Libor Hubík odpovídal on-line

PSí HUBÍK je zavedená česká značka, která na trhu s motooděvy funguje již přes 20 let. Kdo by neznal "českého hubíka"? Příběh zakladatele Libora Hubíka je však z dnešního pohledu až neuvěřitelný. Na začátku bylo hlavně nadšení do motorek a chuť být co nejblíže tomuto sportu. Po více než 20 letech práce se dá říci, že PSí je dnes jednou ze špiček ve svém oboru. Není ve světě moc firem, které by svoji výrobu postavili výhradně na plnění individuálních přání zákazníka.

Libor Hubík odpovídal on-line
V čase bilancování nad starým rokem a očekáváním, co přinese nový, zjišťujeme, co nového u PSí... Pana Hubíka jsme zastihli nad tvorbou nové kolekce a nebyl tam sám. Už v minulých letech vlastní tvorbu rozšířil o modely navrhované externími talentovanými grafiky a designéry. Letos se pro PSí podařilo získat spolupráci dvou renomovaných designérů. Hlavním designérem se stala Markéta Kopecká, která se po dlouholetém působení ve Francii rozhodla vrátit na českou návrhářskou scénu. Markéta je rovněž aktivní motorkářka, proto zadání kolekce pro ženy-motorkářky byla pro ni dostatečnou výzvou.
A jak hodnotí pan Hubík loňský rok?
Celkově se mi zdá, že dochází znovu k oživení trhu. Poznáváme to zejména na vysokém počtu vyrobených závodních kombinéz, kterých jsme letos ušili v rekordním čísle za celou dobu naší existence. Také se zvýšil počet prodejů textilních cestovatelských kompletů. Zjevně pomohlo rozšíření nabídky a jasné rozdělení kolekce podle stylu ježdění. To pomohlo cestovatelům lépe se zorientovat a vybrat si pro ně to pravé.
Podařilo se nám zrealizovat novou výrobní prodejnu v Plzni v centru H-D, která je pilotním projektem našeho nového vidění budoucích prodejních míst PSí. Uvědomujeme si, že sjednání zakázky je nyní daleko náročnější než v době, kdy nám stačil papír a pastelky :-). Chceme, aby si zákazník tento zážitek doslova užil.

Vzhledem k tomu, že výstava MOTOSALON v Praze je za dveřmi, rád bych vás pozval k návštěvě naší expozice.. Najdete nás v hale č.3, stánek č.315. Těšíme se na setkání s vámi.

Pokud Vás zajímá, co se za 24let podnikání ve firmě PSí událo a kam firma směřuje, můžete se nyní ptát pana Hubíka, který Vám rád tyto i jiné otázky ohledně motooděvů zodpoví.

Web: www.psi.eu
On-line rozhovor: Libor Hubík

Dotazy je možné vkládat do 26.02.2015 15:00
Libor Hubík bude odpovídat mezi 26.02.2015 15:00 a 26.02.2015 21:00

Dotazy můžou přidávat jen registrovaní a přihlášení uživatelé.

Otázky a odpovědi

DOMINATOR
Dotaz od DOMINATOR položen 24.02.2015 v 11:36

Zdravim jaky je zozdil v kombineze od Abrahama o proti co maji jezdci od ALPINSTAR a kolik takova kombinéza stoji, ještě dotazek po padech se opravuje nebo se mění za novou děkuji Radek

Odpověď od Libor Hubík položen 26.02.2015 v 15:17

Dobrý den Radku,
ten rozdíl úplně nejsem schopen posoudit. Podle toho, ke kterým kombi jsem se dostal, myslím že použité materiály i zpracování jsou velmi podobné. Zásadní rozdíl je, že Alpinestars používají pro některé jezdce kombinézy s airbagy, což naše kombinéza pro Abrahama nemá. Kombinéza do GP je to nej co umíme vyrobit, a její cena se pohybuje kolem 40 000,- Kč. Co se týká oprav, většinou se kombinéza po pádu mění za novou, jednak se oprava většinou nevyplatí, a navíc taková kombi je žádaný sběratelský kousek :-)

bisop
Dotaz od bisop položen 24.02.2015 v 12:06

Dobrý den
Co znamená Psí ??

Odpověď od Libor Hubík položen 26.02.2015 v 15:40

Dobrý den,

označení PSí vzniklo vlastně z recese. Před založením firmy PSí jsem viděl vlastní kariéru jako konstruktér ve strojařině a o vlastní firmě vůbec neuvažoval. Po skončení závodění na motorkách, jsem se ale rozhodl věnovat výrobě oblečením pro motorkáře. Tak mi napadlo jako označení použít řecké písmeno PSí - psané foneticky, protože jak jsem říkal, mám rád psy a dobře se to pamatuje. Jiný význam v názvu firmy to nemá.

Hed
Dotaz od Hed položen 24.02.2015 v 12:23

Dobry den.Jake rady kolekci podle stylu jizdy dnes firma vyrabi?

Odpověď od Libor Hubík položen 26.02.2015 v 15:41

Dobrý den, v současné době máme v sekci moto tři základní řady : sport, turistika a věci do města

Lutherek
Dotaz od Lutherek položen 24.02.2015 v 12:34

Zdravím, v prvé řadě děkuji za výborné kombinézy, které šijete, jsem také jejich uživatelem a jsem více než spokojen.

Zajímalo by mě několik věcí z výroby-kolik ročně vyrobíte kombinéz, jak dlouho přibližně trvá výroba kombinézy na míru, kolik kombinéz jste vyrobili pro zahraničí - máte nějaké zahraniční zákazníky??A plánujete do zahraničí expandovat?

Děkuji
Martin

Odpověď od Libor Hubík položen 26.02.2015 v 15:48

Dobrý den Martine, děkuji za pochvalu kombinézy :-). Ročně vyrobíme téměř tisícovku kombinéz a z toho je jedna čtvrtina do zahraničí. Výroba jedné kombinézy na míru trvá v průměru 40 hodin. Export do zahraničí sice pomalu, ale stále roste a tento trend se snažíme udržet i do budoucna.

Mraki
Dotaz od Mraki položen 24.02.2015 v 12:45

Dobrý den, zjímalo by mně, co s odstupem let považujete za největší přelom v historii Vaší firmy a zda si věříte (nebo zda se chystáte) i na nějaké vzdálenější trhy? USA, Asie,.. Reklama ve velkých seriálech jako MotoGP by tomu mohla i pomoci ne? Přeji hodně úspěchů, jsem váš spokojený zákazník řadu let...

Odpověď od Libor Hubík položen 26.02.2015 v 16:27

Dobrý den, děkuji, ale to je složitá otázka :-). Těch přelomů bylo asi moc, a u všech stáli lidé kterých si moc vážím. Opravdu namátkou mne napadá první zlom, kdy jsme našli dodavatele těch správných kůží. Pro mne je vždycky velkým svátkem pořízení nových technologií do výroby jako konstrukční systém, laser, řezací stůl.... Velkým přelomem bylo pro mne před mnoha lety setkání se závodníky Radkem Urbancem a Ondrou Lelkem, kteří mi pomohli se startem v závodních kombinézách, pak novinářem Františkem Gorčicou, který nám moc pomohl s reklamou v době, kdy jsme o tom vůbec nic nevěděli. V loni bylo velkým přelomem setkání dnes s mými přáteli z firmy Kalup a otevření naší nové prodejny v Plzni, se kterou nám také moc pomohli. Nejčerstvější přelom je spolupráce se skvělou návrhářkou Markétou Kopeckou a designérem Marcem Malangonem z Itálie.
Vzdálenější trhy nás lákají. V USA jsme se zkoušeli prosadit před lety a dopadlo to zcela neúspěšně. Ale neodradilo nás to, a téměř rok již pracujeme na návratu.

Shlahoun
Dotaz od Shlahoun položen 24.02.2015 v 12:45

Dobrý den,

na úvod bych chtěl říct, že si velmi vážím práce, kterou děláte a přeji hodně úspěchů do budoucna.

A k dotazu...při návrhu zakázkové kombinézy má, co se týče barevnosti materiálu, klient volnou ruku? Nebo existuje řekněme něco jako "katalog" barev a odstínů, z kterého je třeba vycházet.

Děkuji a přeji hezký den

Odpověď od Libor Hubík položen 26.02.2015 v 15:59

Dobrý den, děkuji . Co se týká barev kůže, musíme se držet nabídky, co je nám schopna koželužna vyrobit. V současné době tak nabízíme 26 barevných odstínů v hovězí kůži a 21 odstínů v klokaní kůži. K tomu máme usně s povrchovou fólií v barvě zlaté, stříbrné a imitaci carbonu. U technologie výroby kombinéz tiskem, lze dosáhnout desítky barevných odstínů, ale u tisku nelze dosáhnout reflexních "fluo" barev. Nejlepší je, navštívit některé z našich prodejních míst, kde máme k dispozici vzorky všech používaných materiálů a prodejci Vám rádi pomůžou s výběrem nejvhodnějšího řešení.

seikos
Dotaz od seikos položen 24.02.2015 v 13:04

Budete šít textil z materiálu Dynatec? Některé veliké společnosti z toho již šijí. Vámi používaná Cordura 500D je už jaksi out-of date. Dynatec je lepší snad ve všech parametrech. Dále, uvažujete o použití nějakých lepších membrán?

Odpověď od Libor Hubík položen 26.02.2015 v 16:39

Dobrý den, materiál Dynatec od firmy Schoeller máme od loňského roku. V současné době pracujeme na vývoji nových modelů a jejich provozním zkouškám tak, aby byly připraveny pro sezonu 2016. S tím souvisí i membrána také od firmy Schoeller s názvem c-change.
Přes nesporně skvělé parametry výše uvedených textilií, patří Cordura 500D i membrána Sympatex, kterou používáme, stále mezi top materiály na trhu.

aprilia256
Dotaz od aprilia256 položen 24.02.2015 v 13:50

Dobrý den,
předem bych Vám chtěl poděkovat za výbornou kombinézu kterou mám již druhým rokem a je 100% spokojenost i díky zakázkovému šití a že nám s licencí je i sleva to je už super bonus.
Ale k dotazu o rukavicích Level 2 AIR i v jiné barvě neuvažujete? nebo je možnost zakázkového šití?

Odpověď od Libor Hubík položen 26.02.2015 v 16:43

Dobrý den, děkuji za pochvalu. Co se týká rukavic, tam Vás zklamu. Rukavice si sami nevyrábíme, ale necháváme je šít dodavatelsky. Takže změnu u rukavic nejsme bohužel schopni zařídit.

matuS
Dotaz od matuS položen 24.02.2015 v 14:25

Kupoval som u vas kombinezu v roku 2004. Nosim ju parkrat do roka, stale mi sedi ako uliata (aj ked to vlastne chvalim sam seba ).
Je to vyborny a velmi kvalitny produkt. Cenim si to a dakujem.

Otazku nemam.

Odpověď od Libor Hubík položen 26.02.2015 v 16:44

Děkuji

RomanSS
Dotaz od RomanSS položen 24.02.2015 v 14:51

Dobrý den,

uvažovalo někdy vedení PSÍ o přesunu výroby (alespoň konfekce) do Číny?

Díky Roman

Odpověď od Libor Hubík položen 26.02.2015 v 17:21

Dobrý den Romane, tuto otázku jsme před časem opravdu zvažovali, ale zůstali jsme u vlastní výroby v ČR. To, že se výroba oděvů i obuvi přesouvá masívně na východ je obecně známo. Firmy, které se snažily udržet zavedenou výrobu v ČR, tak mnohdy skončily velmi zle (jen např. Svit ve Zlíně nebo OP Prostějov...) Nákupní cena hotového výrobku z Asie je často méně než polovina ceny materiálu, který na výrobek potřebujeme koupit u nás. K tomu mzda + sociální a zdravotní pojištění .. Náklady jsou totálně nesrovnatelné.
Nikdy jsme ale neměli ambice být největší na trhu. Výroba v Asii je vhodná především pro větší série. Možná to bude znít trochu jako klišé, ale my chceme dokázat plnit požadavky a přání našich zákazníků co nejlépe, a proto jsme se rozhodli zachovat veškerou výrobu kombinéz, bund, kalhot atd. u nás doma. Určitou roli v tom sehrála i snaha udržet řemeslo, které se postupně vytrácí. Výrobu v Asii ale v žádném případě neodsuzuji, naopak, někdy není ani jiná možnost, pak je to otázka nabídky / poptávky, ceny / kvality.

DrIVER.
Dotaz od DrIVER. položen 24.02.2015 v 15:03

Dobrý den, dovolím si dva dotazy.
1) Myslím si, že je jen otázkou času použítí airbagů v masivním měřítku. Uvažujete do budoucna o jejich používání u Vašich kombinéz a (kožených) bund?
2) Líbí se mi jeansy na moto, ale u většiny mne odrazuje (dle mého názoru) malá bezpečnost při použití kevlaru pouze na zadku a kolenou. Neuvažujete o jiném materiálu (např. jako u Esquad), kde je denim přímo tkaný s aramidovými vlákny a jsou tak lehké a s celoplošnou aplikací?
Děkuji a přeji vše nej.

Odpověď od Libor Hubík položen 26.02.2015 v 18:29

Dobrý den, děkuji za přání. S airbagy plně souhlasím. Je to jako u automobilů před mnoha lety, a i oděvů přijde jejich doba. Nám to bude ještě chvíli trvat. Je to nesmírně složitý systém a řešení smysluplné aktivace airbagu skutečně velký oříšek (podstatně náročnější než u automobilů), který co vím, vyřešily zatím jen dvě největší firmy na světě.
Co se týká jeansů je to tak, že většinou je to jen o něco lepší než běžné jeansy. Slouží opravdu jako alternativa kalhot na motorku pro jízdu ve městě s rizikem pádu za nižších rychlostí. Na vývoj vlastních "superjaensů" :-) zatím nemáme kapacity.

PAP28
Dotaz od PAP28 položen 24.02.2015 v 16:04

Přiznám se, že jsem Vaší firmě fandil a jsem i Vašim zákazníkem a považoval jsem Vaše výrobky za kvalitní. Bohužel už jsem řešil několik nepříjemností s tím, že mi textilní kalhoty Smart GT protěkaly i když byly nové. O nějaký rok později jsem je dal na opravu, kdy jsem nechal vyměnit celou zadní sedací část a měly se nechat někde přezkoušet na vodo těsnost. Přešití bylo OK, ale zase tekly. V nedávné době jsem chtěl vyměnit přední část látky (celý díl), protože popravdě mi připadal jetý (začínal se párat), bohužel oprava mě zklamala. Místo celého dílu byl přešit jen proužek (šíře cca 2cm).
A na bundě jsem chtěl opravit suchý zip u krku, z důvodu, že sucháč byl opotřebovaný. Bohužel mě zklamalo, že byla vyměněna jen jedna polovina sucháče a háčky zůstaly staré, takže to moc nedrží a to jsem schválně při objednávce upozorňoval na to aby byly vyměněny obě části.
Ostatní opravy na oděvech byly v pořádku.
Přesto jsem jako zákazník odcházel z prodejny docela zklamaný.
Chtěl bych se zeptat, zda má Vaše firma má nastavené nějaké mechanismy výstupní kontroly?
A jak taková kontrola případně probíhá.

Odpověď od Libor Hubík položen 26.02.2015 v 18:37

Dobrý den, tak to mne velmi mrzí. Systém kontroly je dvoustupňový, jednak mezioperační, tak výstupní. Na obojí jsou dané postupy. Jak je vidět lidský faktor sehrál svou špatnou roli, ale i tak je to neomluvitelné. Byl bych rád, kdyby jste mi mohl napsat spojení na Vás na e-mail: psi@psi.eu , celou věc bych rád dal co nejdříve do pořádku. Děkuji

Petr62
Dotaz od Petr62 položen 24.02.2015 v 16:25

Zdravím, proč jsou Vaše výrobky tak drahé. Děkuji

Odpověď od Libor Hubík položen 26.02.2015 v 17:26

Dobrý den, na tuto otázku jsem odpověděl částečně u příspěvku výše. Máme vyšší ceny a to podstatně v porovnání s výrobky produkované v Asii a navíc ve větších sériích. Pokud porovnáte naše ceny s obdobnými výrobci v Evropě : Německo, Itálie, Holandsko...., zjistíte, že u srovnatelných produktů jsme o cca 20 - 30 % levnější

Jirka4137
Dotaz od Jirka4137 položen 24.02.2015 v 17:16

Jako dlouholetý uživatel silničních i jiných oděvů vyměnˇuji komplet na endruro za jinou českou značku která je funkčně líp ušitá nepromokavá a praktičtější.
Ocenit sice musím u PSI perfektní bezpečnostní prvky ale mám pocit že oděvy se zaměřují víc na závodnickou klientelu. O nepřiměřeně rostoucích cenách a tom že mnohdy nesedí ani na konfekční postavy se raději nezminˇuji. Bývalý zákazník. Dotaz nemám.

Odpověď od Libor Hubík položen 26.02.2015 v 17:28

Dobrý den. Je pravdou, že bezpečnost je pro nás tím nejzákladnějším a prioritním hlediskem. Na tom dalším zapracujeme. Děkuji za příspěvek.

DzilekCZ
Dotaz od DzilekCZ položen 24.02.2015 v 19:25

Dobrý den,
Je možné nechat přešít (zmenšit) kombinézu konfekční velikosti? Popřípadě na kolik to tak výjde.
Děkuji.

Odpověď od Libor Hubík položen 26.02.2015 v 17:32

Dobrý den, určitě přešít lze. Cena závisí od toho, o jak velký zásah se jedná. To lze posoudit jen při Vaší osobní návštěvě na některém z našich prodejních míst. Tam Vám sdělíme jakým způsobem přešití provedeme a určíme ihned i cenu.

Sergej1145
Dotaz od Sergej1145 položen 24.02.2015 v 22:04

Dobrý deň,
neuvažovali ste robiť i s materiálu Gore-Tex?..mám na mysly cestovno-endurové komplety, ako robí napr. KLIM...resp. prečo ste sa skôr rozhodli u cestovných kolekcií pre materiál SYMPATEX..?..

Pozn.: vašu prácu si cenním, páči sa mi Vaša fylozofia, v budúcnu budem možno i ja Vaším zákazníkom :)..
Sergej,

Odpověď od Libor Hubík položen 26.02.2015 v 17:42

Dobrý den Sergeji, Gore-Tex i Sympatex jsou membrány, které nelze objednat a koupit bez přidělení licence výrobcem. Obě membrány mají velmi dobré parametry co se týká paroprodyšnosti i odolnosti proti vodě. Pro Gore určitě mluví jeho velká oblíbenost mezi zákazníky, ale protože jsme malá firma, bylo pro nás získání licence Sympatex jednodušší.

Marex
Dotaz od Marex položen 24.02.2015 v 22:10

Dobrý den.

Mád od vás textilní kalhoty a jsem s nimi velmi spokojený. Cena byla odpovídající kvalitě.
Mám také otázku. Podle čeho vaši zaměstnanci určují předběžnou cenu úpravy vašich produktů (holt všichni pořád rosteme :) )? A dotaz číslo 2: Jak hodnotíte své výrobky ve srovnání s 4SR?

Díky a hodně zdaru.

Odpověď od Libor Hubík položen 26.02.2015 v 17:52

Dobrý den, cena je určována podle statistik nákladů na dané práce v uplynulém období. Vyhodnocování nákladů máme měsíční, a na těchto základech vytvoříme ceníky platící vždy následující rok. Pro porovnání našich výrobků s jinou značkou nemám bohužel dostatečné informace.

dc489
Dotaz od dc489 položen 25.02.2015 v 08:16

Dobrý deň,

akú najväčšiu kombinézu (na výšku postavy) ste v rámci zákazkového šitia vyrobili a z akej najvzdialenejšej, resp. najexotickejšej krajiny máte zákazníka/zákazníkov? Ďakujem a želám veľa úspechov.

Odpověď od Libor Hubík položen 26.02.2015 v 17:57

Dobrý den, co se týká rekordů, tak náš nejvyšší zákazník měří 212 cm, nejmenší 98 cm, největší obvod pasu 176 cm a "nejexotičtější země" je asi závodník ze Saudské arabie, velmi úspěšný účastník UAE SUPERBIKE (arabské superbiky)

kubacech
Dotaz od kubacech položen 25.02.2015 v 13:42

Dobrý den,
zajímalo by mě, zda je možné vyrobit něco jako celoroční koženou kombinézu? Jinými slovy perforovanou kombinézu, co by měla vyjímatelnou podšívku s membránou, kterou se změní v neperforovanou. Případně i s termovložkou, jako to bývá u samostatných bund.
Je-li to možné, neuvažovali jste někdy o zavedení této možnosti třeba jako možnosti při návrhu vlastní kombi přes designer?
Děkuji za odpovědi, Kuba

Odpověď od Libor Hubík položen 26.02.2015 v 18:04

Dobrý den Kubo, v podstatě technicky řešitelné to je. Dokonce jsme to již před lety šili a v loni to pokoušeli vyvzorovat do kolekce . Já osobně ale nejsem úplně příznivcem univerzálních řešení. Takto zhotovená kombi je těžká, má uvnitř zipy na připínání vrstev, vepínání vložek je malá maturita.. :-). Mi osobně se více osvědčuje vrstvení, tedy perfo kombi a když je déšť tak natáhnu nepromok (navíc reflexní abych byl víc vidět), když je chladno přidám vrstvu termoprádla. Ale je pravdou, že poslední roky jsem toho moc nenajezdil :-(

dave_32
Dotaz od dave_32 položen 25.02.2015 v 20:47

Dobrý den,
vyměňujete si zkušenosti s ostatnímy výrobci ? Konkrétně 4SR? A jaký máte na 4SR názor ? Já jsem dlouholetý spokojený zákazník 4SR a zajímá mě váš názor názor jako profíka na tuhle Budějovickou bandu. Díky.

Odpověď od Libor Hubík položen 26.02.2015 v 18:14

Dobrý den, těch firem co vyrábí v ČR není mnoho a tak spolupráce je takřka nutná. Hodně spolupracujeme s výrobci obuvi Moleda, s firmou Lojzo, paní Koudelákovou, firmou Lorgit, BlueFly, nebo výrobcem krovek, atd. Ve výrobě 4SR jsem nikdy nebyl.

Motors
Dotaz od Motors položen 26.02.2015 v 10:45

Dobrý den,

plánujete do budoucna opět výrobu cross/enduro kalhot? Takováto nabídka mi u Vás zcela chybí. Tuším že dříve jste je vyráběli jako model RX-2.
Děkuji Radek

Odpověď od Libor Hubík položen 26.02.2015 v 18:51

Dobrý den Radku, dříve jsme opravdu věci na cross dělali. Vzhledem k našim kapacitám i výrobním nákladům, jsme se ale rozhodli tuto oblast opustit. Nyní už děláme podobné produkty jen na zakázku na závody Paříž - Dakar a podobně.

Protože je to poslední dotaz na který odpovídám, využiji prostoru abych Vám všem, co jste napsali, moc poděkoval za Vaše otázky i připomínky. Chci Vám popřát hodně osobní pohody, a tisícovky bezpečných kilometrů za řídítky !!!

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 16x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Související firma
  • PSÍ Hubík

    Od roku 1990 se specializujeme na oblečení pro motorkáře. Od počátku jdeme cestou vlastní výroby a intenzivního vývoje, který se silně opírá o zkušenosti ze závodních tratí. Naše kombinézy a oblečení můžete vidět také v Mistrovství světa GP, SBK, Supermoto či Rallye DAKAR. Nejdůležitější pro ...




TOPlist