Motohouse 1-2/2011

Na přelomu roku jsme si dovolili maličko uvolněnější Motohouse. Vedle klasických testů proto najdete uvnitř časopisu i několik materiálů, které jsou pojaty tak trochu s nadsázkou. Navíc nějakou tu tipovačku, seznam našich hříchů pod označením Best 2010 a dva kalendáře ve formě plakátu. Je toho dost, takže - příjemnou zábavu…

Motohouse 1-2/2011
Představení: Kawasaki Ninja ZX-10R
Jednostodevadesát koní je hrozná porce. Jenže někteří prostě nemají nikdy dost. Mezi takové patří i konstruktéři z Kawasaki, a proto je nová litrová Ninja lehčí, silnější a tím pádem asi i zákonitě rychlejší superbike...


Představení: Ducati Diavel
Už měsíce před odhalením jsme věděli, že Ducati chystá svalnatou motorku. Diavel navíc pobouřil (mnohé i šokoval), a na silnice se tak chystá vskutku unikátní motorka. Ducati a chopper, děláte si z nás srandu? Okay, nazývat Diavel chopperem je trochu drzost, řekněme tedy muscle-bike. Tak jako tak je to pro Italy velký přelom, pouští se do kategorie motocyklů pro ně zatím neznámé.

Představení: Aprilia Tuono V4 R
Když přišel v roce 2009 na trh nový superbike od Aprilie, byla to hodně velká věc. RSV 4 rozbouralo zajeté dvouválcové koleje a zavedlo do portfolia italské fabriky vidlicový čtyřválec, který byl nekompromisní jak učitel na druhém stupni po 20 letech praxe. Už v tu chvíli nám v hlavě vznikala myšlenka na Tuono se stejným, čtyřválcovým véčkem. Nakonec to trvalo 2 roky, než se pánové z Noale odhodlali a vypustili tuhle nahatou bestii do světa.

Srovnávací test: KTM 690 DUKE R vs. Husaberg FS 570
Abyste dobře pochopili tyhle mašiny, je nutné si dát maličkou historickou exkurzi. První opravdové supermoto KTM vzniklo v roce 1994, kdy Rakušáci představili vůbec prvního Duka 620. A hned napoprvé z toho byl pořádný poprask. Celý nápad vzniknul tehdy kvůli poblázněným Francouzům, kteří jako šílenci přestavovali svoje motokrosy na něco, čemu se začalo říkat supermotard a děsně se u toho tvářili, že neexistuje lepší zábava.

ANGLIE: Nová osmistovková generace
Yamaha FZ8 vs. Ducati Monster 796 vs. Kawasaki Z750 vs. BMW F800R
Tento rok se vyrojila nová generace osmistovkových naháčů, která má nabídnout třetí alternativu tradičních šestek a litrů. Jsou tím nejlepším z obou světů, nebo se jedná jen o zbytečný kompromis?
Úsvit nové třídy osmistovkových naháčů je reprezentován dvěma Japonci a dvěma Evropany. Ani jeden z nich ale nemá přesně 800 cm3…

Test Ducati 848
Motto: Myšlenka vznikla paradoxně u debaty o autech. Jednoho dne jsme se s Carlosem dohadovali o využitelnosti jednotlivých sportovních plechovek pro každý den a uprostřed diskuse nás trklo, že to nejsme schopní definovat ani u motorek…


DUMKA
Přemýšleli jste někdy nad tím, na co lidé opravdu koukají, když vybírají motorku? My jsme si toto téma probrali s celou řadou českých prodejců motorek a tady je několik základních poznatků. Možná se budete divit, možná se bude smát. Ale realita už je taková…

BEST 2010
Pravidelně asi nejsledovanější článek roku. Výsledné ohlédnutí za předešlým rokem... Pár prostých pravdivých vět, ve kterých každý z nás zrekapituluje to nejdůležitější a nejzajímavější, co nosí v sobě.

Elektromotorky
Stále větší nátlak ekologů, snižující se zásoby fosilních paliv nebo zkrátka jen snaha ušetřit nám přinášejí i do světa dvou kol technologie, o kterých spousta z nás nechce ani slyšet. Pořád je mezi námi hodně lidí, kteří mají motorky neodmyslitelně spjaté s nepravidelným zvukem spalovacího motoru a bez toho „smrádku“ ani neumí jezdit. Zkusili jste ale někdy přemýšlet o tom, jestli je to opravdu tak důležité?

TEST: Honda CRF450R
Tak a jdeme na to... Honda už nějaký ten pátek sází pouze na čtyřtaktní motokrosové nářadíčko a její nejostřejší „proorávadlo“ motokrosových tratí se čtyřtaktním čtyřistapadesátkovým bucharem se na startovní rošty ročníku 2011 postaví s notnou řadou inovací. Vypíchněme si ty nejdůležitější.

TEST: Yamaha YZF-R125
Dlouhé roky byla Honda CBR125R vyvolenou všech teenagerů. Byla levná, slušně jezdila a hlavně – byla to japonská silnice. A když máte čerstvý řidičák, je to dost velký argument, aby se prodávala po vagonech. To se samozřejmě nemohlo obejít bez odezvy a Yamaha vytáhla na maličkou Hondu dost těžký kalibr. Dvacku, co vypadá jako R6, a teď skutečně nepřeháníme.

SPORT: Týmy a jezdci 2011
Velký přestupový mix je hotov, poměr sil na nadcházející sezonu je znám. A bude to zajímavé, věřte nám… Sedmnáct jezdců v MotoGP a dvacet ve WSBK. Žádná velká hitparáda, ale i tak si troufáme tvrdit, že se bude na co dívat. Rok 2011 bude totiž rokem osobností, velkých ambicí a vyřizování si starých účtů…


Historie
Tento článek má možná trochu prvoplánové zadání. Ale nepleťte se, nechceme jím přilévat oleje do vášnivých fanouškovských diskuzí, a už vůbec by nás nenapadlo zpochybňovat letošní titul Jorge Lorenza. O to tady neběží. Naším záměrem je ukázat na jasných historických případech, jak krásné a nevyzpytatelné je okruhové závodění. Jak mnohdy drobnosti dokáží rozházet zavedené jistoty a ovlivnit chod i těch nejlépe fungujících týmových strategií.

Závodní mašiny
Honda Fireblade IDM Superbike

Slyšel jsem těch nářků už tolik, že se ani nedají spočítat. „Motorka ze starý školy“ nebo „Tenkrát, když jsme byli chlapi a svět byl ještě v pořádku“. Většinou tyhle povzdechy přicházejí od starších chlápků s leskem v očích, když vzpomínají na dobu, kdy oni závodili.


ČESKÉ NEBE
Český silniční šampionát žije! Což je asi nejdůležitější konstatování na úvod dnešního rekapitulačního ohlédnutí.

MACAU GRAND PRIX
Grand Prix Macaa je už řadu let pomyslnou závěrečnou tečkou za mezinárodní motocyklovou sezonou a rovněž uplynulý silničářský rok končil tímto legendárním závodem. Termín 20. listopadu 2010 byl ale pro nás tentokráte mnohem zajímavější, než bývá obvyklé. V tento den se totiž na start motocyklové Macau Grand Prix postavil český jezdec Michal „Indi“ Dokoupil, který tak završil svou další mezinárodní road racingovou sezonu.

Iron Butt - Železná prdel
Iron Butt je mezinárodní organizace, věnovaná dálkovým jízdám na motorce. Nejsou to závody, cíl je jet co nejbezpečněji v rámci rychlostních limitů co nejdelší vzdálenost. Nejdůležitější je jet pravidelně a dělat krátké zastávky. Abyste se mohli stát členem asociace, musíte mít za sebou některou z ověřených cest. Ta nejkratší je Saddle Sore (bolavé sedlo), což znamená ujet 1600 km během 24 hodin. V Americe je přes 50 000 členů Iron Butt, ve Finsku jich je asi 2000. V Česku o žádných nevíme…

Real World ROZHOVOR
Matěj Česák – Naděje českého FMX
Původně byl v plánu dvojrozhovor společně s Natem Adamsem, nakonec jsem ale kvůli časovému presu měl možnost zeptat se na pár věcí alespoň největší naděje českého Freestyle motokrosu, jedenáctiletého Matěje Česáka. Ten v sobotu při show svým výkonem zvedal lidi z lavic. Mě osobně překvapil, potěšil svojí bezprostředností, profi výkonem a neuvěřitelnou profesionalitou.

Přestavba – Wunderlich S 1000 RR Piranha
Ta jasná a jednoduchá myšlenka musela jednou někoho osvítit – BMW S 1000 RR si o svlečení samo říká. Že to ale první prezentuje německý Wunderlich, je trochu překvapením.


U.K. OJETINY část II.
Technická kontrola, DYNO a test rychlosti - Minulý měsíc Tony, Si a Mike vyrazili na nákup třech baculatých cesťáků z 90. let. Za co nejnižší cenu měli pořídit něco, co je doveze v létě až do St. Tropez. S tím, co ale nakonec pořídili, budou rádi, když se dokodrcají k Douveru na přístaviště…

Stadion Expedice Grossglockner 2010
Vyrazit si na nejvyšší rakouskou horu není pro českého motorkáře ničím tak neobvyklým. Tedy pokud tam banda šílenců nevyrazí na mopedech Stadion...


Design
Naše cesta světem motocyklového designu nabrala znovu směr na jih. Vracíme se do Itálie, rodné země mnoha ze stálic designového nebe. Nejinak se dá hovořit o firmě Marabese Design.

GIRLHOUSE
Ahoj děvčátka,je to děs, jak ten čas letí, co? Starej rok za námi a s ním i jedna bezvadná akcička zvaná MotoMotoPárty, která letos slavila své 5. jubileum. Párty, která je setkáním a poklábosením pár přátel o motorkách v čase předvánočním, kdy biky jsou pěkně v teple a my nemáme čím vrknout. Tak snad aspoň poplkat o tom, jaká byla sezóna, s lidmi, se kterými se třeba nevidíme tak často, jak bychom si přály.

+ všechno ostatní, jak jste zvyklí: plakáty, aktuality, listárna, tlapy…
Motohouse (CZ i SK) 1-2/2011
v prodeji od 30. prosince 2010
* cena 99 Kč (SK verze 3,80 €)
* roční předplatné 750 Kč, 880 Kč s katalogem (SK roční předplatné 29 €)
info předplatné: www.send.cz
info časopis: www.motohouse.cz

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.43
Známkováno: 7x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist