bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: ČZ 500 typ 986
3.12.2010 v 17:51
Znáte to někdo? Vypadá to moc zajímavě.Motor z krosové 380 v silničním rámu.Krása ČZ

Naposledy editováno 03.12.2010 17:52:30
Předchozí
1 2
Následující

ČZ 500 typ 986

3.12.2010 v 17:58 | Nahoru | #1
Ku....to muselo letět.

ČZ 500 typ 986

3.12.2010 v 18:05 | Nahoru | #2
Je to jen můj dojem, že je to bastl, nebo je to skutečně bastl? Ale zajímavý a určitě i nebezpečný to je

ČZ 500 typ 986

3.12.2010 v 18:08 | Nahoru | #3
S tím púlbubnem na rozflákání držky ale ten adrenelin
Moc hezká ČZ.

ČZ 500 typ 986

3.12.2010 v 18:13 | Nahoru | #4
Je to bastl, ale pěknej. Jen to vypadá, že je to taky bez papírů - takže maximálně jako raritka do sbírky. Pojede to jako hovado

2 reakcí na tento příspěvek ČZ 500 typ 986

3.12.2010 v 18:16 | Nahoru | #5
Podle mě je to bastl.ČZ 986 byla 250 a měla motor bočák pětikvalt.www.jawamania.info/modely/detail.aspx

ČZ 500 typ 986

3.12.2010 v 18:19 | Nahoru | #6
Zřejmě to pojede, ale ten výfukovej nesmysl půlku stáda zabil

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 500 typ 986

3.12.2010 v 19:19 | Nahoru | #7
[quote=Madball]Podle mě je to bastl.ČZ 986 byla 250 a měla motor bočák pětikvalt.www.jawamania.info/modely/detail.aspx[/quot e] Jo určitě to zbastlil někdo z čz. motor z krosky,rám ze seriové čízy. stačí se podívat na detaily-přístrojovka,lampy-ale za komančů vždy pár lidí se snažilo udělat něco co by mělo současné parametry té doby.Dovoz motorů nepřicházel v úvahu-tak se to dělalo s tím co bylo k mání. Ale -Paráda.

(reakce na) ČZ 500 typ 986

3.12.2010 v 19:19 | Nahoru | #8
[quote=Madball]Podle mě je to bastl.ČZ 986 byla 250 a měla motor bočák pětikvalt.www.jawamania.info/modely/detail.aspx[/quot e] Jo určitě to zbastlil někdo z čz. motor z krosky,rám ze seriové čízy. stačí se podívat na detaily-přístrojovka,lampy-ale za komančů vždy pár lidí se snažilo udělat něco co by mělo současné parametry té doby.Dovoz motorů nepřicházel v úvahu-tak se to dělalo s tím co bylo k mání. Ale -Paráda.

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 500 typ 986

3.12.2010 v 19:23 | Nahoru | #9
Na výfuku záleží hodně,to je fakt,ale třeba si s tím dal někdo záležet a bude to fungovat dobře Každopádně nádhera,jak jinak že, je to Česká mašinka

(reakce na) ČZ 500 typ 986

3.12.2010 v 19:56 | Nahoru | #10

czechino píše: Na výfuku záleží hodně,to je fakt,ale třeba si s tím dal někdo záležet a bude to fungovat dobře Každopádně nádhera,jak jinak že, je to Česká mašinka



Dal si záležet tak, že vzal dva sériový tlumiče a svařil dvě kolena k sobě
Ovšem ten motor je peklo a i půlka výkonu je dost

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 500 typ 986

3.12.2010 v 19:59 | Nahoru | #11
banzai> 250/986 má motor taky motocross a rám se mě zdá že je taky série 175/477 krom přednich tlumičů.Jestli je tam danej 514 motor tak to je sebevražda.Možná je dobře že jsou tam dány jiný laufy.Páč by nestačil tachometr .

ČZ 500 typ 986

3.12.2010 v 19:59 | Nahoru | #12
Tak kdo to koupí? Já bych na to nandal vejfuk z motokrosa a pak by to bylo peklo. S 45 HP to musí letět.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 500 typ 986

3.12.2010 v 20:02 | Nahoru | #13

Madball píše: banzai> 250/986 má motor taky motocross a rám se mě zdá že je taky série 175/477 krom přednich tlumičů.Jestli je tam danej 514 motor tak to je sebevražda.Možná je dobře že jsou tam dány jiný laufy.Páč by nestačil tachometr .


Rám je 250/471 nebo 350/472. 175/477 má jednu trubku až pod motor a tam se rozdvojujou.

Edit: Koukám že to má všechno stejnej rám, v tom případě ho někdo pobastlil rozbrusem.

Naposledy editováno 03.12.2010 20:03:45

(reakce na) ČZ 500 typ 986

3.12.2010 v 20:10 | Nahoru | #14
Sojky> Ja ja kvůli vývodu výfuku.

ČZ 500 typ 986

3.12.2010 v 20:33 | Nahoru | #15
zajímavý to je, ale vibrátor to musí bejt hroznej. Jel jsem na 380 v silničním závodním rámu a padaly z toho vibracema nohy ze stupaček. Doslova a dopísmene

ČZ 500 typ 986

3.12.2010 v 20:38 | Nahoru | #16
Je to krosovej motor,do tvrdého silničniho rámu se nehodí,ale chvíli si s tím pojezdit musí být zážitek

ČZ 500 typ 986

5.12.2010 v 11:15 | Nahoru | #17
514/380 jsem měl,a jelo to nehorázně! V tomhle rámu to musí být šílenost.

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 500 typ 986

6.12.2010 v 14:05 | Nahoru | #18
Toto vlákno mě tak dohlodalo, že jsem včera vykopal ze sklepa nepotřebnej a dost jetej motor z J 638, ještě na večer byl rozhozen, zítra budu mít nové ojky a při Go kliky ji rovnou otočim na paralel, jak to bylo u J 350 Libeň, přírubu na dva karbeci už mám hotovou a kopnu to do nepotřebný J 639, co se mi doma válí se zadřenou klikou

...jestli to přežiju, dám vědít

ČZ 500 typ 986

8.12.2010 v 20:37 | Nahoru | #19
Sofía: Ok,to jsem rád že se přes tohle téma přivede Jawka k životu

ČZ 500 typ 986

8.12.2010 v 21:09 | Nahoru | #20
Jawka možná...ale jestli to přežiju já

...před chvilou jsem houpnul kliku a převodovku mezi kartery...do 14ti. dnů budou válce z brusírny...hyn sa hukáže ...na originálu jsem párkrát jel...vibrace jak na masážní pohovce, brzdy s funkcí plochodrážních...ale kopec to letí jak střelený

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 500 typ 986

9.12.2010 v 22:44 | Nahoru | #21
[quote=Sofía]Toto vlákno mě tak dohlodalo, že jsem včera vykopal ze sklepa nepotřebnej a dost jetej motor z J 638, ještě na večer byl rozhozen, zítra budu mít nové ojky a při Go kliky ji rovnou otočim na paralel, jak to bylo u J 350 Libeň, přírubu na dva karbeci už mám hotovou a kopnu to do nepotřebný J 639, co se mi doma válí se zadřenou klikou

Myslím, že zajímavější by bylo ji otočit jen o 90 stupňů

(reakce na) ČZ 500 typ 986

10.12.2010 v 22:29 | Nahoru | #22
laďa prášil> nedokázal by nastavit zapalování potom.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 500 typ 986

10.12.2010 v 23:03 | Nahoru | #23

laďa prášil píše:

Myslím, že zajímavější by bylo ji otočit jen o 90 stupňů





Tož já z teho nechci dělat traktor ...to by mělo načasování podobný 4T střídavýmu dvouválu...přesně jako to má třeba Zetor 25 ...a asi bych si při jízdě překous jazyk nebo by mě to při startování vykoplo osídlovat Mars

pech.> nedokázal by nastavit zapalování potom.

šak i s tim bych si poradil...to by zvládla přemodulovaná vačka a dvojcívka z vapíčka

ČZ 500 typ 986

12.12.2010 v 10:06 | Nahoru | #24

ČZ 500 typ 986

12.12.2010 v 20:01 | Nahoru | #25
ten rám je zaručeně jawskej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 500 typ 986

12.12.2010 v 22:47 | Nahoru | #26
Sofía> V Austrálii dělají přestavbu " rám aprilia 250, motor RD 350 s novými válci a klika s čepoy o 90. Asi to smysl má. Samozřejmě dva karburátory podmínka. Pokud jdo o vyvážení a vibrace, asi by bylo nejjednodušší to zkusit. Zapalování - to není přece až tak problém.. Jednohup - to jsem dost skeptickej. Je to prostě fáma, že to bylo NĚCO, ale kdyby jo, dělaloby se to normálně. Není důvod, tudíž to nikdo nedělá. Jednoduchý. I řadový dvouválce 4T už se spíš nedělají v pořadí zapalování 360-360. Natož 2T 2x360
Zázraky se nedějí.

Naposledy editováno 12.12.2010 22:48:11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 500 typ 986

12.12.2010 v 23:06 | Nahoru | #27
laďa prášil>

U jawy to vzniko jako jednoduchá možnost, jak ze stávajícího motoru postavit "velkoobjemový" jednobuch...což to vlastně je...

...jinak já na originéle Libeň jel a to má takový vibrace, že i když je motor přišroubován šrouby s jemnými závity, je potřeba je každých několik desítek kilometrů dotahovat

...a proč se to neujalo??? Ono pokud chceš chování jednoválce, není nic jednoduššího, než tento jednoválec postavit jako klasik s jednim kruhovym pístem, než dělat takovou dvouválcovou vopičárnu jako jawa...a u nás se to neujalo proto, že čssr měla odedávna velmi přísné limity vibrací na řidítkách a stupačkách, které ani tehdejší motocykly nesplńovaly...i já mam v papírech na j 634 v poznámce napsáno "výjimka na překročení vibrací stupaček..." a to je prosím poměrně sametovej motor

A co že má být ta přestavba za druh motocyklu?

P.S.: Nevím jestli jsem to s tim řadovým 4T dvouválem pochopil dobře, ale pro silniční vozidla se dělá právě paralel dvouvál (písty spolu), pak je rozložení zapalování rovnoměrné po 360 deg...příklad jawa 500 ohc a dokonce můj fiátek 126 a jeho předchůdci.

Naposledy editováno 13.12.2010 13:31:49

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 500 typ 986

13.12.2010 v 21:25 | Nahoru | #28
Sofía> No a to už právě některý motory opustily, protože paralelní chod dvou pístů, byť pálí každou jednu otáčku pravidelně, není ideální pro vyvážení, takže jedna klika se otočí o 90 stupňů a je to. jeden píst je nahoře a druhý uprostřed (nulová pístová rychlost vůči největší pístové)pálí to nepravidelně, takže něco jako falešné véčko. Poslední yamaha R1 to má i ve čtyřválcové provedení, takže zdvojený dvouválec, je to dokonalejší v to, že když jsou dva písty uprostřed, jeden jde dolů, jeden nahoru a tak... no obrázek je výstižnější

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 500 typ 986

13.12.2010 v 21:35 | Nahoru | #29
Triumph 1600 má motor v té konfiguraci, jak jsem říkal, řadový dvouvál, čepy otočený o 270 (-90) stupňů. Ojnice - vidíš jednu rovně nahoře, druhá šikmo.

(reakce na) ČZ 500 typ 986

13.12.2010 v 21:40 | Nahoru | #30
laďa prášil>
Zajímavý ...já nejsem motorář

...šak víme jaká "hruška" je na motoru Fiat 126 a jakej šílenej kotouč točí s klikou v půllitru OHC

...je fakt, že z hlediska vyvážení to asi bude lepší...a nerovnoměrnost chodu vzhledem k průběhu spalování se asi dožene velikostí setrvačných hmot...přeci jenom tu soustavu netvoří jen klikovej mechanismus, ale taky rozvody, altík, starter a primár se spojkou...volnoběh těchto motorů taky nejni nejmenší...holt všechno se u toho dohání otáčkama...

...uvidíme co ukáže čas

...ale už se tetelim na ty válce z brusírny ...led neled vyrazí se na cesty

Naposledy editováno 13.12.2010 21:42:07
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
druzeta ČZ Ostatní Marťani 19 19.4.2023 v 21:32 Pet1970
CZ 125/150 c kompletace,renovace [1, 2] ČZ Ostatní bisop 44 27.1.2021 v 10:30 bisop
Neznáte motor Walter? ČZ Ostatní Pajuska 12 28.10.2018 v 16:59 kratkej01
Renovace - ČZ Orthopedia ČZ Ostatní G800 6 25.12.2017 v 00:06 Jen
ČZ MX 300 Vyrábí toto opravdu Čz St... ČZ Ostatní yannick 9 28.2.2017 v 15:36 pech.


TOPlist