Téma: Boxer- dvoutakt , čtyři válce
 
12.6.2009 v 20:50
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Boxer- dvoutakt , čtyři válce

12.6.2009 v 21:27 | Nahoru | #1
Dvoutakt? Nikdy víc !

1 reakcí na tento příspěvek Boxer- dvoutakt , čtyři válce

12.6.2009 v 21:28 | Nahoru | #2
Nejsou k tomu nejake nakresy jak to funguje? Neni mi to vubec jasny.
Pokud je to normalni boxer se spolecnym klikovym prostorem pro oba valce (soucasne a shodne casovani obou valcu), tak nechapu proc to ma 2 karburatory na ten spolecny prostor? Proc to ma rotacni soupatka s tak slozitym pohonem ve veku klapek?

(reakce na) Boxer- dvoutakt , čtyři válce

12.6.2009 v 21:53 | Nahoru | #3

Lubos92>Dvoutakt? Nikdy víc !


Neni dvoutakt jako simson
Já bych zas nikdy nechtěl 125 4T

(reakce na) Boxer- dvoutakt , čtyři válce

13.6.2009 v 21:49 | Nahoru | #4
Deadman> mám pocit,že každý válec saje samostatně.jde to špatně vidět,ale protilehlé válce jsou vzájemně posunuté o dost více než je šířka ojnice na klice,nemají společný klikový čep.jedno šoupě otvírá pro dva válce,takže jeden saje a druhý přepouští.aspoň to tak vypadá.výkresy bych bral taky.krásný obraz na zeď.

Boxer- dvoutakt , čtyři válce

13.6.2009 v 22:50 | Nahoru | #5
ready> Zadnej boxer nema ojnice na spolecnym cepu, narozdil od V2. Pisty musi chodit proti sobe, mezi cepama je jeste uzky setrvacnik. Ty valce ale nejsou zase tolik navzajem posunuty aby se tam veslo gufero. A tesnit nakym megaguferem primo povrch setrvacniku? To mi prijde sileny, navic ty valce maj prefukovy kanalky ocividne symetricky z obou stran.

Boxer- dvoutakt , čtyři válce

14.6.2009 v 10:38 | Nahoru | #6
Hodne zajimave ty nakresy by byli lepsi

1 reakcí na tento příspěvek Boxer- dvoutakt , čtyři válce

14.6.2009 v 11:18 | Nahoru | #7
tak pak to není boxer ale flat twin ne?

e-i když teda wikipedia tvrdí, že flat twin= boxer, podle mě to tak není. twin - řadový dvouválec, písty buď chodí spolu nebo jsou přesazené po 180 stupních, flat twin= twin s "povadlými válci"

boxer = jen a pouze

Naposledy editováno 14.06.2009 11:22:21

Boxer- dvoutakt , čtyři válce

14.6.2009 v 17:53 | Nahoru | #8
asi vám to moc nepomůže ale co kdyby

Boxer- dvoutakt , čtyři válce

14.6.2009 v 17:54 | Nahoru | #9
Tady je víc obrázků na jednom je i vyndaná klikawww.flickr.com/photos/teamheronsuzuki/sets/72157594456814612/

Boxer- dvoutakt , čtyři válce

14.6.2009 v 19:08 | Nahoru | #10
Podle tech fotek je klikovy prostor spolecny vzdy pro oba protilehle valce. Pak nechapu, proc jsou na tom rotacnim soupatku 2 karburatory. Budto nemeli vhodnej jeden velkej, nebo to ma vliv pri ladeni.

Boxer- dvoutakt , čtyři válce

18.6.2009 v 08:17 | Nahoru | #11
Je to patent Jawa. Klapky tam nejsou, protože je to dost starý

Boxer- dvoutakt , čtyři válce

18.6.2009 v 08:25 | Nahoru | #12
mazec jezdilo to v něčem?

Boxer- dvoutakt , čtyři válce

18.6.2009 v 08:29 | Nahoru | #13
krasa

Boxer- dvoutakt , čtyři válce

18.6.2009 v 08:31 | Nahoru | #14
Motor koenig, predevsim do sidecaru nebo lodi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Boxer- dvoutakt , čtyři válce

18.6.2009 v 10:46 | Nahoru | #15
fockewulf: Twin je dvouválec obecně, jakýkoli dvouválec. A flat twin, čili "plochý dvouválec" je opravdu boxer. Podle mě je to správně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Boxer- dvoutakt , čtyři válce

18.6.2009 v 10:54 | Nahoru | #16
1100Virago> no nevím, nevím podle mě se dost jedná o tvar klikové hřídele čerpám odtud ze stránky 12-13 klikový hřídel pro dvouválcové motory z čehož plyne, že boxer je motor, který má kliku ve tvaru "S"... ale v tomhle nejsem kovaný, třeba je to jinak

Naposledy editováno 18.06.2009 12:33:38

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Boxer- dvoutakt , čtyři válce

18.6.2009 v 11:03 | Nahoru | #17
fockewulf: Aha, z tohohle pohledu jsem to neznal. Ale v tom případě hromada dnešních chopperů a cruiserů vlastně nejsou V-twiny, protože nemají společný ojniční čep. Přesto jsou tak v literatuře označovány, odtud to matení pojmů.

Boxer- dvoutakt , čtyři válce

18.6.2009 v 11:06 | Nahoru | #18
fockewulf: no jasny .. tak pokud ma motor valce proti sobe a pisty jdou soucasne nahoru tak z toho vychazi tvar klikovky ... motoru se rika boxer i "flat" neboli "lezaty" apod

jinak twin je dvouvalec... inline twin - radovej, flat - boxer, v-twin - vcko....
jako ctyrvalu boxeru u subaru rikaji flat four.....

Boxer- dvoutakt , čtyři válce

18.6.2009 v 11:08 | Nahoru | #19
fockewulf: tak sem to precet.. a ma to jistou logiku ze rikaji twin jen tomu se spolecnym cepem...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Boxer- dvoutakt , čtyři válce

18.6.2009 v 12:44 | Nahoru | #20
1100Virago> No právě Včka nejsou V-twiny, ale správně V-motory ale to je fuk. Jenom je vždycky sranda, jaký chaos a dohadování vyvolá právě onen boxer

nebo respektive většina V-twinů není V-twiny, ale V-motory, pokud ovšem nevypadají takto: co jsem teda alespoň já pochopil

Naposledy editováno 18.06.2009 12:49:56

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Boxer- dvoutakt , čtyři válce

18.6.2009 v 12:47 | Nahoru | #21

fockewulf>1100Virago> No právě Včka nejsou V-twiny, ale správně V-motory ale to je fuk. Jenom je vždycky sranda, jaký chaos a dohadování vyvolá právě onen boxer



hele tak ja mam Vtwin, ja mam spolecnej ojnicni cep....

(reakce na) Boxer- dvoutakt , čtyři válce

18.6.2009 v 12:48 | Nahoru | #22

1100Virago>fockewulf: Aha, z tohohle pohledu jsem to neznal. Ale v tom případě hromada dnešních chopperů a cruiserů vlastně nejsou V-twiny, protože nemají společný ojniční čep. Přesto jsou tak v literatuře označovány, odtud to matení pojmů.



ktery treba? nikdy jsem to nezkoumal, jen sem koukal na HD a ty snad ted maji spolecnej cep...

Boxer- dvoutakt , čtyři válce

18.6.2009 v 12:49 | Nahoru | #23
tak si navzájem ukažme klikovky :)

(reakce na) Boxer- dvoutakt , čtyři válce

18.6.2009 v 12:50 | Nahoru | #24
assassin> jj už sem to doeditoval

btw-ten ojniční čep snad nemusí být společný, jen musí být ve stejné výšce ne?

Naposledy editováno 18.06.2009 12:51:03

Boxer- dvoutakt , čtyři válce

18.6.2009 v 12:57 | Nahoru | #25

Boxer- dvoutakt , čtyři válce

4.10.2009 v 19:39 | Nahoru | #26
předem sorry, že oživuju už delší dobu mrtvé téma, přišel jsem na něj až teď.. Ale hrozně mě to fascinovalo a stejně jako Deadman jsem přemýšlel, proč 2 karburátory... No a moje vysvětlení je v tom, že ta klika má ještě jeden setrvačník v prostoru mezi ojnicemi... Pokusil jsem se to trochu nakreslit(setrvačníky jsou černě, ojnice jsem nekreslil, ale to není podstatné):

[img]

1 reakcí na tento příspěvek Boxer- dvoutakt , čtyři válce

5.10.2009 v 10:19 | Nahoru | #27
Venca: To by při vhodném tvaru sání nebylo potřeba.

Assassin: HD nemá společný čep pro obě ojnice, HD je neuvěřitelný exot, relikt počátku spalovacích motorů. Má hlavní matiční ojnici na čepu kliky, a pomocnou ojnici druhého (předního?) válce uchycenou do pomocného čepu v hlavní ojnici. Je to v základu hvězdicový motor, ze kterýho někdo sebral všechny válce kromě hlavního a nejbližšího pomocnýho válce.
Proto má HD písty a tedy i válce přesně za sebou, zatímco všechny ostatní Včka na světě mají válce posunuté minimálně o šířku ojnice, když mají společný čep na klice.
Z tohoto důvodu mají ploché dvouválce BMW, Dněpr, Ural jeden válec víc vzadu a jeden víc vepředu (o šířku ojnice a středovýho setrvačníku, což dělá už nezanedbatelných 5cm).

Boxer- dvoutakt , čtyři válce

5.10.2009 v 11:01 | Nahoru | #28
Tu obdivujete suzuki, ačkoliv okopírovali jawu (spíše museli udělat něco, co by jawě konkurovalo) Akortá Jawa typ 673 byla véčko s úhlem 30stupňů



http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=73325&fid=1&&pgr=4

Jawa 350 typ 673, čtyřválcový dvoutaktní vidlicový motor s nuceným kapalinovým chlazením. Objem válců 344 cm3 (ø 48x47,6 mm), výkon 51,5 kW (70 PS/ při 13000 ot. za min.
Hmotnost stroje se pohybovala mezi 138 až 143 kg. Při závodě v Hockenheimu naměřili Billu Ivymu maximálku 264 km/h !


Naposledy editováno 05.10.2009 11:02:40

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Boxer- dvoutakt , čtyři válce

5.10.2009 v 11:10 | Nahoru | #29
Deadman: Mám pocit, že už někdy od 70. nebo 80. let mají Harleye normálně společný čep a ten zákryt válců je řešen tak, že jedna ojnice je dole rozdvojená do vidličky a má dvě ložiska, a ta druhá ojnice je vložená právě do toho rozdvojení.

assassin: ktery treba? nikdy jsem to nezkoumal, jen sem koukal na HD a ty snad ted maji spolecnej cep...


Tenhle dotaz jsem v toku času nějak přehlídnul. Třeba Intrudery mají normálně tři setrvačníky - levý, prostřední, pravý - a do prostředního jsou uchycené čepy, které jsou vůči sobě posunuté. Takže až si zas někde v recenzi přečtu o intruderáckém V-twinu, jen se spokojeně ušklíbnu

Naposledy editováno 05.10.2009 11:11:35

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Boxer- dvoutakt , čtyři válce

5.10.2009 v 11:21 | Nahoru | #30

1100Virago>Deadman:
Tenhle dotaz jsem v toku času nějak přehlídnul. Třeba Intrudery mají normálně tři setrvačníky - levý, prostřední, pravý - a do prostředního jsou uchycené čepy, které jsou vůči sobě posunuté. Takže až si zas někde v recenzi přečtu o intruderáckém V-twinu, jen se spokojeně ušklíbnu



prece nejde o slovicka, ne? Hlavni je ze Intros ma motor jako bejk .... Ruze taky bude vonet stejne, i kdyz se bude jmenovat jinak
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist