1 reakcí na tento příspěvek Boxer- dvoutakt , čtyři válce
1 reakcí na tento příspěvek Boxer- dvoutakt , čtyři válce
Pokud je to normalni boxer se spolecnym klikovym prostorem pro oba valce (soucasne a shodne casovani obou valcu), tak nechapu proc to ma 2 karburatory na ten spolecny prostor? Proc to ma rotacni soupatka s tak slozitym pohonem ve veku klapek?
1 reakcí na tento příspěvek Boxer- dvoutakt , čtyři válce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Boxer- dvoutakt , čtyři válce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Boxer- dvoutakt , čtyři válce
Naposledy editováno 18.06.2009 12:33:38
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Boxer- dvoutakt , čtyři válce
jinak twin je dvouvalec... inline twin - radovej, flat - boxer, v-twin - vcko....
jako ctyrvalu boxeru u subaru rikaji flat four.....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Boxer- dvoutakt , čtyři válce
nebo respektive většina V-twinů není V-twiny, ale V-motory, pokud ovšem nevypadají takto: co jsem teda alespoň já pochopil
Naposledy editováno 18.06.2009 12:49:56
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Boxer- dvoutakt , čtyři válce
fockewulf>1100Virago> No právě Včka nejsou V-twiny, ale správně V-motory ale to je fuk. Jenom je vždycky sranda, jaký chaos a dohadování vyvolá právě onen boxer
hele tak ja mam Vtwin, ja mam spolecnej ojnicni cep....
1100Virago>fockewulf: Aha, z tohohle pohledu jsem to neznal. Ale v tom případě hromada dnešních chopperů a cruiserů vlastně nejsou V-twiny, protože nemají společný ojniční čep. Přesto jsou tak v literatuře označovány, odtud to matení pojmů.
ktery treba? nikdy jsem to nezkoumal, jen sem koukal na HD a ty snad ted maji spolecnej cep...
[img]
1 reakcí na tento příspěvek Boxer- dvoutakt , čtyři válce
Assassin: HD nemá společný čep pro obě ojnice, HD je neuvěřitelný exot, relikt počátku spalovacích motorů. Má hlavní matiční ojnici na čepu kliky, a pomocnou ojnici druhého (předního?) válce uchycenou do pomocného čepu v hlavní ojnici. Je to v základu hvězdicový motor, ze kterýho někdo sebral všechny válce kromě hlavního a nejbližšího pomocnýho válce.
Proto má HD písty a tedy i válce přesně za sebou, zatímco všechny ostatní Včka na světě mají válce posunuté minimálně o šířku ojnice, když mají společný čep na klice.
Z tohoto důvodu mají ploché dvouválce BMW, Dněpr, Ural jeden válec víc vzadu a jeden víc vepředu (o šířku ojnice a středovýho setrvačníku, což dělá už nezanedbatelných 5cm).
http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=73325&fid=1&&pgr=4
Jawa 350 typ 673, čtyřválcový dvoutaktní vidlicový motor s nuceným kapalinovým chlazením. Objem válců 344 cm3 (ø 48x47,6 mm), výkon 51,5 kW (70 PS/ při 13000 ot. za min.
Hmotnost stroje se pohybovala mezi 138 až 143 kg. Při závodě v Hockenheimu naměřili Billu Ivymu maximálku 264 km/h !
Naposledy editováno 05.10.2009 11:02:40
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Boxer- dvoutakt , čtyři válce
assassin: ktery treba? nikdy jsem to nezkoumal, jen sem koukal na HD a ty snad ted maji spolecnej cep...
Tenhle dotaz jsem v toku času nějak přehlídnul. Třeba Intrudery mají normálně tři setrvačníky - levý, prostřední, pravý - a do prostředního jsou uchycené čepy, které jsou vůči sobě posunuté. Takže až si zas někde v recenzi přečtu o intruderáckém V-twinu, jen se spokojeně ušklíbnu
Naposledy editováno 05.10.2009 11:11:35
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Boxer- dvoutakt , čtyři válce
1100Virago>Deadman:
Tenhle dotaz jsem v toku času nějak přehlídnul. Třeba Intrudery mají normálně tři setrvačníky - levý, prostřední, pravý - a do prostředního jsou uchycené čepy, které jsou vůči sobě posunuté. Takže až si zas někde v recenzi přečtu o intruderáckém V-twinu, jen se spokojeně ušklíbnu
prece nejde o slovicka, ne? Hlavni je ze Intros ma motor jako bejk .... Ruze taky bude vonet stejne, i kdyz se bude jmenovat jinak