yamaha_demo_tour




Motohouse 8-9/2012

Prázdniny jsou v plném proudu, a tak přinášíme tuplovanou porci čtení na volný čas a lenošení. Hodně z vás určitě zaujme unikátní článek o testu ostrého superbiku v Itálii, možná vás překvapí celá řádka testů z dílny „prohozené“ redakce. Supersporty, Haryk, bláto, Gípka, rozhovor se zakladatelem firmy Dainese či opravdu luxusní dávka emocí v ojetinách – věříme, že tohle číslo prostě potěší. ;-)

Představení: MV Agusta Brutale 675
Při každém představení supersportu se v podstatě okamžitě začne šířit myšlenka ve smyslu „A co kdyby z toho udělali naháče?“ Nejinak tomu bylo v případě revoluční MV Agusty F3, která je na světě od listopadu 2010. Bylo tedy jen otázkou času, kdy se objeví Brutale, nová a jiná Brutale. Fakt, že má o jeden válec míň a nejmenší zdvihový objem, z ní rozhodně nedělá „nejhodnější“ motorku z portfolia.

MH EXCLUSIVE: BMW WSBK test
Jsme na trati v italském Misanu a nad okruhem se honí zlověstné mraky. Jestli to spadne dolů, máme po ježdění. A to by mě vážně dost mrzelo. Mít v jeden den na jedný trati k dispozici čtyři verze nejrychlejší litrové sportovní motorky světa, to je pocta, která nepřichází často.

TEST: Honda NC700X
Honda NC700X – vášeň, nebo smír? Rozumná volba nebo plnohodnotná podoba motorky budoucnosti? Rozhodně ne však mašina, okolo které by se mělo jen tiše našlapovat… Bezpochyby to není žádný superbike atakující naše srdeční aorty, žádný velkolepý naháč brnkající na ty nejniternější animální sklony. Nic takového. Moderní motorka bez kudrlinek, lehká linka designu, šedá barva, jednoduché zpracování.

Test: Aprilia SRV 850
Začneme hned tím nejdůležitějším, co vás stejně zajímá nejvíc. Je novinka od Aprilie jenom technologickým výstřelkem, nebo má v opravdovém světě co nabídnout? Tak zaprvé – motor má takovou páru, že je schopný na výjezdech z pomalých zatáček terorizovat zadní gumu do té míry, že za sebou nechá tlustou černou čáru. To už samo o sobě tak trochu odůvodňuje jeho existenci. A opravdu nejde o superbike…

Neokruhovky“ na brněnském okruhu
Bavíme se tím. Jednou za čas vezmeme do Brna neokruhovku a žasneme nad tím porovnáním. Dnešní motorky všech tříd jsou neuvěřitelně schopné. Vlastně už neexistuje vyhraněnost a užít si lze doslova na všem. Tady je naše porovnání čistě užitkových motorek s reálným závodním světem. Pro úplnost dodejme: Rekord pro MotoGP 1:56,670 Jorge Lorenzo


ANGLIE: Vyšší střední třída
Stojí stejně jako úplně nový litr, ale má Ducati 848 EVO Corse SE či Triumph Daytona 675R za ty kačky co nabídnout? Uvidíme… Je šest ráno a čekám na zprávy na Sky News, jaký budou ukazovat počasí. Dnes je první letní den, a to mi dává naději, že bude krásně slunečno. Domluvila jsem si „rande“ s Johnnym Macem, Ducati 848 Evo Corse a Triumphem 675R

99 rad…
Příprava motorky - Každý měsíc se vám na tomhle místě snažíme poradit, jak jezdit líp a bezpečněji. Často se ale zapomíná, že naprostým základem všeho je mít perfektně připravenou motorku.

MH Test: KTM 690 Duke
Jeho duše nespoutaného bouřliváka naštěstí zůstala a ani jeho dobré vlastnosti nezmizely. Naopak, byly ještě vyšlechtěny na samou hranici krajních mezí. Během své modernizace si Duke zašel do posilky, ve které shodil posledních pár deka nadbytečných faldů a do svalů se mu vedrala ještě větší síla v podobě vyladěného výkonu a krouticího momentu i dvojsvíčkového zapalování.

MH Srovnávací test
Yamaha Fazer8 vs. FZ8 WGP 50th Anniversary
Jestli si myslíte, že jsem se pomátl a hodlám vám cpát nějaké nesmysly o tom, jak moc jsou tyhle motorky odlišné, pak možná neprohádáte. Ale pokud uvažujete o nákupu naháče „střední třídy“, pak vám budou následující praktické informace více než cenné. Ač se na první pohled liší pouze přítomností polokapoty u Fazera, pocit z nich je tak odlišný, jak jen ze dvou naháčů střední třídy se čtyřválcovým řaďákem může být.

TEST: Harley-Davidson Softail Slim
Abychom se my (a ani vy, naši čtenáři) nenudili, udělali jsme v tomto čísle malinký personální prohoz. Stylař Somik dostal za úkol popsat dva rozpočtové naháče (str. 36), já položil svůj mírně japonsky protažený ksicht na očividně klasičtější nářadí. Tuhle rošádu jsem prohrál, ale o tom si povíme víc až později.


Ojetá Ducati 999 r.v. 2004
916 se mi nikdy moc nelíbila a 996 ani 998 na tom nic nezměnily. Když přišli Taloši s 999, bylo to jak zjevení. Motorka z jinýho světa. Prostě se nebáli překopat zažitý a zkusit to jinak. U mě 10 bodů za odvahu. Tak kontroverzní model Ducati nepamatuje. Tolik kritiky, tolik debat kolem, že jsem se rozhodl ji zkusit. Píše se konec roku 2011, a tak čekáme na jaro...

FIRST RIDE MOTO GUZZI NEVADA 750
Je vám čtyřicet pět plus a uvažujete o tom, že byste se rádi vrátili (po dětech) k motorce? Měli jste před lety nějaký skvost s označením GS 450 Custom nebo třeba Vulkan 450 a chtěli byste po pauze začít něčím podobným? Máme pro vás velice snadné, a hlavně také víc než stylové řešení.
Dojeďte do nejbližší prodejny Moto Guzzi, posaďte se na pár momentů do sedla nové Nevady 750 a jako by se vrátil čas. Vysoká a široká řídítka, jednoduché kulaté budíky a baculatá nádrž mezi koleny. Zadek položený hluboko do měkkého sedla a nohy na pohodlných pogumovaných stupačkách, u kterých máte dojem, že už jste je také někde viděli.

TEST: 2012 Yamaha WR450F
Postavit dokonalou motorku není lehký, hlavně v dnešní době. Zákazníci jsou pořád náročnější a v enduro segmentu to platí dvojnásobně. Kdybych mohl mluvit za sebe, chtěl bych od terénní motorky dvoutaktní lehkost, přilnavost a trakci čtyřtaktu, jemnost dobře naladěnýho vstřikování a podvozek, který bude citlivý a nikdy nepůjde do dorazů.

SPORT: 11 důvodů, proč vyrazit do Brna
Ne, nebudeme si vůbec nic nalhávat. Ročník 2012 není pro tenhle sport vůbec ideální. A letošní sezonu snad ještě víc než ty předchozí provází celá řada rozporů a nepodařeností. Je tu sporné pravidlo o CRT, nepovedené angažmá Valentina Rossiho i nepochopením obestřený odchod Caseyho Stonera.

SPORT – MS Superbike BRNO
Přemýšleli jste někdy nad tím, jak důležitým bodem je v soukolí závodního týmu opravdu špičkový jezdec? Brněnský superbikový víkend nám na tuto otázku možná přinesl částečnou odpověď.
Vzpomeňte si. Tým BMW za poslední tři roky snad třikrát změnil vedení, neustále se hledaly problémy v systému nastavování motorky a v podstatě se tápalo v začarovaném kruhu. Vyzkoušelo se mnoho cest, ale musel přijít právě zkušený Marco Melandri, aby celý ten bláznivý kolotoč zastavil.

MČR silnice
Mistrovství České republiky silničních motocyklů... ach, jak honosně zní ten název. Je to až neuvěřitelné, ale letos jedeme v naší zemi v pořadí 69. ročník tohoto šampionátu. Pohled do historie říká, že vše začalo v roce 1954 ve středočeském městě Mělník, kde se jel první závod tehdejšího celostátního přeboru. Od toho roku si česká, resp. československá, silnice prošla mnoha podobami, mnoha názvy a přežila mnohé protivenství.

Servis: Jak měnit brzdové destičky
Pokud porovnáte procento času, který strávíte na motorce, a procento času, který brzdíte, vyjde vám opravdu malé číslo. Brzdy jsou ale ohromně důležitou věcí, proto je potřeba se o ně starat. My vám teď poradíme, jak vyměnit brzdové destičky. Lidský mozek je skvěle vymyšlená věc, která se dokáže přizpůsobit měnícím se podmínkám. Jedním z dobrých příkladů je slábnoucí brzdný účinek vaší motorky – smysly se tomu prostě přizpůsobí, a tak se může občas stát, že to ani nemusíte zaregistrovat.

Test pneumatik Bridgestone S20
Pokyn zástupců Bridgestone ČR, kteří do Mostu přivezli novou hypersportovní gumu s označením S20, zněl jasně: „Tady máte dvě motorky a na hodinu je trať vaše.“ Lascivně bílá Ducati 848 nedočkavě odfukovala na ohřívákách, zatímco zle nahrbená KTM RC8 měla gumy studené. To zřejmě aby byla větší sranda...


ROZHOVOR: Lino Dainese
V roce 1967 jsem jel se skupinou přátel z Itálie do Londýna. Já sedlal Vespu, několik mých kámošů mělo Morini, pár Lambretty a vzpomínám si, že jsme skončili v ulici Carnaby Street. Pulzoval v ní život, byla plná barev a zajímavých lidí, rozléhaly se v ní písničky od Beatles, bylo supr. Na tomhle výletě jsem v londýnském předměstí uviděl své první superbiky – Nortony, BSA…

Real World – ADVENTURA
Naše vyprávění ovšem začneme v mém oblíbeném biografu. Je to poměrně staré kino na malém městě, takový ten veliký tmavý prostor plný vrzajících sedadel a vůně donekonečna vytíraných dřevěných podlah. Možná taková kina znáte, byly tu před čtyřiceti lety a budou tu zřejmě napořád. A právě v takovýchto kulisách si dopřávám film Alois Nebel. Vzpomínku mých vrstevníků Jaroslava Rudiše a Jaromíra Švejdíka na temnou krásu jesenických hor a o nic temnější listopadový čas okolo roku devětaosmdesát.

SPECIAL: servis & tuning
Jak na to… Udělat, opravit nebo načančat si něco na motorce, to je přeci to nejlepší, co může být. Zeptali jsme se těch nejpovolanějších, co si o úpravách na motorce nebo čtyřkolce myslí.
Dá se nějak jednoduše říct, o co mají lidé největší zájem, co se na motorkách upravuje a opravuje nejčastěji?

Přestavba: BMW F 800 GS Touratech Racing
Proč někdo něco takového zkouší? Proč nesáhne do standardní nabídky, kde se dá najít velké ostré enduro? Tak předně je to pro tak velkou firmu, jakou je Touratech, zásadní výzva a samozřejmě také notná prezentace vlastních schopností a výrobků. Konkrétně tento kousek byl postaven pro vytrvalostní enduro závody Dawn to Dusk, kde s ním testovací jezdec Touratechu dal 12 hodin ostrého endura bez střídání.

Legenda Harley-Davidson 61EL Knucklehead
Father Big Twin. Je fascinující, jak se lidstvo během posledního století technologicky vyvinulo. I přesto se v některých průmyslových odvětvích využívají technologie staré desítky let a lecjaké firmy se tím dokonce ještě rády pochlubí. Jako třeba takový Harley-Davidson.

Motohouse (CZ i SK) 8-9/2012
v prodeji od středy 1. srpna 2012
* cena 99 Kč (SK verze 3,80 €)
* roční předplatné 750 Kč, 880 Kč s katalogem (SK roční předplatné 29 €)
info předplatné: www.send.cz
info časopis: www.motohouse.cz
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist