ktm_unor




Pavel Vestfál na tandemu s Vláďou: Poladěný motor fichtlu dokáže točit skoro 16000 otáček

Pavel Vestfál zažil nejtěžší závod fichtlů na světě a na upraveném Pionýru s partou kamarádu odjel čtyřiadvacetihodinovku v terénu. Větší peklo za řídítky upraveného pincka se asi zažít nedá a je jasný, že zabrat dostane jak motorka, tak jezdci. Jestli se chcete dozvědět o závodu Fichtl mazec víc, poslechněte si tento páteční rozhovor.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

O čem se mluvilo:

  • O nejtěžším závodu fichtlů na světě
  • Jak se upravuje Pionýr, který vyhrává vytrvalostní závody
  • O rozdílu mezi sériovým a upraveným Pionýrem
  • Jak to chodí při čtyřiadvacetihodinovém závodě
  • O úpraveném Simsonu a jak jezdí a brzdí

Předplatitelé si mohou pustit plnou audio verzi k rozhovoru zde:

PREMIUM

Pavel Vestfál zná motor Pionýra jako své boty a rozebral ho a složil snad stokrát. Pro závodní účely je sériový motor dost poladěn a Pavel říká, že některé speciály dokážou točit až šestnáct tisíc otáček. Je ale jasné, že pro použití na 24 hodin dlouhý závod není úplně vhodný, protože by tak dlouhý závod nemusel vydržet. Závod Fichtl mazec je nejtěžším závodem fichtlů na světě a Pavel přiblíží, co znamená do závodu nastoupit, jak poladit motorku a na co se připravit. Rozpovídá se také o pravidlech a o kategoriích, které jsou vysány, ale také o týmu, ve kterém si čtyřiadvacítku vyzkoušel. Je to velká alchymie a na trati se závodí na ostří nože.

Co si budeme povídat, sehnat klasického Pionýra není sranda a rozhodně už nestačí flaška rumu, za kterou se ještě nedávno dal fichtl vyměnit. Pavel v rozhovoru přiblíží, jak Pionýry shání, kolik jich má doma v pojízdném stavu a kolik jich má rozebraných po krabicích. Jeho zálibou není jenom vrtat se v Pionýru, ale také Simsonu a sám si upravil jeden kousek upravil. Má motor o objemu 110 ccm a když se rozparádí, není sranda ho ubrzdit. Poslechněte si povídání s nadšencem, který veškerý volný čas tráví v dílně a vymýšlí, jak dostat koně do malého motoru Pionýru nebo jak vymačkat maximum ze Simsona.

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)
Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist