Motoráj 11/2008

Představení listopadového čísla časopisu Motoráj.

Motoráj 11/2008

Milánské vibrace

EICMA 2008
Slunná Itálie se v době konání jedné z největších světových výstav motorek postavila počasím k návštěvníkům zády a přichystala dokonalé podmínky pro milovníky surfování na vodou zalitých silnicích, na které se téměř bez ustání z oblak přidávala další nekonečná masa obrovských kapek. Déšť ale tentokrát nezpůsobil tolik vrásek na čele, protože srdce motorkářů se zahřála prostřednictvím zraku v rozlehlých pavilonech plných všeho, nač jen se dá pomyslet, a pěkně v teple každý zapomněl, jak to venku vypadá.

Motocykly

18 Oranžové slavnosti
Tovární KTM SX-F v rukou Motoráje
Znáte ten pocit, kdy se ráno probudíte, promnete si oči a najednou si uvědomíte, že se vlastně ze svého snu ani probudit nechcete? V něm pod sebou cítíte oranžovou factory KTM, hlinitý povrch italské tratě a vnímáte citlivé tovární WhitePowery, jak se přizpůsobují roletám a skokům. Držíte plyn před odskokem do padáku v druhé polovině trati, Akrapovič zakoktá v omezovači a najednou vás předjíždí o kolo jezdec s povědomým jízdním stylem a zlatou 72 na zádech.
Já se ovšem neprobouzím, pouze sundávám krosové brýle a prachem nakrmené oči neslzí na počest přerušeného spánku, ale kvůli jemnému písku v nich. Znovu mi to dochází. Slávovi poněkolikáté ten den s nepopsatelným nadšením rázně předávám neskutečně důležitou informaci „ Ty kráávo, to byl Everts, viděls to??“

22 Evil DEVIL; Sportovec nejen duchem
Harley-Davidson XR 1200
Nejsportovnější Harley je tu – nástupce legendy, XR 1200. Někdo může mít pocit, že tenhle Haryk nebude určen k ničení sliderů, my se však přesvědčili o opaku. Jezdili jsme po silnicích i ve městě. Dostal do těla na ploché dráze a zjistili jsme, že motardí zákruty mu sedí taky... Zbývá už jen motokros nebo přeskočit někde pár autobusů. Jo, jako slavnej Evel Knievel...

26 Žraločí DN (a)
Honda DN-01
Stojíme se Slávou u „Chalupníků“ na dvoře a mlčky zíráme na dlouhou, nízkou, fialovou věc. „No, mně to připomíná ze všeho nejvíc žraloka. Takovej ten vostrej čumák…“ přeruší ticho Slávek a mě napadá, že by to mohl být hezký titulek k testu. Samozřejmě v případě, že se Honda DN 01 bude aspoň trochu jako obávaný predátor chovat, že nepůjde jen o maskovanýho kapříka. A na nás je teď zjistit, jak tomu teda je.
Pokaždý, když některá ze značek vyleze na světlo boží s něčím revolučním, dočká se sžíravý kritiky od stáda „odborníků“, pro který je všechno nový špatný. Zejména na internetu si pak můžeme přečíst rádoby erudovaný poznatky o designu, technických finesách a jízdních vlastnostech dotyčnýho stroje, přestože autoři těchto výkřiků ho znají leda z rozmazaný fotky.

30 PitBike family
Champs Holiday 125, Midle 140, Race 150
Stále stoupající obliba velké porce motocyklové zábavy v kapesním balení nám vrtala hlavou do té doby, než jsme využili pozvání a nabídky firmy Kmoto ke svezení. Pod tímto jménem nenalezneme nikoho jiného než známou závodnickou rodinu Kuklíků, a po tom, co jsme vyzkoušeli trojici jejich PitBiků Champs, se nemůžeme zbavit pocitu, že jsme udělali velkou chybu. Chybu v tom, že jsme to nezkusili už dávno.
Konkurenční nabídka kamenných obchodů a zejména internetu je obrovská. Díky tomu, že čínské výrobky nabízí kdejaký prodavač housek, který má po prodeji problém uplatnit záruku, natož pak zajistit dostupnost náhradních dílů a o kvalitní předprodejní přípravě nemluvě, spousta potenciálních kupujících se na PitBiky jako celek dívá skrz prsty. Není se jim co divit, protože ultra nízká cena je vykoupena bídným zpracováním a více než nevalnou kvalitou.

34 Oranžové srdce
Polaris Outlaw 525 IRS
Americký Polaris se na sportovní mašiny dřív nijak výrazně nezaměřoval a svoji snahu orientoval hlavně na pracovní stroje, které jsou taky jedny z nejlepších. Ale po práci je potřeba se taky trochu pobavit, takže na řadu přišly i sportky, nejdřív pětistovkový Predator a potom revoluční Outlaw, v překladu psanec nebo vyvrženec.
Název čtyřkolky není vůbec od věci, protože nejde o klasický quad, který by chtěl konkurovat obvyklým čtyřistapadesátkám. Mezi ně nemůže jednak díky většímu motoru, ale hlavně kvůli konstrukci zadního zavěšení.

36 Rossiho raketka – Yamaha Aerox Race Replica
Citysurfers
Říká se, že jen blbec se spálí dvakrát o stejný kamna. A něco na tom asi bude, alespoň v mém případě. V minulém čísle jsem psal, jak jsem s padesátkovým Gigglem najel na dálnici a jaká to byla chyba, co strachu jsem přitom zažil, pronásledován superrychlou Avií a ještě rychlejším kamionem, a jak už to nikdy neudělám. No a schválně – co následovalo, když jsem si v Čestlicích převzal Yamahu Aerox Race Replica? Naložil jsem ji do auta? Jel jsem do redakce po okresce? Nebo opět na D1? Ano, jistě, jsem nepoučitelný a opět si zahrál na Highwaystar…

38 La Signorina Desmodromica – Ducati 748i
Ojetina
Snad žádnému výrobci motorek se nepodařilo jeho produkty spojit s životním stylem jejich majitelů víc, než se to povedlo Ducati. A Ducati pro širokou veřejnost v první řadě znamená model 916 a její následovnice. A také jejich menší sestřičku, Ducati 748. Stroj původně vyrobený pro závody mistrovství světa supersportů a později sloužící ve své základní verzi jako levnější varianta svých superbikových sourozenců.

40 Zlaté tele
Harley-Davidson Golden Calf
Pojmenovat svoji stavbu Zlaté tele, to se jen tak nevidí a jméno je to stejně zvláštní jako celý stroj Jeffa Wrighta. Ten se rozhodl po letech vytáhnout ze stodoly slámou zapadaný Harley Showelhead z roku 1976 a vyrobit z něj mašinu, ze které si sedne na zadek každý, ať se mu choppery líbí nebo ne.

Dílna Church of Choppers v malém městě Des Moines ve státě Iowa není ve světě customů až tak vyhlášenou značkou a Jeff nepatří mezi mechaniky, pro které by byla cílem úprav medaile z nějaké stavitelské soutěže. Svého Shovelheada pojal striktně po svém a výsledkem je motorka, která se neokouká, ani kdybyste si dali čáru a civěli na ni týden v kuse.

Techmánie

6 Udělejte si radost
do velikosti vaší peněženky
Listopad. Nemám tenhle měsíc rád, zaprvý mám narozeniny (čili jsem zas o rok starší), zadruhý jde snad o nejošklivější měsíc v roce. Už z jeho jména čiší beznaděj a příslib „teď už bude jenom hůř“. Jasně, na jaře, třeba v takovým březnu, nebývá taky moc hezky, ale to se aspoň můžeme těšit, že za pár týdnů vyrazíme na silnice... V listopadu můžeme leda zkontrolovat sáňky, jestli se nám do nich přes léto nepustil červotoč. Ale aby to nebylo tak tristní, připravili jsme pro vás pár věciček, díky kterým byste mohli na podzimní splín aspoň na chvíli zapomenout.

10 Redakce testuje – Suomy na nohy
Boty Suomy Racing
Značku Suomy jistě znáte – no bodejť by ne, stejnojmenné přílby můžete vidět na hlavách jezdců MotoGP nebo třeba WSBK. Ovšem Suomy nejsou jen přílby, tahle společnost vyrábí i oblečení a boty. No a protože mně už se začaly moje bačkory pomalu, ale jistě rozpadat (při tom záběru, ve kterém po celý rok jsou, se není čemu divit), sáhl jsem právě po botách Suomy, konkrétně Suomy Racing. No a jak dopadly po roce používání, se dočtete na následujících řádcích.

42 Černá skříňka podruhé – horká data
Data neboli česky údaje, k čemu jsou, když je získáme z datalogu?
Data neboli česky údaje, k čemu jsou, když je získáme z datalogu? Jak pomáhají technikům a inženýrům udělat motorku rychlejší a co je důležitější, jak s nimi může naložit běžný motorkář z ulice?
Před pár lety nijak, ale v nové době, umožňující pořídit si superbike se záhadným systémem už v sérii, má tato otázka svoje opodstatnění. Ve fotogaleriích a přenosech ze závodů se při záběrech do depa občas objevuje zdánlivě nudná scénka. Mechanik nebo konstruktér sedící u notebooku, na obrazovce zmatek a závodník pozorně poslouchající myšlenky svého technického guru. Když mu nahlédnete přes rameno, přečetli byste v pár obměnách tento text: přitáhni o dvě kliknutí horní útlum ve vidlici, změň zpřevodování na 15/43, zvedni zadek motorky o 2 mm, vyhraj závod. Věříte tomu?

46 Zpětná vazba na prvním místě
Víc než kde jinde je potřeba vědět, co má v další sekundě mašina za lubem, zvlášť jestli se zrovna cizí nebo svojí vinou nacházíte v krizové situaci
Motorky jsou jednoznačně nejnáročnější přibližovadla, pokud jde o ovládání, a všechno vychází z vratkosti jednostopého vozidla. Víc než kde jinde je potřeba vědět, co má v další sekundě mašina za lubem, zvlášť jestli se zrovna cizí nebo svojí vinou nacházíte v krizové situaci.
Základním kamenem k umění stroj řídit je cítit, co se právě děje, a tady záleží i na stroji, protože některá motorka má lepší nebo horší schopnost zpětné vazby. Ta se občas uvádí i pod anglickým názvem feedback, a jestli si pod tím nedokážete představit nic konkrétního, svezte se na svojí motorce, půjčte si něco úplně jiného, projeďte stejnou trasu a hned uvidíte.

50 Brzdění z kopce
Na první pohled nic záludného, ale stačí si projet nehody z cyklistických závodů a uvidíte, že riziko tu přeci jen je
Přichází další příspěvek z nekonečné řady seriálu, kde zapracovat a stát se šikovnějším bikerem. Dnes je tu brzdění z kopce, na první pohled nic záludného, ale stačí si projet nehody z cyklistických závodů a uvidíte, že riziko tu přeci jen je.
Na úvod jedna historka z etapy, kdy se jelo do hodně velkých kopců a před pelotonem rozrážely cesty dva cestovní bavoráky Hradní stráže s kameramany místo spolujezdců. Ve stoupání měl motorizovaný voják navrch, ale když přišlo na klesání, bylo zle. Jeden bavorák věděl, co přijde, tak vzal kramle, ale druhý jel v zajetí natáčení pár metrů před smečkou psychopatů v elasťákách.

54 Poradna – Brzdové kapaliny
Ohnivá „voda“
V brzdových systémech nám k požadovanému efektu zpomalení pomáhá spousta dílů a věciček. Jednou z nich je i brzdová kapalina, která proudí od pump přes hadičky až do brzdičů. Ve zkratce je kapalina pouze přenašečem tlaku vyvinutým na brzdových páčkách a bez ní by to rozhodně nešlo.
Nešlo, pokud se budeme bavit o kapalinových brzdách, protože klasický s bubnem a paknama jsou samozřejmě záležitostí lanek v bovdenu.

55 Jsem tvůj...
Electronic Suspension Adjustment
Esa? Jo ty znáte z karetních her, ale mimo jiné je to i Electronic Suspension Adjustment, neboli česky elektronické štelování podvozku. Ten, kdo přišel někdy do styku s motocykly BMW, určitě ví, o co se jedná a jak moc hezká hračka to je. Dneska se mrknem právě na tenhle systém a na to, jak to maká.
Tlumiče a pružiny jsou na mašiny montovaný od dob, kdy byl Adolf ještě „kleine Junge“, ale vývoj, který tyto komponenty prodělaly, je tak obrovský, že se snad ani nechce věřit.

Sport

56 Podzimní čas změn
Reportáž z dalších závodů MotoGP
Taky jste začali před nadcházející zimou vyklízet „letní“ šatník a přemýšlíte o tom, jaký model zvolíte do sychravého podzimu a mrazivé zimy? Podobně jsou na tom i v MotoGP, kde podzimně předzimní převlékaní bund a kabátů odstartovalo přípravy na „přehlídku“ konanou zjara roku 2009.
V průběhu posledních dvou závodů letošní sezony bylo vidět ledasco, a v zákulisí se špitalo o všem možném. Budou však barevné kombinace a vybraní „manekýni“ lepší než ti letošní? Údajně se má jednat o něco velkolepého, my bychom však raději zvolili střízlivější slova, a proto si vše znova ještě uprostřed zimy prověříme. Pak se nám určitě podaří vytvořit si mnohem detailnější obrázek o tom, jak komu jednotlivý outfit právě na té přehlídce v příští sezoně „sekne“ a jak velký díl popularity si díky jeho tvůrci a barevnému ztvárnění pak může u publika urvat.

60 Mistře, a co budoucnost?
Mike Di Meglio
Mistr světa! Někoho by to na celý život jistě uspokojilo, jiný by za to dal kdovíco, aby dokázal být v něčem absolutně nejlepší. A někdo jiný z toho má naopak hlavu jak pátrací balon, protože se z jeho vítězství následně odvinuly jen samé komplikace.
Přesně tak. Dnešní motocyklový sport není jen o sportovním úspěchu, ale a možná hlavně o politice v zákulisí. A určitě také o tom, že někdy je vám jakýkoliv titul zcela k ničemu, protože když to přeženeme, tak je to spíše o tom, kdo jste, a pak taky v dosti velkém množství procent odkud jste. Letošní mistr světa stopětadvacítek Mike Di Meglio by o tom mohl začít okamžitě ze startu vykládat.

62 Když vlasy hrůzou vstávají
Vlasatý „Jimi Hendrix“ alias Marco Simoncelli
Nic vhodnějšího nás nenapadlo. Pevně věříme, že podobného pocitu se dostalo i vám při sledování letošních soubojů ve třídě čtvrtlitrů. Bitvy na špici závodního pole, kdy ve spoustě případů rozhodoval ten pověstný vlásek, a nakonec pak i vlasatý „Jimi Hendrix“ alias Marco Simoncelli coby mistr světa.
Uložte si tenhle obrázek prosím pečlivě do paměti, abyste měli po letech na co s lítostí vzpomínat. Skomírající dvěpade už nic nezachrání a je to definitivní. Ba co víc, třeba už zrovna ta sezona příští, jak tvrdí někteří zlí jazykové, bude nepředpokládaně sezonou poslední oproti plánovanému přechodu, jenž se měl uskutečnit až v roce 2011.

64 Pan Neporazitelný
Osmý titul Valentina Rossiho
Osmý titul Valentina Rossiho zcela jistě k podobným domněnkám vybízí. Je však Ital, jemuž se jako druhému jezdci v motocyklové historii podařilo po dvouleté přetržce znova navázat ztracenou šňůrku úspěšnosti a získat zpět mistrovskou korunu v nejvyšší kubatuře, opravdu neporazitelný?
Každý je porazitelný! A to znamená, že i „božský“ on. A bylo by hloupé se domnívat, že tomu tak není. I když dost lidí tam „venku“, a to i v prostředí motocyklového sportu, stejně jako mnozí z vás fanoušků, si myslí možná přesně pravý opak. Nechceme se dotknout Rossiho osobnosti, jeho talent je nezměrná studnice a zcela jistě je výjimečný, o čemž nemůže být pochyb, ale bůh to opravdu, jak se mylně mnozí z vás domnívají, není. Jím poskládané „puzzle“, tedy obraz toho, co doposud dokázal, je tím nejkvalitnějším obrazem, jenž je zcela pravoplatně v galerii motocyklového sportu vystavován a jenž u svých obdivovatelů musí zaručeně slavit úspěch. Avšak porazitelný je přeci každý a uvědomil si to i Valentino Rossi.

66 Viva Michelin!
Černá válka pneumatikářských gigantů v MotoGP je definitivně u konce
Černá válka pneumatikářských gigantů v MotoGP je definitivně u konce. Tristní, zároveň však i smutné je, že tím, kdo si zabalil své kufry, je bílý baculatý panáček jménem Bibendum. A nic mu nebylo platné, že duch soutěživosti ukrytý po dlouhé roky v jeho srdci přitom vůbec nikam nevymizel.
I když to na první pohled vypadá, že francouzské legendární figurce došla po 36 dlouhých letech pára, tak ta pravá skutečnost je trošku jiná, ukrytá všem pozorovatelům v pozadí. Duel mezi Bridgestone a Michelin byl s definitivní platností rozhodnut 18. října v malajském Sepangu, a to na smluvně domluvené období 3 let. Přesně na tak dlouho totiž svěřila Dorna jednotnou nadvládu nad „černým zlatem“, právě japonskému dodavateli, který do seriálu MotoGP zasáhl poprvé teprve v roce 2002. Trochu málo proti 36 rokům konkurenta, nespočetnému číslu testovacích kilometrů, jež následně 42 jezdcům dopřálo, aby pro „bílého usměvavého fešáka“, jehož zná zaručeně celý svět, vybojovali celkový počet 360 historických vítězství v královské třídě motocyklového sportu.

70 PORTIMAO
WSBK Round 14
Příjemné překvapení čekalo účastníky posledního závodu letošního seriálu WSBK v portugalském Portimao. Okruh, který byl homologován měsíc před závodem a na kterém dokončovací práce běžely doslova ještě při zahájení tréninků, se ukázal jako vynikající. Stoupání, klesání, široký, technický, s možností volby více stop, a tudíž i s možností předjíždění, délka 4 592 metrů. Bohužel počasí bylo více dušičkové než závodní, pátek a sobota většinou propršely, alespoň v neděli se jelo za suchého, polojasného počasí, s teplotou mezi 18–20 °C.

74 Neverending story
Rally Dakar 2009 & Ivo Kaštan
Narodil se v roce 1964 v rodině motocyklového závodníka Jardy Kaštana, přezdívaného nejrychlejší švec. Na stěně jeho dílny visí fotografie jeho otce z roku 1956, na které závodí se startovním číslem 37, hned vedle visí jeho vlastní se stejným startovním číslem z Rally Dakar 2006. Mnozí ho nazývají legendou dálkových rallye. S velkými motocykly definitivně skončil, přesto na dvou kolech závodí dál. Proč osminásobný účastník Rally Dakar Ivo Kaštan vyměnil dakarský speciál za motocykl, který všichni znáte pod názvem pitbike, a závodí na něm nejen na českých motokrosech, ale absolvoval i European Bajas Cup?

78 Netradiční Holandsko, premiérová Francie
Dotočily i seriály mistrovství světa a Evropy
S blížící se zimou se nám dotočily i seriály mistrovství světa a Evropy. Vrhněme se tedy na tyto dva podniky hierarchicky.
Evropa – enduráci jedoucí o tituly v evropském šampionátu zamířili do městečka Hengelo v Holandsku. Pořadatelé připravili okruh o délce 90 km a po oba dny jej museli jezdci absolvovat třikrát. V každém kole čtyři testy, v uzavřeném parkovišti 450 motocyklů a poslední novinkou pro nás byl termín závodů – pátek a sobota. Ptáte se, proč takto netradičně? Holanďané v neděli nechají jet na trati nelicencované jezdce, a tím se vyhýbají černému ježdění po trati. Skvělá myšlenka.
V Evropě je již tradičně hodně tříd, a tak začneme postupně, jak piloti sjížděli ze startovní rampy.

80 Český žolík
Mistrovství světa Supermoto družstev, Pleven – Bulharsko
České Supermoto je nenávratně pryč, a tak je třeba zjistit, co se děje ve světě. Co? Mistrovství světa Supermoto družstev. Kde? Pleven – Bulharsko. Kdy? 11.–12. 10. 2008. Kdo? Český tým – Petr Vorlíček, Jiří Boček, David Brabec.
Co dělají čeští motardoví borci, když je doma po sezoně? Zabalí stroje a sednou za pec? Někteří rozhodně ne! Venku to přece ještě žije. Co takhle vyrazit na družstva? Jak řekli, tak udělali. Jeden ze tří mušketýrů nás pozval na dobrodružnou cestu do dalekých krajů a my neodolali a vydali se český tým podpořit. Jak se asi naši nejlepší drifťáci předvedou?

82 Skandál v Grand Prix!
Speedway info
Skandál v Grand Prix! Nicki Pedersen odložil svou korunovaci až na poslední závod do Gelsenkirchenu, ale ten se neodjel. Nakonec se závodilo o týden později, ale v Bydgoszczi. Tam už se senzace nekonala, a tak můžeme gratulovat: Nicki obhájil a je potřetí mistrem! Naši Zlatou přilbu vyhrál jeho krajan Hans Andersen.

84 Nitrometanová závislost
NitrolympX 2008, Hockenheim
Neexistuje věc, na které si nedokážete vypěstovat závislost. Lidi jsou různě ulítlí, a když se jednou dostanete do oblaku dýmu z pořádného burn-outu okořeněného spáleným nitrometanem a řevem tisícovek koní, jste v tom až po uši. Nic vás z toho už nedostane. A jelikož je tahle kombinace u nás nedostupná, musíte vyrazit ven, třeba na NitrolympX.
Cesta do ráje dragstermaniaků není daleká a zážitek je to obrovský. Z Prahy je to nějakých 550 km a hezky pohodlně po dálnici. Nejdříve D5 a potom A6 až ke sjezdu na Hockenheimring. Součástí okruhu je už více než 20 let dragsterová dráha evropských parametrů s tribunami, které pojmou několik desítek tisíc diváků. Vloni se pořadatelé opravdu snažili a odměnou jim bylo přiklepnutí závodu Mistrovství Evropy tříd FIM. V reálu to znamenalo, že kromě pozvaných motorek tu byla jistota účasti v těch nejsilnějších třídách speciálů, kam patří Pro Modifield Car, Funny Car, Top Methanol Dragster a hlavně Top Fuel Dragster – peklo na čtyřech kolech.

Retro

88 Montlhéry
Historie okruhu
Francouzský autodrom Linas-Montlhéry je jednou z prvních stálých závodních tratí v Evropě. První byl anglický Brooklands, postavený už roku 1907, následoval americký Indianapolis v roce 1911, dodnes používaný, první stálou tratí na evropském kontinentu byla italská Monza v roce 1922, také dodnes používaná s vynecháním části s klopenými zatáčkami, a po ní už přišel autodrom Linas-Montlhéry.
Mužem, který zodpovídá za postavení závodní dráhy ve vzdálenosti 24 km jižně od Paříže, je průmyslník Alexandre Lamblin.

90 Rolf Steinhausen
Další z pánů jezdců
Byla to velmi dlouhá doba, kdy v kategorii sajdkárů vládla prakticky bez konkurence německá továrna BMW. Je jistě poněkud ironické, že jedním z těch, kdo se o zlikvidování této nadvlády pokusil, a to úspěšně, byl právě německý jezdec Rolf Steinhausen s dvoudobým motorem König.
Rolf Steinhausen se narodil 27. července 1943 v Nümbrechtu. Hornatá země, ze které Steinhausen pochází, je ideálním motocyklovým terénem.

92 MZ
Historie továrny
Dějiny továrny, o které budeme dnes hovořit, jsou vlastně pokračováním dějin továrny DKW po druhé světové válce. O DKW jsme už psali a dnes se tedy budeme věnovat jejímu nástupci v Zschopau, firmě, která během své činnosti několikrát změnila svoje jméno a která je stále nejznámější pod zkratkou MZ.
Po odchodu většiny personálu původní firmy DKW do západní části Německa zůstaly její tovární haly v Zschopau samozřejmě ve východní části země. Už 3. července 1945 bylo na základě rozhodnutí sovětských okupačních úřadů započato s demontáží výrobního zařízení továrny. Celý strojový park byl odvezen do Sovětského svazu. Po něm tam byla odvezena i skupina inženýrů Weber, Heydenreich a Schmidt s úkolem rozjet výrobu motocyklů v Iževsku. Skupina se vrátila až roku 1948, ale bez Hermanna Webera, který v Iževsku zemřel.

Cestománie

96 Výš a ještě výš
Tip na výlet
Velmi časné nedělní ráno. Noc je ještě o hoďku kratší díky střídě letního a zimního času. Bohužel platí, čím kratší, tím studenější, a před chladem neochrání chatrná letní chatka, jež je nám noční útulnou. Věrné motorky stojí jako ovečky v těsném hloučku, pokryté tlustou jinovatkou. Na druhou stranu, mrazivá měsíčná noc slibuje jasný den. Takže honem na snídani a do sedel.
Směřujeme přímo na jih, okreskama podél pravého břehu Vltavy (tedy, spíše Orlické přehradní nádrže). Všichni vyznáváme podobný styl jízdy. „Mladí a neklidní“ by, vidět nás, utrousili něco značně opovržlivého koutkem úst, ale prostě nás baví šinout si to krajem nevzrušivě a vnímat okolí, jen prostě vnímat a vstřebávat je každým pórem.

98 Kam s mašinou za jídlem?
Restaurant Sherwood, Stříbro
Ne, nebojte se, opravdu vás nehodláme hnát do deštivé Anglie ani před pražské hlavní nádraží (tam by si ostatně restauraci otevřel leda naprostý šílenec nebo člen Armády spásy). Dnešní tip je věnován stejnojmenné restauraci v západočeském Stříbře, takže až pojedete třeba příště na EICMA do Milána nebo prostě jen na dovolenou kamkoliv přes Bavorsko a budete se chtít před přechodem hranic ještě naposled nadlábnout, víte, kam jet.

100 Cesta za kanonem, II. část
cestopis
Tak dneska se konečně dohrkáme k tomu kanonu, co o něm tady celou dobu básním. Už se nemůžu dočkat. Prázdné kasematy u Steigenu jsou hezký, ale železo je železo. Někdo si možná řekne, že jsme blázni, co oblejzají starý betony, ale aspoň má člověk dobrý důvod někam vyrazit.


Redakce
9 Soutěž, II. část
Soutěž s Motorájem o hodinky Tissot MotoGP!!!
95 Shop

Vychází 14.listopadu

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist