globalmoto_duben_nolan





Téma: Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek
V tomhle vlákně budu chtít shrnout poznatky z okruhů a racing přestaveb, poradit (pokud budu vědět), jak na to či ono anebo si naopak nechám odpovědět na to, co by mě zajímalo a nemám s tím zkušenost...
Jinak nejsem tady pořád, tak moje reakce může někdy být trochu zpožděná

Jako demo použiju moji aktuální letošní "stavbu", best bike R1 2007

[URL=
===============================================================================================

Pro zpřehlednění vlákna zkusím zachytit důležitý stránky a shrnout to do jakéhosi obsahu..

OBSAH:

1. stránka (témata)
Představení mých biků, kryt řetěz.kolečka, "potítko" na nádržce brzd.kapaliny, brždění z.brzdou, ...

2.-3. stránka (témata)
GSXR1000 K1-K3, R1, barevný design a polepy, přepákování prodej a vychytávky, zkrácení plynu, úpravy DUC1098, hustokrutý photos ze závodů, řidítka, převody, laditelné moduly (vstřik.), ...

4.-5. stránka (témata)
Moje crashe, origo.zbořku nebo vylítanou okruhovku, odpověď Honzissovi na 7 otázek, ...

6. stránka (témata)
Cena okruhovky, GSXR750, fce Quickshifteru, mýty o ZX10 , pneumatiky, licence, náklady na sezónu, ...

7.-8. stránka (témata)
Náklady na sezónu, holka na ZX10, údržba podvozku, CBR600, názory na 2V, ...

9. stránka (témata)
Střelci Volná nad 600, povolené úpravy MČR, R1 - PVM + ARROW + Ohlins, Sportovní průkaz, ...

10. stránka (témata)
Pneu, powercommander, spojka R1, řetěz 520, ...

11. stránka (témata)
Řetěz 520 a dynamické účinky soustavy, hubnutí pilota/zvyšování výkonu motoru, reklama na motorkách, chlastačky, ...

12. stránka (témata)
Powercommander III USB do 6tis.Kč (petr.r1), Dynojet kit pro karbce, kde koupit řetězovku, zase chlast-photos :) ...

13.-14. stránka (témata)
Kocovina, GSXR750 K1, Pwrcommander a Ignition modul, ladění Suzuki elektroniky, titanový výfuk/nerez, tuning tělesné hmotnosti, nastavení vidlí, ...

15.-16. stránka (témata)
Větší chladič, výběr Perňa-lyží, závodní díly na moto, brzd.destičky, kam s motorkou na ladění, fota "slavných", ...

17.-19. stránka (témata)
Brzdové hadice, destičky, úpravy kapot - "čočky", cena startovného MČR, nabídka Perňa's R1 05 od p.Kozelky + diskuze (prodáno!!!), ...

20. stránka (témata)
Repase podvozku, ski-photos, levné ježdění na okruhu, výběr sportovních pneu, ...

21.-22. stránka (témata)
Brzdová kapalina, opět pneu (tlak, 2směs/klasika), jízda na okruhu a sledování budíků, Hungáč foto, ...

23.-25. stránka (témata)
Dawe02 jobs, licence info, motoškoly, rozety a kolečka, MiP motivation, sportovní průkaz, převody, ...

26. stránka (témata)
Slovakiaring, leštiči a jejich "absťák", Perňa v dívčí škole autoritou , ...

27.-28. stránka (témata)
Rijeka, 190/50 vs 190/55, umístění IR přijímače pro laptimer, 16,5" ráfky a pravidla MČR, prodej Perňovy R1 07, luxusní R1 2009, ...

29.-30. stránka (témata)
Slovenská licence, prodej mojí "legendární" kombinézy, NEW Look oblečku Road Racing Liberec 2009, ...

31. stránka (témata)
Troška ze zimních radovánek a přípravy, Grafy výkonu mé "bejvalky" - nynější majitel Pepazdepa-84, ...

32. stránka (témata)
Brždění a rychlost na cílovce v Mostě, můj crash v "bulváru" r.2000, ...

===============================================================================================


My new bike - pro sezónu 2009. Je to model 2008, takže nebude žádnej rozdíl..

[URL= možná s těmito věcičkami ...néé, pojedu "sérii"

[URL=


Naposledy editováno 19.11.2009 11:29:42

1 reakcí na tento příspěvek Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

6.12.2011 v 17:57 | Nahoru | #5791
Biker_xx: díky moc za odkaz ...

DavidH: nu mě to nejede ani z kopce .. tenkrát v mostě při závodě. myslim že to bylo poslední kolo, tak jí sypu v tý leví z kopce dolu do ďoliku a držel jsem jí co vní bylo protože tam jedu na fullgas a najednou z leva po obrubníku mě bere Lukáš (prasouš) div ne koleno v trávě a v zápětí z prava dafiťáci mon o třídu rychleji a já si připadal jak když stojim ...

.Kolda.: jj to věřim a určitě by to pomohlo.. mě dost pomohli i kluci jako Michal (Padre) a corelák a prasouš .. ty mě dost naučili jak natom sedět a hejbat se... ermo a frenky mi ukazovali stopu .. tim mi kluci hrozně moc pomohly a jsem jim zato vděčnej hrozně moc...
už se nemúžu dočkat až se zase začne jezdit. je to tam jak jedna velká rodina..

SPIJKER: my jezdíme i téměř stejné časy.. v mostě mam 1:51 a v brně 2:23 a ty myslim máš 1:52 most a 2:20 brno ne?

Prasouš: 1:45 a všechno špatně ? jéžiši ... . takle bych chtěl taky jezdit..

1 reakcí na tento příspěvek Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

6.12.2011 v 18:01 | Nahoru | #5792
SPIJKER: jj taky jsem měl hooodně blbí návyky ze silnice, naštěstí jsem se jich z větší části zbavil.. a když mi kluci řekli něco nového tak jsem to skoušel si nato zvykat už v provozu...
ale nebylo by to špatný se domluvit a vzít to spolu...

(reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

6.12.2011 v 20:06 | Nahoru | #5793

poli46 píše: B
SPIJKER: my jezdíme i téměř stejné časy.. v mostě mam 1:51 a v brně 2:23 a ty myslim máš 1:52 most a 2:20 brno ne?

Prasouš: 1:45 a všechno špatně ? jéžiši ... . takle bych chtěl taky jezdit..



jj.. cas temer stejny.. 52 v moste na rsv a 20 v brne na r1.. jeste mi vrta hlavou zda bych byl na r1 rychlejsi ale chuj znájet..

tak uvidime pristi rok jak to poslape

1 reakcí na tento příspěvek Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

6.12.2011 v 22:15 | Nahoru | #5794
SPIJKER: jasný .... aspoň se budu mít skym hecovat příští rok bude com back Corelky ...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

6.12.2011 v 23:21 | Nahoru | #5795

poli46 píše: SPIJKER: jj taky jsem měl hooodně blbí návyky ze silnice, naštěstí jsem se jich z větší části zbavil..



a co su to tie blbe navyky?

(reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

6.12.2011 v 23:27 | Nahoru | #5796
matuS> ..no.. jsem zvedavej co povedi pouceni.. ale podle me treba posez na silnici kde potrebujes jet takl abys co nejlip videl pred sebe.. a na okruhu jedes po pameti a obetujes vyhled za cenu lepsiho rozlozeni hmotnosti, resp lepsiho vyhoveni rozlozenim hmotnosti, tedy posunutim tela mimo moto..
jasne i na silnici vysedavas..
na silnici mas dobrou vymluvu proc blbe vedes pohled (divas se (i) pred sebe) protoze tam muze bejt bordel.. na okruhu asi spis budes hlidat apexy atd abys trefil idealni najezd a vyjezd.. na silnici radej neco obetujes v zajmu realizace prujezdu
..ale sam jsem zvedavej..

(reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

6.12.2011 v 23:29 | Nahoru | #5797
poli46> noo.. jsem na nej zvedavej.. ale ja ho vuubec neznam kluka.. jen tady letmo.. kolik jezdil brno a most? ..nejezdi nahodou trosku rychlejc zavodnik jeden?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

6.12.2011 v 23:32 | Nahoru | #5798
matuS> používat blinkry a mlhovku

Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

6.12.2011 v 23:57 | Nahoru | #5799
matuS: přesně tak jak píše SPIJKER . neuměl jsem natom sedět a ani se porádně hejbat.. vysel sem z toho jak pytel sra..ek ... jen proto abych si dal koleno na dubí, tak jsem seděl celou prdelí venku, koleno jsem měl nacpaný pod plastama na zemi , a kuli tomu jsem to i málem položil páč jsem v železnym brodě potřeboval moto víc naklonit ale nešlo to páč jsem měl moto opřenou o koleno a zároveň o zem a horní polovinu těla vykloněnou ven. prostě děs...
podle toho co mi kluci říkali by se mělo sedět co nejvíce v zadu, vysednout si dovnitřku zatáčky tak aby hrana sedla byla cca mezi půlkama... horní polovina těla by měla jít také níž, aby jsi měl vnější rameno cca v ose víčka nádrže a hlavu cpát co nejvíc k vnitřnímu řídítku ...
další věc je právě pohled, kam vidíš tam jedeš. takže se snažit koukat co nejdál před sebe... na rovině koukáš do nájezdu, v nájezdu koukáš na apex a na apexu koukáš na výjezd a začínáš gazovat...
furt mít v zatáčce hned po brzdách dostatečný množství plynu aby se zabránilo ujetí předního kola.
naučit se najit si brzdný body.

další věc je ta že mam porát prsty na páčkách, hlavně na brzdě..

minulej rok vše blbě


letos o kousek lepší

1 reakcí na tento příspěvek Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

7.12.2011 v 00:02 | Nahoru | #5800
SPIJKER: tady najdeš časy jaký kdo jezdí na rúznejch okruzích http://motoreport.cz/?a=racing nu corela91 jezdil mistrák ... já bych chtěl zrychlit natolik aby jsem mohl jet PČR .. to bych si moc chtěl skusit ale to mam před sebou ještě hoodně práce a trénování

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

7.12.2011 v 12:40 | Nahoru | #5801

DavidH píše: matuS> používat blinkry a mlhovku



Asi tak nějak
Před každou zatáčkou dát blinkr a když začne pršet tak zapnout stěrače...

Jak psal Poli, hodně důležitý je posed (čest vyjímkám, jako třeba pan Meklau), stopa, brzdy, vysedání už před začátkem brždění... ale hlavně jezdit a jezdit a jezdit...
Třeba takový poznatek, který nám říkal David Látr při poslední šestihodinovce. Když chce být na cílovce ještě rychlejší, tak si lehce stoupne do stupaček a tím filtruje hrbolatou trať...To je můj recept na BMW...

1 reakcí na tento příspěvek Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

7.12.2011 v 12:51 | Nahoru | #5802
Tady jsem našel jedno "historické" video od Prasouše a tam jde vidět strejda Kolda (červená krovka, bílá kombi, se žlutým PSI) po startu (cca od 1:40) jak jdu do první zatáčky, nabrzdím a pak až vysednu (špatně) a pak pozice těla ala enduro (zase špatně) a pak už jsem jaksi ujel, protože tehdá byl ještě Prasouš okruhové miminko...



Jak jsem toho měl po sezoně plné kecky, tak teď už má zas chuť jezdit jak sviňa...asi sem budu muset přestat chodit...

Naposledy editováno 07.12.2011 12:51:52

1 reakcí na tento příspěvek Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

7.12.2011 v 12:57 | Nahoru | #5803
dakujem za vase prispevky.
Teoreticky na tom nie som az tak zle co ma ale zaujalo je to vysedavanie este pred brzdenim. To robim zle.

Ja lezim na moto, ked zacnem brzdit sa vystrcim (aero brzda ) a stehnami sa drzim nadrze aby som to nemusel drzat rukami a tesne pred zatackou sa teda zosmyknem do polky rite zo sedacky a uvedomujem si, ze to je zly postup, lebo pri tom premiestneni sa motorka zavlni a zrejme aj trocha uvolnim brzdu.

co mi neni jasne, ak sa vysadnete este pred brzdenim, ako sa drzite stehnami? aky je teda ten spravny postup?

dik.

(reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

7.12.2011 v 13:33 | Nahoru | #5804
matuS> delam to stejne jako ty, a tez me zajima nazor jak to teda udelat, abych cely brzdy nedrzel na rukou.. Koldo vysednes na pul prdele a pak kolenama obejmes nadrz? nebo jak to delas, aby t za chvili neodesly ruce na brzdach

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

7.12.2011 v 13:50 | Nahoru | #5805

.Kolda. píše:
Třeba takový poznatek, který nám říkal David Látr při poslední šestihodinovce. Když chce být na cílovce ještě rychlejší, tak si lehce stoupne do stupaček a tím filtruje hrbolatou trať...To je můj recept na BMW...



Bože můj,to je ale kravina

Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

7.12.2011 v 14:54 | Nahoru | #5806
...pravda..Meklau popírá všechny ty teorie a "novém" stylu jízdy ...a je skoro nejrychlejší na naších tratích a AA!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

7.12.2011 v 14:54 | Nahoru | #5807

Murkin píše: Bože můj,to je ale kravina



Vůbec ne, na konci cílovky máš i o 3 km/h víc...
Samozřejmě to není tak, že bys byl prdelí deset cenťáků nad sedlem...Mně to zní docela logicky, hlavně v Mostě a u šestky...
Jak jsem koupil, tak prodávám...(jen jestli si ze mě David neudělal prdel, pacholek jeden... )

Vejmi: Motorka jde podržet nohama i vysednutou prdelí... ... problém vysednutí těsně před je ten, že si zbytečně rozhodíš motorku...

Naposledy editováno 07.12.2011 15:00:25

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

7.12.2011 v 15:00 | Nahoru | #5808

.Kolda. píše: Asi tak nějak
Před každou zatáčkou dát blinkr a když začne pršet tak zapnout stěrače...

Jak psal Poli, hodně důležitý je posed (čest vyjímkám, jako třeba pan Meklau), stopa, brzdy, vysedání už před začátkem brždění... ale hlavně jezdit a jezdit a jezdit...
Třeba takový poznatek, který nám říkal David Látr při poslední šestihodinovce. Když chce být na cílovce ještě rychlejší, tak si lehce stoupne do stupaček a tím filtruje hrbolatou trať...To je můj recept na BMW...



Na stěrače jsem zapoměl

To co ti říkal David jsem prvně viděl u J.M.Bayle na Aprilii 250 (mistr světa a mistr USA v MX. Mmch Brno dal za 2:06 a na Yamaze 500 dal pole position!).
Zírám z hlavní tribuny a pod jeho prdelí tak 5cm škvíra. Stál tak celou rovinku.
Podle mě ale pouze pro lepší zalehnutí pod plégo. Už na výjezdu zvedají prdel a cpou hlavu k budíkům
Dnes mají dvě výšky sedla. Je to pěkně vidět na Reově Hondě.

Pokud se pletu, budu jen rád za vysvětlení. Nevím, proč by to lépe odfiltrovalo hrbolky. Který v Brně navíc nejsou
Na tom výjezdu ze zatáček jdu do stupaček taky, ale já kvůli snížení těžiště. Působím vahou na stupačky. Když sedím, tak o dost výš na sedlo... Připadne mně to stabilnější(klidnější)

(reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

7.12.2011 v 15:24 | Nahoru | #5809

Murkin píše: Bože můj,to je ale kravina



noo ja teda nejsem zadnej zavodnik (ale bavi me to tu cist ), ale uplne stejnou vec radil pan Niel Hodgson rychlikum (opet sem je ocumoval a natahoval usi ) na jezdeni s agenturou kde delal instruktora.....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

7.12.2011 v 15:29 | Nahoru | #5810

DavidH píše: ...Na tom výjezdu ze zatáček jdu do stupaček taky, ale já kvůli snížení těžiště. Působím vahou na stupačky....



Jak to myslis s tim snizenim teziste?

(reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

7.12.2011 v 15:31 | Nahoru | #5811
DavidH> Já se na výjezdech taky trochu stavim do stupaček, přišlo mi že přenesu víc váhy k zadnímu kolu a mohl by být větší grip. tak teda nevím jestli je to dobře.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

7.12.2011 v 16:29 | Nahoru | #5812
Dawe02> Ajaj, teď si naběhnu Ale budu jen rád, když to uvedeš na pravou míru

Já to myslím tak, že když sedím na výjezdu ze zatáčky na sedátku (a samozřejmě taky část hmotnosti těla přenáším nohama do stupaček-hlavně vnější nohou), tak mám celkový těžiště výš, než když stojím ve stupnách (s prdelí ve vzduchu). Stupny jsou o nějakých 15cm níž (odhad).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

7.12.2011 v 16:40 | Nahoru | #5813
DavidH> mel jsem dojem ze vidim neco jako "opirani se nohama snizuje teziste" Ale z hlediska motorky jako celku jsou vnitrni silove interakce uplne jedno. Rozhoduje skutecne rozmisteni hmoty. Takze jediny rozdil v poloze teziste bude ten centimetr prdele ve vzduchu/na sedatku. Jestli jsi to myslel takhle, tak to potom jo.

(reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

7.12.2011 v 16:57 | Nahoru | #5814
.Kolda.> jojo, praveze si tim rozhazuju motorku , tak uz to delat nebudu no ... jinak Pepa Poncik nam rikal, ze za tu hodinu co je na draze tak ma docela namakane nohy, protoze na sedle prej nesedi skoro vubec.. je skoro porad ve stupackach.. uz sem si to u nej taky vsiml kdyz sem se tak dival na CSC

Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

7.12.2011 v 17:07 | Nahoru | #5815
Ja vnimam "staveni se do stupacek" jako "dodatecnou sadu tlumicu", tzn odlehceni tlumeni motorky -> zlepseni gripu. Kdyz sedim, musi masina (podvozek) odtlumit hmotnost motorky+moji. Kdyz se zvednu, pomuzu svejma nohama odtlumit kus svy vlastni hmotnosti ...

Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

7.12.2011 v 18:32 | Nahoru | #5816
nekde jsem cetl, ze zatizeni stupacek na vyjezdu vice zatizi zadni kolo a tim zlepsi trakci na vyjezdu...

(reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

7.12.2011 v 18:40 | Nahoru | #5817

Dawe02 píše: DavidH> mel jsem dojem ze vidim neco jako "opirani se nohama snizuje teziste" Ale z hlediska motorky jako celku jsou vnitrni silove interakce uplne jedno. Rozhoduje skutecne rozmisteni hmoty. Takze jediny rozdil v poloze teziste bude ten centimetr prdele ve vzduchu/na sedatku. Jestli jsi to myslel takhle, tak to potom jo.



Dík

Tak já to vlastně zhorším

Stal jsem se obětí chybné úvahy.

Ještě dotaz. Jsem zvyklý z trialu a MX řídit motorku nohama. Přenášením váhy z vnitřní stupny na vnější a zpět. Mohu si vykládat uklidnění motorky na výjezdu právě díky tomuto?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

7.12.2011 v 18:40 | Nahoru | #5818
.Kolda.> Krásná vzpomínka ... Když na to po delší době koukám, tak z toho startu mám pořád husí kůži ... Každopádně časy byly myslím nějak 2:20 (prostě okruhové miminko )...

Vejmi: to vysednutí před brzdama ti dodá strašně moc jistoty před samotným zatočením, prostě si nerozházíš motorku, neriskuješ pád a můžeš se jen a jen soustředit na trefení bodu který potřebuješ... Jedna z mála věcí u které mě Mikša pochválil, ale zarýt do paměti chce cvik, prostě tohle je jeden z nešvarů z běžné silnice...

(reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

8.12.2011 v 07:00 | Nahoru | #5819

Prasouš píše: prostě tohle je jeden z nešvarů z běžné silnice...


nj , nacvicime

2 reakcí na tento příspěvek Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

8.12.2011 v 10:51 | Nahoru | #5820


Tak Slovakiaring mám v druhým kompu, tak ten nějak dodám, tady alespoň něco z Brna... Byl to můj letošní poslední pokus jak ho dát pod 2:10, což se bohužel nepodařilo... Podmínky byly ideální (počasí, gumy, prostor), ale prostě to nešlo ... Na startu je krásně vidět Honza Halbich (první - černozelená kombi), jak zaspal, ale pak se krásně protlačil dopředu... Jinak to byl ten závod, kdy právě Honzík šoupnul 2:05, Venca Rumlena 2:07 (přesně nevim)... Honza byl jediný na Kawě, zbytek lidí byly Poláci (všechno BMW), kteří jeli standartně 2:08... Bohužel s mýma časama 2:10-11 jsem jim nemohl konkurovat ... Brno má prostě u mě vroubek ... Prostě jsem si říkal, DA racing je kurva amatérská agentura
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1177, 1178] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35311 Dnes v 10:42 assassin
Yamaha R1 2005 cvakání Yamaha YZF-R1 Blacky94 3 Včera v 06:46 Gahan37
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 599 24.4.2024 v 23:12 Ariete
Ventilové vůle Yamaha R1 2005 Yamaha YZF-R1 Richard65 3 13.4.2024 v 20:57 Richard65
Příliš vysoký tlak v pneu [1, 2] Yamaha YZF-R1 tomassek.32 45 19.3.2024 v 23:35 tomasNJ


TOPlist