Triumph Thruxton R nejrychlejší ve sprintu Essenza

Německý festival custom biků Glemseck 101 se během minulého víkendu stal zároveň dějištěm tradičního závodu na 1/8 míle, a na startu se objevily mimo jiné i dva nadupané Triumphy. Bílý Thruxton R osedlal čtyřnásobný mistr světa Superbiků, a ujel všem soupeřům včetně finálového konkurenta na Kawasaki H2R. Ptáte se jak je to možné?

Triumph Thruxton R nejrychlejší ve sprintu Essenza

Carl Fogarty pochopitelně nezvítězil na sériovém modelu, ale na speciálně upravené motorce s přeplňovaným motorem. Jeho Triumph Thruxton R dostal kromě aerodynamické kapotáže také povolený doping od firmy Rotrex, a výkon kapalinou chlazeného dvouválce díky tomu narostl na 140 koní. Fogarty vyhrál všechny tři rozjížďky a ve finále za sebou nechal i zmíněnou Kawasaki H2R, vybavenou rovněž přeplňovaným motorem. 

Podle barvy kapot, inspirovaných sportovním Triumphem Daytona 675, mechanici z továrního týmu pojmenovali stroj jednoduše White Bike. Další specialitkou Bílé motorky je zadní kyvka podobná těm, co v závodech MotoGP, upravené odpružení od Öhlinsu a revidované převody pro lepší přenos výkonu na asfalt.

Triumph měl na letošním Glemsecku co ukazovat, vždyť pro rok 2016 kompletně renovoval celou řadu klasiků, a navíc byl sponzorem celé akce. Do závodu Essenza proto postavil ještě jeden Thruxton R v podobě old-schoolového café-raceru. Bulldog, jak se tenhle speciál jmenuje, startoval v kategorii Essenza, vyhrazené dvouválcům o objemu do 1 200 ccm.

Tvůrci Bulldoga dali v první řadě pryč kulaté přední světlo, aby mohli použít masku z jiného nového modelu Speed Triple R. Do ní v duchu závodních regulí, které předepisují že motorka musí být způsobilá pro běžný provoz, decentní LED proužek. Stejná technologie svítí i vzadu, přístrojovou desku supluje pár základních kontrolek uchycených hned vedle zapalovací skříňky. Sedlo a lakované ráfky jsou z katalogu originálního příslušenství Triumph.

Zvýšení výkonu i v tomto případě pomáhá stejný systém přeplňování značky Rotrex, a s White Bike má i shodné parametry: 140 koní a 157 Nm. Za řídítka tohoto stroje se posadil novinář rakouského motorkářského webu 1000PS Christophe Lentsch. Atmosféru závodu nejlépe vystihuje přiložené video, na kterém se v několika záběrech objevuje i upravená Jawa 350, o které jste si mohli nedávno přečíst.

Video

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen flashem.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.38
Známkováno: 13x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist