globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vypadávající dvojka na 90ce
11.10.2010 v 18:51
Zdar potřeboval bych poradit ohledně vypadávající dvojky na 90ce.
Jde to nějak řešit nebo je to na furt popř. co to sežere času a peněz...
Dík moc.

Vypadávající dvojka na 90ce

11.10.2010 v 19:07 | Nahoru | #1
ohnutá vidlička nebo vůle v převodovce nebo vymlácený soukolí

Vypadávající dvojka na 90ce

11.10.2010 v 19:07 | Nahoru | #2
spíš ta vidlička

Vypadávající dvojka na 90ce

11.10.2010 v 19:13 | Nahoru | #3
jj, vidlicka, u 90tky to je hned..

Vypadávající dvojka na 90ce

11.10.2010 v 19:15 | Nahoru | #4
A dá se to nějak poznat aniž bych lezl do motoru ?

Vypadávající dvojka na 90ce

11.10.2010 v 19:31 | Nahoru | #5
ne to se poznat nedá...

Vypadávající dvojka na 90ce

11.10.2010 v 19:32 | Nahoru | #6
dvojka je dolu?

Vypadávající dvojka na 90ce

11.10.2010 v 19:48 | Nahoru | #7
Jo thx a kde ju seženu na Fichtlkrámku jsem ju nenašel popř. co by stály jednotlivé opravy jen tak pro mou informovanost ?
Vůle v převodovce-1000kč ??
Vymlácený soukolí-1000 kč ??

Vypadávající dvojka na 90ce

11.10.2010 v 19:54 | Nahoru | #8
to fakt netušim vidlička do 350 skojí kolem 250korun, spíš máš ohlou tu vidličku netušim kdo by to mohl opravit, jediný servis co znám je v příbrami kde jsem si nechával dělat výbrusy a kliky na 350 vůle v převodovce se vymezují podložkami to bych vypustil... vymlácený soukolí to už je dost drahý to počítej na tisíce nebo řadič, kulisa těžko takhle říct tipuju to na vidličku někdo na to asi dupnul co?

Vypadávající dvojka na 90ce

11.10.2010 v 20:13 | Nahoru | #9
Vsechny 90ky maj prevodovku dost nedoresenou a hodne citlivou na zachazeni - urcite to bude vidlicka

1 reakcí na tento příspěvek Vypadávající dvojka na 90ce

11.10.2010 v 20:55 | Nahoru | #10
já jsem o tom slyšel taky že to bylo hrozný... a je to škoda

(reakce na) Vypadávající dvojka na 90ce

11.10.2010 v 21:33 | Nahoru | #11

350.632>já jsem o tom slyšel taky že to bylo hrozný... a je to škoda

Ja to vim z vlastni zkusenosti - za mlada kdyz jsme na tom jezdil jsem nekolik motoru kamosum delal a skoro u vsech to blblo

Vypadávající dvojka na 90ce

11.10.2010 v 21:51 | Nahoru | #12
čim to bylo? ohlý vydličky?

1 reakcí na tento příspěvek Vypadávající dvojka na 90ce

11.10.2010 v 23:54 | Nahoru | #13
Nejdriv zjisti cim to je ( rozebrat ) a pak zavolej do tynce do jawy, treba tam budou ve skladech jeste neco mit, nepis tam mail ale volej !!!

(reakce na) Vypadávající dvojka na 90ce

12.10.2010 v 02:31 | Nahoru | #14

MaraXJ>Nejdriv zjisti cim to je ( rozebrat ) a pak zavolej do tynce do jawy, treba tam budou ve skladech jeste neco mit, nepis tam mail ale volej !!!

Ja bych spise volal do Povazskych strojarni v Povazske Bystrici tam je tenkrat vyrabeli

1 reakcí na tento příspěvek Vypadávající dvojka na 90ce

12.10.2010 v 08:43 | Nahoru | #15
Nevím co máte s tou převodovkou,já jezdím s 90-sátkou 20 let a s řazením nebyl nikdy problem.Je to problém spíše,když se někdo do toho vrtá a nerozumí tomu.

(reakce na) Vypadávající dvojka na 90ce

13.10.2010 v 20:33 | Nahoru | #16
Libor nx> musím s tebou souhlasit, sem na tom kdysi lítal jako diabol, 10tis. km za rok a převodovka bez problémů..spíš takový drobnosti i když bych o jawe 90 bych netvrdil, že to byl držák. Ale na tu dobu(40let ago!!!!neuvěřitelné!!!) a objem to byla parádní hračička.

Ty díly pochybuju, že se dají někde ještě vyštourat nový...řešil bych to koupí nějakýho vraku či trosek a z toho bych to použil.

Tady katalog dílů:www.eurooldtimers.com/cze/manual.php

Vypadávající dvojka na 90ce

6.12.2013 v 07:36 | Nahoru | #17
Já bych Ti doporučil fi. Motoren.sk,tam mají mnoho náhradních dílú.Buď trpělivý-já za jedno léto rozpúlil motor 16x než jsem k tomu pustil manželku a tá otočila kulisou a jezdila dalších 30 let.Držím palce

Vypadávající dvojka na 90ce

6.12.2013 v 09:04 | Nahoru | #18
Dvojková vidla se taky dá ohnůt při montáži - demontáži.
Když néni modrá a nebo ojetá, dá se vyrovnat a použít znova.
Nářadí: svěrák, kladivo, vodicí tyčka z kartru a přesný vingl.
Co se týče spolehlivosti atd., tak hodně záleží na rukách montéra a mírných úpravách (lepší klínek v převodovce, plovoucí futro velkého jedničkového kola).
Potom se na tom dá aj závodit:




Tady je eště karbec z Péráka...

Naposledy editováno 06.12.2013 09:11:50

1 reakcí na tento příspěvek Vypadávající dvojka na 90ce

6.12.2013 v 14:31 | Nahoru | #19
tak nejsu si jistej, jestli jsou to devadesátkový kartery, možná jo podle nakopávačky, ale trochu přerostlej válec

(reakce na) Vypadávající dvojka na 90ce

6.12.2013 v 23:22 | Nahoru | #20
laďa-prášil> Tady máš fotku (po "faceliftu" leden 1980) z druhé strany:




...a tady že se na tem opravdu závodilo - je to přes Ostravicu ve Frýdlantě 9. května 1981 :




Vypadávající dvojka na 90ce

7.12.2013 v 00:43 | Nahoru | #21
no a z čeho je ten válec? nebo to je jako Tatran?

Vypadávající dvojka na 90ce

7.12.2013 v 10:41 | Nahoru | #22
Rám motorky je made in Mazanec, motor "pytlák" Říha .
Odlitek válce je Jawa, vnitřek je pětikanálový systém (čtyři á la Yamaha plus pátý pomocný z kartru). Výfuck je s přepážků.
Písty sme dělali z odlitků pro jawský čtyřválec a kruhy se použily litinové ze skútru Tatran 100 (vrtání 50mm).
Materiál těch pístů - to byla špica. Nikdy sme neměli problémy.
Klec na ojniční ložisko se frézovala z duralu, ručně dopilovávala a pak zkůšala na trnu, esli sů šlice rovně a nebude-li se ojnice tlačit k setrváku...úspěšnost byla tak 50%...
Kvalitní stříbrnů klec sme nemohli sehnat, ale taky se nakonec podařilo...
Soutěžní Tatran měl vrtání 52, ale měl kratší zdvih, takže se komponenty z tehoto motoru použít nedaly, bylo by to přes 100ccm. A má sání válcem.
To se lajznůt nedalo, protože tenkrát v té třídě startovalo až 60 jezdců a každý chtěl vyhrát, takže by se soupeř dal lehko vyprotestovat.
Válec (vložka) byl udělaný s ohledem na průběh výkonu, takže to velice dobře fungovalo v těžkém terénu - dá se říct, že líp, než tovární Tatrmany.
Ale právě s tím válcem sme se "trefili" až napodruhé...s kolenem a tlumivků to trvalo o neco dýl, ale taky to dopadlo.
Kdyby v té době eště bylo sehnatelné bezkontaktní zapalko...sme měli akorát indučku s uzavřeným jádrem...
Dvoudenní soutěž to vydrželo.
Používal se olej Rennoel 20 nebo 30 (s ricínem - od našich přátel z NDR, dva kanystry na sezónu), poměr 1:25.
Na to, že to byl sériový základ a namáhání motoru bylo extrémní, spolehlivost nebyla špatná.
Obtížnost soutěží byla taková, že od úrovně Přeboru ČR se soutěž nedala zvládnůt na jiném, než speciálním stroji a nebo takto upraveném.
Pravda, jezdili tam dva kluci na upravených ČZ 175 (jeden měl dvoustupňovou redukci na primáru), ale prakticky jediné použitelné stroje se sériovým základem byly devadesátky.
V osmdesátých letech sice Metalex upravoval ČZ 511 a 516, ale paradoxně se z této motorky soutěžák bez zásadní rekonstrukce motoru, převodovky a podvozku udělat nedá.
Humbuku okolo teho a nákladom výsledek neodpovídal...

Naposledy editováno 07.12.2013 10:41:47

Vypadávající dvojka na 90ce

7.12.2013 v 20:09 | Nahoru | #23
No, já jsem jako kluk toužil taky po devadesátce, pak jsem jel jednu kupovat a když jsem to projel, tak jsme řekl, že si to rozmyslím a rozmyslel. Možná v 16ti by mě nadchla, v 17už mohls jezdit na 250 panel za pár korun a to jelo 4ka kopec nekopec.
Ale jako sportovní domácí prototyp dobrý.

Vypadávající dvojka na 90ce

10.12.2013 v 11:16 | Nahoru | #24
Enom sem tým chtěl říct, že při troše dobré vůle a správném poskládání devadesátka funguje.
Jen se musela dodělat...největší problémy byly s ojničním ložiskem, ty ustaly už s tou duralovou klecí, o Ině nemluvě.
Na kliku k zapalku válečkové ložisko NJ, k primáru kvalitní s masivní kleců.
Taky se mírně upravovala převodovka (jedničkové kolo - plovoucí pouzdro) a pérko z lepšího matrošu tuším na čtyřkovém nebo trojkovém kole.
U spojky se dbalo na to, aby nebyl vymlácený koš od lamel (se taky třeba na hrany navařoval tvrdokov na radličky) a přidávala se jedna kovová lamela proto, aby přítlačák nepřenášel krouticí moment - vázla spojka.
Ze stejného důvodu se přítlačák dělal z duralu, protože origo plechový se silů pružin prohýbal.
Ostatně nejenom tato motorka nebyla, bohužel, dotažená k dokonalosti a přitom stačilo tak malinko.
Ale malé motorky měly potíže stejné tenkrát jako v současnosti...příklon zákaznictva spíše k větším objemům...co naplat, že třeba do těžkého terénu je lehký stroj výhodnější...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Číslo rámu Jawa 90 Cross/Trail loguran 11 16.5.2023 v 20:40 Kohlstein
Jawa 90 Bastl - předstih 38mm Jawa 90 Cross/Trail Čermáček 25 13.11.2021 v 14:23 Čermáček
Náhon tachometru jawa 90 cross Jawa 90 Cross/Trail Zenda11 7 4.4.2021 v 19:39 Doctoropulos
JAWA 90 zapalování [1, 2] Jawa 90 Cross/Trail, Jawa 90 Roadster FiZzeR 33 28.3.2021 v 17:08 FiZzeR
Jawa 90 štart páka Jawa 90 Cross/Trail Rakúsy 5 21.3.2021 v 19:16 pepek47

TOPlist