Supermoto 9/2009

Září je za dveřmi, přinášíme obsah nového čísla časopisu Supermoto.

Supermoto 9/2009

Objemový souboj

Obě už v našich testech byly, ale zatím nedošlo k jejich přímé sourozenecké konfrontaci. Ducati 848 a 1198 v základních modelech – úhel pohledu je zřejmý. V čem se promítá rozdílná cena a objemový rozdíl dvou jinak téměř identických supersportovních strojů? A je to stále Ducati, která drží mezi sportovci otěže v rukou?
Pavel Suchý, foto Jiří Jevický

V zajetí individualismu

Přemýšlíte o tom, co tyhle dva motocykly spojuje? Kromě individualismu skoro nic, ale přesto nás něco nutilo svézt se s nimi společně. BMW pohání řadový čtyřválec, Yamahu vidlicový dvouválec. Německý motor disponuje podle výrobce výkonem 173 k, Japonec uvádí 90 k. Také točivé momenty se diametrálně liší. Srovnat se dá snad jediné, cena.
František Gorczyca, foto Ivo Helikar

Je to vážné, doktore?

Zatímco část publika zatleská a bude se těšit, co dalšího nám přinese automatizace řízení motocyklů, ti ortodoxní už vidí na obzoru epidemii s tím, že lidé jsou už líní i řadit! Nákaza má prozatím dvě oběti – Aprilii a Hondu. Jak vážně to brát? Jde o zajímavé výstřelky, anebo máme skutečně čekat příliv robotizovaných dvoukolek? A je to přínos nebo degradace?
Pavel Suchý, foto Jiří Jevický

Extra důkladně

V předminulém čísle jsme s nepředstíranou úctou zhodnotili letošní novinku Yamahy, WR 125R, která příjemně překvapila svými jízdními vlastnostmi. Teď, v polovině sezóny, přebíráme jejího motardového sourozence WR 125X do nestandardně dlouhého testu: tři měsíce a 5000 kilometrů.
Pavel Suchý, foto Ivo Helikar

Piaggio X9

Velký skútr Piaggio X9 měla italská společnost v nabídce hned s několika objemy motorů. Začínalo se u stopě-tadvacítky a končilo u půllitru. Další objemy mezi tím byly např. 180, 200 nebo 250 cm3, vybrat si prostě mohl každý.
Ivo Helikar, foto archiv

Rumunská  ŠESTIDENNÍ záležitost

První kláda jde ještě překonat z chodu. Druhá už se ne-obejde bez nohou a gejzírů hlíny a kůry, protože je dost vysoko, a třetímu stromu se už musí rukama domluvit. Na to, že jsme chtěli nahoru, lopotíme se v tomhle potoce po proudu už několik hodin. Stejně jako v životě, i v tady těch lesích se totiž občas musí chvíli dolů, aby se pak jeden mohl pěkně rozhlížet z pořádného vršku!
Pavel Suchý, foto všichni

Brno patří Maxovi!

Určitě všichni znáte z dětských let Krkonošské pohádky, kde vládce hor používá cedulku „Tady je Krakonošovo”. Podobnou tabulku dostal po skončení závodů MS SBK v Brně od svých fanoušků i legendární Max Biaggi. Nestálo na ní sice „Tady je Maxovo”, ale jednoduché a výstižné „MAX BRNO 1”. Text tak přesně charakterizoval Italův výkon na Masarykově okruhu, který po celý víkend sledovala slušná návštěva 75 tisíc diváků. Vladimír Rejda, foto autor

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.75
Známkováno: 4x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist