husqvarna_svartpilen_801_2




Podivné představení Stelvia, Moto Guzzi zbývající detaily prozradí v Miláně

Moto Guzzi svérázným stylem odhalila finální podobu svého veledůležitého modelu ve třídě adventure. Víme, jak vypadá, tušíme něco o výbavě a základní technické rysy, ale na přesné podrobnosti si budeme muset ještě týden a půl počkat, protože je zveřejní až na výstavě Eicma v Miláně. Snad.

Kapitoly článku

Opět se nám potvrdilo, že asi žádná z velkých značek neumí dělat PR a marketing hůř než koncern Piaggio. Zatímco všechny ostatní značky by nás na svůj velmi důležitý model lákaly dlouho dopředu sériemi videi, náznaky, odpočítáváním, nic neříkajícími fotkami a jinou mediální masáží, Moto Guzzi nedělá nic a pak nenápadně zveřejní nový model na svých mezinárodních stránkách, zatímco v oficiálních informačních kanálech mlčí. No nic, pojďme proto využít, co máme.

V první řadě jsou to fotky. Tady to bude určitě útok na spoustu srdcí, dost možná už začnou zvonit telefony u dealerů s koupěchtivými jedinci, protože za mě se ta motorka opět povedla. Už V100 Mandello je krásná motorka, u cestovního endura nenechali v Itálii nic náhodě, navázali na jeho tvary a zase se to povedlo. Motorka bez kachního zobáku, jednoduchá, vkusná, elegantní, jasně rozpoznatelná s nezaměnitelným orlem v podobě denního svícení v předním LED světlometu, který je vlastně ten samý, jako na polokapotovaném silničáku. Naopak tu proti Mandellu chybí elektronické aerodynamické prvky alias křidélka, místo nich je tady pořádné elektricky nastavitelné plexi. Uvidíme, jestli se bude třeba i tady vysouvat a zasouvat v závislosti na rychlosti a zvoleném jízdním režimu.

Už při prvním letmém pohledu vidíme, že Stelvio bude dostupné ve dvou verzích. Jedna má totiž malou pihu na kráse ale není to taková ta piha krásy. Spíš bradavice. Radarová bradavice. Moto Guzzi se s příchodem řady V100 posouvá z role výrobce tradičních motorek staré školy k technologické špičce, která dnes přidává v segmentu adventure do svých motorek radarové senzory. Ty přináší další jízdní asistenty v podobě adaptivního tempomatu, varování před kolizí, asistentu krizového brždění nebo hlídání mrtvého úhlu v zrcátkách. Vzhledem k tomu, že Stelvio má radar jak vpředu, tak vzadu, můžeme očekávat plnou palbu těchto pomocníků.

Ona vlastně ta technologická vyspělost není tolik překvapivá, sesterská Aprilia patří k průkopníkům elektroniky, zkušeností s jízdními režimy, kontrolou trakce a elektronickým plynem tak mají v Piaggiu dost. Díky tomu se na palubě Stelvia dočkáme 5“ TFT přístrojovky známé i z jiných modelů koncernu a hned pěti editovatelných jízdních režimů kde nechybí ani terénní. V rámci režimů se bude měnit kromě síly a odezvy motoru také úroveň zásahu náklonového ABS, kontroly trakce a protože má Mandello rychlořazení, určitě nebude chybět ani tady.

V Itálii si příliš nelámali hlavu s naladěním jejich lehce přeslitrového dvouválcového Compact Blocku (1 042 cm3), protože udávají úplně stejné údaje jako u Mandella – 115 koní v 8 750 otáčkách a 105 Nm v 6 750. Ani tomu není třeba se divit, motor má hutný zátah už od spodních otáček a 90 % krouticího momentu je k dispozici od 3 500 otáček, což je přesně charakteristika, kterou v dobrodružně laděném stroji chcete. K tomu dobrodružství ale potřebujete také adekvátní podvozek, a tady je vidět, že se Guzzi nepouští do žádných extrémů. Drátěné bezdušové ráfky mají průměry 19 a 17 palců, cestou necestou je povede odpružení se zdvihem 170 mm, což je tak nějak na úrovni Suzuki V-Strom 1050. Přední vidlice má průměr 46 milimetrů, zadní centrální tlumič je přímo přichycený na jednoramenné kyvce s kardanem a obojí půjde kompletně nastavit, k tomu nechybí ani hydraulický ovládač předpětí. Je teda zajímavé, že se nikde nemluví o semiaktivním odpružení, to bývá v tomhle segmentu u dražších verzí standardem a nabízí ho dokonce i Mandello ve verzi S. Uvidíme, jestli s něčím takovým nepřijde Moto Guzzi na milánské výstavě.

Tam se snad také dozvíme další podrobnosti včetně posledního veledůležitého údaje, kterým je hmotnost stoje s plnou 21litrovou nádrží. Tu zatím Moto Guzzi tají, ale kolegové z italského Motociclismo.it, kteří už se mohli i svézt, uvádí 246 pohotovostních kilogramů. Guzzi nám naopak už dává ochutnat něco z doplňků a příslušenství, kde nebudou chybět vyhřívaná sedla s rozličnými výškami, 52litrový top case nebo sada bočních kufrů v designu stroje. Určitě toho ale bude víc. Z fotek jsou vidět například padáky, mlhovky, centrální stojan nebo „tovární“ oblečení. Tak co, splnilo Stelvio očekávání a těšíte se na další podrobnosti?

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 15 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Dan66 přispěl 15 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist