Interkom 6RMI Bluetooth
Text: Jan Krajíček , Petr Poduška | Foto: Jiří Jevický | Zveřejněno: 5.5.2011 | Zobrazeno: 27 718x
Začátkem jara nám v redakci přistála krabička s nápisem „6 riders multi-interphone for motorcyclist“. Těchto interkomů jste si možná všimnuli už na výstavě Motosalon 2011, kde se pochlubily nevídanou možností propojení až šesti upovídaných motorkářů. Cena těsně pod hranicí čtyř tisíc za dvojici interkomů byla také lákavá, a tak nám to nedalo a 6RMI Bluetooth jsme vyzkoušeli.
Spárování neznamená konferenci, a proto spolu vždy v jeden moment hovoří pouze dva motorkáři. To by samo o sobě nevadilo, pokud by však přepínání mezi volanými motorkáři bylo řešeno lépe. Jak je z obrázku patrné, celý komunikátor není zrovna z největších, a tak nahmatat za jízdy malá gumová tlačítka je celkem obtížná záležitost, která vyžaduje cit (jež se v rukavicích těžko hledá) a trochu cviku. Částečně se problém s nešikovným mačkáním tlačítek dá vyřešit tak, že si dvojice jezdců zapne komunikátor ještě před jízdou (tedy bez rukavic a před nasazením interkomu na přilbu), nebo že si oba zapnou interkom navzájem. Ani jedna z možností ale není úplně nejpraktičtější. Ovšem ještě hůře se dovoláte ostatním jezdcům B-E. Jejich volací tlačítka jsou totiž mnohem menší a vytáčení jednotlivých kolegů ve skupině pak spíše připomíná náhodnou volbu. Prostě nahmatám komunikátor, nahmatám tlačítko, které předpokládám, že by mohlo být třeba B, a zkusím zavolat. A ouha!, ozve se úplně někdo jiný, než kamarád, jehož jsem si pod béčkem napároval. Aby také ne, když jsou malá tlačítka (včetně těch pro regulaci hlasitosti) umístěna tak blízko sebe. Nejčastěji tedy budete buď nechtěně volat jezdci A, nebo zapínat MP3ku či mobil, jelikož právě tlačítka těchto spojení jsou největší. Nahmatání všech tlačítek interkomu je proto nutné si nacvičit ještě před samotnou jízdou.
Do uzavřené přilby by se spíš hodil menší nalepovací mikrofon, protože molitanová bambule na ohebném ramínku při nasazování integrálky trochu překáží. Přípravu na sluchátka už dnes najdete v interiéru většiny přileb na trhu, a pomocí suchých zipů dodávaných s interkomem není těžké celou náhlavní soustavu do helmy nainstalovat. Praktickým prvkem je USB konektor na nabíjecím kabelu, přes který se dá energie do vnitřního akumulátoru interkomu dobíjet nejen přes nabíječku, ale také z libovolného počítače. K nabíjení nastává čas zhruba po sedmi hodinách hovoru (či poslechu MP3), nebo 120 hodinách pohotovostního režimu. Interkom 6RMI má jako každý výrobek také svoje nedostatky. Ovládání drobných a hustě rozmístěných tlačítek v rukavicích vyžaduje značnou dávku umu a trpělivosti, i když možná bude stačit trochu víc zvyku. Systém uchycení modulu k přilbě vykazuje určité rezervy z hlediska pevnosti, a ve vyšších rychlostech má interkom tendenci protáčet se v držáku. Na druhou stranu je třeba uznat, že všechny deklarované funkce plní, a cena necelých čtyř tisíc korun, kterou zaplatíte v e-shopu za dva interkomy, je bezkonkurenční.
Informace o redaktorovi
Jan Krajíček (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 188 cm
Petr Poduška (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 186 cm
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)