Téma: RSV bouračka
 
31.8.2010 v 21:15
Ahoj, o víkendu jsem na našem oblíbeném kopci boural.Neberte toto téma jako machrování,nebo předvádění se.Neboural jsem poprvé a asi ani né naposledy.Chtěl bych bouračku rozebrat, abych se mohl vyvarovat stejné situace.
Malinko se to pokusím nastínit:Levá lehce klopená zatáčka.Teplota okolo 20°C.Asfalt dobrý (jezdí se zde závody do vrchu).Pneu horké, nahuštěné dle manuálu pro trať.Přední pneu už na zónách Pirelli Dragon Supercorsa Pro.Zadní, vzorek 4mm Bridgestone BT-015.

A teď co bylo příčinou pádu? Příliš sjetá přední? Pro takové náklony nevhodná směs zadní pneu? Mohl tam být kamínek? Nebo i možnost podhuštěných pneu (po kopci jsem tímto stylem lítal 20minut)? Dle videa, Které kolo podjelo? Přední nebo zadní?

Na závěr bych chtěl říct, že můžu děkovat že jsem z toho vyvázl bez fyzické úhony (až na bolest zad a nohy).Na mašině škoda cca 5000 kromě laku.Podřená a prodřená 14 dní stará komboška.

PS: sháním díly na RSV


Uzavřeno 18.09.2010 v 10:33 uživatelem KedaR_K


Naposledy editováno 31.08.2010 21:21:03

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RSV bouračka

1.9.2010 v 21:40 | Nahoru | #121

GRASSEL>Ano dávaj ale taky to není zrovna žádnej rokenrol-lépe řečeno ani trochu!!! MilloCBR (jak psal výše) je měl na tom fárošovi a ustřelila mu taky a lehnul. Já je měl chvilku taky ale radši jsem je prodal protože jsem byl po BT 016 víc než zklamanej (třikrát za vyjížďku n zx7r mi ustřelila a to jsem tenkrát jezdil docela plíseň)



Normálně Bridge nejezdim, takže je moc neznám. Jen jsem předpokládal, že tam ve výrobě nedaj gumy co nejsou vhodný na podobnej SS, bejvalej majitel na tom ujel dost km. Dokud mi tak blbě neustřelila, pak už byla oprava v desítkách tisíc a to po dvou týdnech od koupě neškrábnutej mašiny.

(reakce na) RSV bouračka

1.9.2010 v 21:59 | Nahoru | #122
SVSkritek> To nevím nebo si to nepamatuju
Jinak jsem si to nějak tady prošel jak tady píšete malá rychlost na takovej náklon ani bych neřek kdyby tam měl pořádný gumy tak to je ok.
Někdo tady píše že to bylo stupačkou u rsv jsou poměrně položený vysoko tak o tom bych pochyboval
Nevím jestli si toho někdo všiml tak bych řek že ta silnice nebyla moc čistá přinejmenším tam byl určitě prach
A gumy nebyly možná nahřátý zcela ikdyž jestli takový vůbec jdou nahřát
Jinak někdo píše že měl rovnat motorku dříve podle mě by mu to nedalo a nalít by to svodidel
A ještě jedna věc neměl podle mě moc přenesený těžiště takže jel na hraně jel po menší ploše gumy
Jinak jsi měl štěstí já takový neměl
Ale to je jenom můj názor třeba úplně debilní tak nic

Naposledy editováno 01.09.2010 22:37:28

1 reakcí na tento příspěvek RSV bouračka

1.9.2010 v 22:01 | Nahoru | #123
Ten náklon byl fakt moc zbytečný (asi jen na efekt)
Řekl bych že to bude fakt stupačka v zatáčve je cesta naklopená a na výjezdu se rovná.
A náklon motorky byl pořád stejný až se potkala stupačka s asfaltem a nakopla ti zadek(kolo)

(reakce na) RSV bouračka

1.9.2010 v 22:18 | Nahoru | #124
xsc> Nejsem si jist, ale nic jako drhnutí stupačkou nebo nakopnutí jsem necítil.

1 reakcí na tento příspěvek RSV bouračka

1.9.2010 v 22:37 | Nahoru | #125
[img]

..toto montovali v základu na K6...dle papíru "vynikající"...prakticky "nepoužitelná"...klouzala i na rovině!...možná ,že už změnili materiál směsi a "drží",ale pochybuji!....zkrátka "mrdka"!

(reakce na) RSV bouračka

2.9.2010 v 06:35 | Nahoru | #126
2LEKO> No já už to měl obuté od pana Suzukiho na listopadové K5tce. nevím od kdy se tenhle typ gum vyrábí, ale tahle je holka už je taky nafasovala
[img]

RSV bouračka

2.9.2010 v 15:27 | Nahoru | #127
Ten asfalt tam není zas tak super. Já se tam třeba vždycky dost bojím.

RSV bouračka

2.9.2010 v 21:02 | Nahoru | #128
sem si to konečně pustil a zdá se mi že kolo uklouzlo na spáře v asfaltu, guma za to nemůže, ale že je zatáčka projetá blbě souhlasím.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RSV bouračka

2.9.2010 v 21:14 | Nahoru | #129

Zbynek750>Normálně Bridge nejezdim, takže je moc neznám. Jen jsem předpokládal, že tam ve výrobě nedaj gumy co nejsou vhodný na podobnej SS, bejvalej majitel na tom ujel dost km. Dokud mi tak blbě neustřelila, pak už byla oprava v desítkách tisíc a to po dvou týdnech od koupě neškrábnutej mašiny.



Tím že kdyby to nefungovalo tak to na sporty nedávaj se nedá vážně řídit já měl třeba na GSXR nazutý metzeler M-1 a kámoš na R1 je měl taky. Krom starejch Conťáků jsem snad nic horšího nejel!!! Prostě předchozímu majitelovi vyhovovali a nejezdil asi žádný porno

Já hlavně nechápu jednu věc a to je ta že se člověk pouští do něčeho a neví ani jaký gumy nazout na jeho styl jízdy.

2 reakcí na tento příspěvek RSV bouračka

2.9.2010 v 22:11 | Nahoru | #130
musím říct Grassele že je to celkově i finanční záležitost...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RSV bouračka

2.9.2010 v 22:24 | Nahoru | #131

KedaR_K>musím říct Grassele že je to celkově i finanční záležitost...



To je jen výmluva. Kup si pořádnou gumu lehce jetou z okruhu od kluků co ho jezděj a pochopíš co to je opora v gumách!!! Guma je jedna z nejzákladnějších věcí na motorce a hlavně na sportu! Spousta lidí dneska nemá o gumách ani páru a když pak vidím co nazouvaj za dřeváky tak to je hnus velebnosti. Navíc pokud je to otázka finanční a věděl si že ta guma není nic moc tak seš blbej že se o něco takovýho pokoušíš.

Když to je otázka finanční tak kolik so za ní dal?!

PS: lehce jetý - ne ojebaný a spálený šusky!!!!

1 reakcí na tento příspěvek RSV bouračka

2.9.2010 v 22:29 | Nahoru | #132
Mimochodem takový to dnešní "modní" focení a natáčení v zatáčkách s kolenem na zemi je fakt debilita maximální. Za prvý si koledujete o pořádnej průser když jezdíte furt sem tam a za druhý pak když jedete normálně tak jedete jak posraný.

To nebylo přímo na tebe ale celkově, máme tady taky takový dvě zatáčky kam se každej jezdí fotit a zatáčka se velice podobá týhle. Prostě zatáčka maximálně o hovně, pomalá ale jezdí tam miliony lidí zkoušet kolínka (furt sem tam jak kreténi) a pak jinde jedou víc než rekreačně.

Prostě tohle pokoušení na objektiv mě těžce deptá.

Naposledy editováno 02.09.2010 22:34:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RSV bouračka

2.9.2010 v 22:48 | Nahoru | #133
GRASSEL> JJ uplna pravda. Typicky priklad je červenohorske sedlo v tech dvou vracceckach se nekdo foti pernamentne treba 20 min. A tocej se za zatackou pres plnou. Fak o pruser. Pritom nejlepsi fotky jsou z okruhu



Naposledy editováno 02.09.2010 22:53:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RSV bouračka

2.9.2010 v 22:54 | Nahoru | #134
SVSkritek> Právě o tom mluvím, tady kousek odsud jsou dvě zatáčky kde pokaždý když projíždím stojí 5 a více lidí který fotěj jednoho co jezdí a dává kolena, pak to nahoře otočí a jede zpátky, pak to dole otočí a znova. Někdy tam takhle potkám i 5 za sebou jedoucích týpků a zatím je štěstí že nikdo nikoho nesrazil.

Nemyslím si že nejhezčí fotky jsou z okruhu.............
Nejhezčí jsou ty kde je i hezký pozadí.

(reakce na) RSV bouračka

2.9.2010 v 22:55 | Nahoru | #135
KedaR_K> Jinak..........pokud opravdu je důvod finanční kupovat gumy který jsou zrovna výhodný tak pak se holt musíš smířit s tím že budeš muset jezdit v mezích tý gumy.

(reakce na) RSV bouračka

2.9.2010 v 23:10 | Nahoru | #136
GRASSEL> Jo to je fakt ze v prirode je to pozadi lepsi no. Ale rikam mne u Rychnova jeden takovejhle "model" vjel do protismeru pri snaze o hezky zaber a nasladnem highsideru. Takze jsem proti tomu. Ale hezke to je, treba fota z deals gap to je hodne dobre.

K tem pneu, setrit se da ale pak kolik te vyjte takovejhle pad A to jsi dopadl jeste dobre.

Naposledy editováno 02.09.2010 23:24:55

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RSV bouračka

3.9.2010 v 08:35 | Nahoru | #137

GRASSEL>Tím že kdyby to nefungovalo tak to na sporty nedávaj se nedá vážně řídit já měl třeba na GSXR nazutý metzeler M-1 a kámoš na R1 je měl taky. Krom starejch Conťáků jsem snad nic horšího nejel!!! Prostě předchozímu majitelovi vyhovovali a nejezdil asi žádný porno

Já hlavně nechápu jednu věc a to je ta že se člověk pouští do něčeho a neví ani jaký gumy nazout na jeho styl jízdy.



Moje motorka měla při koupi 6t km, v záruce, pneu byla ještě originál BT015 z výroby Bejvalej majitel to dost šetřil. Jezdil jsem dřív Hi-sporty a Rennsporty, takže jsem se o Bridge nikdy moc nezajímal.

Nezlob se, ale gum je na trhu mrtě, kor když ještě kupuješ starší, takže ani není možný znát všechny.

(reakce na) RSV bouračka

3.9.2010 v 09:22 | Nahoru | #138
Zbynek750> Jo to chápu akorát si mě nepochopil já zdaleka nemyslím znát všechny ale když nějaký gumy kupuju tak s tím pro co jsou určený, jaký maj vlastnosti a když nevím tak se zeptat na zkušenosti

Já osobně bych si gumu která by byla cesta do neznáma nekoupil a myslím že nejsem sám. Koupit a pak doufat jestli to udrží nebo ne se může dost prodražit, v lepším případě jen finančně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RSV bouračka

3.9.2010 v 09:26 | Nahoru | #139

GRASSEL>Tím že kdyby to nefungovalo tak to na sporty nedávaj se nedá vážně řídit já měl třeba na GSXR nazutý metzeler M-1 a kámoš na R1 je měl taky. Krom starejch Conťáků jsem snad nic horšího nejel!!! Prostě předchozímu majitelovi vyhovovali a nejezdil asi žádný porno

Já hlavně nechápu jednu věc a to je ta že se člověk pouští do něčeho a neví ani jaký gumy nazout na jeho styl jízdy.



... jo, já jel taky ty starý konťáky RSVčko hrabalo i na rovině a asi v 7 tis na trojku

Ale ty Metzelery jsem měl na FZRku, a byla to špica. Ale je fakt že FZR byla trošku jiná váhová kategorie A bylo to cca 4 roky zpátky, pokrok holt nezastavíš

(reakce na) RSV bouračka

3.9.2010 v 09:39 | Nahoru | #140
FiZzeR> Tyhle Conťáky byli fakt nejhorší gumy který neměli ani jednu dobrou vlastnost. Sjížděli se jak sportovní guma a vlastnosti měli jak jezdit po ráfku

Ty M-1 jsou dobrý akorát na takový to rychlý cestování žádný porno v zatáčkách ale na FZR bych si je klidně dal

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RSV bouračka

3.9.2010 v 10:12 | Nahoru | #141
RomanSS> Brno kolem 2:50 nebo tak nejak mi to podle ty kamery vyslo? Kolik jsi tam dal nejlepsi cas?

1 reakcí na tento příspěvek RSV bouračka

3.9.2010 v 10:28 | Nahoru | #142
ja to nak nechapu s tim naklonem... ze je vetsi nez rychlost... podle me teda naklon vzdy vychazi z rychlosti a polomeru zatacky... nemuzu si rict ze mam tam kilo, zatacka r=50m a ze to naklonim na 30stupnu a priste to zkusim na 45.... proste je to podle me primo zavisle.. pri stejne rychlosti by mel mensi naklon jen kdyby zatacku vic narovnal... jet rychleji stejnou stopou, musi byt naklon jeste vetsi. samo ze na nakloneni motorky ma vliv jeste poloha teziste, tzn kdyby vysednul je motorka vic naprimo, ale pokud kolo ulitlo na ztratu adheze a ne ze uz to bylo moc na hrane tak to asi nebude uplne rozhodujici.

me se teda nelibi moc ta stopa a rekl bych ze si v prujezdu ubral... takhle na hrane uz to muze zpusobit ztratu zadniho kola...

na me uz je to ale jizda moc na hrane.. zadna rezerva, takhle urcite nejezdim.. zvlast se o naky rekordni prujezdy pokouset v zatacce se svodidlama, mels s prdele kliku zes je minul...

(reakce na) RSV bouračka

3.9.2010 v 10:38 | Nahoru | #143
assassin> náklon, rychlost a poloměr zatáčky není přímá úměra, to platí na kolejnici. Ale na silnici máš gumu který má určitý rozmezí přilnavosti, takže na ní může pusobit různá síla při stejnym náklonu - aspoň si to teda myslím, ale ten základ že náklon nerovná se poloměr a rychlost už se tu diskutoval a i ze zkušenosti to tak není.
On to tady má naklopený až moc na to že nejede moc rychle a zatáčka není tak prudká, možná byl i problém že tu gumu dostatečně nezatížil. Když jsem to viděl poprvý myslel jsem že jede nějakej vracák ale pak jsem koukal že je to normální zatáčka.

e: lehce doplněno

Naposledy editováno 03.09.2010 10:38:58

RSV bouračka

3.9.2010 v 10:49 | Nahoru | #144
koukal jsem na to znova... a podle toho zvuku soudim že to jel s konstantním plynem... to bude asi ono, protože se vzrůstajícím náklonem se jakoby zmenšuje poloměr pneu, a v maximálním náklonu to bude o dost, takže to chce korigovat přidáním plynu. vyzkoušel jsem si to v neděli, že to tak prostě nejde - proto se mi ta motorka asi tolik mlela, když jsem tam sral hodně plynu tak to nedělala...

1 reakcí na tento příspěvek RSV bouračka

3.9.2010 v 10:51 | Nahoru | #145
Stev: no naky odchylky tam budou, ale myslim ze polomer a rychlost davaji jasne "odstredivou" silu, naklon pak musi odpovidat slozeni tehle sily a tihove... nenapada me co by tam mohlo zpusobovat ze muzes zatacku projet dvakrat stejnou stopou a rychlosti se stejnym naklonem. jasne guma prenese ruznou silu.. tzn jde zatacka projt stejnou stopou, ruznejma rychlostma a tomu odpovidajicima naklonama...pritom na pneu pusobi ruzna sila.

v praxi ten system od zjednodusenyho mechanickyho modelu bude odlisnej, ale vubec nedokazu rict jak hodne a cim to by mohl byt zpusobene to co popisujete.. me to prijde ze to snad ani mozny neni... na to bych si poslechl rozbor od Dawa, ale ten se tu asi neukaze...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RSV bouračka

3.9.2010 v 10:57 | Nahoru | #146
assassin> Dawe k tomu minule jen napsal že nerovná, kdyby to rozepisoval víc stejně bych mu nerozuměl

Jinak já osobně jako fyzikářská lama si myslím že ten náklon je nějaká výslednice sil, jasně že je potřebná nějaká minimální abys nespadnul, ale pokud působí větší můžeš udržet stejnej náklon a pak to působí právě na gumu. Kdyby to tak nebylo tak nepotřebujem lepivý gumy, protože náklon na stupačku zvládne každá sportovně cestovní. Ještě tu působí jak na tom člověk sedí, ale to se snad pro jednoduchost uvažovat nemusí.

RSV bouračka

3.9.2010 v 11:00 | Nahoru | #147
a proto už na laudon nejezdím.Myslím,že chlapec to moc naklopil..a guma už to neudržela.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RSV bouračka

3.9.2010 v 11:12 | Nahoru | #148

Stev> Ještě tu působí jak na tom člověk sedí, ale to se snad pro jednoduchost uvažovat nemusí.



na tom zrovna docela záleží čím víc z toho visíš, tím menší náklon ta motka potřebuje, tzn se nedostaneš "za hranu" gumy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RSV bouračka

3.9.2010 v 11:14 | Nahoru | #149
FiZzeR> já vím že na tom záleží, ale komplikuje nám to teorii, můžem uvažovat že se dá jet ve stejný pozici, stejnej náklon, stejná zatáčka, různá rychlost

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RSV bouračka

3.9.2010 v 11:18 | Nahoru | #150

Stev>assassin> Dawe k tomu minule jen napsal že nerovná, kdyby to rozepisoval víc stejně bych mu nerozuměl

Jinak já osobně jako fyzikářská lama si myslím že ten náklon je nějaká výslednice sil, jasně že je potřebná nějaká minimální abys nespadnul, ale pokud působí větší můžeš udržet stejnej náklon a pak to působí právě na gumu. Kdyby to tak nebylo tak nepotřebujem lepivý gumy, protože náklon na stupačku zvládne každá sportovně cestovní. Ještě tu působí jak na tom člověk sedí, ale to se snad pro jednoduchost uvažovat nemusí.



nrovna se jako ze to neni primo funkce jen techto promenych? no me by to celkem zajimalo.

jo zakladni fyzikalni model je v tezisti sila (fiktivni) z stredu polomeru ven(odstrediva) a kolmo k povrchu tihova... vysledice je naklon, cim vetsi rychlost=tim vetsi"odstrediva" tim vetsi naklon....



u dotyku pneu s povrchech jsou to uz jen reakce ... stejny velikosti sil...

samo ze ta sila "F" -treci je limitovana povrchem a pneu.. lepsi pneu=vetsi F=vetsi naklon=vetsi rychlost.

kdyz hejbu s tezistem tak obrazek vypada furt stejne, jen motorka muze svirat jinej uhel s vozovkou.
me by prave zajimalo to priblizeni modelu k realite... jasne sily atd tam budou vychazet jiny z dynamiky, ale ten jinej naklon mi furt nejde do hlavy....
Téma je zamknuto


TOPlist