globalmoto_unor




Vyvrcholení MT-Tour v Brně vyšlo na jedničku

Uplynulá sobota na Masarykově okruhu v Brně patřila třem ladičkám. Velkolepé vyvrcholení tady totiž měla letošní testovací šňůra Yamaha MT-Tour, a že byl o akci obrovský zájem, svědčí jednak ranní fronta u registrace a taky to, že už v deset dopoledne byly zabrané všechny testovací motorky až do večera.

Kapitoly článku

K dispozici na testování v okolí brněnského okruhu byly nejen naháče řady MT, ale i ostatní stálice ve výrobním programu. Jízdy byly pro zájemce zdarma, a to nalákalo na polygon velké množství „svezuchtivých“. Pozitivní bylo, že jsem na akci nezaznamenal nikoho z těch, kdo jde prostě jenom něco urvat zadarmo. Na všech byl vidět opravdový zájem o testované motorky a po jízdách bylo vidět několik těžce nalomených jedinců. Dealeři Yamahy by se po nejbližší výplatě měli připravit na nápor zákazníků. :)

Samotné testování probíhalo v organizovaných vyjížďkách v okolí Masarykova okruhu a částečně také po staré trati. Dvě čtyřicetipětiminutovky jsem si dal taky a užil si je těžce na pohodu. Ranní výjezd na klasice FJR 1300 SA mě přesvědčil o tom, že na cestování člověk nepotřebuje cestovní enduro s vysokým těžištěm nebo třistapadesátikilového obra. FJR mi nabídlo příjemné svezení s lehkou ovladatelností a manévrovatelností na místě a příjemným elektronickým podvozkem, který na nejměkčí nastavení filtroval díry fakt luxusně. Na tomhle si dokážu představit jet daleko k moři a tam si pak po večerech užívat výjezdy po místních zakroucených okreskách.

Druhá runda se nesla ještě v pohodovějším duchu v sedle SCR 950. Sice se tváří jako Scrambler, a taky mu tak říkají, ale je to prostě chopper. Svůj původ nezapře. Bublající véčko v nízkých otáčkách bylo ideálním společníkem na kochání se jihomoravskou krajinou a podvozek v tom zdatně sekundoval. Na naše silnice je tak tenhle Scrambler ideálním chopperem, protože zvládá i horší silnice. Jediné co, tak by v Japonsku mohli zapracovat na supačkách, kdy je pravá noha vytrčená nepřirozeně moc do strany. Motor s výfukem je dole zkrátka moc širokej.

Zatímco se testovací motorky nezastavily, nezastavili se ani instruktoři motoškoly. V rámci akce jste se totiž mohli zapsat se svou motorkou do silničního kurzu na polygonu nebo do offroadového, který vedl mimo jiné i náš redaktor Vláďa. Silničáře školil zase třeba Lukáš Pešek, a to bylo dost velké lákadlo na to, aby byly kurzy zaplněné do posledního místečka.

Kluci instruktorský jsou vypečená partička, takže je nezastavilo ani pekelné vedro :)

Na koho nevyšlo místo, ale i na všechny ostatní zájemce na polygonu, čekala i menší flotila tříkolek Tricity a řeknu vám jedno. Jestli bych si měl kupovat skútr, rozhodně by měl mít 2 kola vepředu. Takový pocit jistoty a bezpečí vám jiný skútr nenabídne, dokonce bych řekl, že je blbuvzdorný. Důkazem byl neutichající zvuk obrušování stojánků o asfalt.

Nejen nejmenší účastníci obsadili trať s dětskými čtyřkolkami, to samé platí o hudební nástroje. I ty jste mohli vyzkoušet a třeba dvojice elektrických bicích byla neustále obsazená. Odpoledne svým uměním zpestřil také kaskadér Adam „Special“ Peschel se svojí MT-07, aby se odpoledne neomylně uchýlilo ke svému večernímu vyvrcholení v podobě jízd na velkém okruhu.

Tenhle hřeb zlatého večera si nenechal téměř nikdo ujít, takže výsledek byl stejný, jako po celý den – plno. Účastníky nejdříve protáhli instruktoři, aby jim ukázali stopu a pak už bylo pilování stopy na každém zvlášť. Ani já si to nenechal ujít a díky Yamaze mohl na okruhu potrápit XSR 900. I když se s touhle motorkou na velký okruh moc nepočítá, dá se to slušně užít. Až ve větším tempu se projeví, že na silnici vcelku dost tvrdý podvozek by mohl být ještě tužší, že by stupačky samozřejmě mohly být výš a že kontrola trakce není tak chytrá, jako na čistých sporťácích. Cestovní Angely toho po celém dni tahání taky už měly dost, takže bylo lepší trakci vypnout a celkově na motorku moc netlačit. Jinak ale díky tříválci rovinky utíkaly příjemně rychle, na brzdy bylo spolehnutí, takže i tuhle třešničku na povedeném dni jsem si dosyta užil. Díky Yamaho, tahle akce se ti povedla. Tak zase za rok!

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)
Jan Altner - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 15 Kč od 5 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Kappeli přispěl 3 Kč
Ales600 přispěl 3 Kč
JirkaR6R přispěl 3 Kč
Davcoun přispěl 3 Kč
Asklik přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist