globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady
17.12.2008 v 12:31
Čus, tohle je pokec o gs-ku . Člověk se tu dozví spoustu věcí, které buď neví nebo potřebuje poradit. Konkrétně já jsem se tu dozvěděl úplně vše co jsem potřeboval, protože nikoho neznám kdo tady v mém okolí ma gs. Tak přeju příjemný pokec a hlavně hodně ujetých kilometrů bez nehod. (i když už těch pár lidí tu v okolí je)


Naposledy editováno 06.02.2010 17:20:21

Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

22.6.2011 v 11:27 | Nahoru | #5941
Ahoj, nevim, kam jinam napsat a nechci zbytečně zakládat novej thread, zároveň jsem byl línej ho projet, jestli se něco podobnýho neorganizuje...
Nejel by se někdo z Prahy s GS500 projet? Klidně dneska někdy navečer...

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

22.6.2011 v 18:45 | Nahoru | #5942
kterym sroubkem se nastavuje bohatost smesi? Mam ji moc chudou, svicky jsou bile. Do 6t ot se tomu vubec nechce, pak lehce streli z vyfuku a leti to jak ma. Muze to tak moc ovlivnit vykon v nizkych otackach?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

22.6.2011 v 19:41 | Nahoru | #5943
Omar_Bomba> 6 tisíc nejsou nízké otáčky Každopádně šroub ovlivňuje směs při zcela zavřeném plynu, s otvíráním potom jeho vliv již klesá. Pak se spíš uplatní poloha jehly, šoupátka, při plném plynu už pouze hlavní tryska. Dále tvar jehly má vliv zcela zásadní na celkový průběh, ne nadarmo jsou jehly hlavní součástí kitů. Průběh ovlivní i výška hladiny... je toho hodně. Podle mě nejlepší je si to nechat naladit přímo v servise, ale pokud už se s tím chceš drbat tak vyjdi ze servisního manuálu na tovární nastavení a dále pokračuj návodem od Cobry tu najdeš na motorkářích, ten návod je dobrý.

Šroub je 43 - pilot screw

(reakce na) Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

22.6.2011 v 20:29 | Nahoru | #5944
dj_hroch> 6t to mozna nebylo.. ted nevim, jel jsem s tim jen kousek.. bojim se, kdyz to mam porad bez znacek.. zkusim to nejak opravit sam a pokud se nepodari, tak to necham chytrejsim a ten navod je kde? zkousel jsem hledat a nic

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

22.6.2011 v 21:14 | Nahoru | #5945
Omar> návod jsem tady nedávno psal (do jiného vlákna, podívej se ke mě na profil do příspěvků), ale jeho hlavní nevýhoda je ta, že spolehlivě funguje jenom pro rovnotlaké sání -tzn. jen jeden karburátor na x válců. S trochou píle se dá ale částečně aplikovat i u gs. Já to nakonac nastavil podle zvuku a chodu tak, jak se mi zdálo, že běží motor nejlépe. Není to žádná věda, nemusíš z toho mít strach, je to práce tak na hodinku - dvě v garáži.

Aby ses ale k seřizovacímu šroubu pohodlně dostal, je třeba použít zvláštní šroubovák, vem třeba mámě šroubováček k šicímu stroji, já to nakonec vyřešil uřezáním držíku šroubováku a ponechal jenom takový kruh, aby šel za co chytit.

Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

22.6.2011 v 21:16 | Nahoru | #5946
Co to plácám, hodinku dvě, to ani náhodou Já tehdy ještě laboroval se šoupátky a jehlami, takže jsem to musel kapku rozhodit a napojit benzín z petky, takže mi to trvalo déle. Samotné seřízení bohatosti cca 30 minut A nezapomeň vždy seřizovat oba karburátory zároveň. Doraz volnoběhu je společný, ale šroub bohatosti má každý karburátor vlastní.

(reakce na) Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

22.6.2011 v 23:00 | Nahoru | #5947
JyrkaFM> Mě se osvědčil na seřizování bohatosti...



, sice se s tím neotáčelo nejideálněji, ale alespoň se dalo permanentkou vyznačit poloha na jedné plošce 6-ti hranu.

Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

23.6.2011 v 14:58 | Nahoru | #5948
dneska jsem jel na STK a prihlasit to. Zjistil, ze kdyz dam plny plyn i v niznich otackach tak se to chytne, lehce streli do vyfuku a jede.. jak kdyby to jelo jen na jeden valec a druhy se pak pridal. Svicka na levem valci je uplne bila a na pravem seda. Jeste jsem znovu rozdelal karbec vsimnul jsem si, ze na soupatku jsou zalepene dve diry a jeste u toho jednoho soupatka pruzinka trosku drhne o tu jednu zalepenou diru-nemam to opratrne prebrousit? a je ok, ze jsou obe zalepene? kdesi jsem cetl, ze je to kvuli skrceni, ale uz jsem to tady nemohl najit. A trysky tam mam 115, pritom jsem kdesi cetl, ze by meli byt 122,5 a 125 nebo tak nejak. Je to OK?

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

23.6.2011 v 16:11 | Nahoru | #5949
omar_bomba: pokud to máš v šoupátku zaslepený,tak to je určitě tím otvíráním na plný výkon - co se týče škrcení/odškrcení, teď mám naštudovaný snad všechny vlákna co tu jsou k dispozici ale ohledně trysek řeším obdobný problém a nejsem si zas tak úplně jistý jaké tam mít..dávaly se tam jak 115, v katalogu mají 122,5 a na foru se psalo i o 130 a teď babo raď...

(reakce na) Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

23.6.2011 v 16:45 | Nahoru | #5950
Hrbby> Každá verze má různé parametry - hladinu, jehlu, trysky, šoupátka. Používají se různé trysky - 115, 122.5, i obě, 130... Podívej se do servisního manuálu podle čísla které máš na karburátorech a z toho vyjdi pro všechny parametry. Pokud máš zalepená šoupátka, navíc ne moc pečlivě, ale jiné trysky či jehlu, tak to někdo asi neodškrtil uplně pečlivě.

Když už, tak řešit to musíš jako celek - tedy ne si najít jen jeden z mnoha parametrů k nějakému neznámému modelu, že to náhodou bude sedět, a zbytek nechat Jinak budeš mít přesně takové problémy jaké popisuješ - bude se chovat nepříjemně v některých režimech, nebude mít hladký chod a tak dále.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

23.6.2011 v 19:20 | Nahoru | #5951
mipous> zdar prosim te.. nemel bys jeste ty manualy v cestine?zapasim ted s gskem a nemuzu dojin nato co tom je... muzes poradit?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

23.6.2011 v 19:38 | Nahoru | #5952
Machcek> Bude možná jednodušší a rychlejší popsat sem, se už třeba někdo chytne.

BTW co je špatného na agličtině, němině či taliánčině? Si můžeš i vybrat.

Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

23.6.2011 v 19:40 | Nahoru | #5953
Jo, na to seřizování krátký šroubováček nebo jsou dobré i ty ohebné šlauchy, prodávají za pár korun v každém supermarketu. Nejsou sice na velký moment, ale přesně na tohle - kde si hlavně potřebuješ zalomit ruku - jsou ideál

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

23.6.2011 v 19:50 | Nahoru | #5954
nenasel jsem jaka tryska a kolik otacek smesi ma byt na karbeci(Haynes).. vyrobil jsem si takovy mensi sroubovacek(jde to s nim dobre), ale uplne jsem si to rozhodil(jak smes, tak volnobezne otacky).. asi to nezvladnu a budu to muset nekomu hodit..

(reakce na) Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

23.6.2011 v 20:01 | Nahoru | #5955
Omar_Bomba> Jaj... máš originál servisní manuál? Tam to je určitě. Případně hoď sem číslo karburátorů.

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

23.6.2011 v 20:04 | Nahoru | #5956
mam akorat nemecky navod k obsluze.. Je to typ: BSR34
tryska by tam mela byt asi 130 a na skrcenou verzi 135, kde se tam sakra vzala 115?

Naposledy editováno 23.06.2011 20:07:36

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

23.6.2011 v 20:40 | Nahoru | #5957
Omar_Bomba> Je to na nich detailně vyražené z boku, dával jsem sem už kdysi obrázky, ale nemůžu najít

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

23.6.2011 v 20:53 | Nahoru | #5958
dj_hroch> ted jsem se byl na to mrknout.. z jedne strany "Mikuni corp" a zdruhe jen nejake cislo, nejspis vyrobni a nebylo vyrazene.. jedine, ze by to bylo z vnitrni strany. Ten typ jsem opsal z toho navodu k obsluze. To ma jeste nejake jine oznaceni?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

23.6.2011 v 21:22 | Nahoru | #5959
Omar_Bomba> Ano, viz identifikace a údaje k 1998.



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

23.6.2011 v 22:00 | Nahoru | #5960
dj_hroch> toz mam to u borecka ktery si frci do motorek!! normalne nastartujs a drzi spatne volnobeh,strila do vyfuku,kolisaju otacky a jedna svicka je ocuzena druha jako nova nevite hosi cotom moze byt prave sem ho """kupil"""

Naposledy editováno 25.06.2011 19:50:00

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

23.6.2011 v 22:10 | Nahoru | #5961
Machacek> Špatná směs, každý válec jinak, takže jeden válec nejede buď vůbec nebo špatná synchronizace... Totéž co Omar - rozeber, prohlídni všechno - membrány, šoupátky, trysky, vyčistit, složit, zkontroluj příruby a jestli si někudy nesaje falešný vzduch, veškeré prasklinky či netěsnosti, prohlédnout zrovna i všechny hadice, vyčistit kohout a sítko v nádrži, buhví v jakém je to také stavu. Hlavně ale udělej synchronizaci. Případně zkontroluj též zapalování a pokud pořád bude mít blbý chod tak nastav podle továrního nastavení, kdy je schopna jakž takž aspoň nastartovat a jet, a dál podle potřeby - pokud bude moc chudá nebo bohatá směs tak korigovat. Každopádně musí jít oba válce stejně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

23.6.2011 v 22:21 | Nahoru | #5962
dj_hroch> karbece sem mel nekolikrat venku ale nic sem nenasel a na smesi to nereaguje...a borecek to daval na tovarni nastaveni a furt stejne myslis ze ty priruby tam nekde mozu byt v pic* je to 2000 poctivich 19 na tachacku..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

23.6.2011 v 22:37 | Nahoru | #5963
Machacek> Reagovat musí, např. na volnoběhu už poznáš čtvrt, půl otáčky; tohle co popisuješ není dobré každopádně, jen musíš zjistit proč. Zkoušel jsi jestli oba válce pálí, nastavil jsi oba stejně a synchronizaci jsi dělal?

Edit: 19 je nic, to je tak teprv lehce zajetá

Naposledy editováno 23.06.2011 22:39:31

(reakce na) Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

23.6.2011 v 22:41 | Nahoru | #5964
dj_hroch> synchronizaci myslis ceho karbecu?tu sem delal

(reakce na) Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

23.6.2011 v 23:34 | Nahoru | #5965
dj_hroch> nic jsem tam nenasel, zitra se na to jeste radsi mrknu. Akorat na ramu mam E-13 pokud tam ma byt misto 115 ta 130 tak by se to hodne blbe serizovalo a nastavovat tam tovarni nastaveni by byla asi blbost. Dala by se tam hodit aj tryska z neceho jineho, kdyz by to melo stejny zavit a vnitrni prumer? nebo je mozne, ze delka zavitu bude jina?

Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

24.6.2011 v 08:58 | Nahoru | #5966
Dj_hroch: díky moc, i za ty tabulky - mám taktéž rok 1998, takže si z toho hodnoty dohledám a snad už to konečně pojede.

Zas na druhou stranu, když už mám motorku rozdělanou,tak rovnou vyměním palivové hadice a projdu i ostatní věci, hlavně zkontroluju kabeláž,jestli někde není nějaká špaténka, vyčistím i méně přístupná místa..no ono všechno zlé je k něčemu dobré, v průběhu sezon bych se už k tomu nedostal..
Každopádně už jsem z toho, že nemůžu jezdit docela na prášky..

Stejně by mně zajímalo, do čeho patří ty 108 hlavní trysky

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

24.6.2011 v 10:12 | Nahoru | #5967
edit: su blbec jsem si vsimnul, ze navod k obsluze je z roku 2003 uz vim, ktery mam karbec, ma tam byt ta 115, tak idu zkouset zas serizovat

Naposledy editováno 24.06.2011 10:58:29

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

24.6.2011 v 11:07 | Nahoru | #5968
Omar_Bomba> Ty typy jsou podle zemí a jejich požadavků, myslím že neškrcené jsou ty uplně základní 01D00 či 01DA. Mám teda jestli si ještě dobře pamatuju právě 01D00.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

24.6.2011 v 11:57 | Nahoru | #5969
dj_hroch> ja blbec jsem se blbe dival, ja mam 02DB.. dneska jsem to zkousel stelovat a daval jsem tam to tovarni nastaveni a ejhle ono uz to jede dobre.. nevim co jsem vcera delal blbe, ale delal jsem to same.. Jen to ma na volnobeh vysoke otazky, stocim dole, popojedu kousek a otacky jsou zas vysoko.. jeste to bude chtet trochu doladit.. diky hrochu ;)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

24.6.2011 v 13:39 | Nahoru | #5970
Omar_Bomba> Super že jede Odzkoušej jestli bude pěkně jak potom pojede v celém rozsahu, jestli táhne jak má hladce až do červeného nebo vadne někde dřív. Seřízená by měla jít hladce, nad 4 tisíce teda je trochu propad, ale nic výrazného, a musí pořád táhnout, nad 7 tisíc pak ještě víc ožít.

Ty otáčky jsou problém, ono je sice v manuálu 1200 +- 100, což je třeba ale interpretovat pouze jako zbožné přání výrobce, v reálu nikdy neviděné - čili nemusíš moc přesně honit každou otáčku, nepovede se to stejně pro všechny podmínky. Nastavuj to až na zahřátém motoru - projeď si pěknou trasu po okolí, střední otáčky, dojeď, nech ji minutku na volnoběh a nastavíš. Studená bude stále trochu kolísat, chtít sytič a po rozjezdu chvilku držet, když ji vyloženě prolétneš tak bude naopak vysoko, ale budeš mít aspoň pro většinu případů nastavené, jinak bys volnoběh šteloval furt tam a zpět.

Edit: Spíš pokud hodně lítá nech o chlup nižší - s tím se dá vyžít, ale s vysokýma otáčkama se nedá řadit, je nahovno rozjezd a na první křižovatce na oranžové z první řady by tě auta proklínala

Naposledy editováno 24.06.2011 13:42:24
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
GS500 po chvili se zacne dusit a ch... Suzuki GS 500E Phabbyg 3 Dnes v 17:21 Phabbyg
Problémy s řazením + cinkání motoru... Suzuki GS 500E ViraxRider 16 26.5.2024 v 07:45 Rolda89
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E Phabbyg 1 15.5.2024 v 11:00 combust
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 25 13.5.2024 v 21:08 Deadman
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano


TOPlist