Veterán sraz - 50 let KHV na trase Praha - Zbraslav

Budete na Velikonce v Praze? Pokud ano můžete si zpestřit tyto svátky vzpomínkovou akcí 3. dubna 2010. Tento den se sjedou ty nejstarší historické automobily a motocykly vyrobené do roku 1928 ke vzpomínkové jízdě na založení KHV před 50ti lety na trase Praha-Zbraslav.

Veterán sraz - 50 let KHV na trase Praha - Zbraslav
3. dubna 1959 byl založen několika motoristickými nadšenci v Praze Klub historických automobilů, krátký čas nazývaný Archa klub. Od roku 1961 neslo toto sdružení definitivně název Klub historických vozidel - KHV- při městském Automotoklubu Svazarmu v Praze. byla to první organizace tohoto druhu v tehdejším komunistickém Československu.
Dle tehdejší zahraniční praxe se za historická považovala vozidla vyrobená do roku 1928. Veřejnosti se KHV představil poprvé 3. dubna 1960 ve výroční den svého založení propagační jízdou z Prahy od Rudolfina na Zbraslav a zpět. Startovalo a do cíle dojelo všech dvacet historických automobilů většinou tuzemské výroby. Akce měla velmi příznivý ohlas u diváků i v tehdejším tisku. Krátký šot přinesl i filmový týdeník.
Opakovaná vzpomínková jízda 3. 4. 2010 se uskuteční přesně po 50ti letech. Jízda je přístupná historickým automobilům a motocyklům vyrobeným do roku 1928 . Setkání začne probíhat od 8.30 hodin přímo na chodníku u schodů do Rudolfina, na náměstí Jana Palacha v Praze.
Start do jízdy se uskuteční cca v 10.30 až 11.00 hodin a trasa povede za doprovodu vozů Policie podle padesátileté tradice po Smetanově nábřeží, dále přes most Legií na druhou stranu Vltavy a pak dále směr Smíchov a Zbraslav. Na Zbraslavi všichni účastníci společně zaparkují na náměstí a poobědvají v restauraci u Vejvodů, tak jako tehdy. V odpoledních hodinách se účastníci rozjedou ke svým domovům.

Nejedná se o žádnou rallye ale o volné setkání a společnou sváteční jízdu opravdu nejstarších historických vozidel, která bude v cíli oceněna kopií původní plakety z roku 1960.
STARTOVNÍ LISTINA některých vozidel přihlášených na jízdu v roce 2010:

Vozidlo: Bugatti 43/44 rok výroby: 1927
Vozidlo: Tatra 11 rok výroby: 1924
Vozidlo: Ford T Touring rok výroby: 1924
Vozidlo: Dodge Brothers Roadster 1.serie rok výroby: 1923
Vozidlo: Studebaker Erskine rok výroby: 1928
Vozidlo: Praga Alfa rok výroby: 1923
Vozidlo: Z 18 dodávka rok výroby: 1928
Vozidlo: Fiat 503 Torpedo rok výroby: 1926
Vozidlo: Ford model T rok výroby: 1926
Vozidlo: Fiat 501 SS rok výroby: 1924
Vozidlo: Laurin & Klement 110 rok výroby: 1927
Vozidlo: Sumbeam 500 Model 9 se Sidecarem rok výroby: 1927
Vozidlo: Renault IM rok výroby: 1919
Vozidlo: Praga Piccolo rok výroby: 1927
Vozidlo: Chrysler Four 58 rok výroby: 1925
Vozidlo: Praga Piccolo Phaeton rok výroby: 1926
Vozidlo: FN M 60 rok výroby: 1925
Vozidlo: nákladní automobil Unic rok výroby: 1919
Vozidlo: Ariel 4-5 HP rok výroby: 1916
Vozidlo: Sunbeam 4 HP rok výroby: 1916
Vozidlo: DKW typ ZM rok výroby: 1926
Vozidlo: Derby D7 CV rok výroby: 1923
Vozidlo: Saroléa 22F rok výroby: 1923
Vozidlo: Lincoln L rok výroby: 1928
Vozidlo: Torpedo rok výroby: 1907

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 6x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist