Bohdan Krejčí, manažer Dunlop ČR, odpovídal on-line

V Evropě se za rok prodá víc než milion motocyklových pneumatik Dunlop. V Česku obouvá gumy této značky každá čtvrtá motorka, respektive víc než čtvrtina prodaných pneumatik má na boku logo s déčkem. Když spočítáme, kolik konkurenčních značek na trhu funguje, tak 25% podíl na trhu rozhodně není žádný propadák. Na úspěšném působení moto divize Goodyear Dunlop Czech má velký podíl Bohdan Krejčí, který byl dnes hostem našeho on-line rozhovoru.

Bohdan Krejčí, manažer Dunlop ČR, odpovídal on-line
Značka Dunlop letos slaví neuvěřitelných 125 let od založení firmy, a sympatický čtyřicátník, který její motocyklovou divizi zastupuje na českém, slovenském a maďarském trhu má také důvod k oslavě - k firmě nastoupil před rovnými deseti lety. Jeho aktivní vztah k motorkám ale trvá podstatně déle, a odjeté sezóny by na prstech rozhodně nespočítal. Bohdan prostě není žádný úředníček v obleku, kterého zajímají jenom kolonky má dáti - dal. Na motorce jezdí skoro od nepaměti, a v pneumatikách se  orientuje nejen teoreticky. Zkrátka člověk na svém místě.
Bohdan Krejčí až do dvanácti hodin odpovídá na otázky v našem on-line rozhovoru, a jestli vás cokoli ze světa pneumatik Dunlop zajímá, můžete se ptát až do dnešního poledne.
On-line rozhovor: Bohdan Krejčí

Dotazy je možné vkládat do 28.03.2013 11:00
Bohdan Krejčí bude odpovídat mezi 28.03.2013 09:00 a 28.03.2013 12:00

Dotazy můžou přidávat jen registrovaní a přihlášení uživatelé.

Otázky a odpovědi

ThomsonMotorson
Dotaz od ThomsonMotorson položen 27.03.2013 v 13:19

Buď zdráv Bohdane,
můj dotaz se netýká konkrétní značky, ale je obecný. Traduje se, že je ideální měnit celou sadu. Ovšem to je skorem vyhození 5O% přední pryže. Co si o tom myslíš Ty? Je jasné, že při dnešních cenách a pracovních příležitostech v ČR, povětšinou každý "dojíždí" kaučuk na "mrť" (mrť, myšleno bezpečná mrť) :))
Dí za odpověď a nech si dařit
TM

Odpověď od Bohdan Krejčí položen 28.03.2013 v 09:11

Dobrý den,
pokud bude zachován výrobce a dezén pneumatiky tak není důvod měnit celou sadu. Všeobecně platí, že zadní pneumatika se opotřebovává více než přední,
díky tomu, že na zadní pneumatiku působí akcelerační síla a na přední brzdná síla. Určitě nedoporučuji kombinovat různé výrobce pneumatik na motocyklu.

Děkuji za otázku
Hezký den

Slavek_Street_R
Dotaz od Slavek_Street_R položen 27.03.2013 v 14:20

Dobrý den,
Mám 2 otázky:
1) Nová Kawasaki Z800 byla představena s novými pneumatikami Dunlop Sportmax D214 - budou se v ČR prodávat?
2) Připravuje Dunlop modernizaci sportovních pneumatik Sportmax SportSmart - něco jako SportSmart II?
Díky
Slávek

Odpověď od Bohdan Krejčí položen 28.03.2013 v 09:17

Dobrý den Slávku,
pneumatika D214 patří do OE ( original equipment) neboli první výbavy motocyklů. Ceny těchto dezénu jsou mnohokrát o 50 a více procent vyšší než standardní
dezény. Pokud by jsi trval na této prvovýbavě kontaktuj některého z prodejců moto pneu Dunlop, zjistíme cenu a dostupnost. Osobně doporčuji se přiklonit
ke standardním dezénům jako např. Roadsmart II, Sportsmart atd.
Co se týká druhé otázky, tak ano Dunlop pracuje na vývoji další generace sportovního dezénu.

Děkuji za otázku
Hezký den

miramara
Dotaz od miramara položen 27.03.2013 v 15:21

Dobrý den,
provozujeme pneuservis s eshopem a v poslední době řešíme neustále stížnosti zákazníku s DOT-kou,pneumatiky vyrobé v r.2012!!! se jim zdají staré(běda pokud je to r.v.2011).Můžete vnést trochu osvěty do jakého stáří je pneumatika v ,,pohodě" a má vlastnosti jako čerstvě upečená(samozřejmě při dodržení sklad.podmínek).
Díky za odpověd.
Mirek

Odpověď od Bohdan Krejčí položen 28.03.2013 v 09:22

Dobrý den Mirku,
zcela výjmečně, ale i začátkem letošního roku dodáváme naší dealerské síti moto pneumatiky vyrobené v roce 2011. Pokud jsou zachovány optimální podmínky
skladování pneumatik tzn. např nejsou vystaveny mrazu nebo přímému slunci. Osobně nemám problém si obout na motocykl pneumatiku vyrobenou např. v roce 2011.
Samozřejmě Dunlop se snaží nevyrábět dezény na sklad a mít je tam 3 roky, stává se to zřídka u máloobrátkových rozměrů pneumatik.
Děkuji za otázku
Hezký den

-HAD-
Dotaz od -HAD- položen 27.03.2013 v 15:25

Je hezké že máte 25% trhu, ale je velmi smutné že už třetí týden nemohu sehnat vaši pneumatiku:
140/80/17 M/C 69H D404 WWW
To mi jako úspěch zrovna nepřipadá. Nejedná se o žádný výmysl, tuto pneu předepisuje výrobce motorky.
Poradíte?

Odpověď od Bohdan Krejčí položen 28.03.2013 v 09:26

Dobrý den,
bohužel se někdy stane, že nějaký dezén a rozměr není dostupný.
zjišťoval jsem dostupnost tohoto dezénu a rozměru. Dostupnost je plánována na druhou polovinu dubna 2013.
Kontakujte některého z našich dealerů moto pneu Dunlop na www.dunlopmotorcycle.eu , zde je dealer locator a tam si najděte nejbližšího delaera.
děkuji za otázku
hezký den

phobos
Dotaz od phobos položen 27.03.2013 v 16:11

Pokud se bavime o okruhovem jezdeni. Doporucil byste na R6 vyzkouset pneumatiku o rozmeru 190 misto vyrobcem predepsane 180? Znam obecne pro a proti, ale zajimal by me nazor vyrobce.

Mam na mysli moderni R6 (r.v. 2008).

Odpověď od Bohdan Krejčí položen 28.03.2013 v 09:28

Dobrý den,
v současné době Dunlop nevyrábí závodní pneumatiky D212 GP Pro v rozměru 180/55-17 tzn. Pro kategorii Supersport je určen na okruh rozměr 190/55-17.
Děkuji za otázku
Hezký den

čusbery
Dotaz od čusbery položen 27.03.2013 v 16:57

dobrý den. vloni jsem zakoupil na předek michelin power pure,a ted´ řeším zadek a dostal se mě do ruky test na dunlop sport smart a doslova mě přesvědčil ,mohu mit každou gumu od jinýho výrobce,a doporučil by jste mi ji mám cb1300 rozměr 180/55 zr17 73w.děkuji za odpověd´

Odpověď od Bohdan Krejčí položen 28.03.2013 v 09:31

Dobrý den,
v žádném případě nedoporučuji kombinovat pneumatiky různých výrobců.
Hlavní důvod je ten, že konstrukce pneumatik jsou u každé výrobce jiné, následně by jste mohl mít problém s chováním motocyklu a důvodem
by mohla být kombinace různých výrobců pneumatik.
Na CB 1300 doporučuji dezén Sportmax Roadsmart nebo Roadsmart II.
Děkuji za otázku.
Hezký den

Big.One
Dotaz od Big.One položen 27.03.2013 v 18:18

Bude ještě někdy k dostání SPORTMAX D-205? Je to jedna z mála zadních pneumatik na 5,5"×18" které mohu použít.

Odpověď od Bohdan Krejčí položen 28.03.2013 v 09:34

Dobrý den,
dezén D205 se v 18" již nevyrábí.
Děkuji za otázku
Hezký den

CharlesCBR
Dotaz od CharlesCBR položen 27.03.2013 v 18:20

Dobrý den. Chci si na svou strojovnu (cbr600F4) koupit RoadSmartky II... jezdím většinou sportovně-cestovně....., místama ale i hodně ostré sportovní tempo... Je lepší dávat tam tlak předepsaný ( 2.5 předek 2.9 zadek ), nebo upustit pro tu sportovní jízdu?

Děkuji za odpověď

Odpověď od Bohdan Krejčí položen 28.03.2013 v 09:35

Dobrý den,
pokud se chystáte koupit dezén Roadsmart II tak je potřeba dodržovat tlak doporučený výrobcem motocyků.
Děkuji za otázku
Hezký den

Kenny_F
Dotaz od Kenny_F položen 27.03.2013 v 19:28

Dobrý den, na jakou průměrnou kilometrovou životnost jsou pneumatiky konstruovány.

Tak např. SportSmart & RoadSmart2 popřípadě kategorie Supersport & Sport Touring

(Často se dočtu, že nástupce má o 15-20% lepší,delší životnost než přdchůdce, ale nikde už nezjistím,jak na tom ten předchůdce vlastně byl, protože ten byl samozřejmě také lepší o 15-20% než jeho předchůdce )

Odpověď od Bohdan Krejčí položen 28.03.2013 v 09:39

Dobrý den,
otázka kilometrového výkonu pneumatiky je individuální záležitost a to hlavně stylu jízdy, to je to co to ovlivňuje.
Dezén SportSmart - sportovní dezén určen i pro jízdu na závodním okruhu.
Dezén Roadsmart II - dezén sport touring - cestování.
Záleží také na jaký motocykl to chcete.
Děkuji za otázku.
Hezký den

REJPA
Dotaz od REJPA položen 27.03.2013 v 20:02

Jezdím druhou sezonu Q II,výborná guma.Jen tak dál.Akorád dojezd by mohl být větší,3 000km.

Odpověď od Bohdan Krejčí položen 28.03.2013 v 09:41

Dobrý den,
záleží na typu motocyklu na který to máte, v případě Sportovní motorky navrhuji postoupt na SportSmart, v případě cestovního motocyklu na Roadsmart II.
Je to generační rozdíl oproti QII.
Děkuji za otázku
Hezký denn

Maho
Dotaz od Maho položen 27.03.2013 v 20:21

Dobrý den. Jezdím už čtvrtou sadu dunlop za sebou z toho třetí Roadsmart 1 na r1150r. Nedávno jsem zjistil že tlak určuje výrobce pneu a né výrobce motocyklu (i když je to pod sedačkou) a byl jsem překvapený že rozdíly můžou být i několik desetin bar - podle výrobce a typu. Pokud tomu tak je jaký je předepsaný tlak pro toto moto u zmiňované roadsmart1. P/Z - 17-120/70 - 17-170/60. Děkuji.

Odpověď od Bohdan Krejčí položen 28.03.2013 v 09:42

Dobrý den,
předepsaný tlak pneumatiky určuje výrobce motocyků.
Děkuji za otázku
Hezký den

PetrAT
Dotaz od PetrAT položen 27.03.2013 v 21:45

Zdravím. Bohdane, nechystá Dunlop gumu pro cestovní endura, která by byla schopna konkurovat TKC 80 ? Zkrátka nějakou "kostku" v rozměrech 120-150/17 a 90/90-21. Díky za odpověď

Odpověď od Bohdan Krejčí položen 28.03.2013 v 09:44

Dobrý den,
v současné době Dunlop neplánuje výrobu hrubšího dezénu pro cestovní endura. V současné době máme pouze Trailmax.
Děkuji za otázku
Hezký den

veselak73
Dotaz od veselak73 položen 27.03.2013 v 22:50

Dobrý den,

Chtěl bych se zeptat, jaký je rozdíl v konstrukci a použité směsi pneu Roadsmart / Roadsmart II.

Předem díky za odpověď.

Odpověď od Bohdan Krejčí položen 28.03.2013 v 09:49

Dobrý den,
co se týká
Roadsmart II - silné stránky - jízdní komfort, pohodlí a kilometrový výkon.
Oproti RS I je tam jiná skladba jednotlivých částní (pláten) právě pro zajištění výše uvedených vlastností.
Děkuji za otázku
Hezký den

chorcheee
Dotaz od chorcheee položen 28.03.2013 v 08:29

Dobrý den, o kardanu se říká, že žere zadní gumu. Bylo by to logické - síla se nepřenáší tak plynule jako s řetězem/řemenem. Zajímalo by mě jakou s tím máte zkušenost případně, jestli existují objektivní měření. A liší se "shaft drives" různých strojů? Jako třeba, že před 30ti lety to bylo hrozné ale dnes se na životnosti, podobně jako na jízdních vlastnostech, rozdíl mezi kardanem a řetězem nepozná... Předem díky za odpověď.

Odpověď od Bohdan Krejčí položen 28.03.2013 v 09:55

Dobrý den,
v současné době jsou pneumatiky konstruovány tak, aby to nemělo vliv na to zda je to motocykl s kardanem nebo řetězem.
Vše záleží na stylu jízdy. Objektivní měření nemám k dispozici. Všeobecně platí, že při vývoji pneumatiky před jejím uvedením na trh,
se pneumatika testuje na různých motocyklech, různé kategorie, váhy a např. i přenosu síly.
Děkuji za otázku
Hezký den

Tom-K
Dotaz od Tom-K položen 28.03.2013 v 10:22

Hezký den, dovolím si dotaz na konkrétní gumu a motorku. Jedná se o nový StreetSmart. Hodně mě potěšilo, že se dělá v rozměru i pro Guzzi California, což předešlá Arrowmax 501 nebyla. Přibude tato motorka do vašeho konfigurátoru kvůli doporučeným tlakům? A teď k vlastní pneumatice. Máte nějaké odezvy z praktického testování? Změnila se nějak přilnavost na suchu a mokru oproti 501? (už tam byla velmi dobrá) A je možné, aby se deklarovaná úspora váhy 25% neprojevila na životnosti? Nebyla ta hmotnost ušetřena na množství materiálu a tím třeba hloubce dezénu?
Díky a ať se vám daří.

Odpověď od Bohdan Krejčí položen 28.03.2013 v 10:38

Dobrý den,
GT501 - silné stránky - stabilita + kilometrový výkon
StreetSmart - přidalo se výkon na mokrém povrchu za pomoci nové směsi doplněné silicou, jízdní komfort.
Co se týká tlaku, tak doporučený tlak udává výrobce motocyků.
Co se týká praktického testování tak zatím informace moc nemáme, je to novinka 2013. Dezén GT501 byl na trhu již 10let.
Kilometrový výkon by neměl být menší než u GT501.
Snížení váhy pneumatiky došlo díky použití nových technologií a materiálů.
Hloubka dezénu zadní pneumatiky je vyšší než u GT501.

Děkuji za otázku
Hezký den

moto-kaspar
Dotaz od moto-kaspar položen 28.03.2013 v 10:43

Dobrý den, jakou zastává Dunlop cenovou politiku a jak je možné,že některé e-shopy prodávají pneu s padesátikorunovým ziskem na pneumatice, myslím že by se mělo více dbát na cenovou politiku, když už vyrábíte výborné pneumatiky

Odpověď od Bohdan Krejčí položen 28.03.2013 v 10:54

Dobrý den,
cenová politka motocyklových pneumatik Dunlop pro dealerskou sít moto pneu Dunlop je nastavena.
To jak dealerská síť aplikuje svoji cenovou politiku do trhu je věcí každého z nich.

Děkuji za otázku
Hezký den

1-rici
Dotaz od 1-rici položen 28.03.2013 v 10:52

Dobry den jezdim na pneu dunlop na sve okruhove motorce kawasaki zx 10R 2012 a dunlop kr je prostě bezkonkurénčni pneu jen je občas trochu problem trefit tu spravnou směs podle typu okruhu a hlavně teploty mate někde nějakou tabulku podle ktere by se dalo orientovat,prodejci většinou nechtěji moc prozradit pokud si u nich neobjednate pneu na sezonu za 20tisic euro

Odpověď od Bohdan Krejčí položen 28.03.2013 v 11:00

Dobrý den,
jsem velice rád, že jste spokojen se závodními pneumatikami Dunlop. Vzhledem k tomu, že od letošního roku nabízíme 2 směsi závodních pneumatik D212 GP Pro a KR106/108 slick ve standardní nabídce závodních pneumatik, tak máme k dispozici základní orientační tabulku co se týká tlaků a použití směsí pneumatik.
Pošlete mi email na bohdan_krejci@goodyear.com a materiál vám zašlu.
Děkuji za otázku
Hezký den

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 2.25
Známkováno: 4x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist