Honda XL1000V Varadero ABS

Varadero XL 1000V se poprvé objevilo na trhu v roce 1999. Zprvu to vypadalo tak, že nahradí úspěšný model XRV 750 Africa Twin, to se však nestalo a oba stroje se tak v nabídce výrobce docela úspěšně doplňovaly. Bohužel dnes tomu tak není a legendární XRV je již pouze součástí dějin. Během let se Varadero na veřejnosti vyprofilovalo v bezproblémový cestovní stroj, který vás v základním provedení protáhne po všech rozbitých cestách a nezalekne se ani šotolinových výletů, či polňaček. Vysoké zdvihy a kvalitní podvozek zajistí dostatečné pohodlí za každé situace, nicméně stroj do ostrého terénu to díky celkovým proporcím a koncepci není. Námi testovaná verze s ABS patří již do třetí generace, i když je pravdou, že radikálních změn se tentokrát zase tolik nekonalo. Koneckonců proč vše od základu měnit, když v rámci dané kategorie stroj funguje na výbornou.

Honda XL1000V Varadero ABS

Kapitoly článku

Jezdil jsem krátce již model z roku 2003 a je zde znát posun především po stránce vzhledu a komfortu jezdce. Aktuální modelová řada má výrazněji pozměněnou podsedlovou část, která působí spolu s novou zádí a nosičem štíhlejším dojmem.




Další změna se udála na bočních spodních kapotách, kde bylo vše doplněno v základu o montovaný hliníkový kryt motoru, který by však dle mého názoru mohl být dotažen ještě dále až přes vanu. Nové je rovněž přepracované sedlo, které dostalo méně klouzavý potah. Po stránce pohodlí mu nelze nic vytknout a díky jeho dělení a tvaru je velice pohodlné i pro spolujezdce, který má více než dostatečný komfort.


Lehkou výtku snad mám jen k zadnímu nosiči, který sice působí esteticky pěkně, nicméně lehce se ztratila funkčnost z předchozích modelů. Spolujezdci dovoluje pouze zastrčit prsty do jedné polohy ze spodu a díky uzavření je i lehce problematické upevňování nebo vázání lehčích batožin. Na druhou stranu díky tvaru a umístění opravdu minimalisticky navyšuje (uzavírá) podsedlový prostor. Když však sečtu a podtrhnu všechny +/-, původní verze s klasickými madly vychází, co se funkčnosti a použitelnosti týče, v tomto ohledu bohužel o trochu lépe. Zmiňovaný podsedlový prostor nějaké ty drobnosti pojme, ale je to spíše na věci, které nepotřebujete každý den.





Lehce přepracovaný byl i přední nastavitelný větrný štít, kterému nelze alespoň z mého pohledu 182cm výšky nic vytknout. Nová grafika a tvary postihla i přístroje, kde i nadále dominují dva budíky klasického analogového ražení. Vše je doplněno o dobře známé LCD a další kontrolky a ukazatele. Z nových funkcí je zajímavá a praktická především kontrola dojezdu na rezervu. Za dobrý nápad lze rovněž považovat novou integrovanou odkládací schránku, která našla své místo vpravo pod řidítky. Ta bez problémů pojme řadu drobností a je více než dobrým pomocníkem na cestách.


Celkově působí stroj svěžím, cestovním dojmem a především z přední části mu díky mohutnému zdvojenému světlometu, integrovaným blinkrům a vysokému plexi nelze upřít dravý charakter. Mohutná ocelová nádrž pojme 25 l paliva a při průměrné spotřebě kolem 6,5l /100km zajišťuje bezproblémový dojezd přes 300 km. Z cestovatelského hlediska a pohodlí se jeví jako rozumná volba stupačky s gumou, ale osobně bych je vyměnil asi za spolehlivé kovové pro jistější nohu proti sklouznutí ve vysokých botách. Vše doplňují litá paprsková kola a v našem případě systém ABS (bez možnosti vypnutí), které do jisté míry rovněž předurčují zaměření stroje více na cesty a silnice.


Rád bych zde zmínil také jeden zajímavý prvek z hlediska údržby, který mě zaujal. Kvůli výměně svíček jsou ze spodní části do sedla integrovány kovové čtverhranné mřížky, které je možno v případě potřeby vyjmout a vypodložit si s nimi tak nádrž, aby byl snadný přístup ke svíčkám. Jedná se o drobnost, ale z hlediska údržby myslím docela praktická záležitost, zvlášť když Vás postihne problém na delší cestě. Velice pěkně působí i nové barevné provedení, které v testované červené metalíze vypadá opravdu pěkně. Tradiční zůstává dvojice zdvihnutých koncovek výfuků. Současná generace samozřejmě splňuje novou emisní normu EURO3.


Informace o redaktorovi

Lukáš Růžička - Výška testovacího jezdce: 182 cm

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.11
Známkováno: 18x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist