Novinky 2017: na kterou se nejvíc těšíte?

Letošní rok je na novinky skutečně bohatý. Dvě podzimní výstavy - Kolín a Miláno - ukázaly nevídané množství modernizovaných i zbrusu nových modelů všech kategorií, a teď je ten nejlepší čas si je znovu v klidu projít. Dřív než se všechny předvedou v plné kráse na březnovém Motosalonu, vybrali jsme z nich ty, co nejvíc zaujaly naší redakci. A co vy - máte některou z novinek ve svém hledáčku?

Novinky 2017: na kterou se nejvíc těšíte?

Honda CBR1000RR Fireblade

Fároš už je tu s námi už čtvrt století, a my jsme moc rádi, že Honda vzala jeho poslední modernizaci pořádně zgruntu. Však už taky bylo načase. S maximálním výkonem 192 koní to sice pořád není nejsilnější motorka ve své třídě, ale současně se snížením hmotnosti  o patnáct kilo se Fireblade dostává na svůj zatím nejlepší poměr výkon/váha. Navíc se letos ve výbavě objevují všechny elektronické asistenční systémy na které si vzpomenete, a pro ty největší střelce je tu homologovaná verze SP2 se zlatými ráfky Marchesini, karbonovými prvky, vylepšeným motorem a závodním kitem v příplatkové výbavě. Kolega Tommy se nemůže dočkat, až koncem ledna prožene nový model po okruhu v Portiamo.

Husqvarna Vitpilen/Svartpilen 401

Na tohle moderní retro s absolutně originálním designem nás Husqvarna láká pěkně dlouho - nad jeho konceptem jsme v Miláně slintali už před dvěma lety. Potěšující ale je, že se finální podoba od konceptu nijak zásadně neliší. Jen se pořád nemůžeme rozhodnout, jestli bude lepší svezení na bílém café raceru nebo černém scrambleru. A taky doufáme, že kapotovaná verze Aero nezůstane konceptem tak dlouho jako tyhle dva rychlé šípy.

Kawasaki Z900

Za jiných okolností bychom asi nejásali, že Kawasaki Z800 končí kvůli emisní normě Euro4, protože to byla hodně zábavná motorka. Jenže na uvolněné místo přichází o dvacet kilo lehčí devítistovka, a takový handl si tedy necháme líbit. Polepšíme si nejen větším výkonem (125 koní) a nižší hmotností, ale také pěkným příhradovým rámem nebo antihoppingovou spojkou. Kawa navíc slibuje i přes všechna tato vylepšení zachovat u nového Zeda rozumnou cenu, takže už teď jsme zvědaví na konkrétní číslo.  

KTM 1290 Super Adventure R/S/T

Rakušané sice úplně vyřadili z nabídky model 1190 Adventure, ale zato přidali dvě nové verze k modernizovanému 1290 Super Adventure, takže je pořád z čeho vybírat. Nás pochopitelně nejvíc zajímá, jak se takový těžký mastodont popasuje s terénem. Kdo jiný by ale měl umět postavit schopnou off-roadovou motorku, než KTM? Erkový model s přední jednadvacítkou bude kolega Vláďa testovat právě ve dnech, kdy na výstavišti v Letňanech poběží výstava Motosalon. Silniční verzi S vyzkoušíme ještě dřív, už v půlce února.

BMW R NineT Racer

O BMW R NineT se v redakci vždycky strhne bitka, a když prolistujete naše starší hitparády, určitě tam tenhle model minimálně jednou najdete. Letošní novinka se slušivou polokapotou je dalším žhavým adeptem na Top 3 už podle vzhledu, a přestože je proti základu ošizená na některých kompomentech, určitě to bude zase parádní svezení. No řekněte, kde jinde koupíte tak pěkný hotový café-racer?

Yamaha YZF-R6

Někdo možná po tak dlouhé době čekal víc, ale ruku na srdce: která značka dneska věnuje supersportovním šestistovkám aspoň tolik pozornosti jako Yamaha? Ta se rozhodně nespokojila s pouhým faceliftem, a upravila ve stylu větší R1 nejenom design, ale i podvozek. K tomu přibalila skoro všechny z dostupných elektronických systémů a nezapoměla ani na bohatou nabídku příslušenství. Určitě si zaslouží pozornost.

Ducati SuperSport

Sportovní univerzál pro každý den v nabídce Ducati chyběl, a tak příchod nového modelu SuperSport vítáme. Fanoušci velké či malé Panigale budou možná jiného názoru, ale pro ně tahle motorka určená není. Tady Ducati myslela hlavně na ty, kdo ráno chtějí dojet pohodlně do práce, a se stejnou motorkou občas vyrazit na okruh. My si ceníme hlavně toho, že pro ně postavila novou motorku skoro od základu - žádné finty s jinými řídítky nebo sedlem.

Triumph Bonneville Bobber

Minulostí se teď nechává inspirovat kdejaký výrobce, ale britská značka v tomto směru ukázala zatím největší odvahu. Poslední novinka z kompletně překopané řady Bonneville je krásným dokladem toho, že Triumph neztratil kontakt s tradicí ani na chvíli. I když tu však hlavní roli hraje styl, stranou nezůstal ani jízdní komfort - viz nastavitelné sedlo či sklon budíku.

Aprilia Dorsoduro 900

Malé Dorso je tak trochu nedoceněná motorka, a těžko říct, zda za to může jenom příliš jednostranné zaměření nebo fakt, že posledním vylepšením prošlo už před hodně dlouhou dobou. V každém případě jsme rádi, že ho vlna jménem Euro4 nespláchla do propadliště dějin, a letos se potkáme s jeho výkonnějším a modernějším nástupcem. Přijít o tak zábavnou motorku by byla fakt velká škoda.

Náš tip

Novinek pro rok 2017 je přes 50 a všechny jsou uvedeny ve speciálu výstavy EICMA a Intermot.

Která z letošních novinek vás nejvíc zaujala?

  1. Hlasováno: 67x
  2. Hlasováno: 55x
  3. Hlasováno: 81x
  4. Hlasováno: 82x
  5. Hlasováno: 82x
  6. Hlasováno: 85x
  7. Hlasováno: 75x
  8. Hlasováno: 184x
  9. Hlasováno: 81x

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.84
Známkováno: 19x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist