Hřeby a led: Podpořte rekord v jízdě na ledě

První český team, který rád mrzne v prostředí mrazivého severu aneb světové rychlostní rekordy na ledě.

Za měsíc vyrážíme znovu na akci Speed Weekend on the Ice (Rychlostní víkend na ledě). Jde o světové rychlostní rekordy a celé to vypukne na zamrzlém jezeře u malé švédské vesnice Arsunda vzdálené cca 2tis km od ČR.

Když si představím těch 30 hodin cesty, které musíte přežít při transportu techniky a vybavení tak jediné co mě drží nad vodou kromě 50 cm silného ledu je myšlenka na uskutečnění velkého snu. Naším cílem je překonat rychlost 200 km/hod na ledě s motocyklovým dragsterem*.
Letmý kilometr při této rychlosti přejedete za 18 vteřin. Zdá se Vám to jako krátký čas? Dovedete si to představit? V hlavě máte pocit, že to trvá tak "půl roku" a né několik vteřin. A to je přesně ta chvíle, kterou nevyměníte za nic jiného, protože v ten moment máte pocit že žijete na plno. To, že tohle člověk nedokáže sám, že k tomu potřebuje team lidí a finance - to je asi každému jasné. Nechceme zaplatit celou akci, chybí nám cca 1/3 prostředků, které použijeme na: trajekty, PHM, ubytování, licence, pojištění.

Jak to vlastně celé vzniklo? V Prosinci roku 2016 jsem dostal otázku zda abych se chtěl někdy podívat na legendární rychlostní světové rekordy, které se každoročně jezdí na solných pláních Bonneville v americkém Utahu. Moje odpověd byla jasná. Pokud Bonneville tak jedině jako závodník a rozhodně né jako divák. Byla zima, všude sníh a led! A najednou byl nápad na světě."Ohřebujeme" kola a vyzkoušíme to na rybníku za vesnicí, takový miniaturní " Bonnville na Vysočině" psal se Leden 2017.

Myslíte, že z toho nebudete dělat raketovou vědu a utajíte to. Jdete to zkusit a u rybníku už čeká polovina vesnice. Test se vydařil! Přichází první zjištění a to dost podstatné - budeme potřebovat delší dráhu. Možnost přišla v Únoru a rozhodně nepřišla sama. Týden na telefonu se vyplatil. Po vyjednávání máme připravenou dráhu na chotěbořské* přehradě.

Najednou ležím na dragsteru přede mnou 400 metrů čístého ledu, od sání do motoru mě dělí jen hliníkový plech, pod sebou mám nádrž plnou vysoko - oktanového paliva, otáčím plynovou rukojetí, otáčky motoru letí do maxima, pouštím spojku, hřeby doslova frézují dražku do ledu a já jsem katapultovám absolutním přenosem výkonu kupředu, řadím rychlosti 2,3... a jediné co mě kazí usměv je značka od které už musím začít brzdit…
Víte jak se brzdí na ledě? I když máte hřeby tak dost blbě, vlastně by se vám hodil i padák. Ale jak říkal Herbert James Munroe*. " Brzdný padák na motorku? Já nehodlám skákat padákem. Ja jsem tu abych zajel rychlostní rekord"

 

Podpořit projekt můžete na webu Startovač. Triko z odměn vyberte si svůj design.

Děkuji
Pavel Kubera

Informace o redaktorovi

TZ - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):


TOPlist