europ_asistance_2024



SW-Motech - Sattel tašky pro Hondu CB 500X

Honda CB 500X toho v základu - co se zavazadel týče - příliš nenabízí, a proto jsem v rámci alpského testu mohl sáhnout buď po široké paletě značkového příslušenství v nabídce nebo zvolit alternativního výrobce. Rozhodl jsem se pro druhou možnost a vyzkoušel textilní brašny značky SW-Motech.

Kapitoly článku

SW-Motech nabízí pro CB500X jako jednu ze dvou variant sadu bočních brašen Sattel včetně držáků. Volba padla právě na tyto textilní moto brašny především vzhledem k systému uchycení Quick-Lock, který umožňuje rychlou montáž a demontáž bez použití nářadí. To jsem potřeboval především kvůli focení a jízdě bez zavazadel. Samotné brašny drží v podstatě jen na vymezovacích tyčích a vlastní vahou - spojeny na suchý zip přes část sedla spolujezdce. Jednoduché a efektivní řešení. Celé je to založeno na jednoduchém systému držáků, které jsou na „cvaknutí“ chyceny do samotné základy, která je na každé straně chycena napevno pod šrouby stupaček spolujezdce. V případě potřeby tak jen doma necháte brašny a v garáži v tu chvíli nepotřebné vymezovací tyče, které na cvaknutí vytáhnete pryč.

Prvotní montáž sice vyžaduje lehký náhled do návodu a trochu toho nářadí, ale po letmé orientaci, kde je pravá a levá strana je samotná montáž dílem okamžiku. Brašny jsou z bezpečnostních důvodů ještě chyceny na plastovou sponu. Brašny samotné působí kvalitně a vyznačují se solidním zpracováním a nijak výrazně nenarušují ovladatelnost a siluetu celého motocyklu. V případě potřeby lze jejich objem přes zip zvětšit z 14-21 l. Uvnitř jsou potom vloženy snadno vyjímatelné 2 vnitřní voděodolné tašky. Zvenku je navíc pod zipem menší kapsa na drobnosti.

Brašny samy o sobě nejsou vodotěsné, což je asi jejich jediná vada na kráse. Výrobce vsadil v tomto případě na místo pláštěnky na vzhled a na vnitřní vodě odolné uzavíratelné pytle. Jinak nelze mít větších výhrad. Toto řešení ve mně vzbuzovalo z počátku lehké obavy, jak dopadnou náhradní  trenky a obavy se znásobily i po celodenní jízdě v dešti, kdy jsem při tankování nahlédl dovnitř a uviděl velkou kaluž, ale jak se ukázalo, obavy byly víceméně liché. Každá z brašen sice vypadala uvnitř po příjezdu jak zanedbané dětské brouzdaliště, ale obsah v nepromokavých pytlích uvnitř byl absolutně nedotčen.

Pochválit musím taky celkové zpracování a vnitřní vyztužení, které drží i za deště dobře tvar a brašny tak nemají tendenci nějak sklouznout nebo měnit pozici. Snadné je díky tvaru i samotné přenášení. Díky provedení je lze velice rychle a snadno sejmout a přes látková madla ještě přes suchý zip srazit k sobě tak, aby se Vám dobře nesly k ubytování. Případně v situaci, kdy opravdu hodně zmoknete, vyjmete jen vnitřní tašky a brašny necháte otevřené uschnout u motocyklu. Naštěstí povahou materiálu to jde velice rychle a následně jen před další cestou řádně vyprášíte. Toto řešení samozřejmě nemusí vyhovovat všem, ale po zkušenostech s textilem v extrémním počasí to stejně nedopadá jinak ani u varianty s pláštěnkou. To je možná také důvod, proč se zde výrobce soustředil primárně na vnitřní pytle a brašny od výroby ponechal bez ochrany a vsadil spíše na konstrukci, kompaktnost a vzhled. Pořizovací cena včetně držáků je 7179 Kč s DPH.  

  

Informace o redaktorovi

Lukáš Růžička (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 182 cm
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):


TOPlist