globalmoto_duben_nolan





Téma: CEC 2011???
 
8.10.2010 v 09:20
Jak to vidíte s CEC 2011? Pojedete, nepojedete? Pár myšlenek na konci článku...HKT Racing hodnotí sezonu a taky pár slov co dál s CEC
Anketa: Pojedeš CEC 2011?
Ano.
20%
12
Ne.
36%
21
Záleží s čím přijde Ondra Coufal.
44%
26

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CEC 2011???

12.10.2010 v 11:53 | Nahoru | #61
Jakub od X-bikers> O jaky prestizi tady mluvime? S kolegou sme vyhrali CEC2 v supersportech a uz me poznavaji lidi na ulici (ironie).
Logika je to drahy, tak proste platte a nekafrejte, to muze rict tak nekdo kdo ty prachy ma. My jezdili letos s absolutne minimalnimi naklady, jete gumy sada do 2000,- na kterych sme objeli pomalu dva zavody, schaneli sme penize kde se dalo. Sezona nas vysla na team 150 000 ,- a to sou opravdu ty nejmensi naklady co do toho sli dat. Seriove motorky bez jakychkoliv uprav.
Proc bych mel nekomu platit za "prestiz" kdyz ostatni agentury nabidnou vice muziky za mene penez? Todle byl podle me nejvetsi duvod toho, ze se pole CEC nenaplnilo, CEC2 byl proste levnejsi tak sli lidi tam.

(reakce na) CEC 2011???

12.10.2010 v 11:55 | Nahoru | #62
Jakub od X-bikers> to je slovo do pranice, naprostej souhlas. motorky jsou prostě drahý, a to si člověk nemusí vymějšlet žádný nesmysly... a je fakt, že cena startovného není podle mě ten hlavní ekonomický problém (řekl bych, že ti, co říkají, že CEC je pro ně drahej myslí hlavně náklady spojené s provozem...) a já si navíc myslím, že ani nikdy nebyla přemrštěná - pokud to člověk přepočítá na hodiny strávený na dráze poměrně kvalitním závoděním, tak to nevychází zas tak bledě... a možná je to blbost, ale v kterým agenturním cupu máte na dráze peška, čiháka, brože nebo vostyho...

(reakce na) CEC 2011???

12.10.2010 v 12:24 | Nahoru | #63

Le Corbusier>.Kolda.> Zdar Koldo, mě pořad překvapuje tvůj přístup k CEC. Máš nějakou svou jezdeckou úroveň (letos nějak mooc vyskou sakra ), a nevadilo by ti, kdyby se do tvé ligy začali montovat začátečnící? Každej potřebuje nějaký sobě odbovídající soupeře, prostě nebyl by to pro tebe osobně krok zpět?



Tak černě bych to zase neviděl. Ono v CEC2 se už jelo hooodně slušně. A úplní začátečníci tam snad už ani nejsou. Doufám, že lidi jsou aspoň trošku soudní a když jezdí Brno za 3 minuty, nebudou se cpát do CEC, ale nejprve trošku potrénují s agenturami Případně nějaký ten kvalifikační limit, ale to je spíš otázka do diskuze. Mně se moc líbí CSC, tam se vyřádí moje individuální ambice a úroveň je hodně vysoká. No a pak CEC je srdcovka a pořád máme koho porážet...třeba Peška, Brože, Vostárka, Čiháka...

Norihaga: A ty seš kdo jako???
Jakub od X-bikes:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CEC 2011???

12.10.2010 v 13:05 | Nahoru | #64
Holy-Okruharicz> Kdo chtěl pochopit, pochopil...
Každý má na věc nějaký názor a já rozhodně nepsal: je to drahý tak plaťte. Psal jsem: uvědomte si kolik a za co platíte.
Pro Váš team to byla první sezona, tak by mě zajímalo, s čím srovnáváš CEC2. Jaké máš jiné zkušenosti?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CEC 2011???

12.10.2010 v 13:08 | Nahoru | #65
Holy-Okruharicz> přesně tak, CEC žádnou extra prestiž nemá, to možná někdy na začátku kdy se o tom všude psalo, pamatuji i reportáže v motoristických magazínech v TV atd.
Dneska ?? To je uplně v hajzlu ... normální agentura jako jiné, jen prostě pořádají vytrvalostní závody.
Dneska chtějí lidi za svoje peníze něco dostat a ne mít jen pocit že si zaplatili něco exklusivního.Na to je blbá doba.
Jakub od X-bikers: tvoje přirovnání s autem za 5mega je fakt blbost, beru že je to nadsázka, ale kolik lidí znáš co má auto za 5mega, neboli takhle: kolik lidí znáš, co je schopných utratit za sezonu 200t. za rok??
Znáš takových amaterů aspoň 150 aby se tak naplnil CEC ??
Když nebudu počítat lidi z mistráku, tak 200t na sezonu má asi desetina lidí z CEC, .. blbost, pětina!!
Znám mraky těch co to lepí jak se dá a tvejm řečem se musí fakt zasmát.
Pokud IV budou přemýšlet jako ty, tak už teď to můžou uložit do rakve.
Další věc je nějaké rozdělení podle časů na pomalé, rychlejší, rychlé a já nevím třeba pak ještě super rychlé a nejrychlejší a udělat CEC1-2-3-4-5 at si nezavazíme.
Tak takhle taky ne ... kdo lítá ať jde lítat něco jinýho nebo ať se naučí jezdit na jistotu.Naopak kdo nelítá a někdy ani nejede, tak ať si první rok zkouší agentury a až pak se přihlásí do CEC, to je každému na zvážení.
Ale radím IV dobře, JEN JEDEN MAXIMÁLNĚ LEVNEJ CEC JE SPRÁVNÁ CESTA !!!
Někdo odpadne že bude mít strach z pomalejch, někdo zase z rychlejch, každopádně CEC bude i tak plnej !!!! Udělejte to tak jak říkám a bude to mazec sezona, 60 týmů na dráze a zase se o tom bude všude psát a nějakou prestiž to snad bude mít.

Naposledy editováno 12.10.2010 13:17:48

(reakce na) CEC 2011???

12.10.2010 v 13:13 | Nahoru | #66
DavR1> Asi tak

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CEC 2011???

12.10.2010 v 13:31 | Nahoru | #67
DavR1> Když sečtu náklady na startovné (řekněme, že v teamu jsou 4 jezdci), k tomu přidám před každým závodem jeden den trénování a na každý den sadu gum, dostávám se přes 130 tisíc korun. Takže 150 tisíc za sezonu utratil každý, kdo chtěl v CEC něco zajet...
Prostě náklady na startovné nejsou v té celkové položce to nejdražší a nejdůležitější, protože rozdíl proti jiným agenturám není nijak velký.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CEC 2011???

12.10.2010 v 13:36 | Nahoru | #68
Jakub od X-bikers> ty ted ale počítáš 200t na sezonu jako pro tým, tak to je možné, ale ty si napsal cituji: "Když mě sezóna tak jako tak stojí 150 nebo 200 tisíc ..." tak takovejch je minimum, nebo skoro nikdo.

(reakce na) CEC 2011???

12.10.2010 v 13:45 | Nahoru | #69
DavR1> Ne, ne! Startovné v CEC 58690 děleno 4 je 14672. K tomu tréninkový den před každým závodem dohromady za 24930 a 13 sad gum po 7000, což je 91000,- Suma přesahuje 130 tisíc na osobu!

(reakce na) CEC 2011???

12.10.2010 v 13:47 | Nahoru | #70
Jakub od X-bikers> No já myslím, že ty náklady jsou vyšší... Startovné (přepočet na čas strávený na trati) je o něco vyšší než v jiných agenturách (ne o tolik ale je), pak bys měl mít box, který si u agentury nemusíš brát, protože jet endurance bez boxu prostě na pohodě a pohodlí nepřidá... A ten box je taky u IV o něco dražší než u jiných agentur... S těma nákladama máš pravdu a to je taky jeden z kamenů úrazu... Prostě musíš dát dohromady tým, který bude do toho ochotný zainvestovat stejnou částku, pak ty jednotlivci by měli být spolehlivý a zhruba stejně rychlý, páč jinak začnou hádky typu: já zaplatil stejně a na trati jsem z vás byl nejmíň... Nebo proč nejsi schopný sehnat sponzorský peníze, já to sehnal, ty ses na to vysr... a ještě ses včera vožral a teď nejsi schopnej zajet rozumnej čas atd... (fakt jen příklady, neberte mě za slovo)... Prostě endurance není o prestiži, je to prostě další agentura (tuším první v ČR), výhodu mají v tom, že nabízejí něco jiného, ale myslím, že když už se najde někdo, kdo do toho chce zainvestovat, tak bohužel nesežene stejně postižené jedince... Prostě většina si raději za své peníze bude jezdit sólo závody..

V roce 08 měli tu výhodu, že prostě nebylo kde jezdit (pamatuju si ty německý agentury, jak jsme se modlili aby němci v neděli po závodech jeli domů a nám draze prodali open pitlane), prostě stáhli závodníky ze silnic, což bylo dobře... Teď je situace jiná, většina závodníků vyzkouší okruh na různých agenturních ježdění a pak by se mohl vytvořit tým a jako zkušenej jet CEC, čili myšlenka "zprofesionalizovat" cec není od věci... Bohužel to nesplní původní myšlenku cec (ze silnice na okruh), ale už zkušené okruháře pospojovat do týmů...

CEC 2011???

12.10.2010 v 13:54 | Nahoru | #71
DavR1> Super pohled,takhle nějak by to mělo bejt,jinak nemůže bejt řeč o tom že je to podnik pro kluky z ulice,normální snobárna

(reakce na) CEC 2011???

12.10.2010 v 14:21 | Nahoru | #72
Jakub od X-bikers> To pak ale uplne ztraci tu hlavni myslenku, nalakat lidi na okruhove jezdeni. Pokud rovnou reknes, jestli nemas 200 tacu na rok tak ani nejezdi, tak je to minimalne smutne.
CEC ma svoje kouzlo, jsou to proste jine zavody, lidi co tam potkas (Filla, Pesek atd..) z toho ma clovek dobry pocit, ale to je tak vse.
Jine agentury nabizi za dobra umisteni volne treniky, vecne ceny a tak dale. My dostali za vyhru opasek od 4sr a ksiltovku .Vychazi pri prepoctu na cas straveny na trati levneji (letos mi chodila spousta az neuveritelnych nabidek, Prospeed, GH moto atd.).
Ja tu jen prezentuji muj pohled. Pro nas bylo startovne + treninky vetsina investic na sezonu, tak se nediv ze me vadi ze je IV racing drahy.

CEC 2011???

12.10.2010 v 15:26 | Nahoru | #73
Zdar kluci, se zájmem čtu tohle vlákno, já osobně jsem sezonu nepočítal a ani nebudu, ale pokud se tady bavíte o ceně za jízdy nebo za startovné...kolik by to podle vás vlastně mělo stát ?

Myslím konkrétní částku.

1 reakcí na tento příspěvek CEC 2011???

12.10.2010 v 15:49 | Nahoru | #74
Když to čtu, nestačím se divit. DaveR1, ty woe, sám si to asi dva roky jezdil, jezdili jste i docela na slušný úrovni a chceš mi tvrdit, že jste to měli za 150t na sezonu pro celej tým? To je trochu utopie ne zvlášť v případě, že rozpočet bys zruinoval jenom koupí motorky a že ta Tvoje R6R nestála kilo. V Tvojem případě stál 150tCZk na sezounu jenom chlast.

Vidím to jako Kuba od X-bikers, pokud to má mít trošku úroveň, asi to těžko pořídíš po 1/4 mCZK za sezonu a to jen v případě, že nekupuješ motorku. V zásadě je šumák, jestli startovný stojí pade nebo šede, je to minoritní položka.

Já koukam do tabulky a startovný CEC2 a BikersCup mě stálo kolem pade, nějakej ten trénink před závodama dvacet pět, gumy jen dvacet pět, protože mi jich dost zbylo z loňska, režie na závodech (benzín, doprava) třicet pět, spotřebák dvacku (olej, filtry, desky), výbava každej rok taky dvacku spolkne, páč kombo, kýbl, palčáky nebo gumovky nafurt nejsou. No a to taky vobčas musíš udělat ventily, řetězovku, kolečka, občas něco upadne co musíš opravit, občas se něco posere samo a v horším případě to taky trošku poladíš a díly něco stojí a to je ten zbytek.

CEC 2011???

12.10.2010 v 15:59 | Nahoru | #75
Pokud bude opět jen jeden cec, tak se opět udělá prostor pro jednodenní akci, prostě dopo trénovat a kvalda a odpo závod, prostě jako rok 08... Možná to není rozhodující, ale dost lidí nechce vystřílet dovolenou jen kvůli závodům... Den před tím by byly volné jízdy a CSC a byly by všichni spokojeni... MirekTNT - přesnou částku si netroufnu říct, ale prostě jde o to porovnat volné ježdění IV s volným ježděním jiných agentur a rozdíl vidíš... U startovného cec je to složitější, páč to porovnat s ničím nejde, když jiná agentura endurance v takovém rozsahu nenabízí... Na jaře jsme s parťákama porovnávali ceny cecu s loňskou sezonou a i když se IV snažilo zlevnit (zpřístupnit) startovné - rozdělením na několik částek, tak nám vyšlo, že je to o několik tisíc víc než loni (startovné + box v den závodu + volné tréninky)...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CEC 2011???

12.10.2010 v 16:07 | Nahoru | #76
Plejba jr.> Kuba píše o 150-200t jako náklady na sezonu pro jednoho což je přehnaný, pak to sice obrátil že je to za tým což už je relativně ok.
Do nákladů na sezonu se nepočítá motorka!! To je nesmyls, to by někdo mohl mít sezonu v CEC i za mega , motorka ti po sezoně ětšinou v nějakým stavu zůstane , náklady jsou to co projezdíš a z čeho máš mimo pár fotek a dva pohárky uplný hovno.

CEC 2011???

12.10.2010 v 16:22 | Nahoru | #77
No vidíš, tak musíš zvolit vhodnou motorku a správnou kategorii, abys měl aspoň těch pohárků trochu víc

Jinak pokud máš motorku do provozu a občas jí jakože přestrojíš a jedeš na CEC, tak dobrý, ale když kouknu zvláště na velký CEC, tak to je naprostá utopie a takhle to má naprostý minimum lidí, takže motorku ať chceš nebo ne počítat prostě musíš.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CEC 2011???

12.10.2010 v 16:24 | Nahoru | #78


Do nákladů na sezonu se nepočítá motorka!! To je nesmyls, to by někdo mohl mít sezonu v CEC i za mega , motorka ti po sezoně ětšinou v nějakým stavu zůstane , náklady jsou to co projezdíš a z čeho máš mimo pár fotek a dva pohárky uplný hovno.



Sorry, ale tebe jako účetního bych ve firmě nechtěl minimálně musíš počítat amortizaci motorky a věčně ji taky mít nebudeš a pořídíš jiný stroj...

náklady musíš počítat přeci celkově, pokud jsi motorku pořídil kvůli CEC tak je to náklad, stejně jako doprava na okruh, jídlo , palivo atp.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CEC 2011???

12.10.2010 v 16:54 | Nahoru | #79
MirekTNT> možná se vyznáš v účetnictví a máš to zmáknutý ale v tomhle se vyztnáš prd.
Vždycky když se s někým bavíš se závodníkem kolik koho vyšla sezona, počitá se nějaká částka za pneu, stratovný, benz. olej atd. atd, a ne motorka.
Náklady na sezonu jsou prostě lehce spočítatelný peníze za všechen bordel kolem protože to je pořád jen mínus mínus mínus.
tržní zůstatková cena motorky může být +- i 50t jak najdeš kupce, takže tím se nikdo nezabívá .... to je položká zvlášť.
Ale to je jedno .. ty si to počítej třeba i s amortizací dodávky kterou si třeba musel koupit a nebo třeba že si ochodil boty ve kterých si jinak mohl sedět doma, nebo dokonce jídlo které by si asi nebýt závodů vůbec nejedl.

(reakce na) CEC 2011???

12.10.2010 v 16:57 | Nahoru | #80
MirekTNT> To raději nepočítej všechno, protože pokud by to četl někdo, kdo chce začít jezdit, tak ho to víc než rychle odradí... Já když řeknu kolik mě stála sezona, tak počítám jen startovný, spotřební mat. (gumy, benzin, oleje a náhr. díly)... Tečka... Protože pokud bys do toho počítal amortizaci motorky, amortizaci dodávky (která byla kupovaná jen kvůli dopravě na okruh), amortizaci nahříváků, amortizaci stojanů, amortizaci nářadí atd., tak pak je tu samý milionář ... A proč uměle zvyšovat náklady např. jídlem... Jíš přeci i když sedíš doma na zadku ne???!!!

E: Dav byl rychlejší, prakticky stejný názor

Naposledy editováno 12.10.2010 16:59:07

CEC 2011???

12.10.2010 v 18:19 | Nahoru | #81
Jen sem zkusil spočítat režije na 1 závodník / 6 CEC2 závodů s + 1 den treninkem, řekl bych že sposta věcí tam chybí

startov 6 2300 13800
trenink 6 4300 25800
gumy 3 8000 24000
nafta 6 2500 15000
benol 6 2000 12000
90600

Asi velmi jednoduché bude spočítat náklady na CEC, dle mého názoru náklady na team o dvou lidech odhadnout na 200 tis. je velmi realistické

Naposledy editováno 12.10.2010 18:22:12

2 reakcí na tento příspěvek CEC 2011???

12.10.2010 v 18:36 | Nahoru | #82
Sakra jsem chudý "závodník" jezdil jsem to s kolegou pro radost asi tímto stylem-neukamenovat,vím,že tímto jsem nemohl nic dokázat:) já jsem ani nechtěl. Chtěl jsem si to jen užít a to se mi povedlo

Pneu nula nula nic nové jsem přiznám neměl ani jedny ale málo jeté se dají sehnat za pár kaček a dají se (v případě,že jsou homologované) poslat dál,takže pneu skoro nic. Startovné půlka=2300,trénink jsme brali napůl takže necelá dvojka. Doprava na okruh dodávkou opět napůl cca 7000kč, benzín(který bych stejně prolítal za víkend na našich nebezpečných silnicích) cca 9000kč Před sezonou servis(který bych dělal stejně) cca 5000kč. Olej na sezonu(jen proto,že se k motorce nechovám hezky tak měním často) cca 4000kč. Nahříváky-lamináty apod neřeším to je stejně prodejný zboží,až skončím,takže když to spočítám,tak mě celý cec2 vyšel na cca 30000-40000kč a užil jsem si to maximálně a že jsem nikdy nestál na stupích vítězů mě ani moc nemrzí . Poslední jsme zdaleka taky nebyli,takže spokojenost

To jen k cenám co tady lítaj

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CEC 2011???

12.10.2010 v 18:47 | Nahoru | #83

DavR1>MirekTNT> možná se vyznáš v účetnictví a máš to zmáknutý ale v tomhle se vyztnáš prd.



i pro Prasouše - ať si to každý počítá jak chce...

ale zajímá mě kolik by CEC podle vás měl stát, konkrétně

Naposledy editováno 12.10.2010 18:48:13

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CEC 2011???

12.10.2010 v 19:02 | Nahoru | #84
MirekTNT> co nejmíň i taková byla kdysi základní myšlenka ale je jasný,že každý do toho nacpe kolik může a za kolik mu to stojí. Někdo do toho dá málo a někdo až moc,ale ve finále na tom budeme všichni skoro stejně (

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CEC 2011???

12.10.2010 v 19:15 | Nahoru | #85

LukyCat>MirekTNT> co nejmíň i taková byla kdysi základní myšlenka ale je jasný,že každý do toho nacpe kolik může a za kolik mu to stojí. Někdo do toho dá málo a někdo až moc,ale ve finále na tom budeme všichni skoro stejně (



já myslel startovný, ne náklady na sezonu, co nejmíň je ok, ale pronájem okruhu taky něco stojí...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CEC 2011???

12.10.2010 v 20:07 | Nahoru | #86
LukyCat> Tak sem ti to spočítal a 38800 , a jestli máš gumy zadáčo a nebo ty gumy koupiš za cenu prodeje a nic nejíš nepiješ tak to seš bůh tea čéče

Naposledy editováno 12.10.2010 20:12:47

3 reakcí na tento příspěvek CEC 2011???

12.10.2010 v 20:13 | Nahoru | #87
Já myslím že když to bude do 12t. za tým, kde bude dopoledne plné treninků + velká hodinová kvalda + box pro 2-3 týmy v ceně + třeba oběd + něco na památku, je to ok.
Ostatně takhle to bylo na začátku a k tomu je potřeba se vrátit.
Aby každej přijel večer, kdo to má kousek tak ráno, zajel si 2-3x 20min na potrénování a oživení tratě, pak svoji část velké kvaldy a odpoledne závod.
Ideální řešení .. v týmu tři lidi každej dá 4t. a zajezdí si až až ... navíc jede prestižní závod
Když bude 60týmu je to 720t. + něco za přezouvání + prodej gum + sponzoři .. myslím slušnej výdělek.

Naposledy editováno 12.10.2010 20:14:27

(reakce na) CEC 2011???

12.10.2010 v 21:31 | Nahoru | #88

DavR1>Já myslím že když to bude do 12t. za tým, kde bude dopoledne plné treninků + velká hodinová kvalda + box pro 2-3 týmy v ceně + třeba oběd + něco na památku, je to ok.
Ostatně takhle to bylo na začátku a k tomu je potřeba se vrátit.
Aby každej přijel večer, kdo to má kousek tak ráno, zajel si 2-3x 20min na potrénování a oživení tratě, pak svoji část velké kvaldy a odpoledne závod.
Ideální řešení .. v týmu tři lidi každej dá 4t. a zajezdí si až až ... navíc jede prestižní závod
Když bude 60týmu je to 720t. + něco za přezouvání + prodej gum + sponzoři .. myslím slušnej výdělek.



Jo, jo, tenhle starý model časového plánu se mi moc líbil. Cena taky... A ty trička z 2008 už mám taky celkem seprané, chtělo by to nové...

Jinak snobárna mi přijde jako celkem přehnaný termín. Slušně řečeno. A v současné době, kdy je možností svezení na okruhu nespočet, už počáteční poslání CEC "ze silnice na okruh" není aktuální...

CEC 2011???

12.10.2010 v 22:13 | Nahoru | #89
Souhlasím s Koldou, tenhle model by mě taky nevadil.

(reakce na) CEC 2011???

12.10.2010 v 22:34 | Nahoru | #90

DavR1>Já myslím že když to bude do 12t. za tým, kde bude dopoledne plné treninků + velká hodinová kvalda + box pro 2-3 týmy v ceně + třeba oběd + něco na památku, je to ok.
Ostatně takhle to bylo na začátku a k tomu je potřeba se vrátit.
Aby každej přijel večer, kdo to má kousek tak ráno, zajel si 2-3x 20min na potrénování a oživení tratě, pak svoji část velké kvaldy a odpoledne závod.
Ideální řešení .. v týmu tři lidi každej dá 4t. a zajezdí si až až ... navíc jede prestižní závod
Když bude 60týmu je to 720t. + něco za přezouvání + prodej gum + sponzoři .. myslím slušnej výdělek.



Tenhle pohled na věc se mi líbí a pokud bych se měl rozhodnout jel bych CEC znovu, ale pouze s bandou 64 teamů (v Brně)!!!
A nakonec díky vylíhnutí značné konkurence tak by se mohl dostat pořadatel i na 10 t. - Nykotýn s Inkvizitorem to dokážou a to jsou "pořadatelé" nováčci tak proč né "staří psy" ! Ale 12 komplet také ujde!

Pomalejší/rychlejší mi bylo vždy lhostejno = člověka to alespoň trochu naučilo sebekázni.
Možná opravdu jeden z důvodů prvotního úspěchu CEC = "....dvakrát jsem předjel Lelka než-li mi ujel = ale předjel!!!...."
Už jen jet proti mistrovi a vicemistrovi ČR má váhu. Nakonec nebylo by od věci pořadatelsky dotlačit třeba Tomáše Foukala s legendární R7 a...poměřit se s ním... !
Pořád se okolo CEC bez tak nagelovaný ochomýtal tak šup, šup - oprášit motorku a hurá na trať !
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist