délce 1/4 anglické míle, tedy 402,33 metrů. Závodníky přišlo podpořit na 2 tisíce přihlížejících diváků, pro něž byl připraven i doprovodný program, kterého se účastnily špičky českého stuntridingu ve složení Petr a Tereza Hnětkovských ve společném vystoupení s Pavlem Korychem, Pepy Sršně a Aleše Poláka. První vystoupení Hnětkovských (vůz BMW) s Pavlem Korychem bylo sice hned v počátku poznamenáno Pavlovým pádem, ale i přesto bylo odjeto za vydatné podpory diváků zdárně do konce.


Svým kaskadérským uměním nešetřil ani Kejleb (Aleš Polák), který uváděl diváky v úžas svými jízdami po zadním bez držení a dalšími novými prvky. Ještě před ním všem ale dokázal Pepa Sršeň, že ani nepříjemné zranění levé ruky mu nebrání v předvedení dlouhých stoppie, zakončených před odvážným Česťou Gütterem, mimochodem nejstarším závodníkem sobotního dne, startujícím v kategorii veterán se svou nesmrtelnou CBR 1000F.




O tom, že se Prachatičtí věnují motosportu opravdu naplno, přesvědčil diváky i úspěšný motokárový závodník Milan Šimák, který se svou motokárou při měřeném sprintu atakoval časy sportovních motocyklů.
To, že diváci jsou pro pořadatele prioritou, dokládá i fakt, že všechny vstupenky byly slosovatelné a výherci se mohli těšit na lákavé ceny. Jako bonus pro všechny diváky s platnou vstupenkou byl potom i vstup na věž Prachatického kostela a sleva na večerním koncertu v Národním domě v Prachaticích.





Závodní den, komentovaný tradiční dvojicí Milan Mach a Ivan Červený, probíhal ověřeným způsobem ranních kvalifikačních, měřených tréninků (jízda jednotlivců na čas). Polední přestávku pak zcela vyplnili svým vystoupením kaskadéři a tak i jezdci měli čas připravit sebe a své stroje na odpolední finálovou bitvu.


Pro návštěvníky bylo zajištěno bohaté občerstvení a několik stánků s moto příslušenstvím.
Odpoledne pak vrcholilo ostrými jízdami v podobě vyřazovacích soubojů, ze kterých v každé kategorii vzešel nejrychlejší „sprinter“. Za zdůraznění stojí jistě i pokoření rekordu tratě, který do sobotního sprintu měl hodnotu 215 km/h a byl posunut vítězným jezdcem kategorie Sportovních a cestovních motocyklů nad 750 ccm Pavlem Kettnerem (Kawasaki ZX12R) až na cifru 233 km/h (hodnota měřená policejním radarem).





Jako zajímavost jistě stojí vyzdvihnout také vítězství Pavla Snítilého v kategorii silničních a sportovních motocyklů do 750 ccm, který se svou dvouválcovou Suzuki TL1000S převálcoval soupeře s výrazně početnějším stádem koní v motoru, což potvrzuje, že motosprinty nejsou výhradně o stroji, ale velký podíl na výsledku má psychická i fyzická pohoda a celkové schopnosti pilota stroje. Na druhou stranu je třeba i dodat, že Pavla můžeme počítat mezi „sprinťácké“ profesionály, neboť se účastní oficiálních dragsterových soutěží v ČR i zahraničí. Po zdárném absolvování finálových jízd byly z rukou tajemníka Prachatické radnice (p. Karla Pašeka) a za potlesku diváků předány ceny vítězům a nám nezbývá než poděkovat organizátorům za další zdařilou akci a popřát mnoho sil při organizaci dalšího jubilejního, tentokrát již skutečně X. ročníku Prachatického motosprintu.




Výsledky:


Kategorie Enduro: 1. Jandera Petr, 2. Jerhot Michal, 3. Tureček Martin
Kategorie Chopper: 1. Horňák Josef, 2. Horský Michal, 3. Wáwrů Jan Sportovní a cestovní motocykly:
Kat. do 600: 1. Vymětal Jaromír, 2. Kouba Štěpán, 3. Černý Míra
Kat. do 750: 1. Snítilý Pavel, 2. Rak Milan, 3.Havlík Libor
Kat. nad 750: 1. Kettner Pavel, 2. Friedberger Jiří, 3. Čadek Tomáš Nejvyšší rychlost Pavel Kettner 233km/hod. - prachatický rekord všech IX.ročníků, jezdec jel na Kawasaki RZX12R.

Pořadatelé:


Biker´s Bar-Klub prachatických motorkářů
Ivan Kouba
František Binka
Miloš Donda
Milan Mach

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.


TOPlist