globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno
 
22.11.2010 v 21:13
Aby bylo pro všechny jasno co se na nás připravuje. To neustálý dohadování jak to bude mě nebaví, takže tady to máte všichni přímo ze stránek ministerstva dopravy ČR.
Anketa: souhlasíte se soudruhy z ministerstva?
ano
32%
21
ne
68%
45
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno

24.11.2010 v 10:09 | Nahoru | #31
dle objemu je to stejna hovadina jako u povinnyho ruceni. Zde to znevyhodnuje majitele nizkootackovych motoru...

(reakce na) Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno

24.11.2010 v 10:44 | Nahoru | #32
Skalda> by mě docela zajímalo na čem bysme se shodli my - uživatelé motorek je bez šance zavděčit se všem

1 reakcí na tento příspěvek Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno

24.11.2010 v 10:54 | Nahoru | #33
stejnak se zas najde zpusob jak to ojebat i na tom objemu...treba, ze nekdo do sestky soupne litra a neni sance jak to poznat ... tohle me pride daleko nebezpecnejsi .... cislo motoru v technicaku mit nemusis ...

Naposledy editováno 24.11.2010 10:57:05

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno

24.11.2010 v 11:44 | Nahoru | #34

Džanek píše: stejnak se zas najde zpusob jak to ojebat i na tom objemu...treba, ze nekdo do sestky soupne litra a neni sance jak to poznat ... tohle me pride daleko nebezpecnejsi .... cislo motoru v technicaku mit nemusis ...


budou se převrtávat pětikila na litry

(reakce na) Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno

24.11.2010 v 12:36 | Nahoru | #35
karf> no takhle to presne nemyslim ... ale po drobnejch upravach nosniku das motor z r1 treba do r6. U ducatek je to v podstate kompatibilni skoro u vsech modelu, treba do 620SS motor z 1000 SS das bez vetsich problemu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno

24.11.2010 v 12:46 | Nahoru | #36
karf> a treba napriklad Bigbore sada na Duc 748 se prodava ve 3 variantach, a to 800 neco,855 a 890. Treba ta 890 ma za nasledek to,ze ti pomerne hodne vzroste vykon a nejednou ze 750 je devitiko a nikdo to taky nepozna a ta sada neni zas az tak draha. Nevim jak je to presne u jinejch znacek,ale myslim si,ze to bude podobny.

(reakce na) Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno

24.11.2010 v 14:12 | Nahoru | #37
Džanek> No tak ale zase zpět na zem. Kupovat 748 a sadu+předpokládam, že to bude chtít ještě poladit vstřiky a sání, nejspíš i překopat svody a koncovky? To jako myslíš nějakýho 19letýho floutka, co smrdí korunou? (bez urážky taky jsem takovej byl) tak na to můžem rychle zapomenout a vzít to střízlivě. Každej koupí maximálně 6ku fazera nebo starýho horneta a toho zavře na těch 35kW. Třeba to fakt splní účel, vyjezdí se na relativně výkonný motorce a pak půjde na toho vysněnýho litra s 200 kobylama a votevřeným vejfukem!

btw: zas na druhou stranu kdyby tím klesly ceny kitů a služeb spojených s laděním výkonu na brzdách... my staří Áčkaři bysme měli něco proti?

Naposledy editováno 24.11.2010 14:13:23

1 reakcí na tento příspěvek Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno

24.11.2010 v 14:57 | Nahoru | #38
U te bigbore na Duci nemusis menit ani modifikovat nic,snad jen RJ,ale to si nejsem jistej. Ja sem si tu sadu objednal z ameru a dal sem za ni cca 1500$ takze na jare uvidime a jeste me napada jedna vec.... kdyz se to seskrti na onech 35 kw tak se seskrti i kroutak??

1 reakcí na tento příspěvek Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno

24.11.2010 v 15:55 | Nahoru | #39
je jasny, ze fejkovat objem je mnohem pracnejsi nez vykon seskrcenej trivialitama typu velikost diry do sani. Nicmene je to priklad toho, jak se problemy resi jinde, nez kde ve skutecnosti jsou - misto toho, aby se slapalo po fejkovani udaju v TP, tak se "problem rychlych motorek" resi prisnejsim navazanim RP na zdvihovy objem...

pokud bych s tim souhlasil a mel navrhnout odstupnovani skupin podle vykonu (ne objemu - to je blbost), dalo by se uvazovat nad necim typu:

A0 - jednostopa vozidla do 5kW (cca)
- vek pro ziskani: 15+
- typicke pouziti: mopedy a 50ccm stylu Pionyr/Simson/Dandy
- drzitel B (resp. RP na nekterou skupinu aut) by mel pravo ridit vozidla AM

A1 - jednostopa vozidla (ev. s postrannim vozikem) do 25-50 kW (asi podle granularity trhu)
- vek pro ziskani: 18+ (ev. 17 se souhlasem rodicu)
- typicke pouziti: mezistupen mezi kozim dechem a normalni motorkou

AN - jednostopa vozidla (ev. s postrannim vozikem)
- vek pro ziskani: 20 nebo 21
- jakakoliv motorka homologovana pro silnicni provoz

Oznaceni kategorii neni tak dulezite, ale takto (od nuly vys pricemz A/AN by znamenalo "A neomezeno") lze system rozsirovat bez zmen stavajicich skupin (prida se Ax, kde x > nejvetsi existujici). Hmotnost motorky nebo jeji pomer s vykonem bych neresil (nejsme v MotoGP a navic by se nedala brat v potaz hmotnost jezdce) - resil bych jen nominalni vykon (pokud vubec).

Hlavni zmeny oproti stavajicimu/navrhovanemu modelu:

- mene kategorii -> mensi naklady na byrokracii souvisejici s RP; jednodussi provoz autoskol; odpada nutnost tolikrat cupitat po par letech znova do autoskoly

- jednoducha klasifikace jen podle vykonu (kterej je rozhodujici narozdil od objemu kterej se postupem casu pro stejne vykony/rychlosti snizuje)

- posunuti veku k nizsim hodnotam (podle me neni treba vyrabet ridice zacatecniky, kterym tahne pomalu na 30 let - ukazte mi dopravni statistiku, ktera by si tohle zadala). Vraceni 15 let pro fichtly (15-18 je IMHO idealni obdobi, kdy se kluk nauci jezdit v provozu na slaby motorce. Ackoliv nikdo ho nenuti k tomu, aby to delal - ja mu to pouze nezakazuju)

Sekundarni problem je jak zamezit porusovani modelu tim, ze si lidi nechaj prepsat udaj o vykonu v TP na podvrzenou hodnotu. To nevim - nejsem pravnik, ale tipoval bych, ze kdyby to bylo klasifikovano jako trestny cin (podobne jako se to ted navrhuje u staceni km), asi by s tim tak velka nabidka na trhu nebyla...

EDIT: problem v poslednim odstavci by se castecne resil i vhodnym nastavenim max. vykonu u kategorie A1 (tak, aby se odstranila potreba shanet papirove odskrcenou R1 s 130 kW a misto toho poridit mainstreamovy 500ccm s vykonem kolem 40 kW)

Naposledy editováno 24.11.2010 16:01:39

Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno

24.11.2010 v 21:18 | Nahoru | #40
Už jen to že od 21 mužu řidit autobus plnej lidí mě zaráží,ale sám,max.ve dvou na motorce to od 21 ne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno

25.11.2010 v 13:05 | Nahoru | #41

Skalda píše:

Hlavni zmeny oproti stavajicimu/navrhovanemu modelu:

- mene kategorii -> mensi naklady na byrokracii souvisejici s RP; jednodussi provoz autoskol; odpada nutnost tolikrat cupitat po par letech znova do autoskoly



A prave o tomhle je postavenej celej zakon! udelat co nejvic kategorii, tzn. co nejvic kseftu za co nejmin prace pro autoskoly, co nejvic vybranych penaz za testy...celej tenhle zakona je o prachach a ne necemu pomoct.

Kdyby zustali vekoby kategorie jak byly(15, 16, 18, 21) tak myslim ze treba to A35kw je zmena k lepsimu..ale takhle kdyz to nemuzes udelat zaroven s autem..jak rikam cely je to o penezich

(reakce na) Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno

25.11.2010 v 16:15 | Nahoru | #42
Wenca24> taky je to jeden z vice duvodu, proc s tim nesouhlasim

Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno

25.11.2010 v 16:58 | Nahoru | #43
Mě by spíš pouze zajímalo odkdy by to mělo začít platit...?

(reakce na) Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno

25.11.2010 v 21:10 | Nahoru | #44

Džanek píše: U te bigbore na Duci nemusis menit ani modifikovat nic,snad jen RJ,ale to si nejsem jistej. Ja sem si tu sadu objednal z ameru a dal sem za ni cca 1500$ takze na jare uvidime a jeste me napada jedna vec.... kdyz se to seskrti na onech 35 kw tak se seskrti i kroutak??


Tou otázkou jsi chtěl pobavit?Nebo se opravdu ptáš?

Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno

25.11.2010 v 21:13 | Nahoru | #45
Ať ti kriplové v politice neřeší sračky, ale raději shánějí peníze na opravu silnic. Česko plné špiny, rozbitých silnic a oni řeší tohle.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno

26.11.2010 v 00:06 | Nahoru | #46

Skalda píše: karf> a nepripadne ti neprimereny, ze ve statem stanovenem veku dospelosti - 18 lety, kdy muzes ridit auto, drzet palnou zbran, konzumovat alkohol apod., muzes ridit jen motocykl 125ccm s 11kW a hmotnosti nad 110 kg ?? Vzpominam si, ze jeste pred cca 10 lety bylo A od 17 let se souhlasem rodicu - hezkej nepomer.



Podívej se kolem sebe!kdo dneska hazarduje ze svím životem a dělá ostudu všem rozumným motorkářům?To znamená jezdit na plný plyn v obci a podobně?Všechno mladí kluci těsně po dodělání řidičáku.18letý člověk nemá psichycky na to aby zvládl sto a více koňovou mašinu!!!
Konečně někdo dostal rozum a něco udělá proti pirátům na motorkách!

(reakce na) Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno

26.11.2010 v 09:47 | Nahoru | #47
collombo> asi jsi si nevsiml, ze > 25kW je uz dnes od 21 let, vid...

(reakce na) Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno

26.11.2010 v 11:11 | Nahoru | #48

pylot píše: No rekl bych ze takovy petkovy BMW s trilitrovym sestivalcem je celkem jina liga nez motorka s 35kW a presto ho muzes ridit od 18. Kdyz to do nekoho narves tak na motorce nejsi tak nebezpecnej jako v aute ktery vazi dve tuny. Tohle je na hlavu postaveny. Nicmene odstupnovani ridicaku je rozumna vec. Jen nevim jestli to neprehanej kdyz dvacka od 17 a 35kW az od 19. Ja bych to nechal tak jak to je. A kolik lidi umre protoze se sami nebo nekdo jinej opije to si myslim ze uz nema k tem umrtim na motorce moc daleko. A z myho pohledu opily agresivni lidi jsou daleko horsi nez kluk na motorce s 35kW. Proste bych to vyresil tim dodatkem ze ta motorka nesmi bejt skrcena z vic nez dvojnasobku, upravil na 35 kvuli endurum a choperum a tim bych skoncil.



Je to o penězích.Nic jinýho za tim nevidim...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno

27.11.2010 v 04:56 | Nahoru | #49

collombo píše: Podívej se kolem sebe!kdo dneska hazarduje ze svím životem a dělá ostudu všem rozumným motorkářům?To znamená jezdit na plný plyn v obci a podobně?Všechno mladí kluci těsně po dodělání řidičáku.18letý člověk nemá psichycky na to aby zvládl sto a více koňovou mašinu!!!
Konečně někdo dostal rozum a něco udělá proti pirátům na motorkách!


Chlape tk jako já ostatní nehážu do jednoho pytle tak ty nás neházej do jednoho pytle...vymrdaní mozci s enajdou i mezi čoprákama...

(reakce na) Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno

2.12.2010 v 13:44 | Nahoru | #50
Venca00> spis me jen zajima co se stim kroutakem stane a popripade o kolik klesne

Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno

10.12.2010 v 02:33 | Nahoru | #51
1. Řidičský průkaz podle článku 1 opravňuje k řízení vozidel s vlastním pohonem v níže definovaných skupinách. Může být vydán od dosažení minimálního věku uvedeného u jednotlivých skupin. "Vozidlem s vlastním pohonem" se rozumí jakékoli samohybné vozidlo pohybující se po komunikaci vlastní silou, jiné než kolejové vozidlo.
2. Mopedy:
Skupina AM
- Dvoukolová vozidla nebo tříkolová vozidla s maximální konstrukční rychlostí nepřekračující 45 km/h definovaná v čl. 1 odst. 2 písm. a) směrnice Evropského parlamentu a Rady 2002/24/ES ze dne 18. března 2002 o schvalování typu dvoukolových a tříkolových motorových vozidel [5] (s výjimkou vozidel s maximální konstrukční rychlostí nejvýše 25 km/h), a lehké čtyřkolky definované v čl. 1 odst. 3 písm. a) směrnice 2002/24/ES,
- minimální věk pro skupinu AM se stanoví na 16 let.
3. Motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj a motorové tříkolky
- "motocyklem" se rozumí dvoukolová vozidla s postranním vozíkem nebo bez něj, definovaná v čl. 1 odst. 2 písm. b) směrnice 2002/24/ES,
- "motorovou tříkolkou" se rozumí vozidla se třemi symetricky uspořádanými koly, definovaná v čl. 1 odst. 2 písm. c) směrnice 2002/24/ES.
a) Skupina A1:
- motocykly s objemem válců do 125 cm3, s výkonem do 11 kW a poměrem výkonu ke hmotnosti do 0,1 kW/kg,
- motorové tříkolky s výkonem do 15 kW,
- minimální věk pro skupinu A1 se stanoví na 16 let.
b) Skupina A2:
- motocykly s výkonem motoru do 35 kW a s poměrem výkonu ke hmotnosti do 0,2 kW/kg a nikoli upravené z vozidla s více než dvounásobným výkonem;
- minimální věk pro skupinu A2 se stanoví na 18 let;
c) Skupina A:
i) motocykly
- Minimální věk pro skupinu A se stanoví na 20 let. Avšak řídit motocykly této skupiny je možné pouze po nejméně dvouleté praxi řízení motocyklů, na něž se vztahuje řidičské oprávnění skupiny A2. Od tohoto požadavku na předchozí praxi může být upuštěno, pokud je žadateli alespoň 24 let.

ted sem tam cet navrh na změny,,, a vyslo mi ze se am a a1 slučuje, A2 mate od 18 a A od 20 při dvoulete praxi na A2 nebo bez od 24 let tady download na dokument ,, je tam posledni aktualizace 3.12.2010

1 reakcí na tento příspěvek Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno

11.12.2010 v 09:46 | Nahoru | #52
podle mě to je:AM- normalně od 15 let
A1- místo od 16 od 17
A(25kw)- misto od 18 od 21
A(neomezeny)- misto od 21 od 24
takhle to teda všude psali a říkali...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno

11.12.2010 v 10:35 | Nahoru | #53

kawaz750 píše: podle mě to je...


lol, tak ono se hraje uz i na "podle me", misto toho precist si to v danym zakonec/navrhu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno

11.12.2010 v 12:26 | Nahoru | #54

Skalda píše: lol, tak ono se hraje uz i na "podle me", misto toho precist si to v danym zakonec/navrhu

přesně každej tady nadava proč to přesouvaj přitom to udělaly akorat dobře sice nechapu sloučení AM a A1 ale malokdo si dělal AM když mohl po roce dělat hned další ,,

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno

11.12.2010 v 12:34 | Nahoru | #55
mXMach> no, me se ten novej navrh nelibi, viz moje predchozi prispevky...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno

11.12.2010 v 22:39 | Nahoru | #56
Skalda> ja ted v lete dělam a18 , a pak v roce 2013 nb 2014 budu dělat A ale nevim co pro mě bude platit jestli když budu mít dvouletou praxi s A18 tak budu moc dělat A v 20 nebo pro mě bude platit stary zakon a A budu dělat v 21.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno

11.12.2010 v 23:40 | Nahoru | #57
mXMach> platit pro tebe bude to, co zrovna bude platit (v okamziku prihlaseni do autoskoly nebo pri podobne udalosti)... co presne to bude nikdo nevi, protoze se urodilo moc uredniku (zejm. v ramci EU) a ti budou "harmonizovat" az se uharmonizuji k smrti . Urcite vymysli jeste spoustu napadu, jak ten model zkompikovat... ja navrhuju, aby ridicak na A se daval jen za uplnku a pouze lidem, kteri umi zarecitovat nejakou hezkou basnicku

EDIT: a to pak vznikne kategorie A[uplnek], ktera bude opravnovat k rizeni ctyrtaktnich motocyklu s pomerem poctu clanku sekundarniho retezu a poctu ventilu na valec v intervalu 25-40 a nebo dvoutaktnich motocyklu s vyskou plexiskla stitku do 35 cm. Pro rizeni motocyklu se zavlekem > 17° bude treba praxe 3 roky jizdy s navesem nebo SS/SOU s maturitou v oboru fotometrie

PS: omlouvam se za ztratu casu zpusobenou ctenim tohoto prispevku , ale nemohl jsem se ubranit poukazani na absurditu uvazovani zalozenem na myslence, ze klic ke vsem problemum spociva v neustalem "obohacovani" legislativy

Naposledy editováno 11.12.2010 23:52:33

(reakce na) Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno

12.12.2010 v 21:12 | Nahoru | #58
Skalda> basnicku umim tak doufejme

Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno

12.12.2010 v 21:42 | Nahoru | #59
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist