Motohouse 5/2013

Není nic víc fascinujícího, než začátek motorkové sezony - první vyjížďka, první kilometry, první okruhové sklouznutí - záležitosti právě těchto dní. Letos si našeho nádherného koníčku budeme vážit snad ještě víc, protože jsme se na ono první zavrčení opravdu načekali. Doufáme tedy, že si i letošní jaro spojíte s Motohousem a budete se ježděním bavit úplně stejně, stejně jako se bavíme my…

Motohouse 5/2013
MH Test: Aprilia Caponord 1200
Vím to, připadá mi ošklivá. Už od prvních fotek. A opravdu jsem se snažil, na Motosalonu jsem si k ní na půl hodinky sednul, a pokusil se vstřebat tu prapodivnou plastovou věc vpředu (rozuměj masku), a prostě ne… A jelikož jsem člověk, který na vzhled hodně dá (teda ne svůj, ale motorek), přiznávám, že nový Caponord pro mě byl už na začátku tak nějak mimo. Prostě ne, ne, ne! A je mi úplně jedno, jestli tomu vzhledu říkají Aprilia Eyes nebo sladký úsměv Keiry Knightley, je to nehezký a na skútr ani cesťák se to nepatří…

First ride: BMW R 1200 GS
GS je fenomén. Je to naprosto logický a zároveň absolutní mix všech možných schopností, které si jenom dokážete u motorky představit. Ať už si o něm myslíte, co chcete, jeho celosvětové prodejní výsledky nelze žádným rozumným argumentem vyvrátit. Možná je maličko bez charakteru, možná mu chybí něco, čemu se říká duše (slovo, které se u motorek obecně hodně nadužívá).

MH Exclusive: Yamaha FJR1300A
Je strašně fajn, když se při své práci dokážeme s testovanou motorkou ztotožnit, když nám zaměřením pásne a my ucítíme sounáležitost „krevní skupiny“. Celý test se pak píše bezesporu snáz a vlastně i rychleji. Proto budeme dnes hovořit o velkém nadání k pohodlnému cestování, o nekonečných hodinách strávených v sedle jakož i o dodržení klasické formy a o určité míře konzervatismu, se kterou se lidé, jako jsem třeba já, rozhodli ztotožnit.

TEST: Ducati Diavel vs. H-D V-Rod
Vězte, že při sumírování faktů a podkladů pro sepsání tohoto testu jsem se musel na začátku v duchu pousmát. O co se tu vlastně snažíme? V poslední době hodnotíme na motorkách jen čisté (někdy až čisťoučké) jízdní vlastnosti a snaha o uživatelskou vstřícnost bývá v mnohých z nás někdy až chorobná. A vůbec – jako bychom zapomněli na slova živočišnost nebo brutalita. Řečeno slovy klasika: „zparchantěli jsme“

Gerry před MDŽ
Holky, mám moc velikou radost – a děkuju vám všem za odvahu. Registrace proběhly úplně bezproblémově a je vidět, že zájem o bezpečné ježdění je mezi vámi i letos obrovský. Doufám tedy, že nám dopadne pěkné počasí a že si akci pořádně užijeme.

Fascinace: Skromnost vítězí
Máte někdy momenty, kdy vám přijde, že celý vesmír funguje, že je vše v pořádku? Já takový zažil po vyhlášení výsledků jedné hodně důležité customové soutěže, kde se hodně zadařilo jednomu z našich. Tomáš Turner zvítězil hned ve dvou kategoriích.

ANGLIE – Kawasaki ZX-6R 636 vs. Triumph Daytona 675R
Jsem v Portugalsku na ohromujícím okruhu Portimao a náš testovací pilot Bruce Dunn přemítá o své první jízdě na zbrusu nové ZX-6R 636. Kawasaki zvětšila svůj řadový motor na 636 cm3 a vrátila se de facto k tomu, jak tomu bylo v roce 2002. Celých pět let používala silniční ZX větší motor, což ji od svých konkurentů odlišovalo větší flexibilitou (pozor, existovaly vlastně dvě verze stejné motorky, ZX-6RR měla standardní šestkový motor, aby mohla závodit).

Test: Triumph Tiger Explorer
Porovnání s BMW GS se v tomhle testu prostě neubráníme, protože to je opravdová ikona cestovních endur, a i samotná britská továrna přiznává, že během pětiletého vývoje do posledního šroubku rozebrala právě géeso a učila se od něj, jak by se to mělo dělat.

DVOUTAKTY
Nejdřív jen opatrně z uctivé vzdálenosti sleduji cosi velkého, kapotovaného a už od pohledu rychlého. A pak se to stane, přeskočí jiskra a už nejde slyšet nic než šíleně hlasité burácení motoru. Jestli si někdy někdo myslel, že zlo je abstraktní pojem, tak se hluboce mýlil, protože tady právě přede mnou naprosto živě řve a plive, jako bych vstoupila na jeho teritorium a ono mě chtělo vyhnat.

Jak poprvé – na skútru
Takže – jak to ve skutečnosti bude? Od letošní sezony můžete s ŘP skupiny „B“ svobodně sednout na stopětadvacítkového skútra a vyrazit vstříc nástrahám. Není na tom nic nebezpečného ani nezvladatelného (jak se nám snaží mnozí nalhat), chce to jen chladnou hlavu a trochu předvídavosti. Vždyť logika provozu je stejná, jak ji znáte už z auta.

TEST: čtenářská motorka KTM 690 SMR
Je sedm ráno, prší, a já se trmácím na polozreznutém bicyklu zacpanou „Tower Bridge Road“ na ranní šichtu do obludně snobské londýnské restaurace, kde budu zase a zase připravovat kávu rozmlsaným Britům, kteří se až nápadně podobají tomu kudrnáčovi z „Top Gearu“. Moje nálada je na stejné úrovni jako okolní teplota – tedy lehce nad nulou.

MotoGP – závod
Už jsme o tom na stáncích Motohouse jednou hovořili, MotoGP jako by nám to dělala naschvál. Krátce před tím, než se uzavře některá z jejích historických kapitol, se tahle soutěž pokaždé jakoby na potvoru zvedne, vyrovná a záhadně zdramatizuje. Naposledy se tak stalo před dvanácti lety, kdy padlo definitivní rozhodnutí zrušit dvoutakty a první umíráček tiše zacinkal uječeným pětistovkám. Tehdy to byla reakce na přežitou 2T techniku a na nedostižně jednotvárná vítězství Micka Doohana z devadesátých let.

Rozhovor s Ivanem Jakešem
Až sedmý pokus byl úspěšný. Slovenský motorkář Ivan Jakeš (39) odjel v lednu svoji životní Rallye Dakar. V tvrdé konkurenci jezdců ze silných továrních týmů skončil čtvrtý. Na toto zadostiučinění ale čekal dost dlouho. Jak sám říká, když v roce 2007 ochutnal legendární soutěž poprvé, nakazil se „virem Dakar“. Od té doby neví, jak přestat, a ani šest ročníků plných zklamání ho neodradilo. Naštěstí...

ROZHOVOR: The Texas Tornado
Pokud byste se mohli teleportovat do života jakéhokoliv závodníka za posledních 20 let, Colin Edwards by musel být na seznamu na místě nejvyšším. Je totiž legendou. Dvojnásobný mistr světa superbiků z jejich zlaté doby, prošedivělý veterán MotoGP a navíc majitel většího zbraňového arzenálu, než jaký mívají k dispozici krutovládci menších afrických zemí. Být Colinem Edwardsem musí být pecka.

Hledání komfortu na cestách 2/5
Jak se vybavit, pokud je před vámi výprava zahrnující asfalt i lehčí offroad, nějaké ty šotolinky nebo kamenité cesty? Co byste pro sebe i svoji motorku neměli zapomenout? Minule jsme se s Tomášem Kocandou podívali na cestování po asfaltu, dnes z něj trochu sjedeme. Nebudeme se bavit o žádných expedicích, ale o cestovatelském stylu – velký podíl asfaltu a občasný výjezd mimo něj, lehké terény, kempování. Vše, co jsme si řekli minule, samozřejmě platí i tentokrát, některé věci ale jdou ještě dál.

Jak se vyrábějí helmy SUOMY
Za okny mikrobusu, který nás veze z milánského letiště, se po hodině celkem nudné krajiny italské provincie Piamonte objevuje za vesničkou Coniolo malá průmyslová zóna. Tedy, vlastně se tomu asi ani tak nedá říkat, jsou to jen dva velké hangáry. Na jednom z nich visí mně známé logo Suomy. V helmách tohoto výrobce jezdím s velkou spokojeností už několik let, a tak má pro mě tahle návštěva zvláštní význam.

INTERPHONE 2013
Nezastavujeme, i když nemáme zpoždění. Na letošním Motosalonu ukázal český dovozce Interphonu několik zajímavých novinek a nám nezbývalo než zírat. Prostě nepoleví a budou pořád hrnout vývoj dopředu, pořád budou přicházet se zajímavými inovacemi.


Adventura – Evropou na Rieju Tango 125 2/3
Ráno si zajdu pro čerstvé pečivo do pekárny a pomalu vyrážím zpět do pohoří Picos de Europa. Probíjím se mezi auty turistů na silnici pod horami a musím uznat, že tu přece jen nějaký turistický ruch asi bude, ale určitě ne takový, jaký by si tato oblast zasloužila. Poté, co totiž předjedu asi padesát aut, odbočím na jinou cestu než všichni ostatní, a minu tak zřejmě jediné turistické městečko. Povrch se nezměnil, silnice je široká, vše dokonalé jako včera.

Přestavba RNO Moto Guzzi V50
Jeden muž – Arno Overweel. Jedna láska – motorky. Jedna vize – všechno je možné, jen se to musí zkusit. Tak přesně z toho se Moto Guzzi V50 Opal zrodila. Všechno to začalo v roce naší Sametové revoluce, kdy si 16letý Arno koupil první moped (Puch MV50) a okamžitě se zamiloval do dvoukolového světa. Následně vystudoval strojního inženýra a přišly první plány na stavbu vlastního choppera. „Nemůžu si pomoct.

Motosalon 2013
…ženským pohledem

Motorky jsou krásná posedlost. A tou největší radostí je být při tom. Pojďme se společně projít po jarní pražské výstavě Ať je to, jak chce. Ať se čerti žení nebo už svítí jasně sluníčko. Ať si o jarních výstavách myslíte, co chcete – prostě to musíme mít. Dobít energii, probudit se k životu, dát každým rokem jasný signál o tom, že již ta opravdová sezona je už zase za oknem.

Motohouse (CZ i SK) 5/2013 v prodeji od středy 17. dubna 2013
• cena 99 Kč (SK verze 3,80 €)
• roční předplatné 750 Kč, 880 Kč s katalogem (SK roční předplatné 29 €)
• info předplatné: www.send.cz
• info časopis: www.motohouse.cz

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 3x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist