Kymco Agility City+ 125: víc než jeden plus

Jeden z nejprodávanějších modelů taiwanské značky doznal v letošním roce celou řadu změn, a to včetně drobné úpravy názvu. Plusové znaménko, přilepené za označení Agility City ale může jen sotva obsáhnout všechna vylepšení, která si Kymco pro zákazníky připravilo. Pojďme si je projít pěkně popořádku...

Kymco Agility City+ 125: víc než jeden plus

Kapitoly článku

Pro rok 2014 se v první řadě změnil design skútru, ale vzhledem k množství dalších úprav bychom vlastně měli mluvit spíš o nástupci modelu Agility City, než o pouhé modernizaci. Nenechte se zmást číslovkou 16 na testovaném kusu – pod tímhle názvem se prodává totožný model na jiných trzích, a u nás ho koupíte skutečně jako Agility City+.
Kromě tří čerstvých barevných kombinací dává skútru větší šmrnc nový tvar přední masky s výraznějšími prolisy, a moderněji vypadají také blinkry s integrovanými pozičními světly s LED diodami. Na zadním sdruženém světlometu návrháři překreslili jenom pár detailů, ale pochvalu si určitě zaslouží vkusná koncovka výfuku, která mnohem lépe zapadá do celkové koncepce než u předchozího modelu.
Stejný dojem má navodit i odvážný podklad přístrojové desky, jenže tady už tolik netleskáme – grafik mohl klidně zůstat u střízlivějšího pojetí. Ale jestli Kymco míří nižší věkové skupiny, určitě s novou přístrojovou zaboduje. Důležité je, že kombinovaný analogově-digitální panel dostatečně informuje jezdce, a že v Kymcu nezapomněli, jak potřebné jsou při každodenním používání skútru hodiny.
Další zásadní novinkou u modelu Plus je výměna zadního šestnáctipalcového kola za menší čtrnáctku. Záměr je jasný – získat víc prostoru pod sedlem, kam se dřív sotva vešla otevřená přilba (ne každá), zatímco teď tam v pohodě uložíte libovolnou jetku a ještě zbyde místo na další věci. Ke zvětšení zavazadlového prostoru přispělo také přesunutí palivové nádrže pod podlahu, které přineslo ještě vedlejší pozitivní efekt – snížení těžiště. Kvůli tankování teď není třeba sedlo odklápět (a vlastně ani sesedat), protože víčko nádrže je před levým kolenem jezdce. Když už je řeč o odkládacím prostoru, nesmíme zapomenout na vylepšenou přední schránku, ve které se nově nachází 12V zásuvka.
Z pohledu jízdního komfortu stojí za zmínku nové stupňovité dvousedlo s tužším polstrováním, které se neprosedí ani po delším popojíždění městem. Víc se tu myslelo i na spolujezdce, pro kterého jsou vždy v pohotovosti vyklápěcí stupačky. Systém jejich vysunutí je jednoduchý a praktický – stačí ťuknout nohou do kovového tlačítka, a stupátko je venku razdva. Občas se ale zadní levá stupačka aktivuje samovolně, například když o ní brnknete lýtkem při stavění skútru na stojan.
Agility City+ se i s novým designem pořád dost podobá předchozímu modelu, a zachovány zůstaly i jeho kompaktní rozměry. Nenechte se ale zmást jeho drobnou postavou – interiér je vymyšlený tak, aby se mezi sedlo a přední kapotu pohodlně vešly i nohy dospělého Evropana. Při výšce 186 cm pořád ještě zbývá před koleny trochu manipulačního prostoru, a nijak zvlášť nepřekáží ani nízká řídítka.
Už zmíněná přístrojovka trpí trochu horší přehledností kvůli členitému podkladu, ale jinak je z pohledu jezdce víceméně všechno v pořádku - ať už jde o standardně rozmístěné ovladače nebo zrcátka s bytelnou konstrukcí. Kvalitní výhled směrem dozadu neroztřese ani jízda po dlažebních kostkách nebo přejíždění tramvajových kolejích.
S nerovnostmi se podvozek obecně vyrovnává na výbornou, protože vepředu zůstal velký 16“ ráfek, a zachována tak zůstala i dobrá stabilita. Rozdíl mezi menším kolem vzadu a původní šestnáctkou pocítíte jenom na hodně velkých dírách v silnici, jinak jsou jízdní vlastnosti starého a nového City prakticky k nepoznání. Pořád máte k dispozici dvě hlavní výhody velkých kol: v rychlejších zatáčkách se podvozek chová stabilně a nenechá se rozhodit ani větší nerovností. Přitom je dost obratný na manévrování ve městě, kde se Kymco cítí jako ryba ve vodě. Bez výhrad je účinek obou kotoučových brzd, které se dají snadno dávkovat a v případě potřeby zastavit na fleku nevyžadují ani žádnou extra sílu v ruce.
Vzduchem chlazený motor má papírově o něco nižší výkon než předchozí model (6,6 kW), ale v praxi se rozdíl necelé půlkilowatty nijak neprojevuje. K lepšímu se naopak změnil jeho zvukový projev – konkrétně se snížila mechanická hlučnost. Jako správný městský skútr vyniká Kymco Agility City+ hlavně dynamickými rozjezdy, a na výkonové rezervy motoru narazíte teprve za městem. Pokud vám ale stačí svištět po okreskách devadesátkou a nepotřebujete se každé ráno vydávat na několikakilometrový přesun po dálnici, má jednoválec síly tak akorát. Spotřeba zůstala na hodnotě těsně přes 3 litry, ale akční rádius se prodloužil alespoň díky o litr větší nádrž. Ta teď pobere sedm litrů paliva, což bezpečně stačí na ujetí dvou stovek kilometrů.
Kymco prostřednictvím modelu Agility City+ letos přichází na trh s moderním a cenově zajímavým skútrem, jehož kvalita zpracování, spolehlivost a jízdní vlastnosti s rezervou odpovídají nastavené ceně necelých 55 tisíc korun. Jeho hlavním útočištěm je město, ale když necháme stranou dálnice, v pohodě zvládne i delší příměstské trasy.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - Výška redaktora: 186 cm

Klady a zápory

+ design
+ tichý motor
+ výbava


- přístrojová deska
- menší výkon


POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.83
Známkováno: 6x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



Moto reklama
Objednat reklamu
TOPlist