journeyman_brezen




Honda PCX 125 přichází s novým designem a vyšším výkonem

O modelu PCX 125 hovoří Honda jako o „nenápadném úspěchu“, neboť skútru klasického ražení se od roku 2010 prodalo v Evropě přes 140 000 kusů. Po osmi letech ovšem přišel čas na kompletně novou generaci, která posouvá PCX 125 zase o kus dál.

Kapitoly článku

Základem zcela změněného skútru je nový rám. Namísto klasického jednoduchého rámu z předchozí generace, objevuje se u PCX 125 dvojitý kolébkový rám z ocelových trubek. Rozvor se o 2 mm zkrátil na výsledných 1 313 mm, ovšem geometrie krku řízení zůstala stejná, stejně jako přední vidlice. Vzadu byly tlumiče s delšími zdvihy a progresivnějšími pružinami posunuty směrem vzad.

Podstatná jsou také nová a lehčí kola nesoucí větší pneumatiky o šíři 100 mm vpředu a 120 vzadu. Přední brzda je kotoučová o průměru 220 mm s dvoupístkovým brzdičem, zadek se potom drží klasického bubnu. Celková hmotnost stroje činí 130 kilogramů.

Rapidní proměnou prošel i vzhled. Masivnější přední světlomety první generace byly nahrazeny elegantnějšími liniemi na nové přední kapotáži. Klíčovým prvkem jsou zde tenounké pozičky vytažené směrem vzhůru, ve kterých se ukrývají také směrová světla. Veškeré osvětlení je po vzoru dnešní doby obstaráváno LED diodami umístěnými i v zadní lampě ve tvaru písmene X.

V prostoru před jezdcem došlo ke zlepšení materiálů působících nově prémiovým dojmem. Nechybí zvětšené odkládací přihrádky ale ani zásuvka na 12 voltů. Výška sedla narostla o 4 mm na výsledných 764 mm, ovšem tvarování je shovívavé i k jezdcům nižšího vzrůstu.

Víčko nádrže i sedlo se otevírají elektricky pomocí tlačítka a prostor pod sedlem se rozšířil o 1 litr na výsledných 28 litrů. Nový je i přístrojový štít s jednobarevným LCD displejem.

Jistá vylepšení se odehrála i na samotném motoru. Vodou chlazený SOHC jednoválec zůstal a nadále disponuje také automatickým chcípáním Idling Stop, volitelně aktivovaným při stání na světlech. Pozměněno bylo ovšem tvarování airboxu, skútr dostal větší škrtící klapku a lehce přepracovaný výfukový systém s propustnějším katalyzátorem.

Výsledkem je lehký nárůst výkonu ve vysokých otáčkách, ovšem bez obětování síly v nízkém a středním spektru. PCX 125 disponuje rovnými 9 kW (12,2 koně) při 8 500 otáčkách a točivým momentem 11,8 Nm při 5 000 otáčkách. Na osmilitrovou nádrž slibuje Honda dojezd až 400 kilometrů.

Oficiální video

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 10 Kč od 10 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
edastin přispěl 1 Kč
callowsick přispěl 1 Kč
masi přispěl 1 Kč
speroure přispěl 1 Kč
kopetr přispěl 1 Kč
marafzs600 přispěl 1 Kč
Ogarovič přispěl 1 Kč
ynzha přispěl 1 Kč
crhy1 přispěl 1 Kč
Bad1 přispěl 1 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):
Motokatalog.cz



TOPlist