globalmoto_unor




FGR představuje prodejní verzi Midalu 2500 V6

Po téměř šesti letech od první premiéry nejvýkonnějšího - a také nejdražšího - motocyklu s visačkou Made in Czech Republic se na světlo dostala jeho prodejní verze. Když už to skoro vypadalo, že celá tehdejší sláva kolem FGR Midalu byla jenom nafouknutou bublinou, a po bájném šestiválci se pomalu slehla zem, přišla ústeckoorlická firma s finální sériovou verzí a začíná přijímat objednávky.

Kapitoly článku

Možná to byl záměr, možná jen kouzlo nechtěného, ale každopádně se v termínu uvedení motocyklu Midalu 2500 V6 dá najít zajímavá  symbolika. Jeho výrobce, malá firma z Ústí nad Orlicí, slavnostně zveřejnila finální podobu luxusního naháče právě v předvečer svátku české státnosti, jakoby chtěla podtrhnout skutečnost, že sláva tuzemské motocyklové produkce už dlouho potřebuje oprášit.

Jestli však takové národní obrození spustí malosériový šestiválec s cenou v hodnotě rodinného domu, to zůstává otázkou. V každém případě se teď můžete seznámit s konečnou verzí ryze českého motocyklu, který má právě za sebou dlouhou a jistě nelehkou cestu od prototypu až do sériové výroby.

Pro ty, kdo si z počátku roku 2011 nepamatují první oficiální informace o FGR Midalu připomeňme, že se jedná o motocykl kompletně vyvinutý a vyrobený firmou FGR z Ústi nad Orlicí. Jeho základ tvoří vidlicový šestiválec o objemu 2 442 ccm, uložený v příhradovém rámu se samonosnou  palivovou nádrží z kompozitu. V době své první premiéry se pyšnil titulem nejvýkonnějšího motocyklu planety, dnes už však s hodnotou "přes 200 koní" nějaké konkurenty na trhu má. Suchá hmotnost 262 kg také není zrovna dechberoucím údajem.

Ve srovnání s prvním prototypem se finální verze liší hlavně designem. Když pomineme jinou barevnou kombinaci (místo laku je téměř všude karbon), nelze přehlédnout jiné přední světlo, které je místo původní malé kapotáže opatřeno pouze decentním plexištítkem. Celá motorka je prošpikovaná drahými komponenty od světových výrobců, a to - společně s malosériovou produkcí - vysvětluje i její nadstandardní cenu. Pokud byste si jeden kousek chtěli objednat, podívejte se nejdřív jestli máte na účtu víc než tři miliony korun. Kolik kusů se Midalu nakonec prodalo a jestli cena nebyla přestřelená, zjistíme až za pár měsíců.

Oficiální video

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

 

 

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Libí se vám prodejní verze FGR Midalu?

  1. Hlasováno: 461x
  2. Hlasováno: 184x
  3. Hlasováno: 79x

Hlasování

Dotazník se zobrazí pouze přihlášeným uživatelům. Nejste bohužel přihlášení, tuto akci můžete provést v pravém horním rohu nebo se nově registrovat.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (23x):
Motokatalog.cz



TOPlist