globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zdar lidi... Potřebuju info ohledně cross/enduro
13.12.2010 v 12:52
Zdarec lidi! Potřebuju radu... Chtěl bych vedle řádení na asfaltu taky zkusit jízdu v terénu, tak zkoumám co bych si měl pořídit... Cenově by se to mělo vpratat cca do těch 1500 evry. Zatím se mě pomlouvá Yamka YZ-F, WR/F 400/426/450 aneb VOR EN/MX 503/530. Mělo by to být na občasné lítání po okolí a samozřejmě časem i na ňáké ty jumpy na dráze (ovšem jak se do toho dostanu ). Trochu jsem si zjisťoval věci kolem těch stroju a údajně pro VOR se blbě shání díly (v čechách). U nás na Slovensku tyhle mašiny údajně dělá Katriňák, takže možná by to nemuselo být s dílama až tak zlé... Tak prosím o radu, která (jízdní vlastnosti, ovladatelnost, servis... zkratka vše pro a proti...) Dík

Uzavřeno 24.12.2010 v 13:33 uživatelem ofca
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Zdar lidi... Potřebuju info ohledně cross/enduro

13.12.2010 v 12:57 | Nahoru | #1
otázka jestli není na začátek lepší nějaká lehčí motorka. Tyhle silný 4T tě docela dost potahaj. Být tebou tak jdu do nějaké dvácy ve 2T, nebo 200EXC (když už budeš chtít více síly)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zdar lidi... Potřebuju info ohledně cross/enduro

13.12.2010 v 13:00 | Nahoru | #2
seikos> Jo nad dvoutaktem jsem taky přemýšlel... Ono ale nejsem nějak moc zdatní krtit se v motoru když se něco posere... Jak je náročná údržba na 4T a 2T??? Jsem slyšel, že 2t potřebuje víc běhat kolem motoru...

1 reakcí na tento příspěvek Zdar lidi... Potřebuju info ohledně cross/enduro

13.12.2010 v 13:08 | Nahoru | #3
nechci bejt hnusnej ale s tim rozpoctem co mas na 4t zapomen po prepoctu na cz to je +- 38tkc .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zdar lidi... Potřebuju info ohledně cross/enduro

13.12.2010 v 13:12 | Nahoru | #4
garp> Proč jako? jsem našel hned 5 YZ 426 F v celkem dobrém stavu... některé po komplet GO motora a všech věcí. Ovšem mimo toho rozpočtu rátám s tím, že do toho něco ovšem ještě vrazím... No a VORu je tady jak maku do té cenové kategorie...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zdar lidi... Potřebuju info ohledně cross/enduro

13.12.2010 v 13:13 | Nahoru | #5

ofca píše: seikos> Jo nad dvoutaktem jsem taky přemýšlel... Ono ale nejsem nějak moc zdatní krtit se v motoru když se něco posere... Jak je náročná údržba na 4T a 2T??? Jsem slyšel, že 2t potřebuje víc běhat kolem motoru...



nejdriv sem se rozepsal ale radsi to zkratim vybodni se na to enduro je neco jinyho nez silnice ,gumy retezovky packy oleje a plno dalsich kramu leze to dost do penez

Zdar lidi... Potřebuju info ohledně cross/enduro

13.12.2010 v 13:13 | Nahoru | #6
Ono je to s tou udržbou 2T vs 4T uplne obracene nez si myslis... u 2T udelas po nejaky dobe motor ( za polovicni cenu jak u 4t) a jen jezdis, samozrejme cisteni filtru a vymena oleje.. ale u 4t kdyz budes delat motor tak te vyjde hodne draho a navic musis casto menit olej a kontrolovat ventily.. a to je jen takova zakladni udrzba

a pokud ti nekdo tu GO motoru nedolozi tak pocitej s tim že to je jen kec aby to prodal

(reakce na) Zdar lidi... Potřebuju info ohledně cross/enduro

13.12.2010 v 13:16 | Nahoru | #7

ofca píše: garp> Proč jako? jsem našel hned 5 YZ 426 F v celkem dobrém stavu... některé po komplet GO motora a všech věcí. Ovšem mimo toho rozpočtu rátám s tím, že do toho něco ovšem ještě vrazím... No a VORu je tady jak maku do té cenové kategorie...



jj oni sou supr stav vsechno ostry motorky zavodne nikdy nejety jen pro rohlicky :)

(reakce na) Zdar lidi... Potřebuju info ohledně cross/enduro

13.12.2010 v 13:21 | Nahoru | #8

ofca píše: seikos> Jo nad dvoutaktem jsem taky přemýšlel... Ono ale nejsem nějak moc zdatní krtit se v motoru když se něco posere... Jak je náročná údržba na 4T a 2T??? Jsem slyšel, že 2t potřebuje víc běhat kolem motoru...



2T tě údržbově vyjde o třetinu levněji. A když už se u 2T něco posere, je to mnohem jednodušší a levnější to opravit. Navíc je 2T lehčí. Já bych vybral KTM 200EXC. Jede už od spodu, nemusí se tolik točit jako dváca a nahoře to má výkonu na rozdávání. A váží jako dváca

(reakce na) Zdar lidi... Potřebuju info ohledně cross/enduro

13.12.2010 v 13:21 | Nahoru | #9
garp> Hele... To ses radši měl rozepsat... Rozuměj tak, že s těma spotřebákama rátám... To jsem už prošel. Nechtěl jsem slyšet to proč se na to vybodnout, ale to, do čeho se oplatí jít víc... Do 1500 EUR má vlézt jen pořizovací cena moto.

Vojta WR-F> Ovšem že s tím počítám že jsou to kecy... Když to pujdu omrknout, tak to ovšem budu chtít nějak vydokladovat... Jo a zajímalo by mě taky to, že jak často se u 2T musí člověk vrtat v tom motoru... Kamarád měl 2T KTM a víc u toho seděl jak na tom jezdil...

1 reakcí na tento příspěvek Zdar lidi... Potřebuju info ohledně cross/enduro

13.12.2010 v 13:55 | Nahoru | #10
Ja nevim co myslis tim vrtat se v tom, muj tata ma kx 250, udelal se motor a ta motorka jenom jezdi, nemusis to porad rozdelavat kvuli ventilum, cekat kdy budes muset menit rozvodak apod..
pokud nejses nejakej strelec kterej to bude drtit porad v plnejch nekde na trati, tak si myslim že i pist vydrzi celkem dlouho..
Jo a mezi tim vorem a wr je u me asi jasny co bych bral..

(reakce na) Zdar lidi... Potřebuju info ohledně cross/enduro

13.12.2010 v 13:59 | Nahoru | #11
Vojta_WR-f> Tak to určo nejsem z těch, kto to bude šlehat plnej kotel na trati... Ono na rok tady bude udělaná cross trať tak občas tam zaskákat a pak někdy tady po okolí... Ale možná ten cvajtakt by fakt nemusel být blbý nápad... Nad tím jsem vubec neuvažoval...

Zdar lidi... Potřebuju info ohledně cross/enduro

13.12.2010 v 14:05 | Nahoru | #12
Zaleži na tom co komu vic sedí.. vyhody 2T jsou jasny, 4T je proste narocnejsi ale me to zase stoji za to

1 reakcí na tento příspěvek Zdar lidi... Potřebuju info ohledně cross/enduro

13.12.2010 v 15:57 | Nahoru | #13
sry chtel sem jen pomoct jestli pocitas s tim ze koupis motorku za 35tkc a pak do ni strcis 30tkc za go tak je vsechno v poradku hodne stesti

(reakce na) Zdar lidi... Potřebuju info ohledně cross/enduro

13.12.2010 v 16:40 | Nahoru | #14
garp> Pohoda jazz... Nemyslim ze za tu cenu koupim jen takovej srot ze by to zpotřebovalo dalších 30 papíru... Ale holt se možná mýlím já... Ale mrkni třeba na tohle... YZF nebo VOR

Zdar lidi... Potřebuju info ohledně cross/enduro

13.12.2010 v 17:21 | Nahoru | #15
sry ale ja myslim ze jo ale je to jenom muj nazor on neni zas takovej problem do tehlech stroju nacpat 30 i kdyz je to 08
poctiva generalka je u tehlech stroju 30tkc , nekdo da novej pist a uz je to go motoru :) no a uz jenom podle tech blbosti co tam ma v popisu se mi to moc nezamlouva nenech se zmast ty plasty komplet stojej kolem 2tkc a motka je jak nova kdyz spocitam kolik by ho stalo udelat vsechno co uvadi ze je hotovy sem nad cenou za kolik to prodava a to je trochu divny

bejt tebou premejslim o 2t

1 reakcí na tento příspěvek Zdar lidi... Potřebuju info ohledně cross/enduro

13.12.2010 v 17:35 | Nahoru | #16
takhle starej 4t jedine v pripade ze cloveka bavi na tom makat ma zazemi cas a vercajk i potom ale utopi mraky penez v dilech, pist a ojka 10k je to 02 to uz ma tusim titanovy ventily 3k kus ,ulozeni vacek taky bejva casto vydreny -5k , loziska klika-4k,rozvodak 1,5k, tesneni 2k ,+ prace a mraky dalsich cipovin

abych jenom nekritizoval tak ja mam skoro stejnej stroj doma a je to super pojezdeni jenom clovek musi vedet do ceho jde , treba ta v odkazu bude uplne v pohode a najezdite spolu mraky mth ale je potreba si uvedomit k cemu sou tyhle stroje urceny protoze tak se s nima zachazelo u silnice clovek narazi na stroj kterej mel nekdo jako ulozenku a jezdil 1x v mesici tady to moc neplati obvzlast u stroje focenyho nekde na zavodech

(reakce na) Zdar lidi... Potřebuju info ohledně cross/enduro

13.12.2010 v 18:03 | Nahoru | #17
garp> tak jo to máš určitě recht se vším co jsi napsal. Většina lidí tam nablábolá o tom, kolik věcí je tam poměneno atd. Ale podle mých zkušeností jsou taky lidé který za motku nechtěj mraky eur a je taky ve výborném stavu (např. má desetiletá stará TL , když jsem ji byl zkouknout, málem jsem hodil držku). Nevím, možná mám na to blbej pohled, ale u takovýho mota je možné rozpoznat v jakém je stavu. Co jsem četl diskuze tady na fóru jak jsou ty motory slyšet, klepou když jsou vyšlehány a tak... No a ohledně těch závodu, ono když někdo jezdí závodně, tak se o tu mašinu zřejmě musí taky náležitě starat. Pokud to ovšem není hovado, které to odjezdí a zhumplovaný to posouvá dál... Na rozmrdané moto narazím taky u prodejce, který v životě na dráze nebyl. Je to o tom, kto jak se o stroj stará. Ono by to chtělo asi vidět odborním okem ty motky v inzerátu... Těžko to takhle říct.

1 reakcí na tento příspěvek Zdar lidi... Potřebuju info ohledně cross/enduro

13.12.2010 v 18:14 | Nahoru | #18
kurde na začátek krosu hned na 450 nebo 500 ve 4t...to ti dobře urve ruky...xD jenom si to představ že po "telátku" přesedneš na mašinu o 100kg lehčí o 20cm vyšší a tam těch 100koní bude kurňa hrát roli...já osobně bych šel do 2t např cr125....stréček měl mašiny vtx 1800 a yz 125 (2003) a pak ju střelil a řikal že kdyby znova krosu tak jedině 125 že pro lajka je to nejlepší stroj....že u 125 jako lajk využiješ jedině plnej výkon.....jenom tak pro porovnání felicia má 40kw a kx250 má taky 40kw z filcky vytáhneš 135 po dálnici a váží 1400kg a taká kroska 100kg...xD myslím že výkon bohatě postačující...xD

(reakce na) Zdar lidi... Potřebuju info ohledně cross/enduro

13.12.2010 v 18:22 | Nahoru | #19
Hanz_punk> Tak zase až tak tragicky bych to určitě nevidel... Kamarád teď jezdí na už zmíňované YZF 426 a před tím měl SV litra... Neříkám, že to nevytahá za ruky, ale tomu nevěřím že by se na tom nedalo... Jednak ty pullitry mají max do 60 koní (ne 100 jak píšeš) a za druhé myslím že zkušenosti z cesťáka taky nejsou k zahození (ikdyž je mi to jasné že je to z jiného soudka, ale je to stejně jen motorka). Neříkám, že na tom budu hned umět 20 metrový skoky, ale myslím že když na to člověk jede s rozumem, tak to je uplně v poho...

1 reakcí na tento příspěvek Zdar lidi... Potřebuju info ohledně cross/enduro

13.12.2010 v 18:35 | Nahoru | #20
ofca->jo šak jasny, ale tady je psaných 93koníků tak to máš skoro 100...:-p jn já jel na ktmce 250(ostrej kros nwm tip 2006 2t) a tahalo mě to za ruky teda brutálně...taky hned první jízda po trati a když měříš 170cm tak je to na kros fkt málo...:( to nedosáhneš pořdně na zem...ale taky jsem jel na honda xl250r (starej buchar 17kw) nizkej posed a perfektní stroj...letěl jsem po polňačce kilem a fkt brutální stroj...sice není žádnej ostrej kros ale for me super stroj, a když mě tatik puči pegaso tak taky temu dávám kapky....ale to je po silnici že...xD yamaha-yzf.autobazar.eu/426-id1962175.html

(reakce na) Zdar lidi... Potřebuju info ohledně cross/enduro

13.12.2010 v 18:48 | Nahoru | #21
Hanz_punk> Jo je tam psaný 93 koní ale je to překlep... tyhle mašiny mají něco kolem 60 koní jak jsem psal... A přiznám se na krose jsem ještě nejel, ale až tak hrozný to zas být nemuže... holt například na silnici někoho, kto na tom nejel vydesí i šestikilo (natož litr)... Ale když se zamyslím nad tahem těch bucharu v kombinaci se spřevodováním, tak to muže být docela zajímavý tah. Ale určo ne nezvládnutelný...

1 reakcí na tento příspěvek Zdar lidi... Potřebuju info ohledně cross/enduro

13.12.2010 v 19:15 | Nahoru | #22
ten Vor se dá opravdu sehnat za dobrou cenu, vždyt už je to minimálně 6 let a víc stará moto tak se není čemu divit... v okolí jezdíme 3 a no prolém... brzdy jsou Brembo-desky, páčky shodné z KTM, filtry Husaberg (FC 00-04, ten co byl na rámu), olejový perem, je tam sejtko... olej 1.3 litru po 15-20 MTH, písty by měly být taky shodné s KTM ale ještě se dají koupit na motoline.cz myslím, gufera normalizovaný, rozvody ozubenýma kolama- neznám nikoho kdo by je měnil, podvozek Kayaba/Ohlins krom klikovky,celýho válce a hlavy nic co by nešlo sehnat- tyhle věci bud repas nebo ebay atd.

jinak opravdu bacha jsou to kladiva

k tomu Voru co máš v inzerátu... mám to samý... motor 530 ale rám je pro 503... 530tky už maj deltabox když už Vora kup určitě s ním, a k napouštecímu otvoru oleje je přístup jak k penězům protože má výpušták nahoře nad tím okýnkem a zavazej tam ty svody, u deltaboxu jdou druhou stranou, bud sundat svod což je docela napytel protože drží o na rámu nebo to páčit dlouhou golou shora.... pokud bys to chtěl ladit tak jsou tu vačky, titanovej Arrow, keihin FCR 41 a 503 má rázem odhadem 75 koní

kartery 503



kartery 530 jsou vidět dobře tady na 5. te fotce

www.motorkari.cz/moto-uzivatel/

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zdar lidi... Potřebuju info ohledně cross/enduro

13.12.2010 v 19:32 | Nahoru | #23
Lion> Přesně takový příspěvek jsem očekával... podle toho co píšeš tak ty VOR-y nejsou zdaleka tak od ruky co se týče náhradních dílu jak je to pověstný... A taky jsou sympatický ty rozvody ozubenejma kolama. A co jsem tady prolítnul debaty o VOR-ech, tak samá chvála. A cena je tam fakt dobrá natož jaký jsou to ročníky. Jo a jak je to se startem, když se to nakopává pomocí kliky???

1 reakcí na tento příspěvek Zdar lidi... Potřebuju info ohledně cross/enduro

13.12.2010 v 21:41 | Nahoru | #24
tvl tak jedině se el. startérem...xD to nakopne a noha je v gipsu...vím co to je za pocit když se deš podívat na závod pincků na kterym si měl jet a jdeš tam na berlích a s bílým botkem....:(

(reakce na) Zdar lidi... Potřebuju info ohledně cross/enduro

13.12.2010 v 21:53 | Nahoru | #25
Hanz_punk> No, nevím... Pokud mi je známo, tak el. startér mají jenom endura (možná i VOR EN 530) Ale všechny krosy mají jen kick- start z titulu šetření hmotnosti... Ale souhlas s tím, že jak to jednou j*bne po holenní kosti tak to je pruser jak hovado a záruka PN na 3 měsíce...

1 reakcí na tento příspěvek Zdar lidi... Potřebuju info ohledně cross/enduro

13.12.2010 v 21:57 | Nahoru | #26
tak třeba ty ostry krosy 450 yamahy chytají krásně má to tady borec skoro naproti a temu to cyhtá nádherně ale to má mašinu přes 100k a jezdí závody že...xD jo teď nejezdí přelámal si nohu jak jinak než na krose...xD ale nechcu tě od toho zrazovat...já bych koupil kdyby ten 4t tka jedině s el. startérem...xD

(reakce na) Zdar lidi... Potřebuju info ohledně cross/enduro

13.12.2010 v 22:14 | Nahoru | #27
Hanz_punk> Tak víš jak to je... Všechno má svoje pro a proti. Ale určo že s elektrikou je to pro víceméne budoucího hobíka lepší... Hlavně při větším objemu. Tam jsou tlaky jak po požití zelí...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zdar lidi... Potřebuju info ohledně cross/enduro

14.12.2010 v 11:21 | Nahoru | #28
ofca> ta cena odpovídá roku... když vidím inzerát na KTM 02´za 70 tis. v popisu není ani čárka že něco měnil, třeba že za ty prachy udělal GO tak cena je trochu vedle mě chytá na poprvé ...3 prošlápnu naprázdno jak u jawy , pak úvrat- skočím po tom a vrčí, at je teplo nebo po zimě (abych nekecal po zimním stání chytnul napodruhý), spíš teplej někdy trochu zazlobí... el. startér mám v okolí jen jeden a na novou 8Ah baterku (manuálově 6,5) se musel nejprve startér roztočit přes ruční dekompresor a pak pustit a chytl, bez rozběhu to startér neutáhl

ty endura maj kratší kliku mě se to sní nakopávalo dost blbě tak mám motardovou a to je fak poleno tam je o co se opřít



2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zdar lidi... Potřebuju info ohledně cross/enduro

14.12.2010 v 15:50 | Nahoru | #29
Lion> A jo... Fakt tam máš pořádný pajser . Tak to je fajn když to chytá takhle v pohodě. Třeba na Yamahy se někdo stěžoval tady na fóru, že špatně startují. A ještě jedna otázka... Je to pravda, že mezi krosou a endurem je rozdíl taky v mazání motoru? Slyšel jsem, že krosa potřebuje lítat po nerovnostech, prý to líp maže... Ale nevím co je na tom pravdy. Jaký jsou mezi endurem a cross rozdíly? Co jsem slyšel, tak tvrdost tlumiču + osvětlení a SPZ. je tam ještě něco??? dík!

(reakce na) Zdar lidi... Potřebuju info ohledně cross/enduro

14.12.2010 v 16:23 | Nahoru | #30
ofca> enduro je jeste jinak sprevodovane
Předchozí
1 2
Následující
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rozdíl mezi yz400f a yz426f Yamaha YZ 426 MikeCross22 1 22.11.2019 v 11:18 novej
yzf 450 2012 Yamaha YZ 426, Yamaha YZ 450F pivo123 0 4.11.2019 v 20:15 pivo123
ložiska krku řízení utahování VOR EN 503 klubko 11 8.4.2019 v 22:53 V_i_c_i
Náhradní díly VOR 503 VOR EN 503 Corey_Taylor 10 4.3.2019 v 15:18 Adam_michalek
Yz 426 nebo 450f ??? Yamaha YZ 426 vasakorenu 9 3.11.2018 v 18:24 Jokerxx

TOPlist