Můj příběh:
Píše se rok 2007, po dvou letech a 17 tis km mi začal vibrovat předek při brzdění. Výměna ložisek v krku řízení (bolest gsx 1400 vyrobených do roku 2004, použili kuličky místo válečků) nepomohla. Zjištění, jeden z kotoučů je v jednom místě o 0,2 mm tenčí.
Řešení: sehnal jsem za 2500,- Kč jiné jeté kotouče. Problém ustal. Stejný problém řešila kamarádka, přenechal jsem jí svůj druhý funkční kotouč za 1250,- Kč.
Začátek léta 2008 po 6 tis. km, zase se objevuje stejný problém, rozhodl jsem se ho řešit generálně. Bohužel v mém rozhodování tenkrát zafungovala vrozená šetrnost (žiďáctví) a tak jsem si nechal udělat kotouče v Tenaxu. Cena 4500,- Kč dodání mooooc dlouhé. Rovnou jsem koupil nové desky IWS sada 1200,- Kč Při brzdění to jemně vrnělo, a mělo to zvuk jako kdybych brzdil plech na plech. Po konzultaci s profíky z Tenaxu mi bylo doporučeno koupit desky od Nisinu 2100,- Kč Cesta na Slovensko ukázala že tudy cesta nevede, posledních 600 km jsem odbrzdil prakticky motorem a zadkem.
Rok 2009 ještě jeden pokus. Tenax si kotouče vzal, prý že je přejede na soustruhu a povolí nýty. Po vrácení to už brutálně nevibruje, jen zase jemně vrčí. Stále to má hnusný zvuk při brzdění, jako by brzdil plech na plech. Brzdný účinek zvláštní, nejdříve nic a pak pocit jako by se to mělo rafnout. Stav viz foto 1, je vidět že to nebrzdí po celé ploše.
Osvítil mne snad pánbůh..!!
Konečně jsem se zdravě naštval, nebo pochopil? Koupil jsem nové kotouče Braking a na ně nové desky SBS. Co vám mám povídat, motorka brzdí naprosto špičkově, nic není slyšet, plocha kotouče je naprosto plynule sjetá viz foto 2. Zatím na nich mám jen pár km ale rozdíl je ne 100 ale 100 tis procent.
No a konečný součet mého snažení?
2500,- staré kotouče
+ 1250,- jsem dostal za jeden kotouč od kámošky.
597,- cesta do Plzně pro staré kotouče.
4500,- Tenax
360,- 4x cesta do Tenaxu
1200,- desky iws
90,- 1x cesta pro desky do Motostaru
2100,- Nisin
Celkem jsem zbytečně utratil 10097,- Kč
Za nové kotouče Braking + desky SBS jsem dal 11775,- Kč
Co na to říct, prostě se někde postavím na podstavec a počkám na pojmenování..!!!
foto 1
foto 2
2 reakcí na tento příspěvek To jsem ale ušetřil..!!
Jinak je to klasika styl CECHACEK vsude usetrit hlavne ze mam znackove hadry od vjetnamcu a pak beci jak to stoji za hovno...
To vidim dene
jinak to ze si vul bych nerekl, proste smula...jako predpokladat ze ceska levnejsi vec musi byt nutne smejd je podle me spatnej pristup... a zase tak levna vec to neni aby to nemelo fungovat...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) To jsem ale ušetřil..!!
Myslim že se dotyčný už poučil, a nebylo nutné ho takto titulovat. A nauč se česky
1 reakcí na tento příspěvek To jsem ale ušetřil..!!
1 reakcí na tento příspěvek To jsem ale ušetřil..!!
Hodně šťastných km..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) To jsem ale ušetřil..!!
btw rozpracoval pro nás ten rozpočet docela dost dobře
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) To jsem ale ušetřil..!!
Midloch2>A zkoušel jsi to Tenaxu vrátit ? To je asi nezdolnej argument, že Brakingy fungujou a Tenax ne.
Jo už jsem s nimi komunikoval, tváří se tak jako že je to nezajímá, že se na to žádná záruka nevztahuje.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) To jsem ale ušetřil..!!
Forty>taky bych ipetra tak nebuzeroval. co takhle trochu vděčnosti za to, že se podělil sám o názor a napsal další zkušenost se zmíněnejma značkama...
btw rozpracoval pro nás ten rozpočet docela dost dobře
No řeknu ti, ve chvíli kdy jsem to vše sečetl, jsem si začal nadávat že jsem to vůbec počítal.
Psal jsem to hlavně jako upozornění na to, jak to vypadá když se šetří na nesprávném místě. Já se poučil, snad se poučí i ostatní.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) To jsem ale ušetřil..!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) To jsem ale ušetřil..!!
Cooker>Jojo, ponaučení to je...jen aby ty Brakingy pomohly, ale to uvidíš časem, třeba to bude dobrý na dlouhou dobu. Já kdysi dal nový Brakingy a za 10tis km to začlo dělat znovu, od té doby jezdím už jen originály kotouče i desky a mám klid (cca 40 tis). Cenově už dnes nejsou velké rozdíly mezi origo kotouči a náhradami.
Hodně šťastných km..
Tak rozdíl je, dát za origo 8600,- a Braking 5 tis., za origo desky 2600,- a SBS 1500,- to v součtu něco dá. Divím se že ti Braking vydržel tak málo, ale je to asi věc náhody. Kluk co kupoval origo kotouče zrovna na Busu, je prý měl po 15 tis v hajzlu a na Brakingech co tam teď jezdí má už 25 a drží.
Ja koupil kdysi plexi Puig od Motoforzy (loni v lednu). Prostredni uchyty mely spatny uhel, takze se musely malinko prihnout a pak stejne popraskaly. Kdyz sem to reklamoval, tak se osivali, ze prej byla ZX bourana a proto to nesedi atp. Orig plexi sedelo normalne a pak sem si musel koupil MRA, ktery sedelo taky normalne. Presto u Motoforzy delali mrtvyho brouka (reakce na email treba 2 mesice po nekolika urgencich), a ze prej to dodavatel nevyreklamuje. Pak jsem po rade zde na foru kontaktoval HD Com, coz je dodavatel Puig do CR. Komunikace byla mnohem privetivejsi a aktivnejsi, nicmene opet jsem se musel hadat napr. o tom, ze prostredni uchyty nejsou originalne na gumovych silentblokach, ac jsem jim posilal i mikrofise, kde je evidentni, ze je tam jen normalni matka a i dira v plexi je uzsi (protoze se tam guma nedava). Nakonec mi po roce a neco poslali z Motoforzy nove plexi. Ale pripadal sem si jak idiot.
Hodně šťastných km..
Tak rozdíl je, dát za origo 8600,- a Braking 5 tis., za origo desky 2600,- a SBS 1500,- to v součtu něco dá. Divím se že ti Braking vydržel tak málo, ale je to asi věc náhody. Kluk co kupoval origo kotouče zrovna na Busu, je prý měl po 15 tis v hajzlu a na Brakingech co tam teď jezdí má už 25 a drží.
hmmm, to jsou zajímavý rozdíly!! Ale jestli používal stále stejný desky. Měkčí směs na deskách šetří kotouče, ale zas tak dlouho nevydrží (desky) a naopak..
1 reakcí na tento příspěvek To jsem ale ušetřil..!!
Johny89>Nemate nekdo nahodou zkusenosti s kotouci znacky NG? Hledal jsem ale nenasel, co jsem se ptal tak pry OK. Taky premyslim o brakingach ale preci jen 5000 rozdil neni malo...
Pockej kdyz sou Braking za 5, tak ty NG sou zadara?
1 reakcí na tento příspěvek To jsem ale ušetřil..!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) To jsem ale ušetřil..!!
ipetr>Forty>taky bych ipetra tak nebuzeroval. co takhle trochu vděčnosti za to, že se podělil sám o názor a napsal další zkušenost se zmíněnejma značkama...
btw rozpracoval pro nás ten rozpočet docela dost dobře
No řeknu ti, ve chvíli kdy jsem to vše sečetl, jsem si začal nadávat že jsem to vůbec počítal.
to věřím
a jinak k tý výdrži, jak psal např. Ondra_BIG, že nevydrží, tak pak napiš kolik na nich najedeš ty. ještě je máš chvilku, takže na nich nalítáno asi moc nemáš... nebo kolik zatím "ukrojils z koláče"?
Forty>ipetr>Forty>taky bych ipetra tak nebuzeroval. co takhle trochu vděčnosti za to, že se podělil sám o názor a napsal další zkušenost se zmíněnejma značkama...
btw rozpracoval pro nás ten rozpočet docela dost dobře
No řeknu ti, ve chvíli kdy jsem to vše sečetl, jsem si začal nadávat že jsem to vůbec počítal.
to věřím
a jinak k tý výdrži, jak psal např. Ondra_BIG, že nevydrží, tak pak napiš kolik na nich najedeš ty. ještě je máš chvilku, takže na nich nalítáno asi moc nemáš... nebo kolik zatím "ukrojils z koláče"?
Najeto na nich mám opravdu málo, to jak a kolik vydrží ukáže až čas. Ale na srovnání s kotouči Tenax těch pár km bohatě stačí.
No a kolik Braking vydrží oproti origo kotoučům? To se uvidí, origo kotouče odešli po 21 tisk km, ty druhé jeté co jsem koupil mi vydrželi něco přes 10 tis km (kolik měli najeto když jsem je kupoval netuším ale vypadali opravdu netknutě). No a ty Tenaxy? ty vrněli a pak kopali už po pár km, ty srovnávat mohu.
Ono na fotkách je vidět kde udělali soudruzi u tenaxu chybu. Plech co používají na kotouče má toleranci tloužky z výroby 0,3mm, po laserovém vyříznutí je už nijak neopracovávají. Je krásně vidět, kde je kotouč širší a kde ne. Standardně když se kotouč vyřízne se opracuje čelní bruskou, doufám že to říkám správně, nejsem strojař, na těch kotoučích od Brakingu to je dokonce vidět jak je brousily.