globalmoto_duben_nolan





Téma: Cesta kolem České republiky
 
3.10.2010 v 16:43
Ahoj. Před nedávnem jsem vlepil na fórum svůj obrázek a plán cesty kolem ČR. A právě že je spousta lidí kteří ČR objet chtějí a přitom jejich itinerář vypadá jako K.Vary- Plzeň- ČB - Brno - Ostrava atd, není to cesta "kolem" ČR ale po ČR.
Po mém příspěvku se na mě sesypala do pošty hromada žádostí o zaslání detailnějšího itineráře, takže jsem ho vlepil do fóra. A proto že zájem byl opravdu veliký, možná by to zajívalo všechny a nejen ty co na můj příspěvek narazili. Proto zakládám celé téma, snad to někoho potěší a někdo to i využije.



Detailní itinerář cesty ke stáhnutí:
http://www.xixao.cz/moto/kolemcr.zip

Itinerář je zpracován a k náhledu v programu TYRE Stáhnout zdarma, podle mě nejlepším programu na editaci tras a exportů do různých druhů navigací.

Itinerář je ITN soubor pro Tomtom, ale v Tyre je možné ho uložit i jako soubor pro Garmina, iGo apod. Stačí jen snadno nastudovat jak. Budu ale psán verzi pro Tomtom:
Vzhledem k tomu že Tomtom umí navigovat max na 32 bodů, je třeba výsledný itinerář vyexportovat do více souborů (cca 3) a v Tomtomu to otevřít postupně. Případně si můžete celý itinerář rozsekat na každý den jeden. Každému jak bude vyhovovat.
Vzniknou vám soubory s příponou ITN. Tyto soubory je potřeba nakopírovat do Tomtoma. V jeho složce kde je nainstalován (složka Navigator) je třeba vytvořit další složku pod názvem ITN, pokud již tam není. Do složky ITN nakopírovat soubory s příponou itn (itineráře trasy).
Pak v Tomtomu jen Menu >> >> Plánování itineráře - Možnosti - Načíst itinerář.

Cesta je plánována po "žlutých cestách", tedy silnice první a druhé třídy. Tedy je to sjízdné na všech motorkách včetně SS. Je koncipována jako "rozumně" nejdelší cesta po okreskách kolem ČR. V jednom místě se jede asi 15km po slovensku a v jednom asi 15km po polsku. Bylo to nejrozumnější řešení vzhledem k optimalizaci trasy. Trasa je dlouhá cca 1950 km
Anketa: Znáte Českou republiku?
V ČR jen na oblíbená místa, jinak venku
3%
6
Jojo, mám ji projetou křížem krážem
22%
39
Jo, ale jezdím jen na oblíbená místa
14%
24
Jezdím jen kolem komína
7%
13
Po ČR nejezdím, víc se mi líbí cesty venku
5%
8
Neznám, ale poznám :-)
48%
84

Cesta kolem České republiky

18.2.2013 v 23:55 | Nahoru | #91
letos to jedem, 3-4 moto, trasu budem nejak lehce menit..tosku kultuury a tak. mame na to tyden...

Cesta kolem České republiky

19.2.2013 v 16:59 | Nahoru | #92
To závidím, já se asi k tomuhle tripu nedostanu, budu muset zůstat jen u nás na Šumavě.

3 reakcí na tento příspěvek Cesta kolem České republiky

15.3.2013 v 10:23 | Nahoru | #93
Letos chci vyrazit po krajích ČR, uvidím jak to vyjde s časem, ale chtěla bych projet skoro všechny kraje (kromě Prahy) Znáte nějaká hezká místa, která by stála za shlédnutí?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cesta kolem České republiky

15.3.2013 v 15:29 | Nahoru | #94

KralicekAzurit píše: Letos chci vyrazit po krajích ČR, uvidím jak to vyjde s časem, ale chtěla bych projet skoro všechny kraje (kromě Prahy) Znáte nějaká hezká místa, která by stála za shlédnutí?



Praha je pěkné místo, rozhodně doporučuji jí shlédnout.

(reakce na) Cesta kolem České republiky

15.3.2013 v 19:25 | Nahoru | #95
KralicekAzurit> Ber si pro začátek menší cíle....

1 reakcí na tento příspěvek Cesta kolem České republiky

15.3.2013 v 22:20 | Nahoru | #96
nezkousel to nekdo vymyslet z vnejsi strany? Ze by se jelo cele cizinou a do CR by se clovek vracel jen vecer na prespani ..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cesta kolem České republiky

16.3.2013 v 08:56 | Nahoru | #97
Petr_VFR> Obávám se, že většina příhraničních cest z druhé strany bude označena zákazy vjezdu...

Naposledy editováno 16.03.2013 09:05:38

(reakce na) Cesta kolem České republiky

16.3.2013 v 09:00 | Nahoru | #98

rancher píše: Petr_VFR> Obávám se, že většina příhraničních cest z druhé strany bude označena zákazy vjeezdu...



tak treba na Sumave, a kolem Sluknova to znam a jde to a stoji to za to, ono to pujde i jinde. Tady taky nejsou uplne cesty po hranicich ..

(reakce na) Cesta kolem České republiky

18.3.2013 v 10:51 | Nahoru | #99

cort píše: Praha je pěkné místo, rozhodně doporučuji jí shlédnout.

Díky nechci..

(reakce na) Cesta kolem České republiky

18.3.2013 v 20:00 | Nahoru | #100

KralicekAzurit píše: Letos chci vyrazit po krajích ČR, uvidím jak to vyjde s časem, ale chtěla bych projet skoro všechny kraje (kromě Prahy) Znáte nějaká hezká místa, která by stála za shlédnutí?



Ahoj. Jestli to chceš fakt uskutečnit, můžu ti dát pár tipů, co se týče Vysočiny...

Naposledy editováno 18.03.2013 20:00:41

Cesta kolem České republiky

19.3.2013 v 14:37 | Nahoru | #101
Tipy na Vysočině beru i já

Cesta kolem České republiky

11.8.2013 v 07:52 | Nahoru | #102
Hello, hodí se i seznam obcí na trase, který nalepíš na nádrž nebo pod tankvak
seznam_obcí.txt

seznam_obcí.xls

Naposledy editováno 11.08.2013 09:10:07

Cesta kolem České republiky

19.2.2014 v 23:44 | Nahoru | #103
dobrej nápad, taky o tom uvažuju

Cesta kolem České republiky

16.3.2014 v 12:43 | Nahoru | #104
Tohle tema me zaujalo a zacinam s planovanim na konec cervence

2 reakcí na tento příspěvek Cesta kolem České republiky

25.3.2014 v 16:38 | Nahoru | #105
buboGS - V červnu se na to chystám se ženou. Tvoje trasa je podobná jako jel p.Marčík na motokole, ale vzhledem k tomu, že jedu na Dněpru s poháněnou sajdou, tak jsem volil trasu i po polních a lesních cestách,(případně i mimo) které jsou vyznačeny pouze na turistické mapě. Ne vždy to asi půjde vzhledem k tomu, že jsou tam chráněné krajinné oblasti. Ale pokusím se kopírovat hranici co nejtěsněji v mezích zákona. Mám na to vyčleněno max.12 dní, což by mohlo být ideální na to i někde zastavit a ne jenom jet. Původně jsem chtěl přesný plán cesty, ale to by šlo pokud bych jel pouze po komunikacich, na mapě v barvě bílé. Ale u těch polních a lesních nevím kam budu moct. Takže to nechám až na místo a pokud to půjde tam pojedu. Orientačně to vychází mezi 2 600 - 3 000 km. Hlavně, aby nějak kloudně vyšlo počasí.

Cesta kolem České republiky

25.3.2014 v 18:05 | Nahoru | #106
na těch blbejch okreskách u hranic sem vodkurvil rotor hned asi 3. den tušim.

(reakce na) Cesta kolem České republiky

25.3.2014 v 18:33 | Nahoru | #107
Dněprák> tak doufám že to povede co nejvíce po nezpevněných cestách a pak hodíš nějaký souřadnice. taky by mě to lákalo spíš než jenom po silnici

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cesta kolem České republiky

25.3.2014 v 18:53 | Nahoru | #108

Dněprák píše: buboGS - V červnu se na to chystám se ženou. Tvoje trasa je podobná jako jel p.Marčík na motokole, ale vzhledem k tomu, že jedu na Dněpru s poháněnou sajdou, tak jsem volil trasu i po polních a lesních cestách,(případně i mimo) které jsou vyznačeny pouze na turistické mapě. Ne vždy to asi půjde vzhledem k tomu, že jsou tam chráněné krajinné oblasti. Ale pokusím se kopírovat hranici co nejtěsněji v mezích zákona. Mám na to vyčleněno max.12 dní, což by mohlo být ideální na to i někde zastavit a ne jenom jet. Původně jsem chtěl přesný plán cesty, ale to by šlo pokud bych jel pouze po komunikacich, na mapě v barvě bílé. Ale u těch polních a lesních nevím kam budu moct. Takže to nechám až na místo a pokud to půjde tam pojedu. Orientačně to vychází mezi 2 600 - 3 000 km. Hlavně, aby nějak kloudně vyšlo počasí.



Jeste pridej par dni na opravy a nejakou hodinu tak na dvoje nebo troje prezuti pneumatik jestli taky jezdis na plochodrazkach Ale jinak drzim palce

(reakce na) Cesta kolem České republiky

26.3.2014 v 07:58 | Nahoru | #109

V_i_c_i píše: Jeste pridej par dni na opravy a nejakou hodinu tak na dvoje nebo troje prezuti pneumatik jestli taky jezdis na plochodrazkach Ale jinak drzim palce



Opravy, tak těžko říct jestli nějaké budou, je to ruský stroj uvidíme. Nejvíc problematický je diferenciál(měnil jsem ho už 2x)a ten si povezu kromě dalších dílů sebou. Vlek na případný odvoz bude v pohotovosti. Na plochodrážních pneu nejezdím.

Cesta kolem České republiky

18.6.2014 v 11:10 | Nahoru | #110
Dněprem kolem republiky za 10 dní.

Původní zámysl byl úplně jiný, než jak se povedlo. Chtěl jsem jet co nejblíže kolem hranic, s využitím hlavně komunikací na mapě v barvě bílé což jsou komunikace třetí třídy a některé úseky jet polními a lesními cestami. Bohužel už první den jsem zjistil, že je to nereálné z několika důvodů.
1) 99% lesních cest je označeno značkou zákaz vjezdu, nebo je tam závora
2) nedá se věřit mapě - na mapě je komunikace vyznačena jako komunikace z obce do obce, která by měla být průjezdná veřejně, ale najednou se tam objeví značka zákaz vjezdu nebo je z této komunikace provedena pouze stezka pro cyklisty
3) strašně špatně jsou tyto komunikace značeny, hodně se bloudí a hledá správný směr. V hodně případech jsem se musel orientovat podle značek pro cyklisty
4) vzhledem k tomu, že na některých úsecích se nedá jet rychleji, pro špatný stav dosáhne se pouze nízký rychlostní průměr ( jeden úsek 100 km v prvním dnu trval 5 hodin)
5) většina komunikací probíhala v horských oblastech, tedy úzké silnice, zatáčky, pořad s kopce a zase do kopce.
Takže pokud bych to chtěl jet jak jsem plánoval, potřeboval bych minimálně 5 dní navíc.

1.den.
Vyrazili jsme s Janou 4.6. z Litoměřic do Adolfova, kde začal první úsek. Adolfov - Hřebečná u Abertam. Ujeto 177
km, převážně 3.třída silnic, poměrně špatný stav. Nízký rychlostní průměr. Hezká krajina. Poměrně chladno. Nepotkali jsme žádného motorkáře

2.den
Hřebečná - Tachov. Ujeto 250 km. Nejhezčí úsek Hřebečná - Bublava. Ale velmi špatná silnice , max 30 - 40 km/h.
Zjištěno, že teče levý přední tlumič. Tlumiče vpředu byly vůbec velká slabina. Všechny nerovnosti byly cítit v rukách.Takže ruce trpěly nejvíc už i proto, že celou cestu jsem jel bez rukavic, které mě tlačily do prstů. Úsek okolo Chebu nic moc. Už i proto, že jsem se tam nějak motal. Občas se objevil motorkář, ale většinou to byl Němec. To jsem poznal podle toho, že Němci zásadně nezdraví. Tady už jsme jeli i po žlutých komunikacích. Vjezd na komunikace označené jako jiné vždy zákaz. Začalo se oteplovat. Myslel jsem, že Vietnamci postupně budou pohraníční tržnice opouštět, ale je jich tam jak psů.
Kromě jedné celkem krizové situace, kdy jsem sjížděl v lesním úseku úzkou komunikaci a proti nám se vyřítil rozjetý náklaďák lesáků a oba jsme brzdili jak to šlo, se nic neudálo.

3.den.
Tachov - Železná Ruda. Ujeto 211 km. Tady jsem dostal na lesní cestu, která kopírovala hranice s Německem ale záhy jsem ztratil orientaci a byl problém se z lesa vymotat. Tady mi pomohly právě značky pro cyklisty a asi po hodině bloudění v lese jsem se zase dostal na silnici. Ale jinak to byl pěkný úsek. Cesta Šumavou byla pěkná i když některé úseky v dost bídném stavu. Úplně nejlepší byly asi 300 metrové části silnice, které byla z kostek. Těch bylo asi 5. Objevuje se více motorkářů. Celkem začíná být dost teplo. Před koncem jízdy mi párkrát vynechal motor a před hotelem dokonce zhasl, aby vzápětí šel nastartovat. Tušil jsem zradu. Pokud si myslíte, že dva mobily stačí, přesvědčili jsme se , že nestačí. Nějakým záhadným způsobem po nabíjení oba přestaly fungovat. Prozíravě jsem si ráno na recepci nechal zjistit číslo na Pavla Kučeru, kdyba náhodou bylo potřeba něco řešit, protože vím, že Pavel má většinu lidí v databázi. A i kdyby náhodu můj mobil začal fungovat, bylo by to k ničemu, protože lísteček s PIN kodem jsem někde založil.

4. den.
Železná Ruda - Frymburk. Ujeto 125 km.
Ráno jsem šel s obavou nastartovat, ale motor chytil dobře. V obci Prášily jsem si všiml botanické zahrady, takže jsme zastavili aby jsme se podívali. Pěkná, včetně bizonů. Po prohlídce jsme nasedli a samozřejmě motor nenastartoval. Už jsem tušil, že opravená spínací skříňka cestou na letošní Elefant asi nebyla opravena na věčné časy a že jsem ji přeci jenom měl vyměnit. A byla to krutá pravda. Definitivní konec. S ochotným domorodcem, jsme se snažili opět ji opravit, ale marně. Vypálené části se vydrolily a bylo hotovo. Ale měl jsem číslo na Pavla. Půjčeným mobilem jsem zavolal Pavlovi a poprosil, zda by mi nezjistil číslo na Šumaváka Jirku, protože jsem byl kousek od Klatov a Jirka byl v současné chvili moje jediná záchrana. Byla totiž neděle a žádný servis nefungoval.
Naštěstí měl Pavel Jirkovo číslo a tak jsem mu zavolal jestli by nebyl ochoten mě zachránit. A co myslíte? Samozřejmě že byl ochoten. A tak jak přijel servis Pavlovi na výměnu vačky, tak přijel Jirka s Lukášem a provedli náhradní řešení, které bylo uděláno tak dobře, že vydrželo celou zbývající cestu a určitě by vydrželo i nadále.
Takže ještě jednou velké díky Jirkovi a Lukášovi za provedenou opravu. Vyzkoušel jsem vodu v Lipně, byla docela teplá, protože začal první den, kdy byla úmorná vedra. Večer začal fungovat mobil Jany.

5.den.
Frymburk - Mikulov. Ujeto 283 km.
Úmorné vedro. Připadá mi, že jedeme proti zapnutému fénu na vlasy. Hodně motorkářů, Němci Rakušané. Hodně rybníků. První část byla pěkná, projížděli jsme zatáčkami, prudkým klesáním a zase stoupáním, hlavně v okolí Novohradských hor a u Vranovské přehrady. Ale silnice hodně úzké. Překvapilo mě, kolik silnic je v rámci republiky úzkých, ale hlavně jsou lemovány vzrostlými stromy, dost blízko u sebe. Potom už to bylo horší, otevřená krajina k Mikulovu, hlavně pole, vinice, sady. Pěkné muzeum veteránů v Lesné u Znojma, Večer začal fungovat můj mobil.
.6.den.
Mikulov - Jablůnkov. Ujeto 265 km.
Opět rovina, pole, sady a vinice až k do té doby, než se začaly zvedat Karpaty. Potom zase zatáčky, klesání stoupání, jízda lesem. Pěkný úsek až k hranicím se Slovenskem, kde kde jsem přejel na Slovenskou stranu v Makově a k nám se vrátil na přechodu v Mostech u Jablůnkova. Úsek Slovenskem byl velmi hezký, včetně kvalitní silnice. Opět celý den Sahara.

7. den.
Jablůnkov - Zlaté Hory. Ujeto 225 km.
Na trojmezí jsme se nedostali, pouze do Hrčavy do obce. Potom by se muselo na místo pěšky a motorku s věcma jsem tam, nechtěl nechat. Při cestě zpět, mimochodem zase zatáčky a zatáčky a kopce jsme viděli nějakou vzducholoď kroužící nad okolím. Až před Třinec to šlo, to byly ještě vidět Beskydy a Slezské Beskydy. A potom přišla asi ta nejméně hezká část celé cesty. A to je Třinecko, Český Těšín, Karviná, Bohumín. Okolní krajina žádná, okolo silnice samé křoví. V Hati jsme na chvíli přejeli do Polska a potom vjeli do ČR zase v Píšti. Za Opavou se to zase začalo trochu zlepšovat. Hezký úsek byl potom před Zlatými Horami. Opět Sahara.

8.den.
Zlaté Hory - Police nad Metují. Ujeto 211 km.
Nejlepší počasí , žádné vedro.
Tuto trasu hodnotím jako tu nejlepší. Pěkná krajina, hodně zatáček, klesání stoupání, dobrý stav silnic.

9. den.
Police nad Metují - Kořenov. Ujeto 191 km.
Ráno chladněji. Chvílemi sluníčko, ale studený vítr.
Trasa pěkná, Broumovsko, Adršpach, průjezd Krkonošemi, vjeli jsme až na Pomezní Boudy. Před Kořenovem oprava komunikace, asi 5x semafory. Objížďky.
Začalo pršet.

10.den.
Kořenov - Adolfov. Ujeto 277 km.
Ráno chladno, pouze 6 stupňů, prší. Přestalo pršet a tak jsme vyrazili. Vzápětí začíná opět pršet. Zastavuji a oblékám u benzínky nepromok. Kalhoty dole už jsou mokré. A počasí si řeklo, že nám pokoj nedá. Takže celý pěkný úsek Jizerskými Horami , Lužickými Horami, Frýdlantský výběžek, Šluknovský výběžek, Národní park České Švýcarsko až do cíle jsme střídavě mokli. A na závěr jsme navíc díky průtrži v Děčíně přejel odbočku na Jílové a tak jsme do Adolfova museli přes Ústí nad Labem.

A potom už do Litoměřic.

Celkem ujeto 2 303 km, okolo republiky 2 213 km.
Spotřebováno celkem 186,8 litrů benzínu.

Za celou dobu jsme potkali pouze 2 motocykly ruské nebo ukrajinské výroby. Jeden právě v muzeu (Dněpr) a jeden Ural zánovní, myslím že to byl naháč a to někde u Rumburka.
Kromě předních tlumičů, které byly spíše nefunkční a spinací skříňce se nevyskytly žádné jiné závady. Zvuky vycházející z motoru a ostatních částí motocyklu byly stejné intenzity jako před jízdou a žádné nové jsem nazaznamenal.
Den před odjezdem jsem ještě vyměnil zadní tlumiče , které byly asi jako ty přední, za tlumiče Sachs od Pavla. Bylo to znát.
Diferenciál jsem vezl pro jistotu sebou.,nebyl potřeba.
Trochu mě mrzí, že jsem cestu neabsolvoval na čistokrevném rusovi, ale ten není momentálně v takové kondici, aby to vydržel. Čeká ho generálka.Tak snad někdy příště.
I když jsem neabsolvoval cestu polními a lesními cestami a co nejblíže k hranicím po vyloženě silnicích třetí třídy je deset dní na takovou cestu málo. Aby to nebylo pouze jet, vyspat se a zase jet a nikde se nezastavit, chtělo by to minimálně 14 dní. I když se někomu může zdát kilometrový nájezd malý, vzhledem k tomu po jakých silnicích se jede a že se jede s Dněprem byť s motorem BMW víc se to nedá. Ale je u nás pěkně a jsem rád, že jsme to s Janou uskutečnili.
Foto na http://www.dneprak.rajce.net/

1 reakcí na tento příspěvek Cesta kolem České republiky

10.9.2014 v 13:10 | Nahoru | #111
Trochu zavydim, me tahle cesta letos neklapla (na toho ci onoho moc daleko nebo manzelka ze nepusti, ci ze mam pomalej stroj). Chtel jsem vyrazit se starou CZ175/477 ale sam nerad jezdim, snad pristi rok se to povede. Pokud nekdo neco na pristi rok neco takoveho planujete a jste z jiznich cech rad se pridam s cizou.

Cesta kolem České republiky

10.9.2014 v 19:48 | Nahoru | #112
Tak jestli se mi povede, tak to chci jet taky. Jenže až příští sezonu, letos nemůžu. Jestli zájem vydrží, můžeme jet spolem. Navíc bydlím kousek.

1 reakcí na tento příspěvek Cesta kolem České republiky

14.9.2014 v 11:14 | Nahoru | #113
ty vole já už bych tohle podruhý nejel, zkurvil sem na těch špatnejch cestách svoje enduro.

(reakce na) Cesta kolem České republiky

14.9.2014 v 12:09 | Nahoru | #114

Mlsoun13 píše: ty vole já už bych tohle podruhý nejel, zkurvil sem na těch špatnejch cestách svoje enduro.

co máš za endůro?

Cesta kolem České republiky

14.9.2014 v 12:44 | Nahoru | #115
Spíš "Cos měl za enduro?"

Cesta kolem České republiky

14.9.2014 v 13:14 | Nahoru | #116
asi nic moc, když to nevydrželo

Cesta kolem České republiky

14.9.2014 v 15:26 | Nahoru | #117
kle500

Cesta kolem České republiky

25.1.2015 v 09:30 | Nahoru | #118
když to vyjde,tak letos začátkem července bych chtěla jet kolem ČR, druhá motorka už je v plánu, tak jestli všechno klapne tak v červenci na BMW 650GS (1996)

1 reakcí na tento příspěvek Cesta kolem České republiky

31.1.2015 v 19:40 | Nahoru | #119
Muj plan je casovan tez na cervenec tak je otazka jestli se soustredit na pripravy cezety nebo biga_

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cesta kolem České republiky

31.1.2015 v 19:51 | Nahoru | #120

dratenikfox píše: Muj plan je casovan tez na cervenec tak je otazka jestli se soustredit na pripravy cezety nebo biga_


připrav si obě a rozhodneš se těsně před odjezdem
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist