PROFIL MOTORKY

Lifan Monkey (2008)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Kovboy
Vloženo 27.12.2011
Aktualizováno 14.6.2013
Zobrazeno 6 278x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Malá motorka, ale srdeční záležitost

Více fotografii

První dojmy - Malá motorka, ale srdeční záležitost, vysloveně láska na první pohled.

Motorku bych doporučil pro - No přece pro mne.

Doplňky na motorce - Závodní motor 140 ccm YX se závodní vačkou. Retro pneumatiky Sava. Páčky ASV. Nový lak a design. Laděný karbonový výfuk

Recenze

Malý velikán.
Vždy jsem toužil po vlastnictví nějaké motorky. Brázdit silnice, zdravit ostatní jezdce na motorkách a cítit se volně. Jak nádherná představa. Jen jestli to na téhle motorce bude možné, zdá se mi nějaká malá a nemohl jsem se zbavit pocitu, že mne budou asi ostatní přehlížet, protože se rozměrově budu na silnici ztrácet. Opak však je pravdou. Hned první jízda a všude veliký rozruch a obrovský zájem. Lidi se za mnou otáčejí a děti mi mávají. Pokud někde zastavím, hned je kolem mne chumel zvědavců a nestačím odpovídat na spousty dotazů ohledně této malé motorky.
Rozměrově se opravdu jedná o velmi malou motorku. Osmi palcová kola, výška sedadla od silnice 63 cm a celková délka 130 cm to potvrzuje, ale zase nemá člověk strach, že se mu při pádu něco stane. Ještě jednu výhodu jsem zjistil, při zastavení jsem nemusel motorku nahnout abych mohl sestoupit. Prostě zastavím, dám nohy na zem, zvednu se a mohu odejít. Celková hmotnost 65 kg mi připadá na tak malou motorku docela dost, ale co nadělám, do posilovny nechodím, a tak si zacvičím alespoň při nakládání motorky do kufru auta. A to myslím smrtelně vážně. Motorka umožňuje jednoduché demontování řídítek a tím se vejde právě i do toho kufru běžného auta. Je to docela dobrý na dovolenou nebo na cestování po blízkém okolí. Na dalekou cestu se s tím také dá jet, ale nepouštějte se do toho, raději ji naložím do toho auta.
Ležatý OHC čtyřtaktní jednoválec o objemu 49 ccm s elektro startérem, ale zde i s nakopávačkou. Po nastartování se nic neděje. Vlastně ano, jen já mám problém. Motor jde tak tiše, že mám stále natažené uši, abych něco zaslechl. Motor je z výrobní linky čínské firmy LIFAN, které již několik let používají, pro jejich jednoduchost a spolehlivost, i spousty jiných značek a výrobců jak motorek tak i čtyřkolek.
Výkon není až tak oslnivý, v dokladech jsem se dočetl 2,4 kW / 7500 ot, ale vždyť je to padesátka pro nejnižší skupinu řidičáku od 15-ti let, tak co bych chtěl. Rychlost maximálně 40 km/hod, opět papírově, tak to jsem se moc nenadchnul. Bylo to však jen do doby, než jsem nasedl, zařadil jedničku a chtěl se rozjet. Zjistil jsem, že ne vše psaný je pravdou. Motorka zabrala i s mýma 120 kilama a okamžitě šlo přední kolo do vzduchu a můj zadek na matičku zem. Takže síla tam je a ta rychlost? No na čtyřku jsem uháním až 65 km/hod.
Ze začátku jsem si malinko pletl řazení, protože je zde vše od jedničky až po čtyřku od neutrálu směrem dolů. Během jízdy je docela švanda, když jsem si po rozjezdu opět cvaknul neutrál. Ale jak si na to zvyknete, je to fajn. Kvalty tam jdou lehce a přesně, převody jsou krátké, takže tam vždy během chvilky nakopul čtyřku a nemusím moc zbytečně podřazovat.
Motorčička mi přirostla k srdci. Nesmíme se na tenhle typ motorky dívat pohledem jezdce velkých nadupaných mašin, je to prostě jiná dimenze. Celkově velmi kvalitní zpracování jak rámu, tak i celé motorky. Jen se mi asi po měsíci jízdy povolily šrouby na disku předního kola. Jenže to jsme mohl tušit, že když s tím jezdím pořád po zadním, tak jsem si to měl lépe prohlédnout. A ještě přestal ukazovat tachometr, jenže to jak jsem s tím předním kolem vždy praštil o silnici, tak vypadnul mechanický náhon tachometru.
Smutkem pro mě je zadní brzda. Bubnová a skoro vůbec nefunkční. Věřím, že výrobce nechtěl, aby se při té obrovské rychlosti neseklo zadní kolo a jezdec si neublížil, ale mohlo by to být o chlup lepší. Přední brzda je kotoučová hydraulická a ta zase naopak brzdí až moc. Zadní pérování zajišťuje dvojice měkkých nestavitelných tlumičů. Přední šavle jsou také poměrně dosti měkké, ale tahle celková měkčí jízda je na tak malou motorku jen dobře, protože nikde nic nebrní a po jízdě na našich špatných cestách nebudu koktat. Motorka je jednomístná a uveze i těžší postavy. No když to uveze i mě.
V současné době mám Monkey předělanou. Prodloužil jsem kyvku o 7 cm, mám jiné zadní tlumiče a napasoval jsem tam motor 140 ccm olejem chlazený. Upravil jsem zapalování, nadělil jsem motorce závodní CDI a předělal elektriku. Zatím to se mnou jede kolem stovky, ale až udělám výměnu rozet, tak v pohodě pojede až 120. Sílu to nyní má na rozdávání.
Máme rok 2013 a jak jsem si sám sobě slíbil, tak jsem na tuto sezonu Monkey od Lifanů předělal. Mám tam nový motor Lifan 140 YX se závodní vačkou a předělal jsem rozety. V současné době Monkey nemá problém jet maximálkou až 130 km/hod. Trošku jsem si pohrál i celkovým designem motorky.




Tak zase někdy něco napíši.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
MOTORoba
MOTORoba napsal 27.06.22 v 21:04 10b.

Kovboy
Kovboy napsal 09.12.16 v 08:40

V současné době tam mám motor 175 ccm a připravuji motor 186 ccm

Bundes
Bundes napsal 03.01.16 v 14:29 10b.

Sevi342
Sevi342 napsal 08.11.14 v 19:34 10b.

Top! Do města bych to bral hned!

Kovboy
Kovboy napsal 04.02.14 v 18:18

Díky, mám další novinky v přestavbě, tak letos vyjedu trošku v novém.

Více komentářů



TOPlist